Blogia

CRONISTA DE GATA DE GORGOS

DIVENDRES 6 JUGA ALVÁN A PETRER

Una nota esportiva breu de pilota valenciana. Despús demà divendres dia 6 jugaran al trinquet de Petrer al voltant de les 7 de la vesprada: de color roig, Juan (Maravilla) de Pedreguer i Paulino de Petrer contra Angel (Peye) de Petrer i el nostre veí Alván de Gata de Gorgos.

RECORDEM...UN ANY...DE BLOG, L'ANY PASSAT

AQUELL 4 DE SETEMBRE DE 2012:

Sols vaig posar eixe dia el "Recordem...". Aquell dia recordavem, entre altres notícies, estampes de l'escaldà, que enguany no he posat cap dia, pel poc raïm que s'ha recollit al terme, per culpa de la pedregada.

GATA EN 1853, segons les memòries dels capitans Lloret i Cortés

GATA EN 1853, segons les memòries dels capitans Lloret i Cortés

El nostre poble apareix en el llibre: "1853: Itinerario de Catarroja a Alicante, por Alcoy y de Alicante al mismo punto de partida por el litoral"

Són les memòries de ruta dels capitans de l'exercit Nicolás Lloret Reyner i Manuel Cortés Morales, que edita, introdueix i fa les oportunes anotacions Gerardo Muñoz Lorente

El volum està editat des de 2011 per l'Institut Alicantí de Cultura "Juan Gil albert" (Diputació d'Alacant)

He trobat hui un llibre a la Biblioteca de Dénia on es parla de Gata. És l'any 1853. Dos capitans de l'exercit, de l'Estat Major destinats a la Capitania General de València, els dos de 26 anys d'edat, fan un recorregut des de Catarroja a Alacant, primer per l'interior i després pel litoral. Encara que Gata no està com a poble destacat sí que està de pas i ens diu com era fa 160 anys.

El llibre, com he dit a l'entrada, porta per títol: "1853: Itinerario de Catarroja a Alicante, por Alcoy y de Alicante al mismo punto de partida por el litoral". Nicolás Lloret Reyner. Manuel Cortés Morales". Edición, introducción y anotaciones de Gerardo Muñoz Lorente". Està editat per l'Institut Alacantí Juan Gil Albert (Diputació d'Alacant) l'any 2011.

Resulta molt interessant com detalla el riu Gorgos i el poble de Gata.

A la pàgina 30 diu que "El río Gorgos o Jalón debía ser vadeado por no haber puentes por donde atravesarlo". Cal dir, a este respecte, que el primer pont que es va fer va ser el de la carretera Alacant a València, després el del tren i després l'urbà de les Alcolaes, tots tres al terme de Gata. Finalment, al segle XXI es fa fer un nou pont urbà. A la pàgina 38 ens diu que Gata tenia 43 veïns i 250 cases i a la pàgina 54 que a Gata hi havia dues ventes amb els noms de Montgó i Nueva.

Ja a la pàgina 94 llegim, en paraules dels dos capitans: "El rumbo de este (camí de València) de Benisa a Denia es de S. a N., encontrandose en este espacio al río Gorgos ó Jalon, que carece de puente. Todo el terreno que se atraviesa es erial y pedregoso en las alturas y con viñedos y arbolados con cercados de piedras".

A la pàgina 196 del llibre ens mostra la descripció que fan del poble de Gata. A l'itinerari diuen que a l'entrada: "corral a iz./2' otro igual/3'casa del Rector de Gata á izquierda/".

Torna a parlar del riu Gorgos o Xaló i el descriu a l'entrada de Gata. Pàgines 198 i 199: "El rio Gorgos o Jalon, conocido como tal en el pais, es mas bien una barrancada que unicamente lleva aguas en las epocas lluviosas, tomando entonces rapida corriente...Carece de puentes y los márgenes a la inmediacion del camino son cortados en general y dejan un cauce bastante ancho. El vado, por donde lo cruza el camino, es de piso muy pedregoso y de facil entrada y salida. En el ascenso por las laderas que marcan las vertientes del rio por el otro lado, el terreno de la izquierda domina considerablemente y es de dificil paso a infanteria asi como a la caballeria lo sera a la derecha en el espacio que queda a la segunda subida, donde se aproxima el rio, en razon a los lindes de piedras sueltas de las viñas, tierras y arbolado que lo cubre".

