LA PREMSA parla de...POBLES DE LA MARINA ALTA QUE SADHERIXEN AL PLA DE MODERNITZACIÓ DE LA DIPUTACIÓ
(PODEU FER MÉS GRAN LA FOTOGRAFIA, PUNXANT ACÍ)
Una altra fotografia molt pareguda a la d'ahir, de la mateixa sèrie, del programa de festes de 1967, que va pujar Antonio Monfort al facebook. Si ahir recollia el moment que es tallava la cinta a la inauguració de la Plaça Nova, hui podem contemplar al Pare Vicent (rector Vicente Llopis Bertomeu, de Teulada) fent les oracions pertinents de bendició del recinte. Es pot veure al seu costat a Alfredo "Masianet", al governador alacantí, a Don Julián -aleshores alcalde- i per darrere a regidors i personalitats del poble. Estan els germans Bernardo i Vicente Mulet, de l'imprempta -este últim seria també alcalde-, Octavio Mulet també asoma per darrere i García, entre altres.
FONT: Programa de festes de 1967.
(( PODEU FER MÉS GRAN LA FOTO I CONTEMPLAR LA BONICA IMATGE DEL MONTGÓ AQUESTA VESPRADA, PUNXANT ACÍ ))
DEMÀ FA 30 ANYS QUE VA SER LA GRAN NEVADA. Voleu contar com la vau viure. Us convide a contar-la al blog
L'amic Joanvi Vallés ha fet hui una fotografia que ens mostra com s'ha comportat l'oratge aquesta vesprada. Està fent un febrer molt anormal i això ens podria recordar, encara que no nevarà, aquell 12 de febrer de 1983, demà farà trenta anys, que va nevar.
JO US CONVIDE A QUE SI VOLEU CONTAR LES VOSTRES EXPERIÈNCIES, BÉ PER MIG DEL CORREU DEL CRONISTA (que el teniu a la portada) BÉ AL FACEBOOK "CRONISTA DE GATA" ho feu per a publicar un especial demà i despusdemà.
Tornat a la fotografia en si, es veu el poble baix del Montgó. Els raigs de sol il·luminant al Montgó, però dalt una densa capa de núvol que s'ha format de seguida. Quins temps més rarot ens fa !!
Ah, i ara fa una estona que s'ha afegit l'altre element, el vent. Quina ventera fa alguns moments !!. El temps està com està...
FONT: Foto Juanvi Vallés.
De nou, el diari LAS PROVINCIAS publica hui dilluns a la secció de un article-reportatge sobre els riuraus i la pansa, en el qual es nomena Gata, inclosa en els pobles que tenen aquestes construccions arquitectòniques rurals, de molt de profit en altres temps. Es pot llegir al diari en paper a la pàgina 8, Valencia, Nuestras tradiciones. Es titula: "El riurau nace al calor de la "pansa". Per fi es posa el nom com cal "pansa" i no pasa que sempre es posava. Als subtítols de l’article de Carlos López diuen: "Doce pueblos de la Marina Alta se unen para impulsar esta construcción tradicional con una ruta que los conecte". També: "Los riuraus acogían "l’escaldà de la pansa", que convirtió a la comarca en una potencia internacional en la producción de la usa pasa".
L’article té una bonica imatge de Tino Calvo sobre "Escaldà de la pansa". El Riurau del Senyoret de Jesús Pobre acoge en agosto "l’escaldà de la pansa".
FONT: diari LAS PROVINCIAS 12-2-2013.
El grup "House of Diogenes" presenta la seu exposició col·lectiva fins el 24 de febrer a la sala d’exposicions del Casal de la Música. La mostra recull una varietat d’obres diverses dels fotògrafs, artistes gràfics, restauradors, estilistes, models i tatuadors que conformen el col·lectiu.
Els artistes que participen són Enguix, Mullor, B. Fernandez, Soler, , M. Mullor, Raga, Nácher , J.Fernández i Buigues.
L’exposició, que fou inaugurada el passat divendres 8 de febrer, es podrà visitar fins el 24 de febrer en horari de dimecres a diumenge de 19 a 21 hores.
A la fotografia teniu entre els regidors Dora Caselles i Juan Pedrós a un dels artistes, Quico, de Gata.
FONT: Foto i text, fulla web de l’Ajuntament de Gata.
2. D’acord amb el que es preveu, els ajuntaments podran substituir fins a dos diumenges o festius dels habilitats per dos dies festius en el seu àmbit local. La decisió que s’adopte serà de compliment obligatori per a tots els establiments que no puguen acollir-se al règim de llibertat horària. Tal determinació haurà de ser adoptada per l’òrgan municipal competent, oït el consell local de comerç o, si no n’hi ha, les associacions locals de comerciants, i ser comunicada al servici territorial de comerç i consum de la província corresponent.
3. Esta habilitació comercial s’entén sense perjuí de règims especials o excepcionals d’horaris comercials, legalment establits.
Segon: L’horari corresponent a cada diumenge o festiu habilitat comercialment serà lliurement fixat pel titular de l’establiment comercial.
FONT: DOCV 11-2-2013.
No para el compte i ja està el blog en 191.000 visites, cara a les dues-centes mil, que encara serà, potser, aquest mes de febrer. Gràcies a totes i tots per arriba a esta xifra. Les fotografies, com les d'ahir i de hui de les disfresses, les notícies, la història local, les seccions habituals i sèries fan que vostés visiten contínuament el blog del Cronista de Gata. GRÀCIES...i endavant.
