Blogia
CRONISTA DE GATA DE GORGOS

MÉS COMENTARIS A L'ENQUESTA: el millor i el no tan millor de festes 2014

MÉS COMENTARIS A L'ENQUESTA: el millor i el no tan millor de festes 2014

Poseu els vostres noms, no tan d’anònims, com diu un dels comentaris

Gràcies a tots els que esteu participant. Sempre trauran coses positives les pròximes comissions festeres

Hi ha nous comentaris, però abans recorde amb els enllaços la resta de comentaris, que podeu anar llegint. Ja en són molts:

http://cronistadegata.blogia.com/2014/080803-segon-dia-d-enquesta-com-s-han-viscut-les-festes-patronals-2014-.php.

http://cronistadegata.blogia.com/2014/080901-mes-comentaris-de-l-enquesta-no-et-quedes-sense-participar.-festes-2014-el-millo.php.

http://cronistadegata.blogia.com/2014/080904-tancant-el-tercer-dia-d-enquesta-el-millor-i-el-no-tan-millor-de-les-festes-2014.php.

http://cronistadegata.blogia.com/2014/081001-encete-el-quart-dia-d-enquesta-de-les-festes-2014.php.

http://cronistadegata.blogia.com/2014/081207-torna-a-moure-s-l-enquesta-sobre-festes-2014-de-gata-mes-comentaris-i-molt-inter.php.

http://cronistadegata.blogia.com/2014/081302-seguix-animant-se-l-enquesta-opineu-el-millor-i-el-no-tan-millor-de-les-festes-2.php.

Ara vos pose els últims comentaris, però ¡¡ atenció !! considere el primer molt important i el recolze al cent per cent. Poseu els vostres noms, no tan d’anònims, no passa res...tots podem opinar i no amagar-nos tant:

Diu Pepe Blanco

"Açó d´opinar pera millorar les festes ho trobe molt acertat, pero jo hem pregunte Teniu vergonya de possar el nom? hi ha que ser valents pera opinar i possar-li nom a les opinions, el contrari ho trobe de covards i crec que no deurien de publicarse".

El primer "Anónimo" de hui diu:

"Jo estic d’acord en què deu canviar-se el sistema d’elecció de la Regina de Festes Major, està totalment obsolet. Per a mi és una vergonya distingir i MENYSPREAR a les xicones per classes socials o simplement per qüestions físiques. 
Per altra banda, entenc que hi han massa dies de festa, estem locos o que????? podem començar les festes qualsevol dia entre setmana a fi d’acurtar-les fins a huit o nou dies".

El segon "Anónimo" del dia, diu:

"Feia temps que volia fer la següent reflexió i crec que ara és el moment idoni.
Tots sabem que les comissions de festes treballen dur per poder portar endavant el miracle de les festes de Gata. Només per això els seus membres són mereixedors del màxim respecte, es lleven moltes hores de dedicació a les seues families i als seus assumptes quotidians.
No obstant, arran d’algun que altre comentari escrit que he pogut veure en les xarxes socials durant les festes d’enguany, es denota com si ser membre de la comissió de festes donara inmunitat total i carta blanca a fer i desfer sense comptar en cap moment amb les possibles suggerències de la gent del poble, fins el punt de que si reben alguna critica per alguna suposada fallada, responen dient que es facen de la comissió i que intenten subsanar-ho ells.
Anem a veure, voler arribar a ser membre de la comissió de festes per a sentir-se protagonista i manar sobre els demés amb total impunitat no porta res bo, no ha de ser eixa l’essència que vista l’ànima d’uns liders que volen sacrificar-se durant tot un any per a portar el benestar festiu al seu poble.
Les critiques s’han d’acceptar per poder millorar en el futur, els errors, contrariament al que quasi tots pensem, són necesaris, gràcies a ells i a les nostres posibilitats de poder rectificar ens fem més forts, perfectes i responsables, inclòs diria que qualsevol mampresa absenta d’errors ja té defecte de forma.
Així doncs, encoratge a la comissió de festes de 2015 a que seguisca treballant, per suposat, però que en el seu camí escolte la veu i la crítica de la voluntat popular durant tot un any, també. Recordeu sempre que l’esforç que esteu fent l’heu triat vosaltres, sense cap coacció, però que eixe esforç no representa cap passaport per situar-se al capdavant del poble, sino per a seguir al seu servei i a la seua voluntat, critiques incloses, encara que pesen.
Penseu de quan en quan que les festes de Gata no són sols pels vostres fills -que s’ho mereixen tot i més, es clar-, sino també per a tots els veins, que tanmateix han esperat durant l’any per gaudir amb il·lusió d’uns dies que segurament serant irrepetibles.
Gràcies per llegir-me i molts ànims".

