Admin

Se muestran los artículos pertenecientes a Febrero de 2016.

FEBRER: Calendari gater (darrers dies, florixen els ametlers,...)

20160201131532-angelasend2.jpg

Entrem hui al mes de febrer. Curt, però enguany bixest. Com la Pasqua cau baixeta, els darrers dies ja comencen aquesta setmana. Els gaters li diem festes dels darrers dies als que en altres llocs i ací també diguem Carnestoltes.

Ací teniu el calendari gater del febrer de 2016. Sempre dic el mateix, si teniu algun que altre acte que em deixe, feu-ho saber. Gràcies.

Hui dia 1, s’obrin les inscripcions de la XI Marató per Muntanya Marina Alta i II cursa els Tres Tossals. Fins al 14 de març: Marató: 30€ federats; 35€ no federats. Mitja marató: 15€ federats; 20€ no federats. Del 15 de març al 21 de març: Marató: 35€ federats; 40€ no federats. Mitja marató: 18€ federats; 23€ no federats. Ja teniu tota la informació sobre inscripcions, recorreguts, perfils,.... Serà el 3 d’abril. Mireu el següent enllaç de MyChip: http://www.mychip.es/evento/448.

Dimarts 2, Dia de la Candelera. Misses. Tradicionalment anem a l’església a per una caneleta beneïda. Recorda la Presentació de Jesús al Temple amb els seus pares. Els llumeros del poble van de festa. La Mare de Déu de la Llum és la seua patrona.

Dimecres 3, Dia de Sant Blai. Es beneïxen rotllos, dolços, pa socarrats. Dos pobles veïns fan diferents festa. A Pedreguer, festa local, es puja a l’ermita. A Teulada és la festa de la Dama.

Dimecres 3: Si vos interessa el cultiu de l’ametla i l’oliva no es podeu perdre la jornada tècnica organitzada per la Cooperativa Santíssim Crist per a dimecres 3 de febrer a les 18h al Centre Social. A càrrec de Germán Tomás C., tècnic agrícola.

Dijous 4 a dimarts 9: Darrers dies a Gata. També dits ara Carnestoltes.

Dijous 4 de febrer: Donació de Sang. Al Saló del CSI de 17 a 20:30 h. L’associació gatera encarregada informa que des del centre de transfussió han informat que les unitats de sang són escases i els més necessitats en aquest moment són O+, O- i A+. Sigueu generosos.

Dijous 4: Darrer Dijous. Encara hi ha costum d’anar a sopar moltes quadrilles. No perdau els costums, feu poble.

Divendres 5, 19,30 hores. Biblioteca. Presentació de l’últim llibre de Jesús Moncho, escriptor gater. Títol: "Els meus orígens: una senda d’emocions". L’escriptor dóna els drets d’autor del llibre a la Biblioteca de Gata per compra de material bibliogràfic.

Dissabte 6, Darrer dissabte. Vesprada de disfresses de xiquetes i xiquets, de quintets. Passeig d’Alacant. Nit de discomòbil. Carnestoltes 2016.

Diumenge 7, Darrer diumenge. Seguint els costums més antics del poble, anar de paella, reunir-se a les cases de camp, a les cases, és el més típic i tradicional.

Dilluns 8 i dimarts 9: Darrer dilluns i darrer dimarts, festes escolars locals.

Dimecres, 10: Dia de Cendra. Anirem a l’església per a la imposició de la Cendra. Comença la Santa Quaresma.

Divendres, 12: Recordatori de l’última gran nevada de 1983. Ja fa 33 anys. Aquell dia era Darrer Dissabte.

Dissabte, 13: A Gata, Soterrament de la Sardina, de la que sempre s'encarreguen els quintos i les quintes de l'any, enguany els de 2016.

Diumenge, 14: Primer diumenge de Quaresma.

Diumenge, 14: Festa de Sant Valentí, patró dels enamorats. Alguna que altra parella, eixirà a dinar o sopar eixe dia per tal de celebrar-ho.

Dilluns, 15: Comencen les inscripcions per a la "FESTA DE LA FOTOGRAFIA", XII Edición del Ral.li "Fotoclub Forat". Els dies 4, 5 i 6 Març, nova cita al voltant de la Fotografia. Es podran fer efectives fins el dia 26 de Febrer. Podeu seguir tota la informació que vaja eixint, tant a través de Facebook del Fotoclub, com en el blog: http://fotoclubforat.blogspot.com.es/.

Diumenge 21: Segon diumenge de Quaresma.

Diumenge 28: Terceer diumenge de Quaresma.

Dilluns, 29: Enguany és any bixest, marca un dia més el calendari.

Finalment, cal recordar que hi ha refranys per als dies que vénen: la Candelera, sant Blai gloriós, Quaresma i el mateix mes de febrer. Demà xerrarem d’ells.

Aniré afegint més actes, presentacions i events al calendari gater.

FONT: Foto recuperada de febrer de 2014 de Ángela Olmedo. Vista de Gata des de dalt les Coves Roges, amb els ametlers en flor. Al fons, com sempre, el Montgó.



L'AGENDA DE HUI A GATA: Tradició, cultura i agricultura

20160203124001-rotlloscaxaro.jpg

A Potries (la Safor), amb motiu del porrat de sant Blai, s’exposa una xicoteta mostra de Art al Vent de Gata

Marca la tradició popular la festivitat de hui dia 3 de febrer. És el dia de Sant Blai, patró dels mals de la gola i d’eixos n’hi ara prou pel temps tan desacompassat que està fent. Sant Blai gloriós, cura-nos la tos...és el refrany més popular. I a Gata, els forns han preparat molt de rotlló, dolços, pa socarrats. A la missa de la vesprada, el rector beneirà els pans, els dolços. Si aneu cap a Teulada, recordeu que hui fan la festa de la Dama, si aneu cap a Pedreguer recordeu que fui fan festa local i la campaneta de l’ermita no para de tocar.

Vos pose tres refranys que vénen al pèl per a hui, dia de Sant Blai:

SANT BLAI EIXUT, CIGONYES NO HAN VINGUT.

COQUES DE SANT BLAI CUREN DE TOT MAL.

PER SANT BLAI, SE SEMBRA L’ALL.

En clau de cultura, l’alcaldessa de Gata, Magda Mengual, i la regidora Pepa Signes van acompanyar a l’alcaldessa de Potries en la inauguració d’una menuda mostra d’Art al Vent que es podrà visitar fins al 7 de febrer, coincidint amb el Porrat de Sant Blai que se celebra a la localitat de la veïna comarca de la Safor (vegeu les imatges)

 

Foto de Ajuntament Gata de Gorgos.
Foto de Ajuntament Gata de Gorgos.
Finalment, en clau d’agricultura, hui a les 18 hores a la sala d’actes del Centre Social, organitzat per la Cooperativa Santíssim Crist de Gata i amb la col·laboració de la l’Ajuntament, hi haurà una Jornmada Tècnica agrícola, a càrrec de Germán Tomás C., Tècnic Agrícola, que parlarà de "El cultiu de l’ametla i l’olivera".

 

A la imatge d’entrada, rotllos del Forn de pa Xaro, al carrer Sol de Gata. Baix, acte a Potries d’inauguració de Art al Vent. Les dues alcaldesses i la regidora.

FONTS: Ajuntament de Gata / Agenda Gata / Forn de pa Xaro, Gata.



DEMÀ DIJOUS 4, VISITARÀ GATA EL CONSELLER D’EDUCACIÓ, CULTURA I ESPORTS, VICENT MARZÀ

20160203215305-vicentmarza.png

Demà dijous, 4 de febrer, el Conseller d’Educació, Cultura i Esports, Vicent Marzà, visitarà Gata per conèixer de primera mà les instal·lacions educatives i esportives del municipi. La recepció serà a les 17 hores a l’Ajuntament de Gata. Seguidament, visitarà les instal·lacions del Trinquet “Xiquet de Gata” i el Col·legi Públic Santíssim Crist.

FONT: Ajuntament de Gata.

 



IMATGES CURIOSES: LA ERMITA DE GATA EN HD (Impressionant vídeo de Javier Gilabert Artigues)

20160203220927-ermitajavier.jpg

MIREU EL VÍDEO, PUNXANT ACÍ.

Ho trobem a la xarxa del facebook. Impressionants imatges les que ha conseguit plasmar en 3 minuts i 41 segons Javier Gilabert Artigues. Per mig de la plataforma de vimeo es mostra "La nostra ermita en HD". La ermita de Gata, els seus voltants, el poble de Gata, el Tossalet i els Ecles, el Montgó. Una passada de vídeo. No se’l perdau. 

FONT: vídeo de Javier Gilabert Artigues.



CONEIXEU LA REESTRUCTURACIÓ DEL GOVERN MUNICIPAL GATER, ELS TINENTS D’ALCALDE I LA NOVA COMPOSICIÓ DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL? (BOP, 2-2-2016)

20160203234743-plenarisetembre.jpg

El Butlletí Oficial de la Provincia d’Alacant (BOP) publicava ahir dia 2, dimarts, les DELEGACIONS dels REGIDORS de Gata, els NOMENAMENTS de TINENTS ALCALDE i la JUNTA DE GOVERN LOCAL, després de la reestructuració feta, al deixar els càrrecs el regidor i la regidora socialistes.

Per Resolució d’Alcaldia queda així:

DELEGACIONS REGIDORIES, Decret 44/2015, de 26 de gener:

A) Genèriques, amb facultats de direcció i gestió dels serveis corresponents, inclosa
la facultat de resoldre per mitjà d’actes administratius que afecten a tercers, en les
àrees següents:

María Ángeles Soler Fornés: Cultura, Serveis Municipals, Patrimoni i Desenvolupament Local (Agricultura, Comerç, CREAMA,Indústria).


Teresa Arabí Arabí: Economia, Hisenda i Esports.

Jaume Monfort Signes: Govern Obert (Transparència, Participació Ciutadana i Noves
Tecnologies) i Desenvolupament Urbà Sostenible (Obres Públiques, Planejament, Disciplina Urbanística, Medi Ambient i Habitatge).

 Josefa Signes Costa: Desenvolupament Humà (Igualtat, Serveis Socials, Sanitat, i Relació amb Persones Residents)

B) Específiques, amb facultats de direcció i gestió dels serveis concrets detallats,
amb exclusió de la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afecten
a tercers:
Noel Gadea Ronda: Educació, Joventut, Festes i Turisme.

D) L’Alcaldia es reserva les facultats íntegres de Seguretat Ciutadana (Policia,
Protecció Civil i Trànsit), Recursos Humans i Política Lingüística, així com les no
esmentades anteriorment.

TINENTS D’ALCALDE. Decret 45/2016, de 26 de gener.

Primer: Nomenar als següents Tinent d’Alcalde, que substituiran l’Alcaldia per l’orde del seu nomenament en les funcions a què es referix l’article 47 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, en cas d’absència, malaltia, impediment o vacança:
Primera Tinent d’Alcalde: Dª María Ángeles Soler Fornés
Segon Tinent d’Alcalde: D. Jaume Monfort Signes.
Tercera Tinent d’Alcalde: Josefa Signes Costa.
Quarta Tinent d’Alcalde: Teresa Arabí Arabí.

