Blogia

CRONISTA DE GATA DE GORGOS

TEMPS DE BETLEMS ( I ): NAIXEMENT DE SALVADOR PONS

TEMPS DE BETLEMS ( I ): NAIXEMENT DE SALVADOR PONS

Com estem de ple al "Temps de betlems" hui vos en posaré uns quants. Comence pel perfil del facebook del fotògraf gater Salvador Pons. El naixement a la cova de Betlem és molt suggeridor, senzill, humil i tradicional.

IMATGES CURIOSES: Adrià, Aarón i Tono tornen a casa pels Nadals

IMATGES CURIOSES: Adrià, Aarón i Tono tornen a casa pels Nadals

Adrià, Aaarón i Tono. Els tres xicots gaters que van marxar cap a Dublín fa 71 dies i que demà tornen a la seua terra. Ells podrien protagonitzar la història que ens posaven a la televisió: "Vuelve a casa por Navidad". Els nostres tornen a casa pels Nadals. Demà mateix s’en venen cap ací i Aarón Pons escrivia al seu facebook: "Fa 71 dies escrivia queixant-me del temps que quedava per a tornar. Hui, 14 de desembre apenes queden hores per a tornar. Llàstima? Moltíssima ! Ganes de tornar? També. Però ara ja està, sols ens queda soltar llagrimes diguent adeu a la família que ens ha acollit en sa casa, pero sobretot llàgrimes al despedir als que han sigut mes que amics estos 3 mesos".

Sentiments encontrats, però molt nobles els d’aquests tres xicots que ja tornen a abraçar-se amb els seus pares, germans, amics i a passar els Nadals. L’any que ve ja vindrà...

A la imatge, d’esquerra a dreta Aarón, Adrià -al mig- i Tono, junt a amics i amigues espanyols que han fet allà a Dublín.

FONT: Foto pujada al facebook per Aarón Pons.

LA PREMSA PARLA de...un rector a les carreres (el gater Juan Pons Salvador)

LA PREMSA PARLA de...un rector a les carreres (el gater Juan Pons Salvador)

El diari de LAS PROVINCIAS publica hui dissabte dia 14 a la secció de Comunitat i per tant al general un reportatge de Laura Garcés titulat: "Un cura en las carreras". Al subtítol: "Juan Pons busca "conceder normalidad" a la condición de sacerdote con su habitual participación en "voltes a peu".

El jove rector gater de 31 anys, JUAN PONS SALVADOR, és el protagonista del reportatge. En una fotografia de AVAN (l’Agència de Notícies de l’Arquebisbat) es veu a Juan entre dos corredors a una de les carreres que va participar a València. L’article deixa clar que Juan té clara "la presencia de la Iglesia en todos los sitios", diu la periodista. I nomena a Gata: "Por eso tampoco puede sorprender encontrar a Juan Pons disfrutando de una cerveza con sus amigos de toda la vida en su pueblo, en Gata de Gorgos".

De la seua tasca actual destaca que "es uno de los formadores del Seminario Menor, cuya sede se encuentra en el colegio Claret de Xàtiva. Allí vive. Pero cada quince días tiene el fin de semana libre. Y ese es el tiempo que aprovecha para desplazarse al pueblo de la Marina Alta donde viven «los amigos de toda la vida y quedo con ellos». Todos se reúnen en una comida y en ocasiones organizan alguna cena."

Tots coneixeu a Juan i el seu caràcter afable, simpàtic i agradable amb tots. El reportatge també ho demostra.

Podeu llegir tot l’article punxant al següent enllaç: http://www.lasprovincias.es/v/20131214/comunitat/cura-carreras-20131214.html.

A la fotografia, vegeu a Juan i dos corredors, el de la seua dreta vestit de roig és de gata, Jaume Salvá amic del retor.

FONTS: Text diari LAS PROVINCIAS 14-12-2013. Foto: AVAN.

RECORDEM...UN ANY...DE BLOG, L'ANY PASSAT

AQUELL 14 DE DESEMBRE DE 2012:

El primer article era de política. Antonio Pons García era elegit nou president local del PP. Els arranjaments de Ca Leyda mostraven el Nadal. De la història local, descobríem carrers relacionats amb Gata i gaters. Un altre tema polític: Vicent Font, portaveu del PSOE, parlava de la proposta de baixar la taxa de fem i de la situació de l'Ajuntament. El resum social era sobre la Tia Antonia, la visita de les autoritats i complir 100 anys amb els seus. Ahir va complir 101 anys. Finalment, a "Sabieu...?" coneixíem que el Bisbe Cervera tenia des de març un bust al carrer Bisbe Codina de Les Palmes.