El tercer "Anónimo" del dia diu:

"Festival. No ha de ser dissabte perquè no ve ningu de fora a vore l’espectacle. Respecte a la eleccio, jo pense q la reina de Festes ha de ser festera, ha de ser simpática, propera i perquè no... Guapa! No es sap fins eixa nit qui es la reina!! Encara a es comenta abans perque és inevitable!! I si s’ha de canviar que la voten els quintos!! Que són els que les coneixen bé!! Les tres serien mes o menys les mateixes que votaria el poble!! Fa molts anys si que eixien per families, perque també eren més conegudes, pero avui en dia ja no. Este any ha coincidit que ha eixit Elena. Però no oblideu que la hem votada nosaltres... Ningú més. I ha demostrat de sobra que ha estat en tots els lloc i ha fet festa com el que més. Això es una reina. No importa la família".

Escriu un alies: "Dimoni Emplomat":

"A l’anonim anterior...
No se com haura estat el cas d’aquest any, pero un any vaig tenir el dubtos plaer de participar en el recompte de vots...i vaig poder observar tremendes irregularitats amb els meus propis ulls. A mes de ser de bona familia hi ha altres coses que tambe computen con les desgracies familiars...
Que la reina i les dames siguen "Guapes" es inevitable encara que es faça l’elecció a sort, als 18 anys tothom es guapo...
El que passa és que hi ha molta por...perqué en Gata la película de "7 apellidos vascos" ens porta aigua...i si una forastera acabara lluint la corona gatera?".

Quart dels "Anónimo". Ell o ella? diu:

"Doncs si hi han factors que computen, a qué collons estan fent el "paripé d’anar arreplegant els vots amb les urnes?. Ens estan enganyant vilmemt a tot el poble. Jo també he sigut testic en veure cóm una mateixa persona introduïa un bon grapat de paperetes per a la mateixa candidata i en un altre cas els mateixos quintos varen trencar totes les paperetes que varen voler per a que no sortira certa candidata. És de risa el que estem fent a Gata. L’elecció... a sort."

Cinqué "Anónimo" del dia:

"Amb tots els respectes a la comisió de festes, aquestes són les meves critiques que, com a veí del poble, estic amb el meu dret de fer-les; espere que siguen constructives.
Punt 1: massa dies. 8 o 9 dies, com fan a la majoria de pobles, seria perfecte. Puc entendre que a molta gent li agrade que les festes s’acaben el dia 6, en eixe cas el que hi ha que fer és començar un dia entre setmana, que no passa res, perquè el festival deuria de ser més curt i acabar-se a una hora raonable, per a que, inclús la gent que treballa, puga quedar-se fins que s’acabe tot.
Punt 2: massa actes al mateix temps. Anem a veure: si Gata fora una gran ciutat podria entendre que feren diversos actes al mateix temps, seriem tants els ciutadans que hi hauria gent a tots els llocs, però res més lluny de la realitat. Al nostre poble en sóm 5000 o 6000 habitants, així que si es fan 2, o inclús 3 actes al mateix temps, el que s’aconssegueix és que a cap lloc estiga com deuria estar de gent, a demés de tirar diners d’una forma absurda. Enguany el dia del rock, per exemple, feien també orquestra i bous, tot a la volta, trobeu això normal?
Punt 3: el dia del Rock abans era un dels dies més importants de festes, sobretot per a la gent jove, però ara s’ha convertit en un dels més fluixos, i és una llàstima. Entenc que l’economia no és la d’abans, però els bous no són barats tampoc i enguany se’n han fet més que mai, això demostra que amb ganes i (molt important) amb coneiximents del tema, es pot fer una nit de rock digna sense gastar-se molts diners, i més tinguent al poble moltes bandes locals que poden fer de dignes teloners sense problemes. Ah, i molt important, no és pot fer el dia d’abans de les quintades, fins i tot valdria més fer-ho entre setmana, si és precis.
Punt 4: els bous de matí és un altra forma de tirar diners. Al meu parer, els únics dies que val la pena fer-ne són: el dia de després del festival, i el dia de les quintades al mig dia. Cal dir també, que el dia de les quintades per la nit és de bojos fer-ne, és un miracle que no haja passat una desgracia.
Jo crec que si es tingueren en compte totes eixes coses, es veurien unes festes amb més color. Es farien menys actes, però de més qualitat, i amb més gent amb les piles carregades.
Per a acabar, el tema de la Regina de festes és mooolt ridicul. Jo crec que, si és que es té que elegir una regina precis, en eixe cas que siga per sorteig, i que al sorteig entren les xiques que vulguen.
Res més. Salut a tothom!!"
A la fotografia de Vero Vives, un moment de la discomòbil dins del corro, el dia de les quintades d’enguany.

