CRONISTA DE GATA DE GORGOS

L'ATLETA GATERA ROSA MARÍA LARA FELIU, SEGONA A LA DURA XVI PROVA DE L'OLLA DE NÚRIA (GIRONA)

ROSA MARÍA LARA FELIU, l’atleta gatera que comença a prendre molta força en el panorama de carreres de muntanya a Espanya i Europa ha tornat a fer una brillant carrera i si ja va guanyar l’anterior carrera hui ha obtés el segon lloc femení a la XVI prova de l’Olla de Núria, dura prova de muntanya, obtenint un premi en metàlic de 1.000 euros. En molts trams de la carrera anava la primera, però posant-li molta pressió a la guanyadora.

A la imatge, del pòdium la vegeu portant el número 2 i a l’entrevista de TV3 que ha transmet en directe tota la cursa la vegem amb el dorsal 410.

Amb 21,5 kilòmetres de recorregut, és una cursa de muntanya on no es recorre ni un metre d’asfalt. El 72% del seu recorregut és per dalt del 2.700 metres. L’Olla clàssica puja al Puigmal, a 2.913 metres, acabant baixant des del Pic del Segre, 2.809 metres, tot passant pel Coll de Finestrelles, control de pas de la cursa, continuant l’ascens al pic de Finestrelles, 2.827 metres, i seguint el coll i pic d’Eina. Després de passar pel pic d Noufonts hi ha el següent control de pas al Coll de Noufonts, 2.651 metres. Finalment, hi ha una pujada al coll de Noucreus, 2799m, i acabant pel Puig de Font Negre 2727m i el Pic de l’Àliga, 2472, fent l’arribada a l’esplanada davant del Santuari. El desnivell acumulat és de 3.880 metres. L’Olla clàssica és una cursa AUTOSUFICIENT amb una dificultat tècnica que la fan exigent, compta amb unes vistes i entorn immillorables.

FONTS: Captura pantalla retransmissió TV3 de la cursa / Foto facilitada per David Feliu.