ACTES, FIRA, MÚSICA,...un fum de coses per al cap de setmana, a Gata

Quan arriba un cap de setmana i més tan prop dels nadals, el poble de Gata bull d’actes. Molts seran els que podrem gaudir demà dissabte dia 14 i despusdemà diumenge dia 15. Anant cronològicament i seguint "l’Estel del Nadal" (programació municipal d’actes) trobem que dissabte 14 serà la campanya nadalenca del "Comerç de Gata". A més, la parròquia farà al llarg del cap de setmana la "campanya del kilo" (donació de productes envasats amb un kilogram, que aniran destinats als més necessitats del poble). 

Diumenge 15 hi haurà més coses: la 1ª Fira del Montgó, de la qual ja he parlat en l’entrada anterior. Allí hi haurà de tot i música pels grups locals, "Xarangata" entre ells.

Ja sabeu, si podeu acudiu i gaudiu...serà la millor manera de fer poble, fer cultura, fer arrels i fer festa.

IMATGES CURIOSES: Què bonic és el Montgó...i el diumenge li fan fira

IMATGES CURIOSES: Què bonic és el Montgó...i el diumenge li fan fira

Podria ser una cançoneta popular, també un titular de premsa, inclús d’un conte. Però no és res de tot això, és la imatge de Montgó este matí que ens deixava veure al seu facebook METEOXÀBIA, el Montgó amb el clàssic nuvolet sobre el Cap Gros. El senyor Montgó no diu res, està ahí, però "tallà i molt el bacallar" -com diuen per ahí-, perquè controla, vent, pluges i demés elements metereològics.

I anem a la segona part de la "cançoneta"...i el diumenge li fan fira. Per primera vegada en la història s’uniran diumenge 15 a Gata els pobles de l’àmbit del Montgó, a saber Xàbia, Dénia, Gata, Jesús Pobre, La Xara i Pedreguer, per a fer-li una fira, la 1ª Fira del Montgó. La inauguració serà a les 11 i estaran, a més del director del Parc Natural del Montgó, el teuladí Carlos Linares, i l’alcaldessa amfitriona Ana María Soler, alcaldes i regidors de la resta dels pobles.

FONT: Foto preciosa del Montgó (METEOXÀBIA), de hui divendres. 

LA PREMSA PARLA DE...la reobertura de les urgències nocturnes des de diumenge 15 i els partits de la comarca

Diumenge 15 de desembre és el dia senyalat per la Conselleria per a que tot torne a la normalitat, en quant a urgències nocturnes es referix als ja consabuts pobles de GATA, Pedreguer, El Verger i Ondara. Mentres, seguix la premsa publicant articles al respecte. Hui mateix, el diari LAS PROVINCIAS (La Marina) titulava: "La Marina. PSPV, Compromís y EUPV celebran la reapertura de las urgencias por la noche con cautela".

Ací teniu l’enllaç a la notícia: http://www.lasprovincias.es/v/20131213/marina/pspv-compromis-eupv-celebran-20131213.html.

FONT: diari LAS PROVINCIAS 13-12-2013.

 

EL GORGOS REPRÉN LA LLIGA JUGANT A CASA FRONT AL PL. ALACANT

Els equips de la Pedrera també juguen la seua jornada lliguera

Un ex-jugador del GORGOS C.F. -entrenador del Moraira C.F.- mor repentinament a l’entrenament al camp de Teulada

L’apartat futbolístic gater el comencem per l’equip amateur del GORGOS C.F. que reprén la lliga, després de la parada del pont de la Constitució-Immaculada. El Gorgos jugarà al camp de Les Costeres diumenge dia 15 front al Platges d'Alacant. Serà a les 16.30 hores el partit. S'enfrontaran el seté (Gorgos) al cinqué (Platges).

També, per mig de l’Associació de Futbol Base de Gata, coneixem els partits que jugaran demà dissabte dia 14 els equips gaters de la pedrera i que ja vos vaig avançar dies enrere:

- PREBENJAMÍ A: Gata de Gorgos A - Calp A1. / - PREBENJAMÍ B: Gata de Gorgos B - Calp B1 / - BENJAMÍ A: C.D. Jávea "A" - Gorgos C.F. "A" / - BENJAMÍ B: Gorgos C.F. "B" - C.F. La Nucia "B" / - ALEVÍ A: C.D. Jávea "A" - Gorgos C.F. "A" / - ALEVÍ B: Gorgos C.F. "B" - C.F. La Nucia "B". / - INFANTIL: Gorgos C.F. - F.B. El Verger / - CADETS - Gorgos C.F. - F.B. El Verger.