Les festes dels Darrers Dies de Carnestoltes van fer que ahir molta gent jove es disfressara i pels voltants de l’Avinguda: Passeig d’Alacant, carrer Sant Miquel, Avinguda la Pau i més carrers, anaren apareguent fins arribar a la zona de la Disco-mòbil, organitzada per la Comissió 2013 i els Quintos 2013 que van tindre un protagonisme especial.
El reportatge fotogràfic és de Verónica Vives. A la composició fotogràfica vegeu diverses disfresses d’anit, Darrer Dissabte de Carnestoltes.
El Gorgos C.F, els majors, es van berenar ahir dissabte al Relleu, amb una golejada d’escàndal, 8-0. Un bon resultat dins de casa i a seguir sumant. Es va disputar el partit ahir dissabte per la vesprada pel tema festiu del Darrer Diumenge. A la pròxima jornada (17-2) no va molt lluny el primer equip gater. A Teulada jugaran el CF Moraira i el Gorgos. Complete la informació hui dilluns amb l'enllaç que he pogut conèixer gràcies a Carim, el jugador del Gorgos major, a través del seu facebook. Ací podeu llegir una crònica sobre el partit, el del 8 a 0. És a la pàgina web de "deporteregional" i titulava: "El Gorgos destroza a un Relleu sin identidad en Les Costeres": Per la seua part, el Gorgos juvenil no va poder fer res contra el líder a Daimús i va perdre.
Us porte hui la Memòria d’activitats de CÀRITES PARROQUIAL GATA 2012, que està publicada al cancell de l’església parroquial des del gener de 2013. Aquesta associació parroquial benèfica va atendre a 21 famílies i si es suma els membres familiars de les mateixes als que ha repercutit l’ajuda fan un total de 65 persones. Les necessitats més demanades o sol·licitades han estat: alimentació, feina (orientació, intermediació laboral), roba i calçat.
S’ha participat en projectes del Sud: Projecte Vicent Font (Perú) i Projecte Mans Unides.
A més de les tasques d’acollida i atenció primària, Càrites Parroquial de Gata realitza altres accions en el seu acompanyament amb els serveis socials.
El resum en dades econòmiques es quantifica de la següent manera:
Ingressos: Donatius: 1.750 euros; de la col·lecta de la Campanya del Dia de la Caritat, 1.090 euros; del sopar de Sant Miquel, 1.450 euros. De la Fira Gata al carrer, 1.853 euros. Total ingressos: 6.113 euros.
Despeses: Ajudes pagament alquiler, rebuts de vivenda, 100 euros. Transeünts, 360 euros. Aportació a Càrites Diocesana, pel Dia de la Caritat, 1.090 euros. Aportacions directes a projectes del sud, 1.450 euros. Ajuda al treball, 600 euros. Total despeses: 3.600 euros.
El blog del CRONISTA DE GATA va començar aquell 10 d'abril de 2010, quan era segon diumenge de Pasqua, un dia abans de la festa de Sant Vicent. Hui és 10 de febrer de 2013, per tant el blog té dos anys i deu mesos de vida, a sols dos dels tres anys. La diferència de visites al mateix és important, la maduresa en els articles també, la varietat i les fotografies també. Gràcies als que heu acompanyat i seguiu fent-ho al blog en estos mesos.
AQUELL 10 DE FEBRER DE 2011: El dia de Santa Escolàstica el blog arribava als 20.000 visitants. Hui arribarà als 191.000. Del 19 al 23 de març de 1988 era recordat a la sèrie "Com era Gata...fa 23 anys". El reportatge era: "Al voltant de 400 persones visiten el museu etnològic, d'octubre a gener.
AQUELL 10 DE FEBRER DE 2012: "Hui complix un any i deu mesos el blog" era la informació curiosa. La notícia de la parròquia: "II Assemblea General de Júniors M.D. a Gata". La informació de "Sabieu...?" ens portava a 1894 i al Patronat de la Duquessa. Vicente Mulet Soler era mestre aleshores del mateix.
(PODEU FER MÉS GRAN LA FOTOGRAFIA, PUNXANT ACÍ)
Hui encete una nova col·lecció que aniré alternant i canviant amb les altres que tinc també en marxa. A tots moltes gràcies.s Agraïsc que em faciliten les fotos antigues la família del sempre recordat Antonio Soler Llácer "Rellotger" i més en concret la seua filla Vicen Soler Mulet. Gràcies.
La primera foto d’esta col·lecció és de soldats i el Crist. Al llarg de la sèrie he anat posant-ne moltes i de quintes. Esta encara no havia tocat. Era el 6 d’agost de 1962. El fotògraf E. Utrilla de València els feia la foto als soldats d’eixe reemplaç que tenien que pujar al patró, el Santíssim Crist. Estaven a la part esquerra de l’altar major, si es mirava cap als fidels.
Molts soldats els coneixereu vosalgtres millor que jo. Us anime a que feu comentaris i aneu completant el grup. Jo reconec, entre altres, dels agatxats a Pepe "la Cotxa" -al mig- i Corcat. De la primera fila de plantats, d’esquerra a dreta, a Vicentet "de Catxapa", Joaquín de Grimalt, Jaiem "Sorí", Sebastià i Antonio "el rellotger" -propietari de la fotografia-. Darrere tots reconec a Jaime Gil. Com dic, si en conegueu més, ja sabeu. Sols teniu que completar la llista o pel facebook posar els noms. Ho fa la veïna Mari Moncho Mulet que comenta: "el segon de la primera fila per l’esquerra es Joaquín Moncho". Un soldat més identificat.
A l’àngul inferior dret de la fotografia podeu observar a una dona amb vel cara als soldats. Al fons, l’altar que encara estava pegat al retaule decorat i la missa es deia amb el rector cul als feligresos.