Blogia

CRONISTA DE GATA DE GORGOS

RECORDEM...UN ANY...DE BLOG, L'ANY PASSAT

AQUELL 18 DE SETEMBRE DE 2012:

La premsa parlava de la visita de Císcar i les declaracions sobre el tren. A "Sabieu...? ens adonavem que la premsa de 1914 deia que es va produir una forta pedregada. No estava molt lluns d'enguany que va ser l'última setmana de maig. A "Imatges curioses" recordaven un "Dia de Corpus a l'església".

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.245, la del dia 13/9-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.245, la del dia 13/9-

Reprenc la sèrie de fotos antigues i la col·lecció de fotos del record del programa de festes 2013. Agraïment, com no, a la Comissió de Festes 2013 per la seua tasca. Foto molt simpàtica la que vegeu. Aquells festivals dels anys 70 no eren com ara, tan sofisticats. Mireu com les xiquetes poseu la veu cantant i els xiquets quedaven una mica apart, esperant el seu torn. El festivalet fi de curs es feia a les escales de l’escola vella, la de 1958.

Podeu afegir pel facebook o pel blog qui són les i els artistes.

Ja tenim el resultat. Pepe Blanco ens comenta que "la primera xiqueta amb cola és Rosa Monserrat i la del costat Isabel "la de nieves", que tenen una tenda a la Plaça d’Espanya. Els xics són Pepe Juan "Sensio", Juan "Pintat" i Paco "el de l’Alcolaia". Acaba dient Pepe Blanco: La més menuda és Rosa Chorro, la veterinària".

Agraït pels comentaris que aclarixen qui eren.

FONT: Llibre programa de festes 2013, Comissió de Festes.

LA PREMSA PARLA DE...una unitat especial de la Guàrdia Civil per als robatoris al camp

LA PREMSA PARLA DE...una unitat especial de la Guàrdia Civil per als robatoris al camp

El diari digital "La Marina Plaza" que publica notícies de les dues Marines, ha publicat hui dimarts dia 17 la informació de la reunió en Pego d’alcaldes, regidors, llauradors i els comandaments de la Guàrdia Civil, per abordar el problema dels robatoris al camp.

Es titula l’article: "Una unidad especializada de la Guardia Civil luchará contra los robos en el campo en la Marina Alta". Al subtítol: "Fuerzas de seguridad, alcaldes, concejales y agricultores de la comarca abordan en Pego la creciente problemática de los hurtos en las zonas de cultivo".

Podeu llegir tota la información al següent enllaç:

http://lamarinaplaza.com/2013/09/17/una-unidad-especializada-de-la-guardia-civil-luchara-contra-los-robos-en-el-campo-en-la-marina-alta/.

A la fotografia de La Marina Plaza vegeu a l’alcaldessa de Gata, l’alcalde de Beniarbeig i el tinent coronel, fent les corresponents salutacions. Al fons, l’alcalde de El Verger.

FONT: Foto i text, diari digital La Marina Plaza, 17-9-2013.

LA BIBLIOTECA ACULLIRÀ UNA EXPOSICIÓ D'ALFRED MIRALLES

LA BIBLIOTECA ACULLIRÀ UNA EXPOSICIÓ D'ALFRED MIRALLES

Les seues pintures reflexen "la cultura que perdem poc a poc"

Dijous dia 19 s'inaugurarà a la biblioteca de Gata l'exposició de pintures de Alfred Miralles Serrano. El títol general de la mistra és "La cultura que perdem poc a poc". Estarà exposada des del dia 19 de setembre al 18 d'octubre, en horario de biblioteca. En l'exposició col·labora la Regidora de Cultura de l'Ajuntament de Gata.

A la imatge teniu el cartell anunciador de l'exposició.

