Blogia
CRONISTA DE GATA DE GORGOS

UN POEMA MEU: recitat a la Nit Poètica de la Font de l'Horta de Teulada

UN POEMA MEU: recitat a la Nit Poètica de la Font de l'Horta de Teulada

Ja que dos usuaris (JJ i Gatera) m’han demanat en alguna ocasió que posara un poema meu, ací us el pose. Aquesta és la historieta poemada d’UN XIQUET GATER PER TEULADA" que vaig recitar divendres passat, dia 26 a la Font de l’Horta:

" Quan jo era escolanet / amb el pare Vicent Llopis / a tots els llocs anaven / amb el taxi del Ti Blaiet.

Ens portava també a Teulada / el seu poble del campanar, / la figuera, les costeres i la pinada / i ens convidava a la Cultural a berenar.

Al taxi eren vuit o nou / i no hi havia control policial / o seria que el Pare Vicent / tindria llicència papal.

Recorde que jugavem a un descampat / més enllà de les Cases Noves / amb els escolanets de Teulada / i ara passat el temps, està tot canviat.

Quan al carrer Hostal anavem / passavem per sa casa / al carrer nosaltres jugavem / a pilota, referidor o bot-i-para.

Que no baixe la pilota, ens deia Don Vicent, / jo mèn vaig a missa, / què pel carrer d’Avall passa / la Unió de Benissa.

Quin canvi ha pegat / deia ma mare més tard, / Teulada abans era un poblet / i ara amb l’Avinguda...pareix una capital.

I quan baixava a Moraira / a la gasolinera em deixava un camió / del constructor Simó / després v an fer una "Avenida" / i al castell li donà "vida".

Però una cosa no ha canviat / malgrat el temps i el veïnat / i és eixe líquid dorat / què amb el nom de mistela de Teulada / a tots i per sempre ha agradat." 

3 comentarios

JJ -

No faces cas, a mi em pareix un poema molt interessant que ens conta com era la teua joventut i un poc com eren les coses en eixa època, enhorabona pel teu poema i aveure quan ens mostres el pròxim

CRONISTA DE GATA -

A "Un gater dubtós":
Et traure del dubte i de la curiositat el vaig fer dijous mateix un dia abans del recital poètic. Jo escric senzill i conte vivències. No escric amb versos profunds, no sóc un professional. No se a què et referixes quan dius "quan anaves a l'escola"...

Un gater dubtós -

Cronista, una curiositat. Este poema l'has fet fa poc o quan anaves a l'escola?