
Aquest matí arribava a l’Ajuntament de Gata el comunicat, que ompli hui de goig a tots els responsables i participants en el MISTERI DE REIS DE GATA. El Secretari Autonòmic Francesc Colomer anunciava la declaració en aquests termes:
Se muestran los artículos pertenecientes a Junio de 2022.
Aquest matí arribava a l’Ajuntament de Gata el comunicat, que ompli hui de goig a tots els responsables i participants en el MISTERI DE REIS DE GATA. El Secretari Autonòmic Francesc Colomer anunciava la declaració en aquests termes:
Diumenge passat i el pròxim diumenge, és a dir els dies 5 i 12 de juny, els veïns de Gata viuen els aconteixements importants per a la parròquia i la joventut, les Primeres Comunions. El dia 5 van comulgar dotze comulgants, 9 xics i 3 xiques; el pròxim diumenge ho faran uns altres tants.
Com ja és costum des de fa molts anys, la concentració va ser a la Plaça Nova. La banda Unió Musical de Gata va acompanyar als comulgants i els seus pares al recorregut pels carrers Constitució i Doctor Gómez Ferrer fins la Plaça de l’Església. Al temple esperaven el rector i les catequistes. Els xiquets/xiquetes protagonistes van ocupar els primers bancs disposats a l’efecte, darrere els seus pares/mares. L’església es trobava engalada per al moment. El Cor Parroquial va posar les cançons i la música. Com a curiositat, quatre sacerdots van estar a l’altar major.
Després de les Primeres Comunions del diumenge 12, Gata continuarà amb les festes del Corpus Christi (dia 19) i festa de la confraria més antiga de la parròquia el Sagrat Cor de Jesús (dia 26). Entre mig, la festa de la Font del Riu dedicada a Sant Joan, amb missa de campanya al carrer Lepanto divendres dia 24.
FONT: Fotos Parròquia i Cronista.
Hui dimecres 8 de juny es publica al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana el que anunciavem la setmana passada. Des de Presidència de la Generalitat es publica la RESOLUCIÓ de 2 de juny de 2022, per la qual s’atorga la declaració de festa d’interés turístic autonòmic de la Comunitat Valenciana a «Misteri de Reis de Gata», de Gata de Gorgos.
Faig un extracte del que diu la publicación:
" Vista la sol·licitud presentada en la Direcció General de Turisme per l’Ajuntament de Gata de Gorgos, de data 13 d’abril de 2022, en què s’insta la declaració de festa d’interés turístic autonòmic de la Comunitat Valenciana, per a "Misteri de Reis de Gata", Gata de Gorgos (Alacant). Després de l’estudi de la documentació que consta en l’expedient i vista la proposta del director general de Turisme, mitjançant la qual es proposa resoldre favorablement la concessió de l’esmentada distinció, de conformitat amb el que es disposa en els articles 3.1 c, 7.1 i 9.1 del Decret 119/2006, de 28 de juliol, del Consell, regulador de les declaracions de festes, itineraris, publicacions i obres audiovisuals d’interés turístic de la Comunitat Valenciana, resolc:
Primer: Atorgar el títol honorífic de festa d’interés turístic autonòmic de la Comunitat Valenciana a «Misteri de Reis de Gata», Gata de Gorgos (Alacant).
Segon: Ordenar, amb data de la present resolució, la inscripció d’ofici de la declaració concedida en el Registre especial de festes, itineraris, publicacions i obres audiovisuals d’interés turístic de la Comunitat Valenciana, secció primera: festes d’interés turístic en els termes que assenyala l’article 9 del Decret 119/2006, de 28 de juliol..."
Per tant ja adquirix a tots els efectes, a partir de la publicació de hui, la festa de Gata del 5 de gener de cada any, caràcter turístic autonòmic de la Comunitat Valenciana. Darrere d’aquesta consecució un treball colosal per part d’alguns veïns, que han dirigit a centenars de joves i no tant joves en algun moment de la història, per a que el "Misteri" anara creixent any rere i en els últims anys a passos agegantats i que té en el text de l’autor Antonio Salvá Roselló 55 anys d’existència, però amb arrels de més d’un segle.
D’esta manera s’avança en un procés iniciat , amb la declaració de festa d’interés turístic local primer i en 2015, Festa d’Interés turístic provincial, per posar en valor una tradició arrelada en el municipi que té ja una trajectòria història de més de 50 anys, i donar, així,un pas endavant fent una aposta de qualitat, valorant l’esforç realitzat per un nombrós conjunt de persones, més de 300 participants, des de l’Ajuntament fins l’últim col·laborador d’esta Festa, per tal d’aconseguir que els Reis Mags de Gata siguen el patrimoni de tot un poble i una de les senyes d’identitat.
FONTS: Part del text i fotos, premsa Ajuntament de Gata i DOGV 8-6-2022.