RECORDEM...UN ANY...DE BLOG, L'ANY PASSAT

AQUELL 17 DE SETEMBRE DE 2012:

a les "Imatges curioses" publicava que "el campanar" era el "guia del poble". Un reportatge ens mostrava el temps de verema a les terres de Gata. Una informació des de Teulada, relativa a les declaracions de Císcar, sobre la línia del TRAM Benidorm-Dénia, assegurava que no es tancaria. L'apartat de "Sabieu..."? ens portava a 1914, quan es va citar a un soldat gater per deserció. Les fotos antigues, de la 884 a la 886 eren dels programes de festes, una de 1960, altra de 1964 i altra de 1980.

SABIEU...? QUE 2014 SOLS TINDRÀ UNA FESTA DIUMENGE, EL PILAR; LA RESTA ENTRE SETMANA

SABIEU...? QUE 2014 SOLS TINDRÀ UNA FESTA DIUMENGE, EL PILAR; LA RESTA ENTRE SETMANA

CALENDARI FESTER PER AL 2014: dotze festes entre setmana i dos dissabte

Hui s’ha conegut la notícia. L’any 2014 continua mantenint les festes entre setmana, malgrat el que es va dir de passar a diumenge. Sols serà festa diumenge la Verge del Pilar, 12 d’octubre. Dels 14 festius restants dotze seran entre setmana, dilluns a divendres, i sols dos dissabte. Hi ha tres festes de caràcter autonòmic, que a la nostra Comunitat són Sant Josep, Dilluns de Pasqua i el 9 d’Octubre. Nou festes són nacionals i dues festes de caràcter local, que a Gata seran, com sempre, la festa del Crist (6 d’agost) i la festa de Sant Miquel (29 de setembre) seran diumenge.

Ja s’ha donat llum verda al calendari per l’òrgan competent, abans que ho aprove definitivament el Ple del Consell de la Generalitat.

Ací teniu totes les festes presentades, abans de promulgar-se el Decret corresponent. En blau teniu les nacionals; en roig les locals i en verd les autonòmiques:

GENER: dia 1, dimecres (Any Nou); dia 6, dilluns (Reis).

MARÇ: dia 19, dimecres (Sant Josep).

ABRIL: dia 18, Divendres Sant; dia 21, Dilluns de Pasqua.

MAIG: dia 1, dijous (Festa del Treball).

AGOST: dia 6, dimecres (Festa del Crist a Gata); dia 15, divendres (Assumpció de la Verge).

SETEMBRE: dia 29, dilluns (Festa de Sant Miquel).

OCTUBRE: dia 9, dijous (Festa de la Comunitat Valenciana); dia 12, diumenge és la Verge del Pilar.

NOVEMBRE: dia 1, dissabte (Tots Sants).

DESEMBRE: dia 6, dissabte (Dia de la Constitució); dia 8, dilluns (Festa de la Immaculada); dia 25, dijous (Nadal).

FONT: diari LAS PROVINCIAS, 16-9-2013.

ANUNCIEN EL 10 DEL 10 LA PRESENTACIÓ DEL Nº 10. ÉS LA FIRA QUE JA VE

ANUNCIEN EL 10 DEL 10 LA PRESENTACIÓ DEL Nº 10. ÉS LA FIRA QUE JA VE

S'acurten els temps i ja comencen a passar els dies ràpids. Tot això ho dic perquè ahir va eixir el cartell de la presentació de la Fira Gata al Carrer X. Original com ell a soles, s'ha fet coincidir i el dia 10 del 10 es presentarà la 10 fira. El títol: "El 10 del 10 presentem la nº 10". Serà també a les 10 de la nit?. No, ahí no s'ha pensat en fer-ho a eixa hora per a fer quatre coincidències i serà a les 9 de la nit, una hora abans.

Hi haurà algunes activitats a la Placeta de Sant Antoni on serà l'event enguany. Es farà el novedós I concurs de gin-tonic a les 18 hores. A les 20 hores serà el I Concurs de pastisseria, altra novetat. A les 21 hores serà la que ja hem referita, presentació de la X Fira gata al carrer. A les 21.30 hores hi haurà un sopar del "Comerç Gata". A les 22 hores, per a no faltar res, es farà una sessió musical de Fan Club Gata i barra de Gon dels concursants.