Finalment, he sabut pel diari Teulada Moraira digital que un ex-jugador del GORGOS C.F., David Burgoa, resident a Calp i natural de Valladolid, que entrenava l’equip del Moraira C.F. (2ª Regional) anit dijous, després de l’entrenament al camp de Teulada, va caure fulminant a la gespa, morint a l’acte. Encara que es va intentar reanimar-lo, no es va poder fer res per salvar-li la vida. Tot apunta a que podria ser degut a un infart. Tenia 43 anys i deixa vídua i quatre fills. Descanse en pau, David Burgoa.

FONTS: Associació Futbol Base de Gata i Teulada Moraira digital.

 

LA TIA ANTONIA ("de Beterano") -Antonia Pedro Costa- HA COMPLIT HUI 101 ANYS DE VIDA

LA TIA ANTONIA ("de Beterano") -Antonia Pedro Costa- HA COMPLIT HUI 101 ANYS DE VIDA

Antonia Pedro Costa encara borda i fa manualitats d’agulla per a les seues besnétes

Antonia va tindre dos fills, quatre nétes i un nét, i cinc rebesnétes i un rebesnét.

Em pose en contacte amb la néta de la Tia Antonia, Fani Mulet, que em relata com ha passat l’any la tercera de les centenàries del nostre poble, que ja superen hui les tres el llistó del segle més un any. Fani em comenta que seguix igual, excepte els morats -res trencat- que té al caure un bac fa tres mesos. Però, la seua nora la cuida de perles i per això seguix a la seua marxeta, fent el que més sap manualitats amb les agulles i si no sols teniu que mirar la composició fotogràfica. 

Quan més s’il·lusiona la Tia Antonia és quan apareixen per casa les besnétes. Està fent-les per a cadascuna uns detallets de fil que ja voldrien moltes nétes i besnétes d’altres "ueletes".

Un segle de vida i un any més s’ha celebrat a Ca la Tia Antonia amb més familiaritat i menys rebombori que l’any passat. Al pastel li han posat un 1, un 0 i un 1. A les fotos de la composició podeu veure a la Tia Antonia i quatre besnétes.

Resumix Fani l’any que ha passat des del seu centenari: "doncs ha sigut molt tranquil, ha seguit fent la seua feina, les seues manetes no han parat i tot per a les besnétes, però estos últims tres mesos han sigut un poc més durs, va caure un bac, que està tan forta que sols es va fer dos morats, però va tindre que parar de treballar, de moment. També te la sort que ma mare la cuida les vint-i-quatre hores. Quan te més alegria és quan van les besnétes i li fan un ratet de companyia. No vindrà hui tanta gent com l’any passat, però farem festa, això segur".

Detalls de la seua llarga vida

Recordant els detalls de la seua vida, cal dir que Antonia Pedro Costa va nèixer l’any 1912 a Gata, va anar a l’escola poc, on està ara l’Ajuntament amb la mestra Donya Rosario. Despres va entrar a treballar a la fabrica de "Garrut" (Zaragosí) repuntant. Va arribar la guerra i la il·lusio d’ella de ser monja es va esvair i amb el temps es va casar amb Jaime Mulet Cabrera. Ell era llaurador i ací no hi havia molta feina.

Amb un fill, Antonio, s’en van anar a treballar a Bétera, on l’home va anar a cuidar la terra d’uns senyorets que havien sembrat ceps de moscatell i volien un home de Gata per a treballar-los. D’ahí li ve el nom familiar de "Beterano". Allí va nèixer el segon fill, Jaime. Van estar 12 anys vivint alli. Quan van tornar a Gata, la nostra protagonista va començar a treballar a la fàbrica de Julian "el Viudo" fins que es va jubilar. En vindre a Gata va començar l’aficció per les manualitats, que encara hui als seus cent anys fa notar!!.

Antonia es va ensenyar ella a soles en revistes, a voltes agarrava l’autobús i s’en anava a València a vore escaparates i quan arribava a casa es feia els dibuixos dels tapets!! Va aprendre malla, boixets, macramé, va pintar quadres, feia quadres de figuretes amb molla de pa, de tot....