Ja vegeu, cinc anònims, un àlies i sols una persona que posa el seu nom. D’ara en avant podeu posar-lo, no els cognoms o sobrenom si voleu, però potser Pepe, María o Joan...gràcies.

*Encara pose la resposta a "Pepe Blanco" i inclús a "la meua opinió". Crec que jo com a CRONISTA DE GATA no he fet cap comentari. A més, el meu blog és personal i lliure, res de l’ajuntament. Crec que les coses deuen seguir com estaven...:

"Anònim, collons!!! ha escrito:

"A Pepe Blanco:

No és una qüestió de por el no posar el nom. Igual tú com el cronista em podeu dir quina diferència hi ha de posar "anónimo" a posar "Toni"...?; per posar "Toni" heu identificat a l’autor"...?. Doncs tan anònim és el que no en posa cap, com el que puga posar Pere, Toni, Maria, Pepica, Joan, etc., etc., a la fi no es sap mai qui són els que escriuen. A més, no sé per qué li doneu tanta importància a la qüestió identificativa. Ho trobe una xorrada per demés, o és que voleu que es pose també l’adreça i el nº de NIF?.

Crec que cadascú és lliure d’opinar i d’intificar-se si vol o no fer-ho. La vena cotillera rabiosa que innatament vos surt guardeu-se-la per a altres qüestions, perquè ací l’important és el que està opinant la gent i no qui és la gent que opina, almenys a mi no m’importa en absolut qui ho fa, sino les les qüestions que plantejen els interesats. I si no, tal volta seria millor no perdre el nostre temps entrant en aquesta pàgina a donar les nostres opinions, si despré
 s se’ns critica per no posar el nom.
Per finalitzar, dir que un cronista mai deu ser tan partidista divulgan les seues opinions, és un càrrec atorgat pel ple de l’ajuntament i deu limitar-se a emetre cròniques, no opinions."

Encara afegisc un altre comentari d'ara mateix:

"Anónima" escriu:

"Jo no sé perqué de tanta pol.lemica per l´assunt de la Regina de festes. A mi m´agrada com es fa a Gata, som diferents dels altres pobles, i llevat d´alguns casos esporàdics sempre ha sigut la que el poble en general ha triat, no hi ha cosa més bonica que siguem nosaltres qui triem a la nostra representant, o volem que hi haga democracia en tot pero no en açò? Jo he sigut quinta a Gata, i no vaig eixir res, i no tinc cap trauma per aixó, a ninguna mos obliguen a ixir de festeres. Si vos pareix també, que es posen una corona a totes com les xiquetes per que estiguen tots contents".
 

El que vos dic A TOTES I TOTS, podeu seguir opinant. Entre tots fem el blog.

24 comentarios

Lluis -

La meua opinió sobre les festes... en primer lloc donar l'enhorabona a la comissió per les festes que hem tingut, sobre gustos colors i segurament mai seran del grat de la majoria.
FESTIVAL: Crec que s'ha baixat el nivell de l'actuació de la nit i no entenc molt bé perquè ha de ser Cap de Setmana (fa que les festes s'allarguen més del compte) . Sobre l'elecció de la regina, la meua opinió seria deixar-ho en mans dels Quintos i ells que foren el que triaren a "la seua" reina i dames!!