Com es veu a la imatge de captura de pantalla i al vídeo penjat al facebook, una vegada acabats els treballs més complicats i dificultosos del tram Teulada-Gata per a posar en marxa la prolongació de la línia del tren Alacant-Dénia, per ara fins a Teulada, alguns dies es veuen els trens fent proves, ultimant-les. Estem pròxims a la tornada del servei regular del tren?.
La imatge i el vídeo són d’ahir vesprada, al tardet. El trajecte Teulada-Gata i a l’inrevés el podem veure. I ara ens fem aquella pregunta: Molt de temps fa que no passa el tren de Teulada cap a Gata i menys cap a Dénia?.
Ens tenim que transportar -mai tan ben dit- a aquell 28 de juliol de 2016, que pillava a tots per sorpresa i deixava de funcionar, després d’un segle i un lustre, el servei de tren d’Alacant a Dénia (que va ser inaugurat l’11 de juliol de 1911), i en consequència el pas per Gata. Per aquells dies es va dir que sols seria un any, ara ja estem a punt de complir-ne sis. La inversió a la Garganta i a aquest trajecte ha estat molt forta.
Curiosament, aquell 28 de juliol de fa quasi anys coincidia a Gata amb la Baixada del patró, el Santíssim Crist del Calvari, des de l’ermita a l’església. Com cada vegada el calvari públic va a parar just a la via del tren. Eixa nit ja no va fer falta saber si venia o no el tren. Simplement, havia deixat de passar. Cinc anys, onze mesos i dotze dies després, ja vegem algun moviment.
Però, el calendari segueix contant, els períodes dits inicialment ja s’han sobrepassat i molt. La certesa ens diu que, a hores d’ara, Gata segueix sense servei de tren. ESPERAREM...
FONT: Foto captura de pantalla del vídeo. Vídeo de Verónica Vives d’ahir 8-6-2022.
El Club Atletisme Gata, que dia a dia augmenta el seu nombre d'efectius, va participar anit a la gala de lliurament de trofeus del Circuit a Peu Marina Alta 2022, el de després de la COVID.
Com ells diuen, el Club Atletisme Gata és "un club format per gent del poble, que hem anat a una, hem corregut en equip i som una gran familia."
Dos trofeus van sumar al seu gran palmarés. L'equip femení va quedar segones classificades. Per altra part, el club va quedar tercer classificats general.
Un bon bagatge, a més dels trofeus individuals que han anat rebent al llarg de les diferents curses de tot el circuit 2022. Ara a gaudir de l'estiu, que ho tenen merescut.
FONT: Foto Club Atletisme Gata.
(Foto portada: millor foto del ralli, JAUME BORONAT)
Després de dos anys en blanc, degut a la crisi sanitària, el cap de setmana passsat va tornar el ja reconegut RALLI DE GATA, del Fotoclub Forat. Era la XVII edició.
Hui dilluns 13 de juny és la festa de SANT ANTONIO DE PÀDUA. El sant portugués que va nàixer en 1195 i va morir a Pàdua, poble italià en 1231. Va ser canonitzat el 1232. Era doctor de l’església, prevere, teòleg, predicador, monjo portugués, patró de Lisboa, de Pàdua i altres llocs.
Els veïns dels voltants del carrer Sol vivien amb molta simpatia la novena al sant del quadre pintat que hi havia a Casa Tereseta el Quartet, un quadre rodejat de floretes, com les que tenia tot l’altaret. Al tardet, les xiquetes i els xiquets, entre els quals em trobava jo també, passejavem pels carrers anunciant la novena i recorde la cançoneta: "El primer/segon/tercer toc de la novena de Sant Antoni".
Però no sols era a casa Tereseta on es celebrava aquesta piadosa cerimònia, sinó també a la casa de la senyora Rosa "Paresant", al carrer Signes. Hui aquesta casa construïda en 1904 continua igual conservant l’artística façana. La novena també es feia però després de dinar, mentre que aquella era al tardet. I què prop estaven les dues i nosaltres (perquè jo vivia entre les dos cases) els xiquets gaudien d’aquestes tradicions, que ara ja són història consumada i mai tornada.
Finalment, a Gata conservem un plafó ceràmic del sant, al mateix carrer Sol. El sant pintat al quadre de Casa Tereseta era prou distint, encara que de la mateixa advocació.
Encara, per si voleu conéixer la novena, es pot trobar a la Xarxa de les Xarxes (Internet) la novena al sant. http://www.terra.es/personal/angerod/novenapadua.htm.
FONTS: www.santoral.com i http://www.terra.es.