I despres va començar a donar classe a l’EPA, mes de 10 anys, en cumplir 90 s’ho va deixar, però fins ara segueix treballant a casa sense parar.

El seu arbre genealògic

La Tia Antonia tenia 8 germans. Es va casar, com he dit amb Jaime. El fill major era el recordat Antonio al que tots el coneixien per "Beterano". Ell casà amb Rosa i tingueren tres filles, nétes de Antonia: Toñi, Fani i Viqui. Fani i Rafa tenen 2 filles, Anna i Laura, rebesnétes de la centenària. Viqui i Toni 2 filles, Maria i Laia, dos rebesnétes més.

L’altre fill Jaime casà amb Pepita i van tindre dos fills, Raquel i Santi. Raquel i Juanjo tenen dos fills, Noèlia i Pau.
Per tant, recapitulant, Antonia va tindre dos fills, quatre nétes i un nét, i cinc rebesnétes i un rebesnét.
Gata té actualment tres centenàries, una de 103 anys i dos de 101
Cal recordar també que Gata és un dels pobles de la Marina Alta que més centenàries conserva. La Tia Francisca (Francisca Costa Diego) va complir el passat 13 de març, 103 anys. Li segueix Teresa Signes Diego, que va complir 101 anys el passat 7 de setembre i hui també ha fet els mateixos la Tia Antonia. Seria bonic i emotiu reunir-les a les tres i fer un homenatge a la dona centenària gatera.
A la composició fotogràfica, vegeu a la Tia Antonia a quatre rebesnétes, mirant el pastel dels 101 anys i en detall un dels últims seus treballs.
FONT: Informació actual i fotos de Fani Mulet.

LA POLICIA LOCAL DE GATA COMENÇA LA CAMPANYA ALEATÒRIA DE CONTROLS DE ALCOHOLEMIA

La Policia Local de Gata comença hui dia 13 i fins el dia 27 de desembre la campanya de controls d’alcoholemia. Serà aleatòria i té la finalitat d’assegurar la seguretat viària i no deixar que els dinars o sopars d’empresa empanyen aquestes dates.

Diuen els agents: "sabem que a la nostra població les distàncies són curtes i la gent no agafa el cotxe, sinó que el problema real ve donat per la Carretera Nacional 332 que travessa la nostra població. Gata de Gorgos es vesteix contra els delictes del trànsit.

Diuen això, referint-se a la campanya de la Direcció General de Trànsit, que ha posat en marxa una campanya especial d’alcoholèmia i detecció de drogues. Comenta a la pàgina web i al facebook, la Policia Local de Gata: "Arriba aquesta època on els dinars i sopars d’empresa solen estar a l’ordre del dia. I no té el per què de passar cap cosa roïna. El problema ve quan es condueix amb una taxa elevada d’alcohol en sang, i és què tots sabem el que passa: cervesa, vi, cassalla, més vi, whiskye". El seu lema és clar i entenidor per a tots: "DEIXA EL COTXE QUIET I NO PASSARÀ ABSOLUTAMENT RES".

Continua dient la Policia: "No es tracta només de tu, sinó de la resta de persones que no tenen res a veure, absolutament res, amb la teua vida i acabaran involucrades en un accident de trànsit per la teua culpa, i la història sol repetir-se: el borratxo amb una cama trencada i les persones que condueixen bé són les que moren". FORT, PERÒ MASSA VEGADES REAL.

FONT: Text, Policia Local de Gata.

 

HUI ÉS SANTA LLÚCIA, advocada de la vista, de les modistes, cosidores i els dissenyadors

HUI ÉS SANTA LLÚCIA, advocada de la vista, de les modistes, cosidores i els dissenyadors

Molts refranys per aquesta data, 13 de desembre

La veïna Xàbia té una ermita dalt d’un pujol dedicada a la santa, a la que li fan festa
 
Hui és la festa de l’advocada de la vista, SANTA LLÚCIA. Es commemora el seu martiri, quan els verdugs li van arrancar els ulls. Ve al pèl d’aquestes dates, on la corona de l’Advent té dos ciris encesos i en falten dos més.
El refranyer popular de les nostres terres valencianes, també fa referència a la claredat del dia, a la llum, al començament d’una nova etapa i aixina trobem el més popular i conegut: “PER SANTA LLÚCIA, UN PAS DE PUÇA; PER NADAL, UN PAS DE PARDAL”, fent referència a l’increment de les hores de sol respecte a les de fosca després del solstici.
  