JUNTA DE GOVERN LOCAL, Decret 46/2016, de 26 de gener
 

Nomenar membres de la Junta de Govern Local als següents Regidors:

Primera Tinent d’Alcalde: Dª María Ángeles Soler Fornés
Segon Tinent d’Alcalde: D. Jaume Monfort Signes.
Tercera Tinent d’Alcalde: Josefa Signes Costa.
Quarta Tinent d’Alcalde: Teresa Arabí Arabí.
La Junta de Govern Municipal quedarà així composta pels mencionats quatre
corporatius i per esta Alcaldia, que la presidirà.

Per a més detalls, podeu consultar el Portal de Transparència Municipal de Gata. PUNXEU ACÍ.

FONT: BOP, 2-2-2016. / Alcaldia Gata.



AGENDA DEL DIA, GATA: Hui, visita del conseller Marzà; tradicional Darrer Dijous i donació de sang

20160204104141-12633661-587361941427546-5552438488933374563-o.jpg

Cada dia Gata té activitats socials, culturals, de costums, tradicionals. El mes de febrer es presta a això.

L’agenda de hui dijous 4 de febrer ens porta al DARRER DIJOUS. Comencen els darrers dies a Gata, unes festes tradicionals i de costums centenaris. Les quadrilles es reunixen i fan festeta fins dimarts que ve, cada grup quan pot.

A nivell polític, a partir de les 17 hores les autoritats gateres reben al conseller de Cultura, Educació i Esport Vicent Marzà, que girarà visita al trinquet "Xiquet de Gata" i al col·legi de Primària "Santíssim Crist". 

Finalment, hui per ser primer dijous de mes, hi ha Donació de Sang a Gata. Al Saló del CSI de 17 a 20:30 h. Des del centre de transfussió van informar que les unitats de sang són escases i els més necessitats en aquest moment són O+, O- i A+. Doneu sang, donareu vida.

FONT: Cartell donants sang. / Ajuntament, agenda.



EL CICLISTA GATER SERGIO TORRES JORRO ÉS 8é A LA GENERAL DE LA VOLTA A LA MARINA; VA SER EL SEGON CLASSIFICAT DE LA SEUA CATEGORIA

20160204110540-12646777-10206353073799548-2119424613465633653-o.jpg

Després de disputar-se la segona etapa, Xàbia-Alt del Montgó (Xàbia), diumenge passat, el ciclista gater SERGIO TORRES JORRO que corre amb l’equip CC Bankal Bite La Xara s’ha col·locat ja al lloc vuité de la general i el segon de la seua categoria, Èlit Sub-23. Ara a esperar la pròxima etapa de Benidorm, que tindrà l’eixida a les 11 del matí diumenge 7 de febrer.

A l’ÀLBUM de José Luis Fornés, que podeu veure PUNXANT ACÍ teniu el pas pel terme de Gata, i més en concret per la rotonda de la Rana, del pelotó de la Volta a l’etapa de Xàbia. A l’Àlbum de Miguel Ángel Boronat teniu tota la carrera en fotos. PUNXEU ACÍ.

A la imatge, Sergio en el pòdium de Xàbia diumenge passat.

FONT: www.voltalamarina.com. / Fotos José Luis Fornés i Miguel Ángel Boronat.



AGENDA DEL DIA, GATA: Hui disfresses escolars i cultura

20160205122620-llibrejm.jpg

L'agenda de hui divendres a Gata (DARRER DIVENDRES) també va carregada de diversos actes diferents, entre els que es mescla la tradició, la festa i la cultura.

El DARRER DIVENDRES ha començat ja a la Biblioteca a les 10 del matí amb el treball de pintar mandales a càrrec de la gent del Tapis.

Aquesta vesprada, els escolars de Primària són els protagonistes amb les disfresses de Carnestoltes de l'escola.

Continuaran els més menuts a la biblioteca, on a les 17 hores s'escenificarà el conte a "L'hora del conte". Hui amb "EL CARNAVAL D'EN LLOBATÓ".

L'art també estarà present en la segona xerrada de l'Escola Experimental de Plàstica, al voltant de l'art tèxtil contemporani. Serà a les 19h a l'Escola.

Finalment, a les 19,30 hores a la biblioteca presentarà el seu últim llibre, el gater Jesús Moncho. Titulat "ELS MEUS ORIGENS: UNA SENDA D'EMOCIONS" cal recordar que ha donat tots els drets d'autor a la biblioteca, per adquirir llibres. Estaran a la taula, l'autor, María Vicenta Pedro José, mestra, i la regidora de Cultura, Àngels Soler.

FONT: Cartell anunciador de la presentació del llibre de Moncho.

 



EL CONSELLER D'EDUCACIÓ, CULTURA I ESPORTS GIRA VISITA A GATA

20160205125447-marzaicorpomuni.jpg

Va conèixer de primera mà instal·lacions i necessitats

El Conseller d’Educació, Cultura i Esports, Vicent Marzà, va visitar, ahir dijous dia 4, Gata per conèixer de primera mà les instal·lacions educatives i esportives del municipi en la que va ser la primera visita oficial que realitza a la comarca de la Marina Alta.

Segons Marzà, el primer pas és escoltar les demandes que es plantegen des de l’Ajuntament així com visitar les instal·lacions per conèixer les necessitats concretes. “ No venim a prometre, sinó a comprometre’ns a treballar en conjunt per millorar les infraestructures educatives”, va afegir.

L’Alcaldessa de Gata, Magda Mengual, va explicar que li havien traslladat al Conseller les deficiències del Col·legi Públic, especialment la mancança de gimnàs, l’ampliació de l’IES i les necessitats estructurals del trinquet.

Tant la direcció de l’ institut com de l’Escola van aprofitar per preguntar pels temes concrets dels centres.

La corporació municipal, els directors dels centres educatius i associacions de mares i pares d’alumnes van rebre el Conseller a l’Ajuntament on va signar en el llibre d’or i va escoltar les demandes i inquietuds que se li van plantejar.

Seguidament, van visitar les instal·lacions del Col·legi Públic Santíssim Crist on, a més de recórrer els diferents pavellons, van mostrar al Conseller el lloc que ocupava l’antic gimnàs.

PODEU PUNXAR ACÍ per a veure el vídeo de la visita. Youtube: Televisió Comarcal Marina Alta-Safor.

Foto de Ajuntament Gata de Gorgos.
Foto de Ajuntament Gata de Gorgos.

Finalment, Marzà i les autoritats locals es van traslladar al trinquet “Xiquet de Gata” on van veure l’estat de la instal·lació esportiva i on els propis xiquets de l’Escola Esportiva de Pilota van demanar al Conseller la necessitat de reforma.

Ací teniu l’enllaç a la informació municipal de l’acte: 

http://www.gatadegorgos.org/el-conseller-deducacio-cultura…/

La premsa parla ja de la visita ahir del conseller Marzà a Gata

El diari LAS PROVINCIAS a la seua secció de la Marina titula: "Gata reclama al conseller Marzà un gimnasio para el colegio y la ampliación del instituto". Al subtítol: "El responsable de Educación asegura que las peticiones se van a incluir en una tercera lista de actuaciones que se harán en paralelo a las prioritarias". Podeu llegir tot l’article, PUNXANT ACÍ.

El conseller de Educación, Vicent Marzà. saluda al líder del PSPV de Gata, a su llegada a la población ayer por la tarde. ::  tino calvo

Foto de portada de l’article: Marzà, de blau, junt amb la Corporació Municipal de Gata, al saló de plens.

Fotos interior de la notícia: Marzà en reunió de treball a l’ajuntament; signant en el llibre d’honor de l’Ajuntament i saludant a la corporació davant del consistori.

FONTS: Ajuntament de Gata / diaris LAS PROVINCIAS / Foto LP: Tino Calvo.



AGENDA: HUI ÉS DARRER DISSABTE A GATA. CARNESTOLTES 2016

20160206085018-carnes.jpg

El futbol de la pedrera, l'altre protagonista del dia

Hui dissabte 6 de febrer és temps de CARNESTOLTES, és el DARRER DISSABTE, aquell que recorda quan va nevar tant farà 33 anys en sis dies. 

Encara està en la memòria més recent les disfresses infantils escolars i el passacarrer d’ahir, darrer divendres, i l’agenda gatera deixa el protagonisme per a hui a la Comissió de Festes 2016 i regidoria de Festes. Les disfresses infantils i de majors ompliran els carrers de Gata.  

La programació de hui és la següent:

A les 17 hores: Desfilada infantil acompanyats per Xarangata, des de la Plaça de l’Església pels carrers del poble fins a l’avinguda, on es repartirà berenar i hi haurà discomòbil infantil fins les 21 hores.
A les 20 hores: Desfilada dels quintos majors 2016 acompanyats per Xarangata des de la Plaça Nova.
A les 23:30 hores: Discomòbil amb l’actuació de David Simó i els quintos 2016. Antonio Ginestar i Xes DJ. La comissió oferirà servei de barra a preus populars.

FUTBOL DEL DISSABTE

Malgrat ser darrer dissabte, els equips gaters de la pedrera, de l'escola de futbol gater, juguen hui els seus partits corresponents de lliga.

A les 10 del matí al camp municipal de Les Costeres, l'Infantil del GORGOS (desé classificat) rep al líder el C.F Benidorm C. A les 11,45 jugarà ací també el GORGOS cadet. Els cadets de Gata són cinqués i juguen contra el CF Benidorm D que són novés. Finalment, a les 18,45 hores interessant partit de rivalitat a Xàbia. El juvenil de GORGOS, segon classificat, s'enfronta al C.D. Xàbia A.

A la imatge de V. Vives, la desfilada escolar d’ahir baixant per la Costera del Grup Escolar.

FONT: Comissió de Festes 2016. Foto: Vero Vives.



AHIR A LA BIBLIOTECA DE GATA, PRESENTACIÓ DEL LLIBRE DE JESÚS MONCHO

20160206090008-12640444-10156547185565529-1058174878761183714-o-1-.jpg

VÍDEO-PRESENTACIÓ DE "GATA EN EL RECORD"

A la imatge vegeu a l’autor, acompanyat de María Vicenta. L’acte es va celebrar ahir divendres (Darrer divendres de Carnestoltes 2016) a la Biblioteca de Gata. Jesús Moncho va presentar el seu últim llibre "Els meus orígens: una senda d’emocions". Gata és el poble que el va veure nàixer i pel que sent una gran estima. Els estudis, la professió el va fer residir a altres pobles, però sempre ha estat lligat als seus arrels.

L’acompanyava en la presentació la mestra Maria Vicenta Pedro José. Tots dos van exposar al públic assistent el contingut del llibre. 

La Regidora de Cultura, Àngels Soler, li va agraïr el detall a  Jesús Moncho de donar els drets d’autor del llibre a la Biblioteca de Gata. Desde la biblioteca ens van sumar també a eixe agraïment.

A la presentació del llibre "ELS MEUS ORÍGENS, UNA SENDA DE EMOCIONS", Jesús Moncho va preparar el vídeo amb imatges de Gata, que podeu veure PUNXANT ACÍ. Vídeo pujat a Youtube per la seua filla Clara Moncho Jiménez (22-1-2016).

FONTS: Foto Biblioteca de Gata / Vídeo: Clara Moncho Jiménez.



IMATGES CURIOSES: Gata, Carnestoltes 2016: la quintà complint la tradició...