S’ha celebrat diumenge passat dia 12 el segon torn de les Primeres Comunions a l’església parroquial de Sant Miquel Arcàngel de Gata de Gorgos. De nou, dotze infants més (vuit xiquets i quatre xiquetes) han comultat per primera vegada. Prèviament a la celebració eucarística, la Unió Musical de Gata va recollir en passacarrer a la meitat dels comulgants, els que són socis pares, ells o uelos. A continuació va ser la desfilada des de la Plaça Nova fins l’església.
Al temple, una celebració molt emotiva i molt completa per a festejar la primera eucaristia en la que han pres a Jesús.
El pròxim diumenge dia 19 se celebrarà la festa del Corpus Christi. La missa de les 19:00 hores estarà protagonitzada, de nou, pels 24 comulgants (dotze i dotze), que després participaran pels carrers, junt amb el sacerdot sota palis i feligresos a la processó.
FONT: Fotos parròquia i Cronista.
Ocorre altres vegades, però hui vull ressaltar la tasca, basada en la gran vocació i la professionalitat dels nostres música de la banda de Gata de Gorgos. A les 10:30 del matí d’ahir diumenge ja estaven concentrats al Casal de la Música per a acompanyar als xiquets/xiquetes i pares/mares de Primera Comunió, al segon torn.
Van recollir amb passacarrer als socis/sòcies o fills/filles d’ells per tot el poble, en total sis. Després van anar a la Plaça Nova i van acompanyar a tots a la desfilada prèvia a entrar a l’església.
Per la vesprada-nit, van participar al desfile de gala de Moros i Cristians 2022, que es celebrava a Moraira. Allí estaven ja a les 20:00 hores que tocava començar i acabava al voltant de les 23:00 hores.
I ara vindran més passacarrers i actuacions, com el diumenge que ve a la processó del Corpus o a l’altre a la processó del Cor de Jesús.
La Unió Musical de Gata va repetir i va fer ahir sessió doble maratoniana. Digne d’admirar, però tots contents d’escoltar la nostra i la resta de bandes, bandetes i colles participants en tants i tants actes que ja van normalitzant-se després dels dos anys al dic sec, a causa de la coneguda COVID19.
FONT: Fotos extretes dels vídeos de Vicent Signes i Joanvi Vallés (Moros i cristians) i Unió Musical de Gata i Cronista (comunions)
La regidoria d’Esports que dirigeix Toni Arabí ha presentat hui a l’Ajuntamentde Gata, junt amb el Club de Bàsquet Gata, la renovació del club i una sèrie d’activitats que s’han organitzat per treballar conjuntament per reactivar lapràctica d’aquest esport al municipi.
Des del club han destacat que el bàsquet ha sigut, històricament, un esport important al municipi. En els anys 90 i primeradècada dels 2000 foren moltes les generacions que passaren pels diferents equipsdel Club Bàsquet Gata en totes les categories. «Després d’uns anys de relativa pausa (i pandèmia), la flama del bàsquet revifa a Gata, amb reactivació del Club de Bàsquet Gata amb una directiva i imatge renovades» ha explicat Maria Monfort, la nova presidenta del club.
Toni Arabí ha deixat palesa la gran satisfacció de la regidoria perquè haja sorgitun grup de gent amb moltes ganes i il·lusió per reactivar aquest esport i , per tant,compten amb tot el suport de la regidoria d’Esports.
Per una banda, han anunciat que per a la pròxima temporada es realitzaran inscripcions per a totes les categories infantils, des de querubí (4-5 anys) fins aJúnior (17 anys). A partir del 4 de Juliol, els interessats podran inscriure’s en lapàgina web de Solgata, www.solgata.es , ja que els equips de les categories infantils s’organitzaran dins de l’estructura de les Escoles Esportives Municipals.
D’acord amb aquesta intenció de promocionar de nou el bàsquet a Gata, el dia 22de Juny s’ha organitzat una jornada de portes obertes en el pavelló d’esports, de18.00 a 20.00 hores, per a que tots els xiquets i xiquetes que vulguen, puguen provar i participar de diferents jocs relacionats amb el bàsquet. Així mateix, els dies 27 al 30 de Juny, des de la regidoria d’Esports del’ajuntament de Gata i el club han organitzat un campus de tecnificació de bàsquet que tindrà lloc també en el pavelló municipal d’esports.
Tant el Club de Bàsquet Gata i la regidoria d’Esports han animat a tots elsxiquets i xiquetes a participar d’aquestes activitats i a inscriure’s per a jugar abàsquet l’any que ve: "esperem que l’emoció del bàsquet torne a Gata en totesles categories".
FONTS: Informació i foto Ajuntament de Gata.
Arriba l’estiu a passes agegantades i el fort calor que apreta estos dies així ho demostra. Ahir per la vesprada i nit es van celebrar dos actes de cloenda als dos centres d’ensenyament del poble de Gata.
Per una part, al pati del CEIP Santíssim Crist de Gata es va celebrar el Festival Fi de Curs que va estar dedicat a música de cinema. A més, es va tancar el cicle dels escolars que passen el curs que ve a l’institut.