La santa advocada de la vista és la porta per a l’hivern, abans de que arribe el 21 de desembre. A l’església, Santa Llúcia és advocada protectora de la vista, patrona dels cecs, de les modistes i de les cosidores (aquestes dues últimes necessiten la vista clara per a fer el seu ofici). Finalment, també és patrona dels dissenyadors.

Tornant al nostre refranyer, una modificació d’aquell primer que vos posava és aquest: "PER SANTA LLÚCIA, CREIX EL DIA UN PAS DE PUÇA; NO CREIX NI DISMINUIX, FINS QUE EL NEN JESÚS NO NAIX". Altre refrany podria ser aquest: "PER SANTA LLÚCIA, S’ACURTA LA NIT I CREIX EL DIA". I si ens anem al calendari trobarem que: "DE SANTA LLÚCIA A NADAL, DOTZE DIES PER IGUAL".

També cal dir que la veïna població de XÀBIA té una ermita de muntanya, dalt d’un pujol, que es veu de moltes parts, i on hui els xabiers han pujat a visitar la santa.
 
Acabe felicitant a totes les Llúcies, des del blog, i posant aquella dita tan popular per als que tenen problemes de vista: "QUE SANTA LLÚCIA ET CONSERVE LA VISTA".
A la fotografia extreta d'Internet, Santa Llúcia de Xàbia baixant de l'ermita. Per darrere, l'imponent Montgó.
FONT: Foto: http://fr.xabia.org. 

 

RECORDEM...UN ANY...DE BLOG, L'ANY PASSAT

 

AQUELL 13 DE DESEMBRE DE 2012:
El blog alcançava les 168.000 entrades, hui quasi 330.000, no arriba al doble, però quasi. La notícia forta era la centenària del poble la Tia Antonia, Antonia Pedro Costa, que també hui és més centenària amb 101 anys; posaré dos articles al respecte. Es preparava el Dia de la coca per al dissabte a la parròquia. Anunciava el curs de prevenció de riscos laborals organitzat per Creama Gata. Analorios felicitava els Nadals molt originalment.
Hi havia més informació del dia: el "Comerç de Gata" alegrava els Nadals del poble. Les "Imatges curioses" ens portaven a observar el sonriure del Nadal...de nit i de dia. 

 

DIMITEIX EL CAP DE PROTECCIÓ CIVIL DE GATA, SEBASTIÀ PUIG, per motius personals

DIMITEIX EL CAP DE PROTECCIÓ CIVIL DE GATA, SEBASTIÀ PUIG, per motius personals

Renuncia al càrrec per qüestions personals i el substitueix, de forma temporal, Joanvi Vallés, Sots-Cap de Protecció Civil.

Un comunicat donat aquesta vesprada mateix, ens informa, per mig, de Protecció Civil, del moment que viu l’associació de voluntaris de Gata:

Ací teniu la informació: 
"Davant esta situació, que no estava prevista, Joanvi Vallés, Sots-Cap de Protecció Civil de Gata i President en funcions de BEGAPE-Marina Alta, assumeix les funcions de cap de protecció civil de forma temporal fins que l’Ajuntament de Gata, prèvia consulta amb els membres de l’agrupació, designe al nou cap de l’agrupació.

Ara, l’agrupació de Gata serà conduida per Vallés, el qual ha anunciat que convocarà en breu una reunió amb tots els voluntaris que formen part de l’agrupació per a traçar les línies a seguir en esta nova etapa que comença i resoldre la reorgantizació que comporta la dimissió de Sebastià al capdavant de l’agrupació.

Cal destacar que Sebastià va accedir al càrrec de Cap de Protecció Civil de Gata l’any 2004, any en que és va crear este cos voluntari de recolzament a la Policia Local en actes de pública concurrència i en recolzament a esdeveniments esportius, de festes, incendis, etc.

Va accedir al càrrec ja que d’entre els primers 10 pioners del nostre poble, ell era l’únic que tenia experiència prèvia en protecció civil, ja que haviat estat voluntari durant 8 anys a l’Agrupació de Protecció Civil de Benissa.

Sebastià deixa el càrrec de Cap d’Agrupació després de 9 anys al servei del municipi de Gata, i deixa una agrupació consolidada, amb 16 voluntaris operatius i amb una dotació de mitjans materials considerable. Ell mateixa ha comunicat que vol seguir com a voluntari de l’agrupació de Gata i de seguir treballant, des d’un segon pla, ple poble de Gata.