20160206180642-pintacarrers.jpg

Si passeu pel Passeig d'Alacant de Gata en estos dies de Carnestoltes veureu nombrosos noms escrits a l'asfalt. La tradició diu des de fa ja uns quants anys que la quintà de l'any estampa tota la retafila de noms. Ells són protagonistes de les Carnestoltes, com ho són els menuts, la Comissió de Festes i tots els que es disfressen hui. Com mana la tradició el passeig i els carrers que l'envolten es veuen ratllats amb pintura...i com no plou, ahí queden una temporadeta. D'un any per l'altre es solapen els noms. Són imatges curioses de Gata.

FONT: Foto Quintos 2016.



EL GORGOS GOLEJA AL XIXONA (5-0). Perd el juvenil. Empata el cadet i perd l'infantil

Quasi tots els partits es disputen hui per ser Carnestoltes aquesta nit. El primer equip del GORGOS C.F. també ha jugat dissabte, a casa i front el Xixona. Resultat molt bo per als gaters, 5-2. Al minut 13 marcava el bigolejador de la vesprada, David Molines, que repetia a un minut del final. Adrián Campos feia el 2 a 0. Acurtava distàncies el Xixona fent el 2 a 1. Jhon i Habilmabic marcaven per al Gorgos que arribava al 4 a 1. Després venia el 4 a 2 i Molines rematava amb el 5 a 2 definitiu.

Mal resultat per al GORGOS JUVENIL a Xàbia. Va perdre 2 a 1. Al descans ho feia per dos a zero i Sergi va acurtar distàncies al minut 58. Cada vegada s'obrin més punts del primer, Ciudad de Benidorm B i el Gorgos. Aquell té 50 punts i el Gorgos 42. Amb 41 punts estan el Gandia A i el Teulada Moraira A.

El cadet no ha tingut tanta sort i després del 2 a 0 amb gols de Hamza i Luis Felipe empatava el rival. Per la seua part l’infantil era golejat a casa per 0 a 4.

Ara està jugant-se encara a Xàbia el partit del Gorgos juvenil.

FONT: FFCV.



DARRER DISSABTE A GATA: Carnestoltes 2016: Xarangata anima la festa

20160206194538-xarangata.jpg

Ací els teniu. XARANGATA ha animat la desfilada infantil del Darrer Dissabte. Pels carrers de Gata els xiquets i xiquetes, encapçalats per la quintà infantil 2016 han tornat a omplir d’alegria i festa multicolor aquesta vesprada tots els racons de Gata. I Xarangata, composta per músics de la banda Unió Musical de Gata, també s’han disfressat.

Foto de Juan Pablo Bataller Arias.
Foto de Juan Pablo Bataller Arias.
Foto de Juan Pablo Bataller Arias.

Foto de Salvador Pons.
 
Foto de Salvador Pons.
FONTS: Fotos Juan Pablo Bataller i Salvador Pons (dos últimes).


TRADICIONAL DARRER DIUMENGE A GATA: Carnestoltes 2016

20160207094020-quintos2016.jpg

Anit, darrer dissabte, els quintos 2016 i més quadrilles disfressades

La tradició i els arrels no deuen perdre's mai. Per això, vos encoratje a seguir el costum del DARRER DIUMENGE. Hui dia 7 de febrer de 2016, després de la "resaca" d'ahir per les desfilades i disfresses, cal fer esmorzar i paella, eixida al camp, dinar d'amics. És l'últim diumenge abans de la Quaresma, d'ahí el nom de "darrer". Tota la nit fa vent, ha banyat el carrer una xicoteta pluja, boires i dia ventós, però quasi tots els anys fa algun canvi el clima. El sol també està present. Recordeu, hui toca...

Per a recordar que els darrers dies són Carnestoltes, vos pose una foto de la quintà 2016 disfressada, fent-se la també tradicional fotografia a la Plaça Nova. I també com és tradicional en els últims anys, la Xarangata acompanyant-los i canviant de disfressa.

Foto de Juan Pablo Bataller Arias.
Foto de Juan Pablo Bataller Arias.

FONT: Fotos Juan Pablo Bataller.



DARRERS DILLUNS I DIMARTS A GATA: Carnestoltes 2016, festes escolars locals

20160208124616-comidones.jpg

Seguix manant la tradició, els vells arrels. Hui i demà, Darrer Dilluns i Darrer Dimarts, són festes escolars a Gata. Demà dimarts de Carnestoltes, dia previ al dia de Cendra, encara algunes quadrilles van de dinar. Els bars del poble tenen alguna que altra taula reservada. Són vells costums que no cal perdre, al contrari cal reverdir.

Hui i demà, els carrers de Gata noten la no presència de xiquets i xiquetes anant cap a l'escola, entrant i eixint. Els bons dies que fa conviden a eixir al camp, al passeig.

Mentre, recordem encara el dissabte de Carnestoltes. Algunes components de la Comissió de Festes 2016 anaven disfressades per a l'ocasió. A la imatge, davant de l'escenari de la discomòbil al Passeig d'Alacant, Gata.

FONT: Foto components de la Comissió de Festes 2016.



GATA: RÉCORD DE PRESENTACIÓ D'OBRES PER A L'EDICIÓ D'ART AL VENT 2016

20160208133004-artalvent15.jpg

Es presenten un total de 250 obres i per primera vegada de païssos dels cinc continents

La convocatòria d’Art al Vent 2016 s’inicia com una edició de records ja que s’han presentat 250 obres d’autors de 35 nacionalitats per a participar en la tretze edició de la mostra internacional d’art tèxtil  que se celebra cada mes d’agost a Gata.

Segons Josep Ginestar, coordinador d’Art al Vent, és la primera vegada que estan representats els cinc continents al rebre inscripcions d’autors d’Espanya, Veneçuela, França, Itàlia, Argentina, Costa Rica, Colòmbia, Taiwan, Mèxic, Alemanya, EEUU, Uruguai, Japó, Brasil, Tunísia, Bèlgica, Xile, Canada, Irlanda, Marroc, Anglaterra, Puerto Rico, Haití, Rússia, Egipte, Holanda, Polònia, Suïssa, Portugal, Turquia, Iran, Xina, Suècia, Australia, Bulgària.

Els autors tenen fins al 20 de febrer per enviar una imatge de l’obra general i una de detall per participar en la selecció que realitzarà el jurat de la convocatòria per escollir les 125 peces que finalment conformaran el conjunt que s’exposarà a partir del 12 d’agost als carrers la Bassa, Duquessa d’Almodóvar i Plaça de l’Església.

El jurat d’aquesta edició està format per Teresa Llanceta, artista tèxtil; Lala de Dios, presidenta de la xarxa Europea Tèxtil; i Joan Schulze, artista, professora i conferenciant internacional. La decisió del jurat es donarà a conèixer a partir del 13 de març.

Foto de Nos vemos en Valencia.

TELES A LA UNIVERSITAT

Per altra part, durant tot el mes de febrer s'exposen al pati porticat de la Universitat Literària de València, algunes obres de Art al Vent cedides per l'Ajuntament de Gata de Gorgos.

A la imatge de portada, el dia de la inauguració de la mostra, a l’agost de 2015. Dins, foto de la Universitat Literària de València.

FONTS: Text i fotos, premsa Ajuntament, Gata. / Nos vemos en Valencia.



IMATGE CURIOSA: A GATA CELEBREM EL DARRER DIMARTS

20160209113902-cartellcanya.jpg

Hui és el DARRER DIMARTS de Carnestoltes 2016. La imatge curiosa del cartell de l’amic Vicent Signes "Canya" ho diu clarament. La perruqueria es tanca per la vesprada pel darrer dimarts, una tradició molt nostra, de Gata. Cal no deixar els costums més centenaris i aquest és un d’ells. Les paelles, els dinars, els sopars inclús, de hui últim dia natural de Carnestoltes, malgrat a guardar per a dissabte dia 13 el Soterrament de la Sardina, que a Gata també pareix que resorgix en els últims anys.

La imatge curiosa també és hui de festa. El cartell ho diu tot. La compara amb la importada més recentment de Halloween. Cal seguir conservant els darrers dies i aquest és l’últim, aprofiteu-lo. BON DARRER DIMARTS A TOTS: GATERS I GATERES.

FONT: Foto Vicent Signes. Cartell.



HUI DIA 10 ÉS DIMECRES DE CENDRA. Comença la Quaresma

El calendari marca que hui és DIMECRES DE CENDRA. Fa un any el Dimecres de cendra plovia. Hui ha fet ponent. No era el mateix dia però prop. A nivell religiós, social i popular, hui és DIMECRES DE CENDRA. La imposició d’este element és simbòlica. El cristià comença un temps de reflexió, és la Santa Quaresma. Les "carnestoltes" es deixen i comença un temps de privar-nos d’alguna cosa...Encara ens quedarà aquest dissabte el Soterrament de la Sardina.



GATA: DIVENDRES 12 A LA BIBLIOTECA, PRESENTEN LA REVISTA CIENTÍFICA DAUALDEU

20160210184007-deualdaugata.jpg

Vicent Chorro Cabrera i Josep Lluís Doménech seran els dos professors de l'Institut de Xàbia que presentaran divendres dia 12 a les 20 hores a la biblioteca de Gata la revista de divulgació científica "Daualdeu" que té un monogràfic dedicat al Sistema Mètric. Chorro parlarà de l'article de la revista "El Montgó en la determinació del Sistema Mètric Decimal". Per la seua part, Doménech presentarà tota la revista, la número 9.

Com ja és habitual els divendres, la visita de la gent del Tapis de Gata i l'Hora del Conte completaran la jornada cultural a la Biblioteca de Gata.

FONT: Cartell de la presentació de la revista.



RECORDANT...LA GRAN NEVADA, FA HUI 33 ANYS (12 de febrer de 1983)

20160212111322-nevada1983.jpg

La premsa comarcal no recull hui el recordatori històric climatològic. Serà perque fa molta calor per a l’època en que estem. De bon matí, els termòmetres marcaven més de 15 graus de temperatura. Però fa 33 anys, aquell DARRE DISSABTE, 12 de febrer de 1983 el temps no estava igual. Es va produir en tota la Marina Alta la GRAN NEVADA. Era darrer dissabte o Dissabte de Carnestoltes. La gent es preparava i ultimava les coses per al dia següent anar de paella, com és costum a Gata el darrer diumenge. El cel al migdia es va posar lliset i va començar a nevar força valent. Al dia següent el paisatge estava totalment blanc, la gent va gastar tots els carrets de fotos que estaven al seu abast. Hi havia que immortalitzar-ho.

S’havia mesclat sense adonar-se un costum gater amb un fet insòlit, la neu caiguda amb gran quantitat. Jo recorde com si fos ara que estava estudiant a la saleta de ma casa i ma mare em va fer notar que començaven a caure boles de neu. Eren cap a les quatre de la vesprada. Després ja va ser tot seguit i nosaltres els amics havíem quedat. No anaven a suspendre les compres podent eixir pel poble, gaudir de l’espectacle blanc. Recorde que calia fer les compres al supermercat Baidal o a qualsevol tenda del poble eixe dia. Al Passeig d’Alacant era com si estigueres al cinema amb una visió idílica del Pare Montgó, que relluïa brillant de neu. Pagava la pena veure’l, admirar-lo amb tota la seua majestuositat.

I després per les carriladas i amb cotxe cap a casa. Tot una aventura. Al dia següent vam acudir a una caseta de les Boleries. La neu s’escampava per tot arreu. Molt a prop, vam poder fer inclús un ninot de neu baix del pont de l’autopista, total no passaven cotxes, estaven les carreteres de la muntanya tallades. Era l’espectacle del blanc element, de les postals nadalenques però al febrer.