L'organització corre a càrrec de "Comerç Gata" i l'Ajuntament de Gata.

FONT: Cartell anunciador de l'event del 10-10-2013.

TALLER DE RECERCA D'OCUPACIÓ PER INTERNET

TALLER DE RECERCA D'OCUPACIÓ PER INTERNET

Per mig de l’oficina de Creama Gata, tècnics del Servef van impartir, a les noves instal·lacions del Edifici Polivalent del carrer Grup Escolar, un taller de recerca d’ocupació per Internet dirigit a desempleats.

Amb el taller es pretén donar ferramentes per què els desempleats puguen accedir a les diferents ofertes de treball que apareixen per Internet, sobre tot, a través de la pàgina web oficial del Servef.

FONT: Foto i informació Ajuntament de Gata, Afi Creama Gata.

RECORDEM...UN ANY...DE BLOG, L'ANY PASSAT

AQUELL 16 DE SETEMBRE DE 2012:

Animava i feia participar al "Racó literari" als usuaris. No havia èxit, però continua obert. La premsa parlava de l'escaldà, la tècnica agrícola de dos-mil anys. Al "Racó literari" publicava el premi del Primer concurs de poesia, que tampoc va continuar endavant a Gata.

CALENDARI FESTER I RELIGIÓS A GATA: segona quinzena de setembre

CALENDARI FESTER I RELIGIÓS A GATA: segona quinzena de setembre

Actes preparatius per a la beatificació de Fra Juan Crisóstomo de Gata

Missa celebració 50 anys de sacerdoci de Don Vicente Marqués Pastor

Festes en honor al cap d'altar SAN MIQUEL

La segona quinzena de setembre ve carregada a Gata de molts actes festius, religiosos, socials, culturals,...el calendari està ple i vaig a resumir-lo per a tots vosaltres, per aquell que vullga anar a qualsevol acte.

El pròxim cap de setmana, dies 21 i 22, hi haurà dos actes importants:

- Dissabte 21, amb motiu de la pròxima beatificació el 13 d'octubre del frare gater Serv de Déu Juan Crisóstomo de Gata (Ignacio Caselles García), hi haurà una conferència a les 18 hores a l'església a càrrec del Pare Caputxí Don José Vicente Esteve, amb el títol: "Proceso de beatificación y vida del Padre Juan Crisóstomo de Gata".

- Diumenge 22, es farà a l'església parroquial, a les 19 hores, una missa d'acció de gràcies per les bodes d'or sacerdotals del que fou vint anys rector de Gata, Don Vicente Marqués Pastor.

- Entre setmana, dimarts dia 24 a les 20 hores al saló de plens, hi haurà un altre acte, aquest de caire polític: ple ordinari de setembre.

Les festes en honor a Sant Miquel abarcaran tres dies, del 27 divendres fins el 29, dia gran. Els actes porten l'organització de la Comissió de Festes que s'acomiada la 2013 i de l'Ajuntament de Gata, amb la col·laboració dels Quintos 2013 i la pròxima Comissió de Festes 2014.

- Divendres dia 27 de setembre. Hi haurà el tradicional Sopar de Sant Miquel 2013, sopar de germanor pro-Cáritas Parroquial de Gata. Serà a la terrassa del Centre Social Integrat (CIS).

- Dissabte 28, la jornada està carregada d'actes igual que diumenge 29. Enguany Sant Miquel és diumenge.

- A les 11.30 hores serà la concentració a la Plaça Vella per a fer la I Caminata Popular pel terme de Gata, que tindrà un nivell de dificultat fàcil.

- A les 13 hores s'arribarà a la "Plaça del Vicari" per a gaudir de cervessa i sardina a go-gó per a tot el poble.

- També, a les 13 hores, hi haurà Parc Infantil a la Plaça Vella per als més menuts, mentre els pares estaran fent-se la cervesseta.