BOUS: Com a gran aficionat taurí que sóc en primer lloc també donar l'enhorabona a la Penya Bouera de Gata, entenc que el carrer no és el més adequada per al lluïment de l'animal com del retallador, però era algo que es veia vindrer des del primer moment que es va fer el canvi i m'explique: Recorde molt bé que l'any 97 se li va proposar des de la comissió i els quintos a l'ajuntament l'adquisició dels 10/12 cadafales que es muntaven en la Plaça de l'Església i en la Plaça del Vicari, (com si de les barraques es tractara) , a fi de que no augmentara de nombre i s'haguera de canviar de lloc. L'Ajuntament es va negar en rotund amb l'única excusa que no tenien lloc per a guardar-los. Les conseqüències tots les sabem: Votació popular prou criticada, canvi de lloc, creixement desmesurat sense fre i sense control... i a hores d'ara desgrat amb el carrer on s'ubiquen."

Com quedem senyors??

Desplaçar-ho al vell camp de futbol?... buuuuffff crec que en la meua humil opinió NO seria una bona idea.
1.- Es necessitarien de 3, 4 o 5 retalladors per actuació per a veure una bona actuació de vaques i bous. En cas contrari serà com traure a pasturar vaques i bous.
2.- Segurament augmentaria el nombre de cadafals ja siga per la novetat o per la NO planificació del recinte taurí i ja que no s'ha posat el fre mai, Per què fer-ho ara?
3.- En cas de tornar a modificar de lloc i portar-ho al vell camp de futbol, ja no vull ni pensar en els negocis, bars, Pubs i restaurantes.... Perquè ja que estem i per a no haver de desplaçar-nos tant, fem les barraques i la revetla en el vell camp de futbol allí al costat, en la zona asfaltada si si... i matem dos pardals d'un tir.
Per no parlar del bous del mati (a menys a pases de gegant) i l'horari de la nit (1:30h), molt tard.

Senyors abans de qualsevol canvi crec que caldria estudiar les possibles conseqüències i no canviar per canviar com ha sigut el cas del recinte taurí actual... Ajuntament, Comissió Peña Taurina a qui corresponga, estudien el cas amb anterioritat i no es moguen només per ser nous en algo i penjarse una medalleta.

NIT DE ROCK: FLUIX, crec que portem uns anys prou fluixos, eixa nit s'està perdent a passos de gegant, bé pel baix nivell de l'actuació o bé per la poca idea a l'hora de posar el concert (amb calçador) el dia anterior al de la Quintaes.

GRUP RECONEGUT + BANDA LOCAL DE TELONER = ÈXIT SEGUR, INGRESSOS EN BARRA ASSEGURATS

Ara ens diran que no és possible, per motius económicos.... Perquè senyors, tampoc és necessari 13 dies de festes, es retallen un parell d'ells i ja ho tens.

Reflexió: Crec que traure les festes del nucli urbà va ser, és i seria un fracàs, que li pregunten a la gent de l'Arraval com veuen que no es faça RES en eixa zona.

Tant de propaganda de VULL POBLE, FEM POBLE, pues aplicar-se el conte, que poble som tots.

SALUT

Dimoni Emplomat -

Que gracia...els que no eixen res veuen el tongo i les elegides i familiars no... Quines coses...

pepa -

Jo des d,aci,sols dir q moltisimes gracies a la comisio de festes i al regidor per fernos gaudir de les festes patronals....mai plou agust de tots,i criticar es de baes, an sigut unes festes espectaculars....a mi personalnent m,an encantat,i 13 dies? Xfecte! hem tingut molts dies xa saborejarles com cal! Uns any hi ha mes bous i altres menos, jo enguany he gaudit de calent,ja q soc fanatica dels bous, doncs..no se xq hi ha q criticar a la comisio,ells ho han fet millor q han sabut junt amb el regidor! x el meu gust impresionant!
sobre et tema de la regina! jo vaig ser DAMA xo si no haguera sigut res,no m,avera amargat les festes ni molt menys, a mi magrada com ho fan a gata...(la meva opinio).... aixo si, sempre es la mateixa gent la q ho critica, i sempre critiquen els q no han sigut res o les filles no han ixit res o nebodes o netes....este tema le sentit moltes vegades i he sentit barbaritats..jo he estat un any contant vots,i de maganxa nada,,,, xo alla ells...qui vuiga posarli merda a una cosa q no la te,,alla ells!!!! i sobre el cronista de gata,sols dir q moltes gracies x la labor q fas cada dia!!!