Mentre això passava, a l’altra punta del poble, a l’institut d’Ensenyament de Secundària "Vicent Caselles i Costa" es feia la festa de graduació dels alumnes de 4t d’Eso i 2on FP Bàsica. També és va lliurar el premi del Concurs del logo per a l’Ampa, que va recaure en l’alumna de 4rt d’ESO Laura Roig Pedrós.
Des del blog, l’enhorabona a tots i totes els/les que celebraven algun pas en la seua ensenyança cap a metes futures de l’educació.
Aprofitant aquesta nota, podeu també llegir l'article publicat ahir al diari Marina Plaza, sobre la selectivitat (proves PAU) i el gran resultat obtés pels alumnes de l'IES "Vicent Caselles i Costa" de Gata. PUNXEU ACÍ.
FONTS: Imatges extretes d’Internet, col·legi i institut.
La festa del Corpus Christi, la processó en la qual passa el Santíssim Cos de Crist pels carrers de Gata té alguna cosa especial. Tot el recorregut (Plaça de l’Església, carrers Obispo Cervera, Teulada, Lluna, Signes, Doctor Gómez Ferrer, Pare Mulet, Bassa, Xaló, Bisserot, Sant Antoni, Duquessa d’Almodòvar i, de nou, Plaça Església) s’ompli d’aromes a murta, a flors, que veïns i veïnes preparen amb molta cura. És una festa especial.
Després de dos anys sense ella, la processó tornarà a ser la que era. Els vint-i-quatre comulgants, entre xiquets i xiquetes, també aniran a la processó. Els hereus dels que sofragaren el pal·li (a Gata li nomenem popularment "palis") el portaran i sota pal·li el sacerdot transportarà la Santa Custòdia. Les taules estaran adornades com sempre amb els millors detalls. La primera a la raconada que fa el carrer Teulada, la segona al carrer la Lluna, la tercera al carrer Signes cantonada amb el carrer Teulada, la quarta al carrer La Bassa i per fi la cinquena al carrer Bisserot. I al llarg de tota la processó, els fidels acompanyaran al Santíssim, els vellets i malalts esperaran ekl seu pas, serà també especial per a ells i elles.
Hui, dia de la vespra, recordarem altres processons amb els carrers adornats, amb altres xiquets i xiquetes de Primera Comunió, però sempre de marc el CORPUS CHRISTI de Gata.
FONT: Fotos arxiu aportades per veïns i pròpies.
Des de les sis i mitja de la vesprada el veïnat s’afanava en deixar-ho tot preparat. Una hora abans de passar el Santíssim pels carrers del recorregut, anava conformant-se el passillo d’enramada de murta, mata, pinatxa i flors. A les vuit en punt, eixia el pal·lis i el rector portant la Santa Custódia de l’església parroquial. Després de dos anys absent, començava la processó del Corpus Christi.
Parades a les taules del carrer Teulada, carrer Lluna, carrer Signes, carrer La Bassa i carrer Bisserot, donaven més realçament a la processó. Els xiquets i xiquetes designats tiraven flors, a la parada es resava i continuava la processó amb el Santíssim sota pal·lis. Les notes de la banda de música marcaven el compàs. Pares i mares de xiquets i xiquetes de Primera Comunió i els mateixos comulgants assistien també a la processó, a més dels fidels de la parròquia que se sumaven a l’itinerari. La solemne i respetuosa processó tornava a ressaltar entre les tradicions i costums gateres.
Les celebracions parroquials i veïnals continuen i en esta setmana hi haurà dos més: la missa a l’aire lliure al carrer Lepanto, el divendres festa de Sant Joan al barri de la Font del Riu i la festa del Sagrat Cor de Jesús diumenge, amb la confraria més antiga del poble.
FONT: Fotos de la composició i facebook Cronista de Gata.
Heu notat alguna coseta. Era l’hora de dinar per a molts. Quasi imperceptible. Però ha passat: Un xicotet terratremol s’ha deixat sentir a les 14,21 hores de hui dilluns 20 de juny de 2022 amb l’epicentre a Gata, a 30 kilòmetres de profunditat.
Ho anunciava el diari LEVANTE-EMV aquesta vesprada per mig de Alfons Padilla: "Gata registra un terremoto de 2,1 grados". El seísmo ha ocurrido a las 14,21 horas y su epicentro se ha situado a 30 kilómetros de profundidad". Per a llegir tota la curta notícia, PUNXEU ACÍ. El dariodeAlicante.net també donava la informació per mig de Rosa Sánchez des de Xàbia: "Un terremoto de 2,1 se deja sentir en Gata de Gorgos". Per a veure la notícia, PUNXEU ACÍ. A la pàgina de deniadigital.es també es donava la notícia aquesta vesprada: "Gata de Gorgos registra un terremoto de 2,1 grados". Per a llegir-ho PUNXEU.