Des de l’Associació BEGAPE-Marina Alta, li volem traslladar el nostre més sincer recolzament en esta desició que de segur ha sigut dificil i animar-lo a seguir en el càrrec de Tresorer d’esta associació."
El mateix Joanvi Vallés personalment ha lamentat aquesta "notícia trista per al col·lectiu de gent que formem l'agrupació de Protecció Civil de Gata". Comenta Vallés: "Personalment per a mi també, ja que perdem una persona increíble que ha estat ahí sempre, recolzant-nos a tots els voluntaris i treballant com el que més.
Ara em correspon substituir-lo fins que tinguem un nou cap d'agrupació. La tranquilitat que tenim tots els voluntaris és que Sebastià continua com a voluntari.
Simplement li vull agrair els 9 anys que ha estat al capdavant de l'agrupació i agrair-li el servei prestat al poble, pense que per a ell haurà sigut una desició difícil de prende. 
GRÀCIES SEBASTIÀ, I TOTS ELS VOLUNTARIS ESPEREM QUE CONTINUES FORMANT PART I TREBALLANT AMB LA TEUA AGRUPACIÓ"

A la fotografia presa fa uns anys, vegeu a Sebastià Puig a l’esquerra -mirant la foto- i a Joanvi Vallés, a la dreta.

FONT: Text i foto, Protecció Civil de Gata.

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.334, la d'ahir dia 11/12-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.334, la d'ahir dia 11/12-

(PODEU FER MÉS GRAN LA FOTOGRAFIA, PUNXANT ACÍ)

Recordeu aquell riurau que va eixir fa unes setmanes a aquesta secció, que indagaven si seria a les Senies o Cuadros i seria de Juan Salvá. Recordeu també que es va aclarir que no podia ser de La Xara pel referet del Montgó. També recordeu que vam dir que havia desaparegut, s’havia reconvertit. L’altre dia l’amic Jaume Costa fent les seues averigüacions pertinents va poder traure al facebook i molts l’han compartida la imatge, les obres que als anys 70 es van fer i encara quedava alguna cosa del riurau.

Llegiu el que deia Jaume Costa, que li posava fins i tot títol:

"LES ÚLTIMES IMATGES DEL GRAN “RISAU” DE JUAN SALVÀ"

"Per gentilesa de Miquel Soler Costa podem contemplar, segurament, les darreres imatges del gran Riurau i gran sequer que Juan Salvá tenia a la Pda. Els Quadros de Gata. Aquell que va pen...jar al seu Facebook Riuraus Amb Panses. Com veieu, fins al últim moment fa ser fidel a la seua funció, es poden apreciar els canyissos amb raïm escampats davant del riurau.

En primer pla, s’aprecien els fonament de l’habitatge que el substituí, degut a la perduda de la seua funcionalitat. Amb la finalització de l’elaboració de la pansa, han mort gran nombre d’aquestos edificis tant íntimament lligats aquest producte.

Del gran Riurau, únicament queden dos ulls, tapats i condicionats per servir de magatzem. El riurau va romandre en peu fins a les darreries de la dècada dels noranta, possiblement fins 1999, any, pam dalt pam baix, en el que foren fetes."

Ja vegeu, la pista me la va donar, a mi personalment -quan vaig comentar la foto- la caseta de darrere encarada cap al camí principal, el de les Senies, i ara a esta fotografia apareix el molí de "Bernaet" (el pare de Rosa Cecília), que en algun comentari, es deia que encara no estava, que era més recient.

FONT: text i foto: Jaume Costa, per gentilesa de Miquel Soler Costa.

IMATGES DE FESTA: EL COMERÇ DE GATA, EL D'ACÍ mostra les tendències

IMATGES DE FESTA: EL COMERÇ DE GATA, EL D'ACÍ mostra les tendències

Faig un joc de paraules per a presentar-vos una imatge de festa, per a les pròximes cites nadalenques. Com ja és habitual, la revista "D'ací Tendències" va reunir en un paratge especial de Gata, la Rana, als membres de "Comerç de Gata", a la seua directiva, i van brindar mostrant les últimes tendències del comerç local. Ací vos deixe una foto feta per ells, que formava part del reportatge. És una imatge de festa i de la bona. Ells brinden per a que vostés s'acosten més al comerç gater, el de dins, que deixen per un moment les ganes d'anar-se'n fora als grans magatzems, a les grans superfícies. Ells ho creuen i per això els conviden a entrar al xicotet comerç, al nostre poble.