- A les 20 hores serà el teatre amb el grup "Tot Rist". Serà al pati del Grup Escolar i representaran "Per la fam d'heretar".

- A les 21 hores serà el Sopar Popular al pati de les escoles, que organitzarà la Comissió de Festes 2014. Hi ha una venda anticipada de tiquets per al sopar de 5 euros.

A la mitjanit actuarà l'afamada orquestra DMX.

- Diumenge 29, dia de SANT MIQUEL, seran els actes festius del dia major:

- A les 9 hores es farà la primera missa del dia.

- A les 11.30 hores es farà el passacarrer per la banda Unió Musical de Gata, per tal de recollir als quintets, quintos, Comissió i autoritats.

- A les 12.30 hores serà la solemne missa en honor a Sant Miquel. La missa estarà cantada pel Cor Infantil.

- A les 19 hores serà la missa de la vesprada.

- Acabada la missa, al voltant de les 20 hores, serà la solemne processó.

- Al final de la processó, es dispararà un castell de focs artificials a càrrec de la Pirotecnia Germans Borredà, Este serà l'últim acte i l'acomiadament de la Comissió de festes 2013.

A la imatge, teniu la programació de festes de Sant Miquel 2013.

FONT: Programa parroquial i Programa de festes de Sant Miquel.

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.244, la del dia 12/9-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.244, la del dia 12/9-

Reprenc, una vegada més, la sèrie de fotografies antigues. Ja estem a la 1.244. Això vol dir que eixos mateixos dies són els que porte posant fotos, documents, gràfics, de Gata, antics o no tan antics i si recents.

Continuant amb les fotos del record que presentava la Comissió de Festes 2013 al Llibre programa de juliol-agost, us pose ara una de xiques dels anys 60. Baix de la foto posava "Paquita Carrano". Paquita és la segona d'esquerra cap a dreta -vestit florejat- si mireu la foto. Al seu costat, l'únic xic de la imatge, Jaime Gil. Podeu anar identificant a la resta de xiques i fer-ho saber, bé al blog, bé al facebook.

HISTORIA LOCAL: ORDENANCES MUNICIPALS PER AL POBLE DE GATA, 1861 ( IX )

Nous articles de les curioses Ordenances Municipals per al poble de Gata de 1861. Hui us done a conèixer el capítol XII, Neteja i sanitat, que té coses molt interessants. Es deduïx d’aquestes que els carrers de Gata estaven empedrats i en alguns casos empissats. També que en altres temps, i d’ahí, l’advertència havien anat els porcs pel carrer. El cas del mort contagiós és molt curiós i el de les vacunes també. La neteja de les nòries ens indica que a Gata n’hi havia, encara que no massa.

Capítol XII, Neteja i sanitat:

Art. 49: És obligació de cada veí mantindre net el carrer que enfronte amb la casa que habita i cuidar que ningú arranque l’empedrat i que per cap concepte deteriore el pis del carrer, en el qual cas farà la seua reposició.

Art. 50: Es prohibix que es crien porcs divagant pels carrers públics, traure’ls a elles per a prendre el fresc o el sol i que es venguen per aquestes ni a les places cap bestiar de porca, llanar o mular. Aquests es vendran fora de la població.

Art. 51.- Es prohibix així mateix fer necessitats majors o menors als carrers o en altres punts públics, tirar objectes fètids i insalubres, ni tirar fem per dins de la població.

Art. 52.- L’habitació o quarto on muiga un malalt de mal reputat per contagiós, es picarà i es blanquejarà per compte de l’inquilino, a més de les fumigacions que prescriuen els facultatius.

Art. 53.- Tots els veïns mantindran blanques i netes les seues cases en l’interior i l’exterior i ningú podrà tirar aigua al carrer pels obrers més aigua que la sobrant  de les pluges. Els propietaris de les nòries netejaran tots els dissabtes les seues basses.