Anónimo -

Jo també em sent orgullos de ser gater, estime el meu poble. Però això no lleva que hi hagen coses que no m'agraden. I si, la elecció de la Regina de festes, i tot el que això comporta, és una ridiculada de propocións bíbliques, digna de que es riguen de nosaltres; i com a gater m'avergonyeix.

Dimoni Emplomat -

Recontra anónimo,estic dispost a acatar la decisio de la majoria. Pero et puf asegurar que aixo va ser la voluntat d'uns pocs. I si, es veritat, no ha hacer cap ajuntament que valguera un ser, siga del color que siga...sóls cal veure la situacio de les Mirandes per exemple

recontra anónim -

El que més grácia em fa es que alguns sapien el que vol la gent i no, recorden més el despotisme ilustrat que altra cosa. Molt de parlar de democracia, pero si la voluntat de la majoria no coincideix amb la meua... son borregos. Si la majoria pensa com jo, son inteligents...
Que Gata siga la risa de la comarca.... Per a mí Gata no té res d'envejar a ningú, tenim coses diferents i coses en comú, com cada poble, peró la majoria dels que conec jo (no sé si serán la majoria delpoble o no) estem contents i orgullosos de ser gateros, i jo no em canvie per cap poble. En lo únic que hem segut diferents totalment als altres pobles fins fa 17 anys es que les nostres muntanyes estaven vergens, i aixó s'ho van carregar els que sempre han anat de "progres" amb l'aixam de gata residencial, vergonya de la marina.
Visca Gata i Visca el santíssim Crist.
I Miguel, als que els sapia mal que escrigues o no, que intenten ells fer la teua feina, que molt de parlar pero ningú la fa.

Dimoni Emplomat -

De res Anònim. Jo sols he estat un any, sols puc parlar déixe any en concret.
Segur que hi ha gent que ha participat més anys que jo. A veure si algú més dels que participen entra i ens comenta si el que dic passa més vegades o va ser sols eixe any. Estic segura que la gent que fa els recomptes ens està llegint.
Comparar l´elecció de la regina amb un proceés democràtic em pareix de no saber que es un procés democràtic...com de parlar de democràcia en Irak o algo així...
Però això mostra el que es el poble...uns pocs decideixen qui es la regina i els demés callen com a borregos. El que no cap esperar es que a més de callar els borregos aplaudeixquen.

Anónimo -

Dimoni emplomat, moltes gràcies per les teues declaracions. És bo que la gent sàpiga per qué a gata no hem pogut passar de la dècada dels 70.

Dimoni Emplomat -

Alguna coseta rara dius? Veure entrar urnes i urnes amb montons de vots tots arrancats a l'hora quan ja practicament havia acabar el recompte...a aixo et refereixes?

Anónimo -

Mmmmm...a veure....ejem, ejem.....estooo....., perdoneu, no puc fer el comentari que volia perquè no puc deixar de descollonar-me del que ha comentat la anònima de dos comentaris dalt d'este. Ho sento, però cada volta tinc més clar per qué a gata sóm diferents. Clarament sóm de façana, no d'interior.

Anónimo -

Identitat pròpia? Més bé, la rissa de la comarca, diria jo.

Anónima -

Eu trobe benissim!!! que tinguem identitat própia i siguem diferents. Jo trobe q si votarem igual q vaen votar el canvi de coro de bous ixiria deixar com està lo de la el.lecció de la Regina perque al poble de Gata ens agrada així. I no crec en tant de tongo i tongo , pot ser alguna coseta rara pero crec que es més el ruido que els anous.