RECORDEM...UN ANY...DE BLOG, L'ANY PASSAT

AQUELL 12 DE DESEMBRE DE 2012

Recordavem la data curiosa del dia 12, mes 12 i any 12, igual que ahir recordava l'altra curiosa. La imatge curiosa la portava l'aigua del riu a les Coves Roges. El BOP del dia anterior publicava el ROM per a Gata. A temps de betlem coneixíem el betlem de Benissa, fet pel rector que va estar a Gata, Don José Tomás. La fotografia antiga es composava de dos vídeos antics.

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.333, la d’ahir dia 10/12-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.333, la d’ahir dia 10/12-

 

Reprenc la sèrie amb la foto antigua que corresponia posar ahir dia 10. Per mig del facebook d’un granadí que administra "Marcha A LA VISTA" amb la temàtica dels trens de Espanya, al qual li agraïsc la deferència de la publicació, trobem aquesta bonica estampa de quan el tren turístic Limón Expres parava a Gata i venia de Benidorm al poble. Ens diu José que és una "Locomotora 1.206". Era pels anys 70 del segle XX i es desconeix l’autor. Podeu veure al "Limonero" com se li deia per Gata, pel seu color groc, parat davant l’estació de Gata. A l’esquerra la porta d’accés a l’estació i una dona baixant per ella.
FONT: fulla del facebook "Marcha A LA VISTA"

 

LA Iª FIRA DEL MONTGÓ SERÀ DIUMENGE DIA 15 A LES SORTS DE GATA

LA Iª FIRA DEL MONTGÓ SERÀ DIUMENGE DIA 15 A LES SORTS DE GATA

 

S’omplirà d’activitats per a tota la família

La I Fira del Montgó, que se celebrarà el próxim diumenge dia 15 de desembre a Gata, s’omplirà d’activitats amb un variat programa per a tota la família. Com ja sabeu -ho vaig publicar fa una setmana-, la fira està organitzada per la direcció del Parc Natural del Montgó i tots els pobles que’l rodejen, a saber Gata, Xàbia, Dénia, Pedreguer, La Xara i Jesús Pobre.

La desfilada de cavalls per tot el poble serà el punt de partida de la jornada. A les 11 hores, es realitzarà la inauguració oficial acompanyats per la Batukada de Pedreguer. A les 12 hores, seran els grups de danses els protagonistes amb una dansada popular acompanyats amb la música de la Colla de dolçaines i tabals El Montgó de Gata. Hi hauran dansaires dels pobles participants. En acabar, serà el torn de la Banda de l’Escola de Música de Pedreguer. Els menuts podran participar en els tallers ecològics que realitzaran els tècnics del Parc Natural, així com en els jocs tradicionals que, de 11 a 13 hores, recuperarà l’AMPA del Ceip Santíssim Crist de Gata.

El matí acabarà amb el  lliurament dels premis del I Concurs de Putxero de Polp. Per la vesprada, a les 17h, hi haurà animació infantil a càrrec de Terato Teatre. La Colla de l’Escola de música de Pedreguer animarà la fira a partir de les 17:30h. La Xarangata serà l’encarregada de posar el punt i a part a la I Fira del Montgó a les 18 h amb la cloenda oficial.

Esta serà la part lúdica d’una fira que reunirà productes i tradicions dels pobles de l’àrea d’influència del Montgó, i que compta amb la participació de 70 expositors que es repartiran entre el Mercat de productes artesans, agrícoles, ecològics i de la mar, la Fira de maquinària agrícola i d’ocasió, la Fira del cavall i ramat, les demostracions d’oficis i tradicions i l’ Espai Gastronòmic.

Dins la Fira del Cavall i Ramat participaran associacions, agrupacions i col·lectius, com "Amics del Cavall", carreters i ramaders de tots els pobles organitzadors que, durant tot el matí realitzaran demostracions i exhibicions de doma natural i d’alta escola, ensinistrament, tiraset, salt d’obstacles, de llaura tradicional, així com passeig en poni, entrada de la murta, gimcana, passeig en carro o taller de ferrar cavalls.

A la imatge, el cartell promocional de la Iª FIRA DEL MONTGÓ

FONT: Gabinet de Premsa, Ajuntament de Gata. 