Art. 54.- La vacuna és obligatòria. L’Alcalde cuidarà de que s’administre pels facultatius en les èpoques convenients, fent-ho els titulars gratuïtament als xiquets pobres.

Art. 55.- No poden tirar-se en cap lloc públic les cavalleres, gossos i altres animals morts, sinó que s’han de soterrar en un clot tres vegades més fondo del que ocupe el cadàver.

FONT: Ordenances Municipals per al poble de Gata, 1861.

HUI S'HA CELEBRAT LA FESTA DEL PÒPUL A LES VALLS DE XÀBIA

HUI S'HA CELEBRAT LA FESTA DEL PÒPUL A LES VALLS DE XÀBIA

(PODEU FER MÉS GRAN LA COMPOSICIÓ, PUNXANT ACÍ)

Tres gaters i una gatera han sigut festers

La popular festa de la Mare de Déu del Pòpul ha congregat este matí ha unes 200 persones dels pobles veïns de Xàbia -on està enclavada la bonica i menuda ermita al baix Montgó-, Jesús Pobre i Gata. Quatre veïns gaters eren festers enguany, a més de ser vocal un altre gater.

Primer s’ha fet una xicoteta romeria pels voltants de l’ermita. La Colla de Dolçainers de Xàbia anaven obrint la comitiva, seguien els portadors amb la menuda imatge; els rectors Don Vicent Gilabert -rector de la parròquia de Sant Bertomeu de Xàbia- i Don Vicent Font -missioner fill de Gata i veí de la Vall, que està estos dies al poble-; tots els festers, entre els que recordem eren de Gata: Ignacio Caselles Signes, Ignacio Signes Caselles, Antonio Monfort Mulet i Ana María Soler, l’alcaldessa de Gata;l’alcalde de Xàbia, José Chulvi, regidors de Xàbia i el regidor gater Vicent Font, a més de tots els fidels de Xàbia i Gata tancaven la comitiva. Com cada any, no ha deixat de fer sonar la campaneta, el vocal Antonio Soler Signes.

Han concelebrat la missa solemne, cantada per la Coral de Xàbia, Don Vicent Font -qui ha fet una homilia molt emotiva- i Don Vicent Gilabert. Després s’ha elegit els càrrecs per a 2014 i s’ha fert un vi d’honor.

A la composició teniu diverses imatges de la festa del Pòpul de hui.

RECORDEM...UN ANY...DE BLOG, L'ANY PASSAT

AQUELL 15 DE SETEMBRE DE 2012:

El blog superava les 141.000 visites. Ara en té quasi 288.000, el doble. Recordava que aquell dia es feia la conferència d'APEGA. Començava el Gorgos C.F. la lliga descansant, segons el calendari. A "Sabieu...?" coneixíem el jornal d'una mestra de 1914, eren 875 pessetes anuals. Dos fotografies antigues mostraven Gata nevada i la Plaça Nova quan feien festes abans.

DEMÀ DIA 15, FESTA DE LA VERGE DEL PÒPUL A LES VALLS

DEMÀ DIA 15, FESTA DE LA VERGE DEL PÒPUL A LES VALLS

L'ermita de la Verge del Pòpul a les Valls del baix Montgó de Xàbia acull demà la seua festa, que any rere any i com mana la tradició es fa després de la festa de la Verge del Loreto, patrona de Duanes de la Mar, del poble veí.

Veïns de Xàbia -terme municipal on es troba l'antiquíssima ermita-, Jesús Pobre i Gata es reunixen cada setembre un diumenge per festejar a la Mare de Déu del Pòpul. Gata estarà present, perquè té al vocal Antonio Signes Soler, una majora l'alcaldessa Ana María Soler, i tres majorals Ignacio Caselles Signes, Ignacio Signes Caselles i Antonio Monfort.