Anónimo -

Per cert, Rosa (ui et gaste el nom), els gaters fa tan de temps que som diferents als altres pobles que a mi ja em fa risa hasta mirar-me a l'espill

Anónimo -

Llibertat, Rosa, això es diu llibertat d'expressió i opinó. Cadascú expresa el que creu, que sempre deu d'entendre's per a millorar. Aaaiii..., senyor, senyor, quan costareu de criar...!!

Anónimo -

Tens raó, Rosa, es van deixar a soles al pobre fransisco, després d'haver-lo portat 14 o 15 voltes, però escolta, això s'avisa previament perque, de saber-ho, jo ni puje de por que em fa.

anónimo -

El Cronista de Gata dice que va a hacer una encuesta para recabar la opinión de los vecinos sobre las fiestas. A continuación voy a copiar lo que dice la RAE sobre el término encuesta:
"1. f. Averiguación o pesquisa.

2. f. Conjunto de preguntas tipificadas dirigidas a una muestra representativa, para averiguar estados de opinión o diversas cuestiones de hecho."
En una encuesta lo que importa es lo que opinan las personas. Por eso se llama encuesta, si no se llamaría entrevista. De hecho las encuestas (la mayoría) suelen ser anónimas y, gracias a esto, las personas se expresan con mayor sinceridad. El objetivo de una encuesta sobre las fiestas, debería ser conocer la opinión de los vecinos para mejorarlas, saber quién ha dicho esto o aquello no va a mejorar las fiestas.

Rosa -

He vist en algun dels comentaris una crítica a la comissió dient que no fan cas de la opinió polular, pero com es pot medir aixô?. Lo que una persona pensa no es la "opinió popular" perque a lo millor ni ha molts que no pensen com ell...
En quant a la regina de festes, jo trobe que als gaters ens agrada axí. Algun any s'ha fet la coronació abans del cantant i la gent es va deixar al pobre Francisco cantant dalt l'escenari. Si els gaters som diferents als altres pobles, no passa res; eixe es el nostre encant.

CRONISTA DE GATA -

Al comentarista de dalt i deixe tancada la qüestió. El blog va nèixer lliure i seguix sent-ho, jo no em dec a res. Per altra banda, jo no he recolzat "opinions" com dius tu, he posat que m'agradaria que posareu els noms, simplement. Quina "opinió és eixa ?. Pensava que la paraula opinar volia dir una altra cosa. A més, és una enquesta i res de "crònica pura i dura". Espere ho comprengues i seguixques opinant, tens el blog obert.

Anónimo -

Cronista, el teu blog seria personal i lliure si el desenvolupares com a persona amb nom i cognoms, però en el moment que utilitzes el càrrec atorgat pel ple de l'ajuntament de "cronista oficial de gata" ni deu ser personal ni lliure per a expresar la teua opinió, perquè et recorde que com a cronista oficial et deus a la opinió de la pluralitat dels gaters, sense decantar la balança cap a un costat més que a l'altre, així que no és ètic per la part que de cronista et toca recolsar opinions dels que comenten i si relatar únicament la crònica pura i dura.