 

 

 

HUI ES PUBLICA AL DOCV LES AJUDES A EMISSORES DE PROTECCIÓ CIVIL, ENTRE ELLES A GATA

També el BOP publica sobre les obres de finalització del SAU 6-VIII (Gata Residencial)

Dos informacions oficials. La primera del DOCV sobre Protecció Civil; la segona del BOP sobre les obres de finalització del SAU 6-VIII de Gata.
De la Conselleria de Governació i Justícia, es publica hui dia 11, dimecres, la RESOLUCIÓ de 5 de desembre de 2013, del conseller de Governació i Justícia, per la qual s’adjudiquen les ajudes públiques de lliurament d’emissores de ràdio digital de la Xarxa Comdes, destinades a les agrupacions locals de voluntaris de protecció civil dels ajuntaments de la Comunitat Valenciana. Entre les sol·licituds estimades i a les quals se’ls concedix l’ajuda està l’Ajuntament de Gata de Gorgos.
 
Per altra part, el Butlletí Oficial de la Província (BOP) també publica hui un edicte, pel qual al haver-se intentat reiteradament la notificació a la mercantil JUBESA 2000, S.L., i resultant infructuós, es notifica la resolució firmada per l’Alcaldessa-Presidenta, ja que ha adquirit fermesa administrativa l’acord de 28 de maig de 2013, de Ple, sobre declaració de necessitat d’ocupació de les parcel·les afectades per l’execució de les obres de finalització de les d’urbanització de la Unitat d’Execució Única del SAU –6-VIII de les Normes Subsidiàries i, vist que s’ha iniciat la peça separada del justpreu de les parcel·les afectades.
Atès allò que disposen el articles 25 i 26 de la Ley de 16 de diciembre de 1954, de Expropiación Forzosa, i resta de normes que els despleguen, l’Alcaldessa ha resolt iniciar un termini de quinze dies, comptadors des de la recepció de la notificació d’aquesta Resolució, per intentar obtenir un justpreu de comú acord. Finalitzat el termini referit en el dispositiu anterior, i si no s’arribara un acord en el justpreu, s’iniciarà un altre termini de vint dies per a que els interessats presenten full d’apreuament. Notificar als interessats, advertint que aquest acte no es definitiu i no cap recurs.».
El que es comunica a JUBESA 2000, SL., perquè en prengue coneixement i efectes oportuns, significant-li, advertint que la present Resolució, en ser un acte de tràmit, no és susceptible de recurs independent, sense perjudici de la seva impugnació al costat de la Resolució de l’expedient, si s’escau.

FONTS: DOCV i BOP dia 11-12-2013.

 

LA PREMSA PARLA DE...la reobertura d’urgencies nocturnes als centres de salut: Gata, Ondara, El Verger i Pedreguer

LA PREMSA PARLA DE...la reobertura d’urgencies nocturnes als centres de salut: Gata, Ondara, El Verger i Pedreguer

Ja us anunciava ahir la novetat, la bona notícia. Els diaris s’afanyaven en posar-la al digital. Ara, apareixen més articles, sobre la informació de la reobertura dels centres de salut tancats fa any i vuit mesos. Encara la Plataforma per la Sanitat Pública a la Marina Alta, ha acollit la notícia amb cautela.
El diari LAS PROVINCIAS, amb article de Concha Pastor, publica tota una pàgina a la secció de la Marina. Titula: "La presión ciudadana logra la reapertura de las urgencias nocturnas en los centros de salud". Al subtítol: "El próximo día 15 los ciudadanos de Gata, Ondara, El Verger y Pedreguer podrán ser atentidos por las noches en los ambulatorios". En un requadre a la part de baix es llig: "La Plataforma acoge la buena noticia con "cautela".

Ací teniu l’enllaç: http://www.lasprovincias.es/v/20131211/marina/presion-ciudadana-logra-reapertura-20131211.html.

Altre diari, EL PAIS a la seua edició "Comunidad Valenciana" També dona a conéixer la notícia, amb un article d’anit d’Ezequiel Moltó. Publica: "Sanidad rectifica y reabre las urgencias nocturnas en la Marina Alta". Al subtítol: "Los alcaldes del PP se manifestaron en contra del cierre de este servicio sanitario".

Ací teniu l’altre enllaç:http://ccaa.elpais.com/ccaa/2013/12/10/valencia/1386699438_152483.html.

A la fotografia, el dia de la manifestació a l’interior del Centre de Salut de Gata (Foto Concha Pastor, que hui ix a LAS PROVINCIAS)
FONTS: diaris LAS PROVINCIAS (la Marina) i EL PAIS (Comunidad Valenciana) de hui 11-12-2013.