EL POBLE DE GATA (1853)

Finalment, a la pàgina 199 apareix GATA. "Gata, pueblo de 436 vecinos, situado en terreno llano inmediato al río Gorgos y consta de 250 casas de medianas comodidades para alojamiento no carece de aguas y el principal producto de su termino es la pasa, produciendo ademas algun trigo, cebada, avena, maíz, aceite, vino, algarrobas, legumbres y frutas todo en corta cantidad, sosteniendo con sus pastos ganado lanar y cabrio. Dista de Benisa 2 leguas y de Denia 2 horas."

Acaba, quan ix de Gata: "Prolongando nuestra marcha desde la Venta Nueva se atraviesa en suave descenso entre viñedos y arbolado con cercas bajas de piedras secas, dejando a derecha varias casas de campo y el barrio pequeño de Jesús=pobre dependiente de Denia a 20' colocado al pie del Mongó."

A la fotografia, la portada del llibre del que us he fet alguns extractes relacionats amb Gata.

FONT: Llibre: "1853: Itinerario de Catarroja a Alicante, por Alcoy y de Alicante al mismo punto de partida por el litoral". Nicolás Lloret Reyner i Manuel Cortés Morales. Edició, introducció i anotacions Gerardo Muñoz Lorente. Institut Alicantí de Cultura "Juan Gil albert" (Diputació d'Alacant), 2011.

IMATGES DE FESTA: Les últimes dansaes al caliu d'Art al Vent 2013

IMATGES DE FESTA: Les últimes dansaes al caliu d'Art al Vent 2013

Ahir per la vesprada, al tardet, va actuar el Grup de Danses de Gata "La Llata". Va ser l'última actuació al carrer la Bassa d'enguany, amb motiu de l'exposició de ART AL VENT, tancant així les seues actuacions dins del programa "Quiero Pueblo" ("M'agrada el poble", podríem traduir).

A la fotografia de Juan Pablo Signes, teniu al grup dansant a la Plaça d'Espanya.

FONT: Foto de Juan Pablo Signes.

AJUDES PER A LA CONTRACTACIÓ DE DESOCUPATS DE GATA

AJUDES PER A LA CONTRACTACIÓ DE DESOCUPATS DE GATA

L'Agència AFI Creama de Gata i el mateix Ajuntament informen que s'ha acceptat la participació de l'Ajuntament de Gata en la convocatòria provincial del “Pla Conjunt d'Ocupació. Anualitat 2013”, i s'han publicat les bases en el BOP núm. 164 del 29 d'agost.

Este Pla es du a terme entre la Generalitat Valenciana, la Diputació d'Alacant i l'Ajuntament de Gata, i té com a objectiu afavorir la contractació de persones desocupades de Gata, inscrites de forma ininterrompuda almenys des de l'1 de març del 2013.
La subvenció per cada contracte, realitzat per un període mínim de 3 mesos amb una jornada de almenys 25 hores setmanals, ascendirà a 1.125€. Els contractes hauran de realitzar-se abans de l'1 d'octubre en centres de treball radicats en la província d'Alacant.
L'Ajuntament de Gata atorgarà un màxim de 3 subvencions, per un total de 3 contractes de treball de persones desocupades de Gata.

Les empreses interessades hauran de presentar la sol•licitud a l'Ajuntament de Gata, en el departament d'Afic-Creama, abans del 30 d'octubre del 2013.

Es poden consultar les bases de la convocatòria i descarregar els impresos per a la sol·licitud en el següent enllaç:

 http:// www.portaldelcomerciante.com/miafic/index.php?Id=8&cen=142&lang=

FONT: AFI Creama Gata, Ajuntament de Gata. Cartell general.

 

GATA, ANYS 40-60 (Segle XX), VISTA A TRAVÉS D’UNA INDÚSTRIA LOCAL ( IV )

GATA, ANYS 40-60 (Segle XX), VISTA A TRAVÉS D’UNA INDÚSTRIA LOCAL ( IV )

Seguint amb la minisèrie de la història local industrial dels anys 40 als 60 del segle XX i la societat local vista per mig de l'empresa "Viuda de Vicente Salvá", trobem un document signat per les empreses gateres "del ramo de la palma", entre elles l'empresa que estudie. Totes elles, per l'estiu de 1942, van nombrar una delegació per a personar-se al veí Poble Nou de Benitatxell i reunir-se amb els compradors de "sombreros y pleitas de aquella población". El motiu era que regularitzaren i posaren al dia el Subsidi de Vellea i Seguretat de Maternitat, corresponent als passats anys de 1940 i 1941, a l'Institut Nacional de Previsió, delegació de Dénia.