Mare de familia -

Allà va la meua opinió; confie que servisca per a algo i que aquells que vulguen treballar per construïr unes festes adequades pel poble de Gata prenguen bona nota de les advertències que es reflecteixen en els comentaris de la gent que participa donant la seua opinió ja que es veu clarament cap a on van encaminades la majoria de les crítiques (que sempre, sempre, s'han d'acceptar de manera constructiva).
Per a començar, hem tingut massa dies de festes; si volem ser “originals” hem de fer el festival qualsevol dia de la setmana en que vinga bé per a contar un número determinat de dies fins a Sant Cristo ja que, això sí, és tradició que finalitzen eixe dia... però si mireu enrrere, de uns 34 anys cap ací, voreu que el festival ha començat en qualsevol dia de la setmana (crec que no ha coincidit mai dimarts, però si dilluns, per exemple) sense mirar si els representants – polítics i altres, dels pobles veïns – podien vindre o no; realment els que importem sóm els que estem! i és una llàstima, que hui en dia no puguem ser més perquè ja molta gent treballa fora i no tenen vacances.
Per aquest motiu, reflexionant, pense que els “casals” de festes que varen nàixer com a lloc de reunió i estada (per a sopar, majoritàriament) de les quadrilles, han perdut l'esència primera, passant a convertir-se (alguns d'ells) en llocs ruidosos i molestos per a eixa mateixa gent que ha de treballar tots els dies: sembla una competició per vore qui té el millor equip de música, qui la posa més alta i a deshores, qui chilla més i qui embruta més les voreres del veinat.... no es tracta sols de numerar els casals i tindre compte la policia, l'educació vé de casa i tots han de saber comportar-se per a tindre una bona convivència. Ací arribats, jo no els deixaria tindre música. La música la posa la comisió en un lloc elegit per a gaudiment de tots els que vullguen i tal volta així, aconseguirem omplir el ball perquè.... on estan els quintos, veritables protagonistes, mentre una orquestra actúa en honor de les “seues” festes? No els tocaria estar a primera fila donant exemple? Ahi queda.
Les festes, analitzant-les pel que pertoca a la organització, han estat bé (més o menys com tots els anys), llevat d'algún contratemps com la inauguració del corro que va ser un descontrol absolut i va deslluir totalment l'acte....
Dels bous... de matí, un gasto inútil. No val allò de dir “és lo més barat” perquè el barat ix car quan no se li trau trellat. També m'agradaria que algú es dignés explicar-me, amb motius coherents, per què no es munta el corro a l'antic camp de fútbol? I no em digueu que és pel sol que sol en fa en tots llocs! I si eixe fora el motiu, la comissió pot vendre barrets! L'actual corro es un tub on a ratos veus la vaca i a ratos no i, amb tant d'aparell (caixò, escales, etc.) pel mig, apenes queda lloc perquè els toreros puguen tentar la vaca.
La nit de les paelles enguany ha estat molt fluixa: l'orquestra no encaixava molt amb la festa. Tal volta estaria bé, com he llegit en altres comentaris, que la comissió organitzara taulers i cadires per a les quadrilles que s'apunten (en règim d'alquiler, baratet, eh?) animant així a la gent a pujar ja que molts tenen por a l'atropell de trastos.
No soc entesa en Rock però he vist la joventut molt desanimada enguany i ho repetisc, barat ix car quan no se li trau profit; reivindique allò de tirar mà dels grups del poble i no fer rés més al mateix temps. Hi ha nits per a gust de tots i tal volta a qui no li agrade el rock li vinga bé per a descansar i això val per a les altres temàtiques.
La pirotècnia ha estat en general, un poc fluixa, però supose que s'ha reservat tot per al castell de fi de festes que va ser esplèndit. A la cordà varem trobar a faltar les “carcases” de principi i final i a la mascletà li va faltar material aeri. Ah, i el castell de la baixada.... també va estar fluixet.... o serà que estavem tan avorrits amb el llaaarg discurs del retor, totalment fora lloc i en absolut enaltint al nostre poble i patró, que ens tenia ja cremats esperant una explosió de focs que va semblar que quedava curta. Desde fa uns quans anys, les comissions de festes s'han adonat que els focs d'artifici agraden molt a la gent, cosa que jo celebre ja que, personalment, m'agraden molt.
En canviar el correfoc de lloc, no tinc una percepció molt clara de l'opinió de la gent, a mi m'agradava molt vore'l pujar Colaia amunt però supose que la gent que hi participa li donarà igual. Durada i contingut, molt bó, per cert.
Trobe un encert els jocs populars i competicions com un altra opció per a divertir-se dins de festes, tenint en compte que no tot han de ser bous ja que a molta gent li desagrada el tema del tracte als animals.
Com a la gran majoria, no sé si m'acaba d'agradar el desgavell de les carrosses.... tal volta es podríen fer un altre dia les “carrosses de la burrera” ja que tots tenen dret a divertir-se com vullguen en un desfile. Per suposat, enyore la participació creativa de anys enrrere... (però ben enrrere), la gent deuria implicar-se més amb el desfile “de gala”.
Màxima puntuació per als músics, abnegats traballadors que de vegades passen desapercebuts però que ens fan saber i de veritat, que estem en festes. Un tauler per a ells en el vi d'honor que se'l tenen merescut i no han de pegar colzades, per favor!
Finalment, vull aclarir que NO és de covard utilitzar un anònim o seudònim a l'hora de comentar per ací ja que l'important és el contingut i, si este fora malintencionat, aleshores si seria una covardia però el que menyis necessita la gent que escriu és que et paren pel carrer i et conten les opinions pròpies i discutisquen les teues. Intentem “aconsellar” per aconseguir millores en un futur, no per a fer-mos renom en la xarxa.
Felicitats a tots els “currantes” de la comissió de festes d'aquest any i ànim per a les futures. A per totes!, sé que parlar és molt fàcil i que cal acollir-se a unes normes i restriccions que imposen tant l'administració com el protocol, per això, la meva més sincera enhorabona i gràcies pel vostre esforç ben intencionat.
Per cert, Pepe Blanco, no has donat el teu parer sobre festes!
Pau per a tothom!
Pilar.

