Blogia
CRONISTA DE GATA DE GORGOS

ANIT, INTERVENCIÓ A POEMES EN UNA NIT D'ESTIU, A TEULADA

ANIT, INTERVENCIÓ A POEMES EN UNA NIT D'ESTIU, A TEULADA

Vaig fer un xicotet homenatge a l'autodidacta ANTONIO FORNÉS PONS, Toni el Ros

Anit, vespra de la Mare de Déu, es va celebrar la X edició de Poemes en una nit d'estiu al paratge de la Font de l'Horta -ara seca per primera vegada en un deceni- del veí poble de Teulada. Un total de vint persones vam participar recitant bé poemes propis o bé escollits d'algun autor. Personalment, vaig voler fer-li un xicotet homenatge a l'autor gater, quasi desconegut que deuria ser més reivindicat, Antonio Fornés Pons (1868-1932), conegut popularment a Gata com el Ti Toni el Ros.

Vaig recitar tres poesies d'ell, dos en valencià i una castellà. Una sobre la pluja després de la sequera, molt apropiada per anit, encara que ell la va fer per a recitar-la al teatre; una altra sobre la mort i una altra sobre un acudit molt graciós amb endevinalla i tot. Com ja vaig fer al recital de la Font Santa, li les vaig dedicar públicament a la seua família, als que agraïsc que puga donar-lo a conèixer.

Aprofite per agrair també a l'Associació "Amics de Teulada" la invitació cap a la meua humil persona. Va ser una nit molt agradable, que va contar com a poeta invitat amb Andreu Mut (Rafael Boluda i Mut). També van intervindre anteriors poetes invitats, com Toni Prats o Vicent Balaguer.

A la fotografia de Vero Vives, estic recitant els poemes anit a la Font de l'Horta a Teulada.

0 comentarios