A la pàgina web de l’Institut Geogràfic Nacional es donen compte de tots els terratremols que ocorren. Efectivament, l’hora exacta del de Gata eren les 14:21:42. Latitud: 38.7688. Longitud: 0.0885.
El dia 21, al dia següent, podem llegir a LaMarinaalta.com digital: "Un terremoto sacude las profundidades de Gata de Gorgos". PODEU LLEGIR-HO ACÍ.
FONTS: Levante-EMV / diariodealicante.net / Institut Geogràfic Nacional / LaMarinaAlta.com /
Ja estan ahí. Dijous 23 i divendres 24 seran les tradicionals i populars festes del barri de la Font del Riu en honor a Sant Joan. El grup que conforma la comissió festera i l’Ajuntament de Gata han preparat els actes.
Dijous 23, a les 19 hores, hi haurà "tardeo" amb el grup "Abierto 24 horas". Per la nit, a les 21 hores, serà el sopar popular (la comissió vendrà coques). A continuació actuarà en concert el grup musical "Fórmula fiesta".
Divendres 24 és festa. El dia de Sant Joan es pot celebrar enguany al ser festa oficial a la Comunitat Valenciana. A les 10:30 hores hi haurà activitats per als més menuts, amb jocs, animació, castells inflables i esmorzar per a tots/totes.
A les 20:00 hores serà la missa a Sant Joan que com cada any se celebra a l’aire liiure al carrer Lepanto. Serà cantada amb la col·laboració de "Amics del Tercer Món". A continuació serà la processó pels carrers del barri. Acompanyaran a la imatge i el rector, els veïns del barri i de tota Gata, amb la música de la Colla de dolçainers i tabaleters "El Montgó". Per acabar la jornada festera, a les 22 hores, hi haurà sopar popular amb música ambiental.
FONT: Fotos arxiu, José Luis Fornés i programa d’enguany.
Ha faltat JOAQUÍN ENRIQUE MARAVILLA CRESPO, més conegut a la Font del Riu on vivia amb la seua família i a Gata per "Ximo". Va ser l’últim inquilí de l’antic "Bar Argentino". Després d’una llarga enfermetat, el seu cor s’ha parat.
Pel barri i a la associació de jubilats i pensionistes es recorda com una persona molt animosa i malgrat a ser gater adoptiu s’adaptava a tots i li agradava molt les festes i els costums del poble. Amb tots feia rotgle, que es diu.
Des del blog, el condol a la seua dona, filles i resta de família. La seua capella ardent es troba al vetlatori de Gata, al costat de l’església parroquial. La missa funeral se celebrarà hui dimarts dia 21 a les 19:30 hores al temple de Sant Miquel Arcàngel. DESCANSE EN PAU, XIMO.
FONT: Esquela, SVS.
Hui, dia 21 de juny de 2022, ha entrat oficialment al nostre hemiferi l’estació de l’estiu i ho ha fet a les 11:13 hores. Hui també ha sigut el dia més llarg de l'any. Sols han passat vuit o nou hores per a que s’haja muntat la primera tormenta breu de l’estiu. Al voltant de les 21 hores ha començat la poca pluja que ha fet, sols 2,2 litres, acompanyada de trons i llamps.
A veure si això amaina el calor sofocant que havia fet aquests dies passats i comença l’estiu amb més normalitat.
FONT: https://inforatge.com/meteo-gatadegorgos. / Foto arxiu.
Un altre gater que despunta en altre esport, en aquest cas amb el ciclisme. Després de guanyar nombroses carreres militant al Club Ciclista Xàbia, el gater MARC MONCHO SIGNES ha estat seleccionat i participarà en els Campionats d’Espanya escolars formant part de la Federació Ciclista de la Comunitat Valenciana en la categoria de infantils en ruta. Serà a Valladolid del 30 de juny al 2 de juliol.
La selecció autonòmica infantil té sols a Marc Moncho de la Marina Alta. De la província d’Alacant també estan en el grup Candela Cazorla del Club Ciclista Sant Vicent i la reserva María M. Maeteva del Club Ciclista Almoradí. Completen la selecció Asier Fortea i Yanara Carrión, del BC Picassent; José Antonio Fernández i Noa Jiménez, del CC Senglars; Pablo Machancoses, del Stefano Garzelli i Lucía Grau, de la PC La Forca. A més de Maeteva completen els reserves Adriana Soria (Alfafar) i Jorge Peris (SC Alqueriense).
PODEU LLEGIR L'ARTICLE REFERENT A MARC MONCHO, EL MIRALL DE LA MARINA. Punxeu ací.
FONT: Informació Jesús Sansaloni (alicanteconelplatogrande.com).