Amb eixa notificació venien els segells dels comerciants gaters d'aleshores. A més de la Viuda de Vicente Salvá, que ja coneguem, estaven: "Costa y Soler, Sucesores e Hijos de José Costa" (empresa que encara hui continua en marxa); "Pedrós y Salvá"; "Francisco Zaragosí"; "José Mengual Diego"; "Viuda de Francisco Soler" i "Francisco Costa Más".

A la fotografia teniu les signatures dels comerciants gaters del ram de la palma dels anys 40 del segle XX.

FONT: Documentació arxivada per María Jesús Salvá (Museu del "sombrero").

RECORDEM...UN ANY...DE BLOG, L'ANY PASSAT

AQUELL 3 DE SETEMBRE DE 2012:

Poc a poc, anaven esgotants les "Mirades urbanes" a l'exposició, com este any. Un article deia: "La música present a Art al Vent". La imatge curiosa ens portava cap als ceps de les Valls i el vell Montgó. Recordava, en els "Meus articles de festes" el de 1999, quan li vaig donar inici a la part del programa de festes que s'ha conservat, posar les regines majors i infantils. Eixe any faig fer un resum, ja els altres serien les fotografies de les de l'any passat. Quatre fotografies amb personatges gaters tancaven la jornada.

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.231, la del dia 29/8-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.231, la del dia 29/8-

Nova foto antiga de la col·lecció del programa de festes 2013. Correspon a la 1.231 del dia 29 d'agost. A Nofre Pons Mulet el podeu veure amb un amic conduïnt una motosidecar. Observeu la matrícula, com anaven els dos personatges i el xicotet casc que portava el nostre protagonista. Com han canviat els mitjans de locomoció de dues rodes d'abans a ara!.

FONT: fotos del record del Llibre programa de festes 2013.

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.230, la del dia 28/8-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.230, la del dia 28/8-

Cada vegada més prop d’actualitzar totes les fotografies antigues de la sèrie. Ara utilitzant les fotos del record del llibre programa de festes. La corresponent al dia 28 del mes passat (1.230) ens mostra a la família Pedro Vives. Els pares i els fills. Reconeguem a Paquita "Vives" i a Jaime, tercera i segon per l’esquerra si mirem la foto de cara. Estarien a la caseta i van decidir fer-se una foto tots junts. Comenta "Pala" qui eren, perquè ell els coneix bé: "són el meu uelo Pepe Pedro, la meua uela Pepica Vives, mon pare Jeroni "la pala", ma tia Paquita "la del forn", mon tio Jaime "Chamburci" i ma tia Isabel "la de las olas".

FONT: Fotos de la col·lecció del record del Llibre Programa de festes 2013.

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.229, la del dia 27/8-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.229, la del dia 27/8-

Continuant amb la col·lecció de fotos publicades al llibre del programa de festes, pose la corresponent al passat dia 27 d'agost, la nº 1.229, Tres cambrers d'època. Estaven al bar Hogar del Camarada. Regentava l'establiment Pepe Costa del Penyó, que podeu veure'l a la dreta mirant la foto. Al mig, un jovenet Miguel Serra i a l'esquerra Juan Reig.

FONT: Col·lecció de fotos del record del Llibre programa de festes 2013.

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.228, la del dia 26/8-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.228, la del dia 26/8-

Reprenc, de nou, la sèrie de fotografies antigues i també la col·lecció de fotos del record del Programa de festes 2013. Ací teniu una imatge del Bar Texas, aquell bar que estava passada la "curva de la paella" de la Garganta, anant cap a Teulada. Encara està allí l’edificació. Paraven els primers turistes dels anys 60 del segle XX i podeu llegir que també es feien cortines i es bevia tot allò que era típic i tradicional al poble.Comenta Pepe Blanco: "el que està sentat bevent en eixa parella  era el meu uelo "Blanco", cofundador del Texas,amb dos homes més, i estava ubicat a la part de denfront del actual Texas". Gràcies per l’aclaració.

FONT: Fotos del record, Llibre programa de festes 2013.