A més, la missa solemne que se celebrarà a les 11 del matí a l'ermita contarà amb la presència del rector missioner Vicent Font Pedro, que hui mateix arriba des del Perú per assumptes familiars i aprofitarà per a estar a la seua volguda ermiteta de baix del Montgó. Abans de la missa, es farà una xicoteta romeria amb la Verge pels voltants de l'ermita. Es dispararan traques i com sempre es farà un vi d'honor.

Ací teniu tot el quadre de persones que enguany han estat responsables de l'ermita i la festa. Presidenta: Teresa Pastor Cardona. Secretari: Luis Bas Segarra. Tresorer: José Buigues Pastor.

Vocals: Rosita Cholbi Bas, Manuel Cardona Bas, María Teresa Cholbi Cardona, Ana María Cruañes Ortolá, Antonio Signes Soler, Pedro Cholbi Carrals, Teresa Gavilá Bisquert, Antonio Denia Bolufer i Pepita Cholbi Costa.

Majorals i majoralesses 2013: Juanito Cardona Catalá, Jaime Puchol Peiró, Antonio Monfort, Ignacio Signes Caselles, Juan Erades Segarra, Antonio Polvoreda Bou, Ignacio Caselles Signes, Josefa Espasa Cardona, Rosario Molina Lizán, Ana Mengual Marí, Teresa Buigues Gaarcía, Francisca Bolufer Masó, Josefa Gavilá Bisquert i Ana María Soler Oliver.

A la fotografia, un moment de la romeria prèvia a la missa de 2011.

HISTORIA LOCAL: ORDENANCES MUNICIPALS PER AL POBLE DE GATA, 1861 ( VIII )

Vuitena part de les curioses Ordenances Municipals per al poble de Gata de fa 152 anys, és a dir de 1861. Toca hui el capítol XI relatiu al Mercat.

Capítol XI, Del Mercat:

Art. 47: Els venedors han d'ocupar el lloc que l'Alcalde, tinent o regidor delegat els senyale. Es prohibix el trànsit als carruatges i cavalleries per el mercat, durant este, a no ser dels propietaris que habiten en ell o no puguen anar per un altre carrer.

Art. 48: S'observaran per els venedors les regles següents:

- 1.- Tindre els pesos fins i cabals les pesses i comprovades prèviament pel Regidor Major.

- 2.- No expendre article algun adulterat, ni perjudicial a la salut, els que seran recollits per l'autoritat.

- 3.- Tractar a tots amb la major moderació i urbanitat possible, sense dispensar preferències en l'orde del despatx i qualitat dels gèneres, que es consenvaran amb la neteja adequada.

- 4.- Guardar entre si la major compostura abstenint-se de proferir paraules indecents i de promoure rebomboris.

- 5.- Obeir puntualment les ordes d'autoritat, prestant-se al reconeixement dels gèneres i resultat que oferisca.

FONT: Llibret opuscle, Ordenances Municipals per al poble de Gata, 1861, facilitat per les germanes Zaragosí. Museu del "sombrero".

GATA, ANYS 40-60 (Segle XX), VISTA A TRAVÉS D’UNA INDÚSTRIA LOCAL ( XIV )

GATA, ANYS 40-60 (Segle XX), VISTA A TRAVÉS D’UNA INDÚSTRIA LOCAL ( XIV )

La catorzé part d'este historial, d'esta documentació d'una indústria local de "sombreros" de palla i a més exportadora de pansa, arriba hui. Estem ja a l'any 1950. Es va formar un Gremi d'Oficis del "palmito" a Gata. Em Mestre Major i Cap del Gremi era José Moncho. L'empresa que ens ocupa, Viuda de Vicente Salvá, va rebre el comunicat de la Secció Directiva del citat gremi.

Es tractava d'una carta datada el 9 d'agost de 1950 en la qual es pagaria el jornal-salari als "productors" de cada plantilla, d'acord amb la següent distribució:

- Aprenentatge: de 1 a 4 anys, una puja de 1 pesseta diària.

- Subalterns: aplicable a "pinches", peons i ajudants, a raó de 2 pessetes diàries més.

