Blogia
CRONISTA DE GATA DE GORGOS

MARTA GAYÁ COLOMA, SEGURETAT A LA PORTERIA DEL LLEVANT FEMENÍ B

MARTA GAYÁ COLOMA, SEGURETAT A LA PORTERIA DEL LLEVANT FEMENÍ B

Una jove gatera que va imparable cap a l’èxit

Gorgos, Dénia, Hèrcules, Elx i Llevant, els equips que ha jugat

Tots coneixeu a sa mare, Fina Coloma. No tant a la filla menuda. Marta Gayá Coloma, als seus 20 anys, és tota una "porterassa" de l’equip femení B del Llevant, a València. Aquesta gatera va començar de menuda al seu Gorgos, era davantera i damunt "pichichi". Va poder jugar dos anys. Després, com les xiques ja no podien jugar a categories més superiors, es va posar a jugar al futbol sala femení al poble. Algú li va parlar del Dénia femení i que necessitaven una portera. Allà que s’en va anar decidida, estaven a 1ª Regional i van quedar segones. Directius de l’Hércules d’Alacant es van fixar amb ella i va botar a la ciutat d’Alacant. Va estar una temporada sencera. Al no poder seguir pagant-se les despeses, va tornar a Gata. En eixe temps es va posar a entrenar als prebenjamins del Gorgos. Conta Marta "va ser una experiencia inolvidable per a mi".

Però arribà la sorpresa. Diu Marta: "A la recta final de temporada, l’Elx em va oferir fichar-me pel que restava de temporada i una més". Però...quan jugaven Elx i Llevant va ser l’oportunitat de Marta. Si a Elx tenia pis posat pel club, al Llevant també demanava això i, per primera vegada en la història, una jugadora del grup B podia estar a un pis, un pis propietat del metge del club. L’equip paga les despeses del pis, que comparteix amb dos jugadores més, una és Aila Fuster d’Altea i l’altra Neus Linares, jugadores també del Llevant B. Elles estudien i juguen.

Per a Marta, tot un èxit ja a la seua edat. Però la carrera d’esta esportista gatera seguix pujant i pujant. És molt decidida i valenta. Li pregunte: Quina és la teua meta?. Contesta sense dubtes: "Viure del futbol. Se que ací a Espanya és molt difícil, però a EE.UU. o Regne Unit no tant".

Conta alguna anècdota recent al món del futbol i bona: "Sempre m’ha agradat el Sevilla. És lògic que ara els meus colors siguen granotes. Però no vaig deixar passar l’oportunitat de vore la final a València. Vaig parlar amb jugadors, inclús amb el president. Va ser un encontre gratificant".

Al poble de Gata, els veïns saben què fas i on estàs?. "No. Poca gent ho sap. Vas pel carrer i per la careta saben qui sóc, però no on estic, que faig. Espere que a partir d’ara en reconeguen més".

S’acaba la lliga i què fas?. "La lliga es va acabar el 4 de maig, amb victòria a domicili del Pozo de las Nieves. No em descuide a l’estiu. El meu preparador físic és Pep Signes "Paleres". L’any passat ja vaig treballar amb ell i és un "crack" amb tots els sentits!".  

A banda, Marta també treballa de socorrista a Teulada a una urbanització privada, fins que comença la pre-temporada.

Li pregunte: El món de ser dona futbolista i més portera, és exigent?. "Clar que si, respon Marta. És dur, tens que estar dia a dia, sense parar, és molt sacrificat".

I que em dius de festes?: "Fa tres anys que no tinc festes patronals de Gata. Estic a la pretemporada i ahí és on es nota el sacrifici".

Agraïsc l’amabilitat per contar-me la seua història esportiva de futbol a Marta i les facilitats a sa mare Fina. Des d’ara, coneixem un poquet més a Marta, la filla de Fina que juga a futbol, al Llevant B del Cap i Casal.

FONT: Fotos extretes del seu facebook.

3 comentarios

Cris -

Demasiado creída para lo que es. Hay mejores con más humildad

M. Eugenia -

Siempre ha sido una crack del futbol, ya apuntaba maneras desde pequeña, toda una deportista, enhorabuena Martita

Manolo -

Yo la tuve en mi equipo, y era buena tanto de jugadora de campo como de portera....Y tiene que llegar arriba del todo.