Un altre esport i un altre gater, en aquest cas guanyador. El pilot automovilístic FERNANDO SENDRA ARABÍ va rebre el seu premi al ser guanyador de les pujades de muntanya 2021 en categoria de cotxes històrics pre 90. Va ser en la gala de premis de la Federació d'Automovilisme de la Comunitat Valenciana.
Després de l'ausència obligada pel COVID, la primera Gala de Campions FACV després de la pandèmia, la corresponent a la temporada 2021, va resultar especial i emotiva. Allí va estar també rebent el seu homenatge el gater Sendra.
FONT: Fotos aportades per Fernando Sendra.
Seguim descobrint que Gata té molts esportistes destacats en tots els camps de l'esport i l'esbarjo. És el cas que vos presente. Billar de competició és l'esport. El jove gater de 17 anys FERRAN GIRÓ MONFORT el nom propi.
Temps enrere publicava que s'havia proclamat campió de la Comunitat Valenciana a València de la seua categoria, la júnior, classificatòria per al campionat d’Espanya. Ara, jugarà les fases de billar del Capionat d'Espanya a Santiago de Compostela, que se celebraran els pròxims dies 1, 2 i 3 de juliol.
Sort i endavant per a Ferran.
FONT: Foto facilitada per son pare, també Ferran.
Una notícia important per a la comunitat parroquial, que ha sorprés a molts. El cardenal arquebisbe Sr. D. Antonio Cañizares li ho va comunicar. El rector de Gata, DON JUAN ANTONIO NAVARRO TARÍN, que tan sols porta ara un any i vuit mesos, la majoria d’aquest temps en condicions sanitàries de pandèmia, cesarà en la parròquia de sant Miquel Arcàngel de Gata de Gorgos per a incorporar-se, potser el pròxim setembre o octubre, a la parroquial de Sant Bertomeu de Xàbia.
Després de comunicar-ho a tots els estaments i al Consell Parroquial, i haver-se publicat el canvi de manera oficial a la pàgina de l’arquebisbat ahir pel matí, per la vesprada el mateix rector ho va dir als feligresos que van assistir a la missa del tríduum del Sagrat Cor de Jesús i a l’Hora Santa.
Quan es faça el canvi es donarà la circumstància que els dos últims rectors que ha tingut la nostra parròquia han estat destinats a les dos esglésies de Xàbia. Primer va ser a l’octubre de l’any 2020 el rector Don Francisco Murillo, que va ser destinat a l’església parroquial de Nostra Senyora del Loreto a Duanes de la Mar (Xàbia) i ara serà l’actual encara rector de Gata Don Juan Antonio Navarro el que passe a l’església que diuen del poble, de dalt, a Sant Bertomeu.
Cap rector més bé fill de Gata o bé relacionat amb la parròquia figura en aquesta primera relació. De moment, es desconeix qui serà el rector que sustituirà a Don Juan Antonio.
Us pose el comunicat oficial:
"22 de juny: Primera relación de nombramientos diocesanos. El Emmo. y Rvdmo. D. Antonio Card. Cañizares Llovera ha tenido a bien hacer los siguientes nombramientos y ceses, a fecha de 20 de junio de 2022...
...NAVARRO TARÍN, Rvdo. D. Juan Antonio. Es nombrado Párroco de San Bartolomé Apóstol de Xàbia, y cesa de Párroco de San Miguel Arcángel de Gata de Gorgos."
FONTS: Pàgina arquebisbat nueva.archivalencia.org / Foto actual, Corpus d’aquest any.
La Vicepresidència Segona i la Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica de la Generalitat Valenciana ha adquirit 12 vivendes ubicades a Gata de Gorgos, amb una inversió de 702.085 euros. Així ho ha comunicat el secretaria utonòmic d’habitatge i funció social, Alejandro Aguilar en la seua visita a Gata que ha realitzat aquest matí i on ha afegit que estan en tràmits de tancar una nova compra que elevaria a 13 el nombre d’habitatges i superaria els 766.000 euros d’inversió al municipi. Ara conselleria i ajuntament estudien la forma de cedir aquestes vivendes a la gestió muncicipal per a destinar-les a habitatge social amb especial atenció a persones en situació de vulnerabilitat, víctimes de violència de gènere, entre altres. FONTS: Informació i foto Ajuntament Gata.
El barri La Font del Riu de Gata de Gorgos està celebrant en estos dies les seues festes en honor a Sant Joan Baptista. Ahir dijous 23 es va fer tardeo amb el grup "Abierto 24 horas", a continuació sopar popular que va estar molt concurrit i després va actuar el duo musical "Fórmula Fiesta".