MIRADES URBANES: reprenc Art al Vent. Ara 12 obres cada dia: 49-60

MIRADES URBANES: reprenc Art al Vent. Ara 12 obres cada dia: 49-60

Després de molts dies sense fer "Mirades urbanes" dirigides a l’exposició d’Art al Vent i per tal de fer més ràpida l’actualització de la mateixa, pose ara més obres fins l'últim dia de mostra que serà diumenge dia 8. Les que pose ara seran dotze cada dia:

49.- Obra brasilenya. Autora: María Celia Ferrandes. Títol:"Veredas". Fils de llana teixida i cosida.

50.- Obra portoriquenya-mexicana. Autora: Jeanette Betancourt. Títol: "Monocultivo". Pigment sobre organza.

51.- Obra veneçolana. Autor: Winston Michel. Títol: "Ocas". Acrílic.

52.- Obra espanyola. Autor: Cristian Gil. Títol: "Brots de vida". Llana cosida sobre tela.

53.- Obra espanyola. Autora: Laura Berna. Títol: "El árbol de la vida". Brodats a mà amb cotó.

54.- Obra espanyola. Autor: Ruíz de Lobera. Títol: "Patrones de libertad". Feltre, fil i tinta.

55.- Obra mexicana. Autora: Martha Daniel. Títol: "Nuestro origen". Acetat de poli-vinil, caolí col·loidal, acrílic, grafit, estams, pigments.

56.- Obra mexicana. Autor: Saulo Díaz Juárez. Títol: "Andrés Manuel". Retolador permanent.

57.- Obra espanyola. Autora: Susana García. Títol: "No es verdad que te pese el alma". Grafit, retocador, linogravat i brodat de llana i fil daurat.

58.- Obra espanyola. Autora: Josepa Gilabert. Títol: "A les faldes del Montgó. Interpretació cartogràfica". Pintura acrílica, teles, fils de cotó i de cànem.

59.- Obra alemanya. Autora: Renate Müller-Drehsen. S/T. Teles cosides.

60.- Obra espanyola. Autora: Carmen Ciorraga. Títol: "Cuerpo oculto, lo encubierto". Tranferències, cera moldeable, acrílic i teles.

FONT: Catàleg Art al Vent X.

 

 

GATA, ANYS 40-60 (Segle XX), VISTA A TRAVÉS D’UNA INDÚSTRIA LOCAL ( III )

Seguint amb la minisèrie històrica dedicada a l'empresa "Viuda de Vicente Salvá" hui a la tercera part vegem els noms dels carrers de Gata dels anys 40. Hi havia una relació nominal dels treballadors i treballadores de la fàbrica i allí posava el seu nom, el carrer on vivïen, la data de neixement i els anys que tenien.

Trobem els noms dels carrers següents: Baja, Palmeral Bajo, Nueva, Teulada, Estación, Moreras, Avenida del Caudillo, Primo de Rivera, Biserot, Calvario, Tetuán, Carretera de Jávea,...

FONT: Documentació arxivada per María Jesús Salvá (Museu del "sombrero").

RECORDEM...UN ANY...DE BLOG, L'ANY PASSAT

AQUELL 2 DE SETEMBRE DE 2012:

La imatge curiosa era l'olivera mil·lenària de les Valls. Tocava la banda juvenil amb motiu de l'exposició Art al Vent. A les Mirades Urbanes es recordava que milers de persones visitaven l'exposició. Segona part de l'article meu de festes sobre el Natzaré de Gata.

IMATGES DE FESTA: EL GRUP DE DANSES LA LLATA ACTUA A L'APLEC DEL POBLE NOU DE BENITATXELL

IMATGES DE FESTA: EL GRUP DE DANSES LA LLATA ACTUA A L'APLEC DEL POBLE NOU DE BENITATXELL

Demà dilluns, dia 2, ho farà a les 20 hores al circuit de ART AL VENT

Este matí, el Grup de Danses "La Llata" de Gata ha participat a l'Aplec de Danses que ha tingut lloc al Poble Nou de Benitatxell. Una representació gatera ha estat present als balls i la música que allí han gaudit tots els que han acudit.

El grup segueix mostrant tot el seu art i demà dilluns a les 20 hores tornarà a actuar al circuit de Art al Vent, al carrer La Bassa.

A la fotografia teniu un moment de l'actuació del grup gater.

FONT: Text i foto, Ajuntament de Gata.

