Blogia
CRONISTA DE GATA DE GORGOS

VÍCTOR FROILÁN POVEDA, UN ATLETA DEL DUATLON I TRIATLON

VÍCTOR FROILÁN POVEDA, UN ATLETA DEL DUATLON I TRIATLON

Nové i seté als dos campionats nacionals que ha disputat enguany

El seu pròxim objectiu, el campionat europeu de duatlon de 2015

L’altre dia vos anunciava -per mig de la publicació del diari LAS PROVINCIAS- el bon resultat de l’atleta gater VÍCTOR FROILÁN POVEDA, que va fer seté a Calella, al Campionat d’Espanya.* Hui, anem a conèixer millor que fa aquest esportista gater i quins resultats ha obtés en el complicat món del duatlon i triatlon.

Li he demanat que ell mateixa definixca la seua passió per aquest món:

"Fa ja anys que m’agrada l’esport. Un dia em comentaren això del duatlon i com quasi tot el món que comença en este esport em vaig quedar enganxat. Durant estos anys he participat en moltíssimes carreres per tot el territori nacional amb diferents equips."

Víctor mateix les enumera, alguners de les més destacades carreres:

"Cal destacar que l’any passat estigué en un dels duatlons més durs que existeixen. Es diu "Los diez mil del Soplao". Es tracta de realitzar 47 kilòmetres de "trail running" i 76 kilòmetres de BTT, tot això per terrenys fangosos, fred, pluja i sobre tot amb un gran nivell de participació. En eixa prova vaig creuar la meta el 19 de la general i quart del meu grup d’edat. 
Este 2014 l’he començat amb moltes tasques per davant i amb un objectiu marcat, poder arribar a competir a l’Europeu de Duatlon del pròxim any. 
En 2014 he participat en tots els duatlons per a preparar la pretemporada, en tots ells he estat en el top20, la Comunitat Valenciana és una de les comunitats amb més nivell.

Es pot dir que enguany ha aconseguit arribar a la meta que volia. Ell ho diu: "Els meus objectius han sigut, de moment, els dos Campionats d’Espanya en els que he participat. A Oriola, de llargas distància (16 km. de running; 66 de ciclisme i 8 de running) vaig conseguir entrar el nové del meu grup d’edat, que és un dels més nombrosos i amb més nivell. Al campionat d’Espanya de Cross de Calella (Girona) vaig entrar seté." (Aquesta notícia és la que donà peu a fer-li aquesta entrevista).

Què fa ara Víctor Froilán, pel que fa a aquest esport?:

"Ara en estos moments comence la temporada de triatlon que es presenta amb moltes carreres i diferents objectius.  La próxima cita esportiva meua será el triatló de Cullera que és puntuable per a la lliga de clubs. El més important en este moment és gaudir amb allò que faig i m’agrada, és difícil competir tot el que m’agradaria, ja que tant material, viatges, carreres, preparació, ixen de la meua butxaca. Al respecte vull agrair a la firma comercial Bicicletas Boronat i al seu propietari Miguel Ángel, per ajudar-me a enviar les bicicletes amb les quals competisc als diferents llocs, el transport resultaria per a mi també molt car. No deixe de costat el meu actual club, Club Atletisme Xàtiva, que col·labora en la mesura de les possibilitats, però quasi totes les despeses les cobrisc jo.

Finalment, té unes paraules per al seu entrenador:

"Arribar al nivell que estic es degut i per això el meu agraïment, al meu preparador Octavio Pérez, que sempre m’ha dit que ell és un "caçador de somnis" i qui els busca els conseguisc.... Tot això, a canvi, de sacrifici, entrenaments i d’una gran dosis de motivació."

Estarem atents a les evolucions d’aquest campió gater, per a nosaltres, del duatlon i triatlon.

A la imatge, Víctor Froilán Poveda entrant a meta, en una de les moltes proves, en les quals competix.

*PODEU VORE ACÍ L'ARTICLE DE LA PROVA A CALELLA.

FONT: Imatge, www.laPlanaAldia.com.

0 comentarios