Hui divendres 24 és la festivitat del patrón del barri. Aquest matí són els més menuts del poble els que han començat a gaudir de les atraccions amb aigua, colxonetes, castells inflables i més. A la vesprada, 20 hores, es celebrarà la ja tradicional missa de campanya al carrer Lepanto i la processó pels carrers del barri, acompanyats pels representants de la Colla de dolçaines i tambors de Gata. S’espera l’assistència de les representants festeres majors de 2019 i infantils 2021, així com autoritats, xiquetes i xiquets de primera comunió i veïnat del barrio i el poble, en general.
Les festes santjoaneres gateres, que obrin les de l’estiu a Gata, acabaran amb un sopar popular de sobaquillo" i músi ca ambiental.
Aprofite des del blog per a felicitar a tots els Joan i compostos que en són molts al poble. A tots, que el precursor de Jesús us porte de la mà sempre.
FONTS: Fotos Cronista i Vero Vives.
Es va repetir la història. Després de 42 anys, el carrer Lepanto -aquell que es va obrir i asfaltar en 1980- va tornar a ser el principal lloc de la festa al sant patró de la Font del Riu de Gata. Autoritats, xiqueta i xiquets de Primera Comunió, la gent del barri i, en general, gaters i gateres, van assistir als tres actes programats ahir, dia de Sant Joan.
L’eucaristia va ser molt participativa i el rector Don Juan Antonio va animar al veïnat a no perdre mai les tradicions del barri i el poble, obrint camins com ho va fer el precursor Joan Baptista. També es trobava acompanyant al senyor rector el missioner veí del barri que ara viu a Gata amb la seua germana Vicente Berenguer.
Després de la missa, tots els assistents junt amb la menuda i estimada imatge del patró van recorrer en processó-romeria els carrers Lepanto, Teulada, Cuartel, Era de Boronat, Serrillàs i tornar al carrer Lepanto, on es va disparar una traca.
El sopar popular amb música ambiental va tancar els dos dies de les festes santjoaneres de Gata.
Demà diumenge 26 continuen les celebracions i festes de la parròquia, ja que se celebra la festa del Sagrat Cor de Jesús.
FONT: Fotos de la composició (portada del blog i facebook): José Luis Fornés, veí del barri.
Parlar del Cor de Jesús a Gata vol dir mirar enrere 135 anys, quan es va fundar la Congregació del Sagrat Cor de Jesús. Encara les sòcies confrares celebren la festa, a la que se sumen les mares dels xiquets i xiquetes de Primera Comunió que ixen de majoralesses per a realçar més la festa. Missa solemne i processó per acompanyar la monumental imatge, que no eixia com en moltes parròquies des de 2019.
Es va fer aquesta setmana passada el tríduum i hora santa de dimecres a divendres. Hui és la festa gran, cada any el diumenge després del Corpus. Lacongregació del Sagrat Cor de Jesús de Gata és la més antiga i data del segle XIX. 135 anys d’història ens separen c’aquelles primeres passes que va donar el rector Don Juan Martínez Blasco. A l´Arxiu Parroquial trobem els papers que atestigüen la seua antigüitat. La congregació té certificat del 18 d´agost de 1887.
Al certificat l’acompanya el seu reglament, del 4 de desembre de 1886. Es funda sent rector En Joan Martínez Blasco. El reglament va ser aprovat pel cardenal Monescillo en 18 d’agost de 1887. Faig un extracte de la documentació parroquial: "En el Palacio Arzobispal de Valencia día diez de Agosto de mil ochocientos ochenta y siete...Vista la instancia de D. Juan Martínez Blasco de la Iglesia de S. Miguel de Gata, solicitando se establezca en su Iglesia una Congregación bajo el título de Sagrado Corazón de Jesús, visto así mismo el Reglamento por que intenta regirse dicha Corporación...aprobamos cuanto a Nos corresponde y ha lugar en derecho la erección de la expresada Corporación y Reglamento...Asímismo S. Emma. Rvma. El Cardenal Arzobispo bendice tan benéfica institución y concede cien días de Indulgencia a todos los asociados y demás fieles que bien sea con sus limosnas o de cualquier otro modocontribuyan a los fines piadosos que se propone" Gobernador Eclesiástico, Sede Plena, Dr. Aureo Carrasco. Secretario Interino de Cámara y Gobierno, Don Juan Bautista Oliver. Cardenal. Arzobispo de Valencia, Emmo. Y Rvmo. Sr. Sr. D. Antolín Monescillo"
Encara hui continua viva i en actiu aquesta confraria de Gata, la del Sagrat Cor de Jesús. La seua imatge és junt al titular Sant Miquel i la Immaculada les tres més grans de l’església parroquial. L’actual altar lateral del Cor de Jesús, a l’igual que el d´enfront de la Inmaculada, es van inaugurar l’any 1929. Passada la guerra, van ser consagrats el 10 de juny de 1964, fa 58 anys. L’arquebisbe Marcelino Olaechea va autoritzar les consagracions i va lliurar al temple unes reliquies de San Severino, San Victoriano i Santa Blandina per a col·locar a la base dels nous retaules.