Enguany el calendari, ha marcat el 12 de febrer entre Carnestoltes i la celebració del Soterrament de la Sardina, ja dins del temps de la Quaresma, a dos dies del Dimecres de Cendra.

I vosaltres ?. Recordeu l’experiència?. Podeu contar-ho ací o pel facebook i remetre inclús si vos ve de gana, bé al meu correu, bé per mig del facebook, algunes fotografies d’aquells dies. Les publicaré hui i en dies succesius al blog. Teniu vosaltres també fotografies d’eixa nevada o d’alguna altra forta a Gata?. Tota la setmana fins diumenge serà aquesta efemèride la que recordarem. Quedarà en la memòria col·lectiva dels fenòmens que poques vegades vegem els habitants de la Marina Alta i menys els de Gata, una gran nevada aquell dia, 12 de febrer de 1983.

Recorde: Si teniu records escrits o gràfics o voleu contar-ho, al facebook o directament al blog podeu fer-ho. De hui divendres -data de la celebració- fins al diumenge dia 14, estarà oberta la participació i aniré afegint tots els comentaris i fotos que aporteu. MOLTES GRÀCIES A TOTS.

Si voleu repassar les entrades publicades al blog recordant-ho, el 12 de febrer de 2011, 20132014 i 2015 punxeu damunt de cada any. Vos portarà a l’entrada d’aquell dia.



LA PREMSA PARLA...DEL PROJECTE IMPULSA DE PODEM_GATA

20160212112750-impulsagata-ppal.jpg

El diari LAS PROVINCIAS publica a la seua secció comarcal de La Marina l'article sobre la iniciativa dels regidors de Podem_Gata amb el seu projecte de participació ciutadana "ImpulsaGata". Titula l'article de R.G.: "Los ediles de Podem-Gata aportan mil euros de su sueldo para proyectos sociales". Al subtítol: "Para la formación la finalidad de los proyectos deben de contribuir especialmente a fomentar la participación ciudadana en el municipio".

Ací teniu l'enllaç a la notícia publicada, PUNXEU ACÍ.

A la imatge, el cartell del projecte.

 



ELS JÚNIORS DE GATA PARTICIPEN EN L'ASSEMBLEA GENERAL DE LA DIÒCESIS, A DÉNIA

20160212115526-juniorsassemblea.jpg

El passat diumenge 7 de febrer, els representants JUNIORS de GATA la Cap de Centre Verónica Vives i la secretària Elodia Galdón, van participar a Dénia a la II Assemblea General de Júniors. M.D. L'encontre va ser al col·legi HH. Sagrat Cor Carmelites Vedruna, on el centre júniors Sant Antoni, de la Parròquia Sant Antoni de Pàdua de Dénia fou l'amfitrió, acollint a tots els centres júniors del moviment, des de la Vicaria I fins la VIII, que es la que correspon a la zona de la Marina Alta.

A l'Assemblea General es va presentar el nou Equip Diocesà i s'aprovà el “Projecte Missio” per a tres anys, centrat en la missió evangelitzadora i la identitat que Júniors M.D té a la diòcesis i a la societat valenciana.

Assistiren al voltant de 200 joves. Es va aprovar el balanç de l'exercici 2015 i el pressupost del present curs. Entre altres temes es van tractar l'Itinerari Formatiu i les condicions necessàries per a ser educador juniors.

 12696648_10207618639398257_779218838_o

12669787_10207618636238178_1206266634_o     12695688_10207618636798192_2072937218_o12722193_10207618630918045_660831348_o

12696807_10207618625077899_2126882916_o     

Acabada la primera part de l'Assemblea, tingué lloc una Eucaristia a la capella del mateix col·legi presidida pel Consiliari del moviment Virgilio González Pérez, acompanyat pel Consiliari de la zona de la Marina José Cuadros i el Consiliari del centre Júniors Sant Antoni, Pepe Correcher. En ella s'imposà les panyoletes a tots els membres del comité executiu. Després, tots els caps de centre i secretaris assistents van menjar paella d'arròs a banda, condimentada per la confraria de la "Mare de Déu dels Dessamparats" de Dénia.

Al final de la vesprada, es va fer una taula de treball per a analitzar entre tots, alguns aspectes importants que s'estan treballant des de la Comissió Executiva.

FONT: Informació facilitada pel centre Júnior Sant Antoni de Dénia, pujada a la pàgina del Júnior. PUNXA ACÍ.



HUI DISSABTE 13, VESPRA DE SANT VALENTÍ, I SOTERRAMENT DE LA SARDINA

20160213195304-discomobilsardina.jpg

El calendari no mira coincidències i va passant. Dissabte 13 de febrer, enguany 2016 any bixest. Hui, vespra del dia que diuen dels enamorats de Sant Valentí, la gent remata els dies de carnestoltes, malgrat a estar ja dins del temps de Quaresma, però al ser dissabte hui se celebra el SOTERRAMENT DE LA SARDINA. Els quintos 2016 s'encarregaran de passejar-la pel poble i després botar-li foc. Al Passeig d'Alacant de Gata des de les 23,30 hores, organitzat per l'Ajuntament i col·laborant la Comissió de Festes 2016, vindrà la Discomobil WOW! Enterro de La Sardina 2016!!!, amb els Djs, Alex Femenia, Drope Dj i David Simo. Les quadrilles i quintaes soparan i vestides de dol assistiran al soterrament de la sardina.

Una reflexió: els costums de les festes populars i paganes, que es basen moltes en el calendari religiós, caldria explicar-ho a la gent jove, perquè es fa tot açò. No per inèrcia disfressar-se sense saber ni gens ni mica perquè.

A la imatge, el cartell anunciador de la discomòbil de hui dissabte.



VICTÒRIES A DOMICILI DEL GORGOS CADET (1-2) I INFANTIL (1-3)

Hui dissabte, malgrat a ser el Soterrament de la Sardina, no s'han parat els partits de lliga, inclús el primer equip del GORGOS ha jugat a les 16 hores fora. Sense conéixer encara els resultats del primer equip i el juvenil, direm que el CADET DEL GORGOS i L'INFANTIL DEL GORGOS han conseguit sendes victòries a domicili. El cadet ha guanyat 1 a 2 al Benidorm C.D. A. És el cinqué a la taula de classificació amb 28 punts. De setze partits jugats: 8 guanyats, quatre empatats i quatre perduts. 31 gols a favor i 16 en contra.

Per la seua part, l'Infantil a golejat a domicili, 1 a 3, al Benidorm C.D. C. Així i tot encara es desé amb 18 punts. Dels setze partits disputats 6 els ha guanyat i 10 perduts. 25 gols a favor i 50 en contra.

FONT: FFCV.



GRAN ACEPTACIÓ DE LA CRÒNICA DE LA NEVADA DE 1983

20160213210520-nevada1983.jpg

Per ara, fa 33 anys, estava tot nevat encara. Va ser el 12 de febrer de 1983

Un total de 101 amics del CRONISTA DE GATA han dit al facebook "Me gusta" l'article que publicava ahir al blog RECORDANT LA GRAN NEVADA DEL 12 DE FEBRER DE 1983, FA 33 ANYS. Un dia després comencem a fer balanç i vegem la gran aceptació de la gent, ja que s'ha compartit la notícia un total de 43 vegades.

També hi hagué ahir comentaris, com el de Sagrario: "Fue maravillosa". O el de Sonia: "Que recuerdos!!! Vine a Gata con 6 años habiendo nacido en Benisa en fiestas de Gata y ese invierno nevó...". O el de Vicente Caselles, que recordava quan preparava la seua tesis doctoral al carrer La Bassa, a la seua casa de solter, i la nevada els va deixar sense carrets, tots els van esgotar.

Si ahir vos comentava que cap mitjà comarcal s'havia fet ressó, no havia pogut encara veure l'article de dijous dia 11 al digital Marina Plaza, que titulava: "Cuando los puertos de la Marina Alta parecían estar en el Ártico". Als subtítols: "La gran nevada de 1983, que se inició tal día como el de ayer pero de hace 32 años, es la más recordada por su intensidad"; "Pero el litoral de la comarca también ha registrado otros episodios de nieve destacables, de los que quedan referencia gráfica desde 1933 hasta 2005" i "Un estudio de la Universidad de Alicante asegura que en aquel 83 el termómetro bajó hasta los -5 grados centígrados en Dénia y Pedreguer". Podeu llegir tot l'article, PUNXANT ACÍ A L'ENLLAÇ.

Finalment, agraïment a María Signes Pedrós que va penjar una foto dels seus pares. Son pare era Jerónimo i sa mare, a la caseta del Tossalet eixos dies i amb neu.

Podeu seguir aportant informació, comentaris, fotos, fins demà diumenge. GRÀCIES A TOTS.

FONT: Foto de María Signes Pedrós.



EL JUVENIL DEL GORGOS GOLEJA AL AT. CALLOSA (5-0)

Ahir per la vesprada, al camp municipal de Les Costeres de Gata, el GORGOS JUVENIL va tornar a manar en tot el partit i va golejar per 5 a 0 al Atlétic Callosa. José Simó va fer dos gols. Sergi, Hicham i Jesse un cada un. A la classificació seguixen els gaters segons després del Ciudad de Benidorm B i encara els separen 8 punts. El Gorgos té 45 punts, dels 20 partits jugats 14 guanyats, tres empats i tres derrotes. 67 gols a favor i 29 en contra.

De moment, no està disponible el resultat del primer equip del Gorgos.

FONT: FFCV.



GATA, COSTUMS: EL SOTERRAMENT DE LA SARDINA DONA PAS DE PLE A LA QUARESMA

20160214164602-quintossoterrament.jpg

Anit, quintades de Gata van sopar i després van assistir al soterrrament de la sardina, un costum que va arrelant-se més i més al poble. Els quintos de l’any, junt amb la xaranga Xarangata van fer la seua desfilada, taüt inclús i amb una saardina gegant, que després li van pegar foc. Acaba així les festes de Carnestoltes i Sardina 2016 a Gata. Ara entrem de ple als dies de Quaresma.

Comentava un dels quintos, Joan Cantó Ferrer al seu facebook: "Gracies a TOTS per nits aixina! Es meravellos seguir tradicions i costums que venen de fa molt de temps, com és l’enterro de la sardina!!! I damunt no podriem anar millor acomoanyats en XARANGATA!!! VISQUEN ELS QUINTOOS 2016!"

Però, ens qüestionem: quin és el significat del Soterrament de la Sardina?.

Toca ser el soterrament el final de les festes de Carnestoltes. És una desfilada que parodia un soterrament fúnebre i acaba amb la crema de alguna figura simbòlica, generalment representant a una sardina. Tradicionalment tocaria ser Dimecres de Cendra, encara que a Gata com a molts pobles es fa dissabte següent al dia d’imposició de la cendra. Se soterra simbòlicament el passat, allò que està establert de sempre, per a que puga renaixer amb major força una nova societat transformada.

Per a entendre millor el significat del "soterrament de la sardina" tenim que buscar els arrels de Carnestoltes. Després de la rebolica venia dimecres de cendra, cremant-se la sardina. Es per tant l’expressió simbòlica del passat, que va a ser soterrat. A la història es pretenia que deurien soterrar-se tots els vicis d’aquesta època per a entrar en quaresma que significa un moment d’austeritat i més tranquilitat.