- Oficialitat: els oficials de 1ª, 2ª i 3ª categoria, a raó de 3 pessetes diàries més.

- Administratius: auxiliars de despatxos-oficines a raó de 2 pessetes més cada dia i per a oficials, 3 pessetes més diàries.

Tot això es feia: "en pro del bienestar general como así mismo sobre el mejor desenvolvimiento del gremio".

Com sempre, acaba el comunicat amb la frase: "Por Dios, España y su Revolución Nacionalsindicalista".

A la fotografia, podeu veure el segell que utilitzava el Gremi d'Oficis del "Palmito" de Gata, que com vegeu tenia també el "yugo y las flechas".

FONT: Arxiu, documentació de l'empresa Viuda de Vicente Salvá. Museu del "sombrero".

RECORDEM...UN ANY...DE BLOG, L'ANY PASSAT

AQUELL 14 DE SETEMBRE DE 2012:

Publicava que l'alcaldessa de Gata era nomenada festera del Pòpul per a 2013, també Antonio Monfort i Ignacio Signes. Hui ho recordarem, perquè la festa és demà diumenge 15 de setembre. L'accident en carro en 1914 d'un veí gater que li causà la mort era el motiu de l'article de "Sabieu...?". No plou ni una gota era el titular de les imatges curioses, que presentava el riu ple d'aigua.

PONS QUÍMICAS RENOVA L'ACORD AMB CÀRITAS GATA

PONS QUÍMICAS RENOVA L'ACORD AMB CÀRITAS GATA

L'empresa Pons Químicas continua col·laborant amb les organitzacions solidàries de la comarca de la Marina Alta, donant alguns dels seus productes de neteja. Esta vegada ha renovat l'acord de donació que ja signà en 2012 amb Cáritas de Gata de Gorgos, a la farà lliurament la setmana que ve d'un total de 150 unitats de la línia Asevi. Els productes seran inclosos en els lots que es distribuïxen entre les famílies més necessitades de la localitat.

L'acord l'han signat Antonio Pons, administrador de l'empresa i Edit Vega i Aurelia Leyda, per part de Cáritas Gata. Segons s'indica en ell, Pons Químicas lliurarà 150 unitats de suatvizant, detergent i desengrassant Asevi, en total, productes d'ús domèstic i quotidià que arribaran a les llars de 25 famílies de la població, a les que Cáritas assisteix actualment.

Tant la presidenta, Edit Vega, com Aurelia Leyda han agraït el gest solidari de l'empresa. Per la seua part, Antonio Pons ha mostrat la seua satisfacció per poder realitzar una xicoteta aportació a Cáritas Gata i ha ratificat la voluntat de l'empresa de seguir col·laborant amb aquesta i altres organitzacions humanitàries i solidàries de la comarca.

A la fotografia, a la seu de Cáritas Gata (Centre Parroquial "Verge del Carme" de Gata), Edit Vega, Antonio Pons i Aurelia Leyda.

FONT: Foto i text, Informació de Pons Químicas.

GATA, ANYS 40-60 (Segle XX), VISTA A TRAVÉS D’UNA INDÚSTRIA LOCAL ( XIII )

DONACIÓ PER ALS POBRES DE SOLEMNITAT

Després d’una jornada passada per alt, reprenc la minisèrie dels documents, informació i vivències de la indústria local dels anys 40 a 60, a través de l’empresa "Viuda de Vicente Salvá". Un altre document de 1946 és el que observem ara.

La postguerra era difícil a Gata i a totes parts d’Espanya. El 23 de desembre de 1946, de cara als nadals, l’empresa va donar una quantitat com a donatiu, que va rebre Emilio Signes. Era un donatiu de 15 pessetes, per als fills dels pobres de solemnitat i persones d’esta població. Les compres nadalenques i els Reis podien ser els destinataris d’eixos donatius.

FONT: Arxius documentació empresa Viuda de Vicente Monfort.