Hui diumenge dia 26, les sòcies de la confraria han celebrat la seua missa solemne pel matí. A la vesprada tindrà lloc la processó amb la monumental imatge. Eixiran algunes mares de majoralesses i els infants comulgants pel mig de la processó.
FONT: Foto arxiu, La imatge del Cor de Jesús a l’altar major (facebook Parròquia Gata de Gorgos).
El ja reconegut grup Tremp té els seus components gaters. Ells i las Hijas de la Cumbia van actuar junt amb l’espectacular grup valencià ZOO, anit al camp de futbol antic de "Les Sorts" de Gata. Més de dos mil persones van presenciar en directe tots els èxits del grup que també es coneix com Zoo Posse i que van ser nominats a l’Enderroc (2018).
Zoo va presentar el seu últim àlbum Llepolies i va fer molt de joc en la seua actuació. Nascut en Gandía en 2014, la seua música mescla rap, breakbeat, reguetón, rock i ska, tot combinat amb ritmes electrònics. Temes de rabiosa actualitat fets cançó i amb les qüestions socials i polítiques a flor de pell.
Des del seu primer disc, tempestes vénen del sud (2014), fins a Llepolies (2021) van repassar el seu repertori. Una bona nit que van completar Tremp i Las Hijas de la Cumbia en un festival musical pre-fester, abans de calfar motors definitivament davant les festes patronals 2022, les festes de la normalitat.
El regidor de festes Joanvi Vallés, agraïa l’esforç, la capacitat i dedicació de la comissió, que es veu en moments com aquest. Referent al concert, Vallés també tenia paraules de agraïment per a "tots els que han fet possible que el dia d’ahir eixira bé i amb seguretat. Serveis Municipals, tècnics de l’Ajuntament, Policia Local, Creu Roja i Protecció Civil. Gràcies per treballar per a garantir que tot eixira bé."
FONTS: Fotos Joanvi Vallés, Gema Pedrós, José Luis Mas.
Les sòcies de la congregació del Sagrat Cor de Jesús van celebrar la festa que tanca aquest cicle de Primeres Comunions, Corpus i Cor de Jesús. La confraria més antiga, 135 anys d’existència, va celebrar la missa solemne i la processó. A la mateixa, a més d’eixir pel mig els xiquets i xiquetes de Primera Comunió, com és costum, algunes mares dels comulgants van eixir de majoralesses donant-li més realç a l’acte.
Ara fins les dos processons, la de baixada que serà el dia 28 de juliol i després la de pujada, del Santíssim Crist del Calvari, que serà el 6 d’agost, ja no tindrà Gata més actes parroquials pel carrer.
FONTS: Fotos Vero Vives.
Hui dilluns dia 27 de juny s'ha iniciat la XII Setmana Cultural per a la gent gran de Gata de Gorgos, que organitza pere aquestes dades any rere any l'Associació de Jubilats i Pensionistes, amb els patrocinis de l'Ajuntament, Diputació provincial i la Conselleria d'Igualtat.
A destacar d'aquest primer dia, l'actuació musical i cultural del grup de Danses i la Rondalla de Gata. Demà dimarts 28 hi haurà un taller sobre el nou sistema de comunicació Hola Wap que correrà a càrrec de la Tècnica d'Innovació de l'Ajuntament de Gata, Esther Asperilla. A les 20 hores serà l'actuació de la Banda Juvenil de Gata.
Per al dimecres 29 està preparada l'actuació del grup de Xàbia "Jávea Fives" i un grup de sevillanes, i per al dijous dia 30 està programada uina excursió a València, al Bioparc i al Palmar, incloent un passeig en barca per l'Albufera. L'autobús està patrocinat per l'Ajuntament de Gata.
Divendres 1 de juliol serà el torn de la lectura. es llegiran fragments pel Club de Lectura de "Un estiu a la Marina" de la sempre recordada i anyorada Carme Miquel, amb el monogràfic "Recordant l'estiu". Després serà el concert del Cor Serrillàs.
Dissabte 2 de juliol actuarà el grup de teatre "Siete Comediantes" que posaràen escena l'obra "Ventolera" dins la campanya de Música i teatre de la Diputació Provincial d'Alacant.
L'últim dia serà diumenge 3 de juliol. A les 11:30 hores serà la missa a l'església parroquial i a les 14 hores tindrà lloc el Dinar de Germanor al Canor. Hi haurà servei d'autobús. Aquest acte serà la cloenda de la setmana dels majors, de la gent gran gatera.
FONT: cartell anunciador de la Setmana.
Blog creado con Blogia. Esta web utiliza cookies para adaptarse a tus preferencias y analítica web.
Blogia apoya a la Fundación Josep Carreras.