FONTS: Fotos: Juan Pablo Bataller, Álex Femenía i Quintades / Informació, Internet.



INTERESSANT: COMERÇ GATA SORTEJA ELS PREMIS DELS ENAMORATS

20160215112715-premisenamorats.jpg

COMERÇ GATA ha fet el sorteig dels Premis de Enamorats dels Regals, la seua darrera campanya. Tal com estava previst dissabte 13 de febrer es va celebarar a la plaça de l'esglèsia, amb la presència de comerciants socis, directiva i mans inocents.  A l'acte, no va faltar el gegantesc gat, que ja va promocionant la pròxima fira de Gata al Carrer 2016.

Per a interés generals de totes i tots, el llistat de premiats es el següent:

- Mariví Monfort va obtindre el premi de Julian Peluqueros.
- Gloria Salva Mulet va obtindre el premi de Ca Bernat.
- Rosa Maria Diego Jorro va obtindre el premi de Tonia Regals.
- Ana Maria Arabí va obtindre el premi de Nova Estetica.
- José Mellado Jordá va obtindre el premi de Tucan.
- Alba Ribes Migallón va obtindre el premi de Mapfre.
- Pepita Fornés Roselló va obtindre el premi de Carnisseria Peixet.
- Josefa Costa Monfort va obtindre el premi de Rubí.
- Lluís Fornés Alberola va obtindre el premi de Ana Moda.
- Jose Pons Ginestar va obtindre el premi de l'EStanc de Dora i Antonia.
- Vega Mulet va obtindre el premi del Kiros.
- Dora Soler va obtindre el premi de Ca Parra.
- Inma Romaguera va obtindre el premi del Bar Baros.
- Paqui Soler Mulet va obtindre el premi de Grimals Assegurances.
- Tonica Monfort Signes va obtindre el premi de Ca Curro Carnisseria.
- Angela Mestre Pons va obtindre el premi de Optica Signes.
- Joan Pedro Signes va obtindre el premi de La Pau.
- Cristina Torres va obtindre el premi de Gin Herbes.
- Elvira la farmaceutica va obtindre el premi de Pc Inforcom.
- Maite Signes Caselles va obtindre el premi del Celler de la Marina.
- Begoña Soler Salva va obtindre el premi de Sarita Joieria.
- Antonio Verdú Mas va obtindre el premi de Xaro Moda.
- Pepe Dalmau va obtindre el premi de Tien 21.
- Xaro Diego va obtindre el premi de Papereria Font.
- Susi Pedrós Femenia va obtindre el premi de Quiropràctica Gata.
- Vicente Luis Fornes Pedros va obtindre el premi de Xaro Panaderia.
- Andreu Wade va obtindre el premi de Verso Estilistes.

Tots els premiats han de fer-se una foto quan arrepleguen el regal al comerç que el dona.

FONT: Fotos i informació, Comerç de Gata.



IMATGES CURIOSES: Raigs de sol a l'hivern (Gata i el Montgó)

20160215120147-gatamontgoraigssol.jpg

M'envia una imatge molt curiosa fa un moment Celia Grimalt Caselles des de la talaia de les Alcolaes de GATA. Impressionant el paisatge dels raigs de sol, il·luminant el poble de Gata i altres fent-ho al Montgó. Unes vistes lluminoses que són producte de les boirines de l'hivern que està hui fent, amb baixada de temperatura al menys deu graus. Cal gaudir de la imatge.

FONT: Foto de Celia Grimalt Caselles.



PRESENTACIÓ A LA BIBLIOTECA DE GATA: REVISTA DAUALDEU

20160216222431-bibliotecadaualdeu.jpg

Divendres passat dia 12 es va presentar a la biblioteca de Gata l’últim número de "Daualdeu", el nº 9 corresponent a l’hivern 2015, la revista científica de divulgació i tecnològica en la qual col·laboren ajuntaments de la comarca, entre ells el de Gata, l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, les Ampes i els instituts de Xàbia, Dénia, Gata de Gorgos i Pedreguer.

La regidora de Cultura, Àngels Soler, va donar a conéixer els convidats, membres del Consell de Redacció de la Revista i autors de treballs d’aquesta i de les altres 8 ja editades: Josep Lluís Doménecq, professor de l’IES Antoni Llidó, va disertar sobre "La mesura del metre", inclós el treball dins del monogràfic de la revista. Per la seua part, el professor Vicent Chorro Cabrera va presentar tota la revista.

A l’acte van assistir molts joves i professors, del món educatiu cultural, que van gaudir molt de les explicacions dels dos professors de l’institut xabienc.

Cal ressenyar que molts professors/es i estudiants gaters/gateres col·laboren en la revista, no sols a aquest número sinó en la resta ja publicats. Del tema monogràfic, la mesura del metre (A fons) es poden llegir els articles: "El sistema de mides, mesures i pesos tradicional valencià" de Pep Martínez; "El naixement del sistema mètric decimal" del professor gater Pepe Pedro, professor de Física i Química a l’IES Matemàtic Vicent Caselles de Gata;"Tractament de les incorreccions en la mesura del meridià" per Florencio Burriel, professor de l’Escola de Matemàtiques de la Marina Alta".

També tracta el tema monogràfic de l’entrevista, que la revista li fa al professor Antoni Ten Ros. El professor de Matemàtiques de l’IES Antoni Llidó de Xàbia Vicent R. Chorro Cabrera publica del monográfic el treball: "Méchain, Biot, Aragó i el Montgó".

A la fotografia, d’esquerra a dreta, els professors Doménecq i Chorro i la regidora Soler.

FONTS: Foto pujada al facebook per Ajuntament de Gata. / Revista 9 "Daualdeu", Hivern 2015.



LES CIUTATS INNOVADORES (entre elles GATA) CREEN A ONTINYENT UNA ASSOCIACIÓ DINS LA XARXA ESTATAL INNPULSO

20160216223841-ontinyent.jpg

García-Reche asegura que els municipis “tindran tota la importància que vullguen” en la futura Agència Valenciana d’Innovació

El passat dia 11, dijous, el regidor Jaume Monfort va assistir representant l’Ajuntament de Gata de Gorgos a la reunió i creació de la nova associació a Ontinyent (València). Els municipis valencians distingits com a Ciutats de la Ciència i la Innovació van acordar crear una nova associació que s’integrarà a la xarxa estatal Innpulso de ciutats innovadores. L’associació, denominada “Red Innpulso CV”, crearà un grup de treball per liderar les polítiques innovadores als municipis valencians al sí de la futura Agència Valenciana d’Innovació (AVI) que presidirà Andrés García-Reche.

El també actual Vicepresident Executiu del Consell Valencià d’Innovació assistia el passat dia 11 al Centre Cultural Caixa Ontinyent a una reunió de treball en la que també van participar l’alcalde amfitrió i President de la Diputació de València, Jorge Rodríguez; el Secretari Autonòmic de Presidència, Andreu Ferrer; els alcaldes de Vila-Real, Alcoi i Salines,  José Benlloch, Toni Francés i Isidro Monzó; els regidors de Territori d’Ontinyent, Alcoi i Gata de Gorgos, Rebeca Torró, Manuel Gomicia i Jaume Monfort; la directora de la Fundació Globalis, Edurne Zubiria; i Ibon Basterrechea i Sergio Serna com a representants de la xarxa Innpulso.

En aquest encontre, García-Reche assegurava que els municipis “tindran tota la importància que vullguen” en l’Agència Valenciana d’Innovació, que es preveu constituir al segon semestre de d’enguany. Andrés García-Reche destacava que junt al projecte col·lectiu que suposa crear l’Agència, “el fet que els municipis es plantegen què poden fer ells per a innovar ens sembla essencial, i més a un territori com el nostre on el model productiu està molt descentralitzat”.

El futur President de l’AVI lamentava que “després d’haver liderat la investigació i la innovació a Espanya durant els anys 80 i 90, la Comunitat Valenciana està ara a la cua en esta matèria en companyia de Múrcia, perquè es genera coneixement però no s’utilitza adequadament”. En aquest sentit, destacava que “és molt important que la inversió que es faça en I+D es faça be, aprofitant els coneixements que es genera en les universitats, a les seus del CSIC, als instituts tecnològics i a les empreses que aposten per la innovació. Com també és important que les ciutats siguen precursores d’esta aposta pel coneixement”, assenyalava.

L’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, parlava en representació de totes les Ciutats de la Ciència i la Innovació valencianes (Ontinyent, València, Vila-real, Alcoi, Salines, Gata de Gorgos i Alzira) en destacar que “els municipis poden ser crucials per a la estratègia d’innovació a la Comunitat Valenciana per moltes raons”.

Entre els motius que apuntava està el fet que estes set localitats han passat una avaluació que demostra la seua vocació innovadora i capacitat; perquè la innovació es desenvolupa sobre un territori físic on els municipis són espais destacats; perquè els ajuntaments poden contribuir a la millora del model productiu com a administració més propera a la ciutadania i a les empreses; perquè estes localitats tenen vocació i voluntat de retenir el talent que generen, i perquè a més a més tenen capacitat per crear una cultura de la innovació que es puga traslladar des de ben menuts als ciutadans i ciutadanes. 

Jorge Rodríguez assenyalava que “la innovació ha de ser transversal, s’ha d’afrontar horizontalment, i amb esta xarxa de municipis pensem que podem aportar coses positives tant als nostres municipis com a la futura Agència Valenciana d’Innovació”, concloïa.

A la fotografia, el nostre regidor Jaume Monfort -primer per l’esquerra mirant la imatge-.

FONT: Text pàgina web de l'Ajuntament d'Ontinyent. / Foto: Pàgina de Valencia economía.




LA MOSTRA INTERNACIONAL ART AL VENT DE GATA PROTAGONISTA A "EL MIRALL DE LA MARINA"

20160217222901-dscf8770.jpg

"Art al Vent, la tradición más viva de Gata". Així titula el blog de reportatges "El Mirall de la Marina", el que dedica a aquesta mostra internacional tan nostra. Al subtítol del reportatge: "La localidad se encuentra inmersa en los preparativos de la muestra de arte textil más importante de España, donde todos los años en el mes de agosto tenemos una cita ineludible".

A la imatge, un moment de la jornada de inauguració l'any passat, al carrer La Bassa.

SI VOLEU LLEGIR TOT L'ARTICLE-REPORTATGE, PUNXEU ACÍ.

FONT: El Mirall de la Marina.



ELS JÚNIORS DE GATA, DE CONTINUA FORMACIÓ (dissabte passat, a Benissa)

20160218101204-juniorsmalta.jpg

PODEU FER MÉS GRAN LA FOTO DE PORTADA, PUNXANT ACÍ.

PER A ENTRAR A LA PÀGINA WEB I VEURE L'ARTICLE I MÉS FOTOS, PUNXEU ACÍ.

El passat dissabte, 13 de febrer, més de cinquanta educadors de la zona de la Marina van poder gaudir d’una experiència formativa que girava al voltant de l’Any de la Misericòrdia, el qual va començar el passat 8 de desembre de l’any passat i que acabarà el vint de desembre d’aquest mateix any.

El centre amfitrió de la formació va ser els Juniors de la localitat de Benissa, qui va començar la jornada, aproximadament, a les 10:00h, amb una oració on tots els assistents s’encomanàren a Déu per tal que els acompanyés durant el dia i, al mateix temps, durant tot aquest any dedicat, essencialment, a la reflexió sobre la seva misericòrdia.