Anónimo -

Normal que som diferents a la resta de pobles en el referent a la Regina de festes, però no és per res més que perquè, com en moltes coses, anem retrasats respecte als pobles veïns. A tots els llocs fa anys que s'adonaren de que això és ridicul, i amés inmoral. Digueu-me, perquè té que haver sols un una quinta que represente les festes? La quintà sencera, tant xics com xiques, son els protagonistes, no vec el per què de elegir a sols una xica. Que porta eixes coses? Doncs desil·lucións, malícies, enveges, disgustos... Els únics que poden canviar eixa costum tan desfasada són els quintos. És curiós, però, si no m'equivoque, em sembla que als anys 70 van haver quintades que es van rebel·lar contra això, però en lloc d'anar a més, hem anat arrere, com els crancs. En fi...

Anónimo -

Un altra que no s'ha llegit tots els comentaris per enterar-se que en el sistema de votació hi ha uns tongos que es caga el basto. Les lleges, gordes i desfrexuraes no tenen el mateix dret de surtir reines que les guapes i ben fetes..És que en les votacions no en surt cap d'aquelles. No hi ha dret, xica, no hi ha dret. No hi ha res com la sort, filla.

Anónima -

Jo no sé perqué de tanta pol.lemica per l´assunt de la Regina de festes. A mi m´agrada com es fa a Gata, som diferents dels altres pobles, i llevat d´alguns casos esporàdics sempre ha sigut la que el poble en general ha triat, no hi ha cosa més bonica que siguem nosaltres qui triem a la nostra representant, o volem que hi haga democracia en tot pero no en açò? Jo he sigut quinta a Gata, i no vaig eixir res, i no tinc cap trauma per aixó, a ninguna mos obliguen a ixir de festeres. Si vos pareix també, que es posen una corona a totes com les xiquetes per que estiguen tots contents

Anònim, collons!!! -

A Pepe Blanco:

No és una qüestió de por el no posar el nom. Igual tú com el cronista em podeu dir quina diferència hi ha de posar "anónimo" a posar "Toni"...?; per posar "Toni" heu identificat a l'autor"...?. Doncs tan anònim és el que no en posa cap, com el que puga posar Pere, Toni, Maria, Pepica, Joan, etc., etc., a la fi no es sap mai qui són els que escriuen. A més, no sé per qué li doneu tanta importància a la qüestió identificativa. Ho trobe una xorrada per demés, o és que voleu que es pose també l'adreça i el nº de NIF?. Crec que cadascú és lliure d'opinar i d'intificar-se si vol o no fer-ho. La vena cotillera rabiosa que innatament vos surt guardeu-se-la per a altres qüestions, perquè ací l'important és el que està opinant la gent i no qui és la gent que opina, almenys a mi no m'importa en absolut qui ho fa, sino les les qüestions que plantejen els interesats. I si no, tal volta seria millor no perdre el nostre temps entrant en aquesta pàgina a donar les nostres opinions, si després se'ns critica per no posar el nom.
Per finalitzar, dir que un cronista mai deu ser tan partidista divulgan les seues opinions, és un càrrec atorgat pel ple de l'ajuntament i deu limitar-se a emetre cròniques, no opinions.