EL DIA 13 D'OCTUBRE SERÀ BEATIFICAT A TARRAGONA JUAN CRISÓSTOMO DE GATA

EL DIA 13 D'OCTUBRE SERÀ BEATIFICAT A TARRAGONA JUAN CRISÓSTOMO DE GATA

Era caputxí, religiós i rector fill del poble

El seu nom de bateig va ser Ignacio Caselles García

Serà el primer beato que tindrà la parròquia de Gata

A les fulles de ALELUYA de l'església parroquial de Gata es publica este cap de setmana, amb dades de l'Arxiu Parroquial i altres facilitades pels seus familiars, la primera de sis parts de la informació que teniu dalt. El frare caputxí i sacerdot Pare JUAN CRISÓSTOMO DE GATA (eixe era el nom que rebia al convent d'Oriola) serà beatificat a Tarragona el pròxim dia 13 d'octubre.

El Serf de Déu JUAN CRISÓSTOMO DE GATA, nascut a GATA va ser batejat a esta parroquial amb el nom de IGNACIO CASELLES GARCÍA.

La parròquia de Sant Miguel Arcàngel comença així els prolegòmens per a la festa de la beatificació del màrtir de Gata. A la publicació i també ací al blog -que transcriuré la informació- aniran detallant-se alguns trets de la vida del frare rector caputxí, que naixqué en 1874 i va morir màrtir de guerra a desembre de 1936.

Al llarg d'este mes de setembre, la Comunitat Parroquial de Gata es prepararà per al gran aconteixement. Després de ser beatificat, es realitzarà una missa solemne d'acció de gràcies. Este serà el primer beato que tindrà Gata al llarg dels temps.

PRIMER CAPÍTOL

ORÍGENS HUMILS

IGNACIO naixqué al si d'una família humil. Son pare fou Vicente Caselles Boronat; sa mare, Antonia García Durá. Tingueren set fills, morint un d'ells de primerenca edat. Este portava el nom de Ignacio.

El matrimoni Caselles García tingué els fills entre 1869 i 1876. En 1869 (9 d'octubre) naixqué Bernardo, que també fou caputxí. En 1871 naixqué Ignacio, que va morir el mateix any. En 1874 naixqué IGNACIO. En 1876 ho faria José. En 1879 naixqué Juan Bautista. En 1880 Francisco i en 1883 naixeria Antonio.

El Llibre Índex de l'Arxiu Parroquial de Sant Miquel Arcàngel de Gata de Gorgos, que comença l'any 1852 i acaba l'any 1952, detalla el bateig de IGNACIO a la pàgina 32 volta d'esta manera:

IGNACIO CASELLES DE VICENTE Y ANTONIA GARCÍA

Al marge s'anotà el terme “capuchino”.

IGNACIO naixqué el dia 18 de novembre de 1974. Fou el tercer de set germans. Dies després fou batejat en esta parròquia pel rector pàrroco Don Francisco Martínez Beneito, que havia arribat a la parròquia en 1857 i romandria en ella fins 1884.

Conten les cròniques sobre la infància del PARE JUAN CRISÓSTOMO DE GATA que “ya desde muy pequeño, se dedicó al servicio del altar, primero en calidad de monaguillo y luego como Sacristán de la parroquia de su pueblo”.

A la fotografia, el Pare Juan Crisóstomo de Gata.

FONT: Arxiu Parroquial i dades facilitades per la família.

 

 

GATA, ANYS 40-60 (Segle XX), VISTA A TRAVÉS D’UNA INDÚSTRIA LOCAL ( II )

GATA, ANYS 40-60 (Segle XX), VISTA A TRAVÉS D’UNA INDÚSTRIA LOCAL ( II )

 

El primer document que analitze, per a saber com eren les indústries d’aquells anys de post-guerra, ens situa al dijous 30 d’octubre de 1941. El Butlletí Oficial de la Província d’Alacant va publicar un edicte eixe dia sobre Gata i sobre l’empresa "Viuda de Vicente Salvá". Estava d’alcalde-president VICENTE SIGNES BOLUFER. Va signar el document el dia 26, cinc dies abans.
JOSEFA SIGNES MULET demanava autorització per a poder instal·lar un motor de 1 1/2 HP per accionar catorze màquines de cosir marca Singer, per a la fabricació de cabassos i bosses de pleita. Indicava la seua adreça, Avenida del Caudillo, 107-109. Es donava un termini de deu dies per a les reclamacions de veïns que es sentiren perjudicats.

A la imatge teniu la capçalera del Butlletí Oficial de la Província, d’aquell 1941.

FONT: Documentació extreta de l’arxiu de María Jesús Salvá (Museu del "sombrero").