Després, mitjançant una dinàmica amb adhesius que pretenia trencar una mica el gel, es va organitzar el grup de més de mig centenar de persones, en dos subgrups: els més joves i els més majors, que van rebre una explicació sobre la misericòrdia i les obres espirituals i físiques relacionades amb ella, a càrrec de Maria i Rebeca, consagrades de la localitat.

Més tard arribà l’hora d’esmorzar i, havent acabat, el gran grup es va dividir en altres més reduits que van aplicar el que havien aprés durant el matí, als seus centres, a forma d’idees, segons les seues pròpies experiències. En acabar, aquestes propostesvan ser posades en comú per un portaveu de cada grup.

Per finalitzar l’encontre, es va pregar pel que cadascú dels assistents necessités i finalment, es va posar la cançó de les Jornades Mundials de la Joventut (JMJ), que aquest any es celebra a Crackòvia.

En resum, va ser una jornada intensa que va transmetre els assistents l’essència de la misericòrdia i els fonaments per poder compartir-la cadascú, en els seus respectius centres.

A la imatge, els set educadors del centre de GATA, a l'esquerra mirant la foto, de negre.

FONT: Text, pàgina web Juniors M.D. Zona La Marina. / FOTO: Júniors Marina Alta.

 



EL GRUP ESPELEOLÒGIC GATENSE RECORDA...LA I MARATÓ DE MUNTANYA

20160218215739-imaratogeg.jpg

L’edició d’enguany, XI Marató per Muntanya Marina Alta i II Cursa Tres Tossals, serà el dia 3 d’abril

El Grup Espeleològic Gatense ja prepara la Marató del dia 3 d’abril de 2016. Serà la XI edició de laratons per la Marina Alta i les seues valls. També serà la II amb la modalitat dels tres tossals. Ja està tancat el primer període d’inscripcions per a la XI Marató per Muntanya Marina Alta i II cursa Tres Tossals amb un gran nombre d’inscrits. Ara teniu fins el dia 14 de març per apuntar-se als següents preus: MARATÓ: 30€ federats; 35€ no federats; MITJA MARATÓ: 15€ federats; 20€ no federats. Teniu tota la informació sobre les curses a l’enllaç de MyChip: http://www.mychip.es/evento/448. Cal recordar que la Marató té un límit de 400 participants i la mitja marató també té un límit de 400 participants (entre corredors i caminants).

El G.E.G. ha aprofitat per fer història i recordar la Primera Marató que va eixir des de la Plaça del Bisbe Vilaplana a Alcalà de la Jovada, poble central de la Vall d’Alcalà. També recorde que vaig estar allí com a col·laborador de LAS PROVINCIAS, després de pegar-nos tots, corredors i observadors, una gran matinada. El GEG recorda aixina aquella carrera:

"Corria l’any 1999 quan alguns membres del Grup Espeleològic de Gata decideixen organitzar una cursa per muntanya. Encara que avui en dia els “trails” estan molt de moda, en aquells temps les carreres per muntanya eren tota una novetat.

Finalment, el dia 11 d’abril d’aquell any, es va donar l’eixida des de la Vall d’Alcalà de la I Marató de Muntanya Valls de Marina Alta. La carrera passava per la Vall d’Ebo, la Vall de Laguar, Murla, Alcanalí, Xaló, Llíber i la meta estava situada a Gata de Gorgos.

En aquella ocasió es va proclamar campió Miguel Muñoz Gómez amb un temps de 4h 31’, seguit d’Albert Meléndez Pérez (4h 44’) i Salvador Gomar Fayos (5h 44’). En categoria femenina la guanyadora fou Saskia Volger (7h 36’), seguida de Sonia Napolitano (8h 06’) i Mª José Sierra Escudero (8h 30’).

Un total de 73 valentes/ts van creuar la meta d’aquesta I Marató, la qual està considerada una de les primeres curses per muntanya que es van celebrar en tot el territori nacional."

Recorregut i track II cursa Tres Tossals

Però...l’actualitat mana i interessa el present 2016. Com serà el recorregut i "el track"?.

La cursa tindrà lloc el pròxim 3 d’abril de 2016 i es donarà l’eixida a les 9.00 del mati des de la Plaça Nova de Gata. Recorrerem els carrers Signes, Bisbe Cervera i Penyó, per entrar en la Parc de la Font del Riu i travessar el Riu Gorgos on estarà situada l’alçada mínima de la carrera (69 msnm). De seguida començarem a pujar la primera ascensió de la cursa, que serà el Serrillars pels Cocons de Granot i a mitja pujada tindrem el primer avituallament (líquid - km. 5) situat en la casa del Sobirà. Després afrontarem l’última rampa del Serrillars fins al punt geodèsic, que serà l’alçada màxima de la prova (415 msnm) i sense descans baixada cap al Corral de Borrell.

En el camí de la Font de la Mata estarà situat el segon avituallament (líquid+sòlid – km. 8,4). Tot seguit pujarem per segona volta al Serrillars, està volta ho farem per la senda de la Cava, que amb 220 metres de desnivell positiu en sols 1,1 km, possiblement siga la pujada més forta de la cursa. Una vegada dalt, baixada curta fins la Casa Canela i de seguida pujada també curta al Tossal del Moro (362 msnm). Des de dalt baixada empinada fins el barranc de Senija, que en el primer tram pot resultar un poc perillós, ja en el barranc de Senija estarà el tercer avituallament (líquid+sòlid – km. 12,4).

Seguidament pujarem al Tossal de Llecinta (374 msnm) que serà l’últim cim de la jornada. Després de planejar un poc per dalt del Tossal, començarem la baixada cap al Barranc de Senija, per un tram de senda molt empinat i que en està altura de la carrera les cames ja poden començar a fluixejar. Una vegada baix tindrem el quart avituallament (líquid+sòlid – km. 15,3) per agarrar forces i afrontar la part final de la prova. Este tram ja amb menys desnivell, ens portarà pel pont dels Gorgos, farem un tram per dins del riu, camí vell de la Font de la Mata i a les Mallaes estarà situat el quint avituallament (líquid+sòlid – km. 19,4).

Després sols ens queda una suau pujada fins al castellet de Minyana, baixada per la senda del tir de Colom, costera del Grup Escolar, carrer Dr. Gomez Ferrer i finalment entrarem a la Plaça Nova on estarà situada la META. El recorregut tindrà una distancia aproximada de 22 km. amb un desnivell positiu de 1133 metres.

Teniu més informació sobre la cursa a Mychip. Recordeu que les inscripcions estan limitades a 400 entre corredors i caminants.

Finalment, ens comenta un membre del GEG que faltaria el track per a completar l'informació i posa l'enllaç, que vos trasnmet: http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=11938225.

Gràcies.

A la imatge teniu el cartell d’aquella carrera que va marcar la història d’aquestes maratons.



CREAMA GATA JA TÉ INSTAL·LAT EL CAIXER AUTOSERVEF AL SERVEI DE TOTS ELS QUE HO DESITGEN

20160218223457-autoservefgata.jpg

Si esteu inscrits/es al Servef podeu realitzar la renovació de la demanda i més gestions des del Caixer instal·lat a Creama Gata. El Caixer AutoServef es trasllada de l’Ajuntament a Creama Gata. Des d’ell pots realitzar diferents gestions del Servef com: renovar, inscriure’t, demanar cita, veure les ofertes d’ocupació i de formació, traure certificats d’inscripció.

Per a més informació passa’t per Creama Gata.

FONT: Informació i foto, AJuntament de Gata.

 



EL MUSEU DE LA PILOTA DE GENOVÉS DEDICA UN CAPÍTOL AL TRINQUET DE GATA

20160220203302-trinquetgata.jpg

(PODEU PUNXAR A AQUEST ENLLAÇ PER A VEURE TOTES LES FOTOS)

La pàgina del facebook del Museu de la Pinota del poble de Genovés, cuna del pilotari més emblemàtic de la Comunitat Valenciana, dedica aquest divendres les 8 fotos al vell TRINQUET DE GATA DE GORGOS, que hui porta per nom "XIQUET DE GATA", en honor a Gabriel Mulet Pons. S’emmarca el capítol dins de la sèrie: "Cada divendres una canxa".

A les fotografies vegem la canxa en general. En dues fotografies apareix el mític XIQUET DE GATA també conegut a Gata per Gabriel "el trinqueter". En una altra, es pot llegir l’any de la seua fundació 1927, abans de la guerra. 

Cal recordar que recentment, quan el conseller d’Educació, Culturs i Esport va visitar Gata de Gorgos va estar coneguent el trinquet i el van rebre tant les autoritats com els actuals pelotaris gateres i xiquets de la pedrera d’aquest esport tan volgut a Gata i a molts indrets de la nostra comarca i territori.

Foto de Museu de la Pilota-Genovés.
Foto de Museu de la Pilota-Genovés.
Foto de Museu de la Pilota-Genovés.

FONT: Fotos de portada i de l’enllaç, Museu de la Pilota.





ANIT, DIVENDRES 19 DE FEBRER, VIA CRUCIS PER LA VORA DEL RIU FINS A DALT LES COVES ROGES

20160220205611-viacrucisnocturn.jpg

Per tercer any consecutiu, ahir es va fer el VIA CRUCIS urbà nocturn, organitzat per la parròquia de Sant Miquel Arcàngel de Gata de Gorgos, dins d'aquest temps de la Santa Quaresma que s'està vivint. Els feligressos assistents van eixir de dins l'església on es va resar la primera estació, després baixant pel carrer Penyó i pel Parc del raval, vora riu, van arribar per la passarel·la fins a dalt les Coves Roges, parant-se en cada estació i cada grup parroquial llegint la corresponent estació del Via Crucis.

A aquest Via Crucis s'afegixen els que divendres a divendres en tot el temps quaresmal, es fa per l'itinerari de les capelletes del Calvari, des de prop de la via del tren fins l'ermita del patró, el Crist del Calvari, que culminaran Divendres Sant de bon matí, amb el tradicional i popular Via Crucis cap al Calvari.

Foto de Parroquia Gata De Gorgos.
Foto de Parroquia Gata De Gorgos.
Foto de Parroquia Gata De Gorgos.

FONT: Fotos Parròquia de Gata.



EL JUVENIL DEL GORGOS OBTÉ UNA TREBALLADA VICTÒRIA (1-2) A BENIDORM

20160221161128-gorgosjuvenil2.jpg

Segueix el segon de la taula classificatòria

Ahir dia 20 era la jornada 21. El GORGOS JUVENIL obtingué un meritori i treballat triomf, 1 a 2, front al Sporting Benidorm A. Al primer minut s'avançaven els gaters mitjançant Sergi. Ja no hauria més gols a la primera part. A la segona empataven els benidormencs al minut 73 i quan ja pareixia que quedaria en taules el partit, el golejador del Gorgos, Sergi, a un minut del final va signar la victòria.

Amb aquesta victòria, segueix el segon de la classificació del grup VI de Segona Regional. El líder, Ciudad de Benidorm B, que no va errar i guanyà 3 a 1 al Bellreguart, té 56 punts. A 8 es posa el Gorgos i un punt menys té el Gandía A.

Dels 21 partits jugats, el Gorgos juvenil té el següent balanç: 15 partits guanyats, 3 partits empatats i 3 partits perduts. Un total de 69 gols a favor i 30 en contra.

FONT: FFCV. Foto del dia de la presentació, GORGOS juvenil d'aquesta temporada.



LA TROMPETA DEL MÚSIC GATER SERGIO GINESTAR IVARS SEGUEIX SONANT AMB FORÇA I CODEJANT-SE AMB ELS MILLORS JOVES D'ÀUSTRIA

20160221212618-sergiocompo.jpg

El dia 9 d’abril debutarà a l’auditori principal del Festival de St. Pölten, a Àustria

 Tots sabeu que Sergio, el nét de Asunción la Pintora, el fill de José Salvador, està perfeccionant-se com a músic trompeta a terres d’Àustria. Els arrels com a músics els té, lògicament a Gata, i a la seua estimada banda Unió Musical de Gata, on ara també està tocant la seua germana. Li hem seguit la seua trajectòria a SERGIO GINESTAR IVARS i en els últims mesos no ha parat de seguir escalant posicions. Des de l’estiu fins ara, li han passat moltes coses i bones.

Després de ser el segon músic admés per a la Jove Orquestra de Viena i Jove Orquestra Nacional de Àustria, de la qual ja va ser trompeta reserva en 2015, el seu professor, Josef Bammer, li va oferir la possibilitat de participar com a Reforç habitual i Substitut de la Tonkünstler-Orchester de la Baixa Àustria, una de les millors orquestes d’Austria.
Ara eixe somni es convertirà prompte en realitat. El seu debut serà el dia 9 d’abril, amb la Septima Sinfonia de Gustav Mahler a l’auditori principal del Festival de St. Pölten, una de les sales principals de Àustria.

Però, Sergio no para allà a terres d’Àustria. Des de 2015 és membre regular de la Jove Simfònica de Berlin, de la Jove Orquestra Simfònica de Berlin, Jove Orquestra Filarmònica de la Baixa Sajonia, entre altres. Cal destacar un concert pel setembre de 2015 en el Konzerthaus de Berlin i les gravacions del programa "Stars von Morgen" (Estreles del demà), moderat per el gran tenor Rolando Villazón.
Sergio no para. I per això, aquest estiu ja té aparaulat tocar, de nou, amb la Orquestra Simfònica de Viena en el Festival de Bregenz. I altres treballs musicals que tindrà en la seua sempre repleta agenda d’activitats. Li desitgem sort, bona música i que porte ben alt el nom de GATA per tota Àustria, terra de bons músics.

FONT: Text i fotos facilitats per Sergio Ginestar Ivars.


EL PRIMER EQUIP DEL GORGOS SALVA UN PUNT (2-2) FRONT AL BENIDORM B

No ha pogut guanyar el GORGOS C.F. el seu partit dins de casa. Se li havien posat les coses molt difícils i el Benidorm al descans guanyava 0 a 2. Arreglaven el partit primer Adrián Campos i després José Francisco Caselles, posant el 2 a 2 al marcador.

Jugaven contra el cinqué classificat, el Benidorm B. Els gaters, després de l’empat de hui, segueix vuité amb 9 partits guanyats, tres empats i també 9 perduts. Té 46 gols a favor i 40 en contra.

FONT: FFCV.



AHIR, ACTUACIÓ DEL GRUP DE DANSES LA LLATA DE GATA A L'HOSPITAL LA PEDRERA

20160221224002-gruplallata.jpg

Festa reconfortant. Perquè ahir dissabte dia 20 de febrer els malalts crònics de l'Hospital La Pedrera de Dénia, van poder gaudir i molt bé de la gran actuació del GRUP DE DANSES LA LLATA de Gata de Gorgos, que els va oferir tot el seu repertori.

Una bona actuació i un bon gest humà el que va tindre el grup de recuperació folklòrica del nostre poble.

Foto de Grup de Danses La Llata.
Foto de Grup de Danses La Llata.
Foto de Grup de Danses La Llata.
Foto de Grup de Danses La Llata.

FONT: Fotos Grup de Danses La Llata.



EL CICLISTA GATER D'ÈLIT SERGIO TORRES JORRO, 27é A L'ETAPA DE LA VILA (Volta a la Marina)

20160222114624-sergiovila.jpg

El ciclista gater d'èlit SERGIO TORRES JORRO va arribar el 27é de l'etapa de La Vila, que es va disputar diumenge, quarta de les etapes de la XXX Volta a la Marina 2016. Sergio, que corre en aquesta volta amb el Mutua Levante-Renault Ginestar, va fer un temps de 1 hora, 29 minuts i 36 segons. Sergio segueix lluitant en cada etapa i preparant per a carreres futures més dures.

Pel que fa a l'etapa, cal dir que la va guanyar Oostra Folkert, corredor holandés de l'equip West Frisia. Era el  Trofeo Isidro Catalá i es disputava per carreteres de La Vila i voltants, en un recorregut de 65 kilòmetres.

La pròxima etapa serà a Pedreguer, organitzada pel club ciclista del poble veí. Començarà a les 10 del matí de diumenge dia 28 de febrer.

Al centre de la fotografias de GEMA DE FEZ podeu veure en ple esforç a Sergio, per les corbes de l'etapa de La Vila.

FONT: Foto Gema de Fez. / Informació: pàgina Volta a la Marina 2016.



EXPOSEN "TRIDIMENSIONALITAT": ESCOLA EXPERIMENTAL DE PLÀSTICA A.VIVES DE GATA, AL PRADO D'ONDARA

20160222221910-pradoexpo.jpg

L’Escola de Plàstica Experimental "Antoni Vives" de Gata va inaugurar, divendres per la vesprada, l’exposició "Tridimensionalitat" al Prado d’Ondara, obrint així una nova vessant de l’edifici com a espai expositiu. Al conegut Prado a la mateixa plaça del seu nom es pot veure la mostra fins el 6 de març, de dijous a diumenge.

Foto de Ajuntament Gata de Gorgos.
Foto de Ajuntament Gata de Gorgos.

FONT: Foto Ajuntament de Gata.

 

 


ENS HA DEIXAT VICENTE "L’ESCOLA" O DE "CAPBLANC", MON PARE (Vicente Vives Pons)

20160224093854-12787425-10207621049217982-1092793306-o.jpg

Anit va descansar...és dur veure com s’apaga la vida d’una personeta aixina. S’en va anar sense fer soroll, quiet, després de quasi 89 anys de vida, amb memòria i molta, amb coneixement, sense perdre’l mai, MON PARE VICENTE VIVES PONS, que a Gata el coneixeu tots per Vicente "L’Escolà", perquè va ser molts anys acòlit com després ho vaig ser jo. De la família dels "Cap Blanc". Que el Santíssim Crist el tinga ja en els seus braços.

L’acompanyarem tots en l’últim adéu a l’església parroquial de Gata de Gorgos. El soterrament serà a les 17:30 hores. 



LA PREMSA PARLA DE...l'exposició de l'Escola Antoni Vives a Ondara

20160225184134-pradotots.jpg

La premsa comarcal publica l’exposició d’obres de l’Escola de Plàstica Experimental Antoni Vives de Gata, de la que vos parlava ja fa dos dies. LAS PROVINCIAS, a la seua secció de La Marina, publica: "El Prado de Ondara se convierte en referente cultural de la comarca". Als subtítols: "El recinto se estrena con la muestra de arte contemporáneo "Tridimensionalitat" de los alumnos de la Escola de PLàstica Experimental Antoni Vives de Gata". Si voleu llegir tota la notícia, PUNXEU ACÍ.

A la fotografia artistes i autoritats a la inauguració de la mostra al Prado.

FONT: FOTO publicada a LP.



DEMÀ DIVENDRES 26, PLE EXTRAORDINARI I URGENT A GATA: Pressupost 2016, aprovació definitiva

L'Ajuntament de Gata de Gorgos celebrarà demà divendres 26 de febrer, a les 14:30 hores, un plenari extraordinari i urgent per a l'aprovació definitiva del Pressupost Municicipal 2016. Es fa el ple donat que el pròxim 4 de març és el termini que dona el Ministeri d'Hisenda per a remetre's el plenari, així com el reconeixement extrajudicial per a complir el període mitjà de pagament.

Com que no pot ajornar-se l'aprovació definitiva al pròxim ple, per això es convoca ara amb el punt del dia d'Hisenda, en el qual s'aprovarà el Pressupost Municipal 2016 i la plantilla de personal i també l'expedient de reconeixement extrajudicial 1/2016.

FONT: Ajuntament de Gata de Gorgos.



ENCONTRE D'AJUNTAMENTS A OLIVA, PER A TREBALLAR PEL COMERÇ DE PROXIMITAT

20160225193434-olivaafic.jpg

La Generalitat Valenciana i uns cent ajuntaments, entre els que es trobava el nostre de Gata de Gorgos, es van reunir ahir dimecres dia 24 a Oliva, per a fer un encontre i treballar pel comerç de proximitat. Amb aquest lema es va reunir el Director General de Comerç i Consum, Natxo Costa, amb els municipis de la Xarxa Afic, encontre al que va assistir la regidora Àngels Soler junt amb l'agent de Desenvolupament Local de Gata, com podeu comprovar a la fotografia.

Es tractava d'una jornada de la Xarxa d’Agències per al Foment de la Innovació Comercial (les oficines AFIC), que va servir per a donar a conéixer, tant als ajuntaments com als comerciants, el Programa de Treball previst per als pròxims quatre anys.

Estaven convidats els responsables de Comerç, tant polítics com tècnics, de la zona Sud de València i Nord d’Alacant, així com els comerciants d’Oliva. La reunió interterritorial pretenia potenciar també la col·laboració entre les diverses administracions de la Comunitat Valenciana per tal d’aconseguir un model de comerç equilibrat que done suport al comerç de proximitat i revitalitze el centre de les ciutats.

La jornada se celebrà al Centre Polivalent d’Activitats Socioculturals d’Oliva. La primera part de la Jornada va estar adreçada principalment als polítics i tècnics municipals responsables de l’àrea de Comerç. Es va presentar el Pla de Treball de la Xarxa AFIC 2016-2020 (plans de formació, programes d’accions conjuntes, coordinació en matèria de venda no sedentària, programa “Aules emprenedores a Mercats Municipals”, polítiques de qualitat al sector comercial, etc.). Després es van tractar les Ordres d’ajudes en matèria de comerç 2016. A continuació, el PATECOVA (Pla d’Acció Territorial del Sector Comercial de la Comunitat Valenciana) i l'Actualització del marc normatiu en matèria de Comerç.

Després de la pausa-dinar, la segona part de la Jornada es va adreçar als comerciants. 

 FONT: Foto i informació Ajuntament de Gata. / Més informació: Ajuntament d'Oliva.

 



LA PARRÒQUIA DE GATA PRESENTA DEMÀ UN TESTIMONI IMPRESSIONANT DE VIDA (un serbi exdrogadicte, Nikola Djukic)

20160225195201-nikola.jpg

Presentació, l’1 de març del tercer viatge al CAMINO DE SANTIAGO 2016

La parròquia de Sant Miquel Arcàngel segueix programant activitats i xerrades dins d’aquesta Quaresma 2016. Demà divendres, 26 de febrer, a les 20:30 serà el testimoni de vida impressionant d’un serbi. Lloc: església.