 

CALENDARI GATER. JA ESTEM A SETEMBRE: escola, tardor, Sant Miquel,...

CALENDARI GATER. JA ESTEM A SETEMBRE: escola, tardor, Sant Miquel,...

Hui és el primer dia d’un mes que ve carregat de moltes cites importants per a Gata.

El dia 8 de setembre tanca les portes l’exposició tèxtil de ART AL VENT 2013.

L’endemà, dia 9 dilluns, comencen els xiquets i les xiquetes de Primària gaters a l’escola, al Grup Escolar.

El dilluns 16 de setembre començarà el curs 2013-2014 a l’IES Gata.

El dia 20 es tancarà la matriculació per als cursos de la FPA.

El dia 23 comença la FPA a Gata.

A nivell parroquial, els dissabtes 21 i 28 hi haurà dues xerrades al voltant de la pròxima beatificació del caputxí fill de Gata i rector JUAN CRISÓSTOMO DE GATA, que tindrà lloc diumenge 13 d’octubre.

A nivell astronòmic, el diumenge 22 de setembre, a les 22 hores i 44 minuts, entrarem oficialment a l’estació de la tardor 2013.

Per fi, el cap de setmana últim de setembre seran les festetes de SANT MIQUEL. Diumenge 29 és la festa del titular de la parròquia. Hi haurà, com cada any, missa solemne pel matí i processó i castell de focs artificials per la nit.

FONT: Foto col·legi de Primària "Santíssim Crist" de Gata.

ANIT VA QUEDAR INAUGURADA LA NOVA SEU DEL BLOC O COMPROMÍS PER GATA

ANIT VA QUEDAR INAUGURADA LA NOVA SEU DEL BLOC O COMPROMÍS PER GATA

Està a la Placeta de Sant Antoni. Hi va assistir Enric Morera, el Secretari General

Es va fer un sopar de germanor

Ja té nova seu inaugurada, el Bloc o Compromís per Gata. Ahir de vesprada arribava a Gata, per tal de recolzar aquesta posta en marxa de la nova seu, el Secretari General del Bloc i portaveu de Compromís a les Corts, Enric Morera, que en tot moment va estar acompanyat pel secretari local Joanvi Vallés, regidors dels pobles veïns, com Senija, Xaló o Pedreguer, i els membres del col·lectiu local.

A les 20.30 hores, Morera i acompanyants van visitar l’exposició tèxtil Art al Vent. Cap a les 22 hores, van pronunciar els seus parlaments d’inauguració de la nova seu tant Vallés com Morera. Després es va fer a la Placeta de Sant Antoni un sopar de germanor.

A la Placeta, la nova seu del Bloc o Compromís per Gata de Gorgos ’ubica a l’antiga casa del Ti Boira, que tenia una tendeta. Encara es conserven les prestatgeries de fons. El col·lectiu gater ha posat a les parets les candidatures primeres, de quan UPV i després del Bloc.

Podeu veure un ampli reportatge fotogràfic de la vesprada-nit a aquest enllaç: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10201313312328269&set=a.10201313291487748.1073741831.1036654140&type=1&theater.

A les dues fotos de la composició, podeu veure moments previs a la inauguració de la nova seu. Dalt, un regidor de Senija, al mig; Morera a la dreta i Vallés a l’esquerra.

RECORDEM...UN ANY...DE BLOG, L'ANY PASSAT

AQUELL 1 DE SETEMBRE DE 2012:

Aquell primer dia del mes de setembre, de començar escola, d'entrar quasi a la tardor, de normalitzar-nos després de l'estiu, aquell dia de l'any passat -com dic- tenia el blog 138.000 visites, hui ja es superen les 282.000. Segueix doblant-se i més la quantitat. Vicent Font agraïa en una carta des del Perú el premi "9 d'Octubre" atorgat per l'Ajuntament de Xàbia. Les "Mirades urbanes" seguien mirant l'exposició, però en compte enrere, estavem a vuit dies, igual que enguany que resten sols set dies, sense comptar hui.

Una imatge curiosa era l'efecte especial del Pou de la Rana que li donava José Salvador Ginestar. Tercera i última part de l'article del programa de festes de la Verge del Loreto de Xàbia dedicat a Vicent Font. Als "Meus articles" posava el primer de "El Natzaré de Gata: 45 anys (1954-1999)". Acabava amb els actes del primer dia de setembre de 2012: el festivalet de rock (Figa 2012) i l'actuació de la Rondalla.