Comenten des de la parròquia: "Tendremos el gran regalo de contar con Nikola Djukic un exdrogadicto que fue rescatado del infierno de la droga. Un testimonio impresionante. Si ya creías en los milagros te sorprenderá de ver otro. Si no crees en los milagros tienes una oportunidad para descubrir que existen. Dios y María Santísima existen y son los que cambiaron la vida de Nikola. ¡Ven y escucha para Ver!".

CAMÍ DE SANTIAGO 2016

Foto de Parroquia Gata De Gorgos.

Per altra banda, el dia 1 de març, dimarts, a les 20,30 hores, als locals parroquials Verge del Carme, es presentarà la tercera edició del CAMÍ DE SANTIAGO 2016. Per tercer any, els pelegrins gaters començaran el seu camí on el deixaren l’any passat, a Logronyo. Després de cinc etapes arribaran a Burgos, a terres de castella nord. Està previst que l’aventura es faça després de les festes patronals del Crist, a l’agost.

FONT: Parròquia. Nikola Djukic / Sopar preparatori per a l’edició del Camí 2016.



DISSABTE I DIUMENGE: futbol, convivència júnior a Teulada i festival fi de curs al cinema La Paz

L'agenda de demà dissabte s'ompli per als gaters amb futbol, música i altres coses puntuals.

Al llarg de dissabte i diumenge, una representació dels Júniors de Gata estaran a la convivència de júniors de la comarca que faran a Teulada. També entre dissabte 27 i diumenge 28 es farà el FESTIVAL FI DE CURS de 4rt de la ESO, per a recaptar fons per al viatge fi de curs. Serà al cinema La Paz.

El futbol no pot faltar aquesta cap de setmana. Demà dissabte, a les 10,30 hores els infantils del GORGOS juguen a casa front al Calp C.F. A.

Els cadets del GORGOS jugaran a les 12 front al Calp. L'equip del GORGOS JUVENIL jugarà a les 17 hores a Gandia: Gandia A-Gorgos. També demà a les 18,30 hores jugarà el primer equip del GORGOS. Jugaran a Alacant, contra el Independiente Alicante.

FONT: FFCV.



GATERS PARTICIPEN A LA CARRERA INFERN TRAIL (Orba-Laguar)

20160227213438-infern-trail-2016-perfil-01.png

Fernando Arabí (Curro) entra segon de la categoria Màster Masculí

Aquest matí s'ha disputat la carrera nomenada INFERN TRAIL, en la que han participat diversos gaters. 

A les 8 del matí es donava l'eixida des de Orba, per un recorregut de 43.800 metres, amb un desnivell positiu acumulat de 1.900 metres. El recorregut ha passat per Orba, Fleix, Benimaurell, Fontilles i Orba, on estava ubicada la meta. La denominació "Infern Trail" ho diu tot. El Barranc de l'Infern de Vall de Laguar ha estat el protagoniste de la carrera.

La prova l'ha guanyada Josué Arán García de Calp amb un temps de 4 hores, 4 minuts i 59 segons. El gater JUANMA CASTILLO CERVERA (C.M.La Faixa) ha entrat el primer gater al lloc 13 i 8 de la categoria general sénior. Al lloc 18 ha entrat FRANCISCO ARGUDO PERIS (G.E.G.); al lloc 26 ha entrat FRANCISCO PEDRO PEDRÓS (G.E.G.). Al lloc 35 XAVI TORRES OLIVER (G.E.G.). Al lloc 47 ha entrat FERNANDO ARABÍ ARABÍ (G.E.G.), segon de la categoria Màster.

Per altra part, cal dir que demà diumenge començaran les diferents voltes als pobles de la Marina Alta, que participen en el Circuit a Peu 2016. Es disputa a Xàbia la XXVII Volta a Peu. També parlarem demà d'ella i els resultats.

A la imatge (Som Esport), perfil del recorregut de la prova.

FONT: Som Esport. Classificacions i imatge.



EL GORGOS GOLEJAT (primer equip, juvenil i infantils). SOLS GUANYEN ELS CADETS

L’equip juvenil baixa al tercer lloc

Jornada negativa hui per a tots els equips del GORGOS: primer equip, juvenil i infantil. Han rebut golejades. Sols s’ha salvat l’equip cadet. Cal destacar que els juvenils baixen al tercer lloc i que per contra els cadets pujen posicions i són ja quarts.

Si comencem per baix, trobem a l’infantil del GORGOS que ha perdut per 0 a 4 front al Calp A. Està al lloc 10 amb 18 punts. De 17 partits, 6 guanyats però 11 perduts. 25 gols a favor i 54 en contra.

Els cadets han salvat la papereta hui i pujen posició. Ja estan els quarts i han guanyat per un apretat 2 a 1 front el Calp. Al minut 2 marcaven els calpins i empatava de penalti Vicent al minut 16. Al 51 tornava a marcar Vicent conseguit la victòria. Empata a 31 punts amb el tercer classificat. Dels 17 partits jugats, 9 són guanyats, 4 empatats i 4 perduts. 33 gols a favor i 17 en contra.

El Gorgos juvenil ha estat golejat, 7 a 1 li ha fet el Gandía A. El gol de l'honor, que diuen, l'ha fet Sergi. Aquest resultat ha permés que passe a segona posició el Gandía A amb 50 punts i el Gorgos es queda amb 48. Dels 22 partits disputats, 15 són guanyats, 3 empats i 4 perduts, 70 gols a favor i 37 en contra.

Finalment, el primer equip del Gorgos també ha eixit golejat. Ha jugat aquesta vesprada a Alacant: C.F.Independiente Alicante 6 - Gorgos C.F. 0. Es vuité amb 30 punts. Dels 22 partits jugats, 9 són guanyats, tres empats i 10 en contra. Els mateixos gols a favor que en contra, 46.

FONT: FFCV.



PARRÒQUIA DE GATA: NIKOLA, TOT UN EXEMPLE DE SUPERACIÓ

20160227224030-nikola2.jpg

Ahir per la vesprada va estar xerrant i contant la seua experiència amb els xicons i xicones que es preparen per a la Confirmació. Segons ell va dir, va ser una xerrada molt interessant i els joves li feien preguntes i ell a ells també. Per la nit, a l'església, va estar contant el seu impressionant testimoni a tots els feligresos que quasi omplien l'església.

Nikola Djukic va contar tota la seua vida, des de la seua joventut sent un drogadicte fins a ara, convertit i manifestant que Déu està viu i en mig de nosaltres, donant testimoni viu gràcies a la Mare de Déu, la que en croata li diuen Gospa. Al llarg d'hora i mitja els assistents van poder conéixer un home jove que ha viscut experiències increïbles i que ara les expresa amb tota alegria i reconeixement.

Aixina ho relatava el senyor rector des de la parròquia: "Nikola a los chicos y chicas de confirmación y a toda la parroquia. Nikola ha compartido como Dios y Maria le ayudaron a salir de la droga. Nos ha contado que ha sido testigo de la presencia de Dios que regala en medio de las necesidades. Nos hablado del rezo del rosario como una arma poderosa. Ha sido precioso ver y escuchar que Dios está vivo y actúa en medio de nosotros. Gracias Señor! Gracias a la Gospa!(Señora en croata)".

Foto de Parroquia Gata De Gorgos.


Foto de Parroquia Gata De Gorgos.
Foto de Parroquia Gata De Gorgos.
Foto de Parroquia Gata De Gorgos.

FONT: Fotos Parròquia de Gata.

 



GATA: AHIR I HUI, A LES 17,30 HORES: FESTIVAL FI DE CURS (4rt ESO)

20160228154233-festivalet.jpg

Els alumnes de 4rt d'ESO de l'institut Matemàtic Vicent Caselles recapta fons per al seu viatge fi de curs a Praga. Per això, tant ahir com hui a les 17,30 hores, fan sessió de festival musical, on apareixen xiquetes i xiquets més menuts, que ajuden als més majors a fer el festival.

A la fotografia (qu ha pujat al facebook Lourdes Signes Pons) els teniu a totes i tots a l'escenari del cinema La Paz.



GATA JA ESTÀ DINS LA XARXA COM A CIUTAT VALENCIANA INNOVADORA

20160229223133-ciutatinnovadorapalaugvgata.jpg

Aquest matí, el President de la Generalitat Ximo Puig ha presentat la Xarxa valenciana, en la que s’inclou el nostre municipi

Gata formarà part de la Xarxa Ciutats Innovadores que ha presentat aquest matí al Palau de la Generalitat el President de la Generalitat, Ximo Puig

El President, juntament amb el Conseller d’Economia i Sectors Productius, Rafael Climent, s’han reunit amb els alcaldes de les poblacions que formaran part de la xarxaOntinyent, València, Vila-real, Alcoi, Salines, Gata de Gorgos i Alzira. Posteriorment, s’ha realitzat un acte públic on s’ha presentat la Xarxa i on Gata ha estat representada per l’alcaldessa de Gata, Magda Mengual, i el regidor de Desenvolupament Urbà Sostenible, Jaume Monfort.

Els alcaldes participants han signat l’acord d’intencions per a la creació de la futura associació valenciana de ciutats innovadores, amb què es pretén que “millore el diàleg entre empreses i administració”, segons ha explicat el President de la Generalitat.

Gata forma part del grup de 7 ciutats valencianes pioneres en innovació que disposen del distintiu de Ciutat de la Ciència i de la innovació concedit pel Ministeri de Ciència i Innovació. La nostra població va rebre el distintiu en 2011 gràcies, entre altres, al projecte de plaques solars del municipi.

Foto de Ajuntament Gata de Gorgos.
Foto de Ajuntament Gata de Gorgos.

A les fotografies: portada, alcaldes i regidors junt amb el conseller i el president. Reunió. El President de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, entre l'alcaldessa, Magda Mengual, i el regidor Jaume Monfort.

FONT: Ajuntament de Gata. Foto portada i fotos interior facilitades per Ajuntament de Gata.

 



EL CICLISTA D’ÈLIT GATER SERGIO TORRES JORRO, SEGON MILLOR DE LA SEUA CATEGORIA A L’ETAPA DE PEDREGUER

20160229224120-sergiopedreguer.jpg

A la general de Pedreguer va quedar 18 i a la Volta a la Marina puja al lloc catorzé i és tercer de la seua categoria

La pròxima etapa, sisena de la Volta, el dia 5 dissabte al nostre poble, GATA

El ciclista gater de la categoria èlit SERGIO TORRES JORRO, que corre amb l'equip Mutua Levante-Renault Ginestar, millora etapa a etapa de la Volta a la Marina 2016. La cinquena etapa es va disputar ahir diumenge a Pedreguer. Sergio va fer pòdium, va ser segon de la seua categoria fent un temps de 1 hora, 43 minuts i 23 segons, i 18é de la general de l’etapa. A la classificació general de la Volta està al catorzé lloc i de la seua categoria el tercer.

L’etapa de Pedreguer, cinquena de la Volta a la Marina 2016, la va guanyar Javier Benítez amb 72 kilòmetres de recorregut, al impondre’s als 162 participants amb un temps de 1 hora, 43 minuts i 23 segons, amb una mitja de 42 Km/h.

FONTS: pàgina oficial de la Volta a la Marina 2016 / Foto: pòdium extreta del facebook de Sergio Torres Jorro.

 



Archivos

Blog creado con Blogia. Esta web utiliza cookies para adaptarse a tus preferencias y analítica web.
Blogia apoya a la Fundación Josep Carreras.

Contrato Coloriuris