Blogia

CRONISTA DE GATA DE GORGOS

ELS XIQUETS I XIQUETES FAN UN ACTE MARIÀ A L'ESGLÉSIA

ELS XIQUETS I XIQUETES FAN UN ACTE MARIÀ A L'ESGLÉSIA

Aquest migdia, per acomiadar el mes de la Verge María, nombrosos xiquets i xiquetes de Catequesis de comunió -tots els grups-, de Postcomunió i del Cor Parroquial, han participat en un emotiu encontre amb la Mare de Déu. Com a signe de carinyo han regalat una flor de paper, que han anat fent aquestes últimes setmanes. La celebració, on també estaven presents els pares i mares de xiquets de Primera Comunió i alguns fidels de la parròquia, ha tancat el mes dedicat a la Verge.

A la composició, teniu diversos moments de l’acte.

FONT: Fotos Parròquia i Vero Vives. Informació: Parròquia Sant Miquel Gata.

FINAL DEL BATXILLERAT A L'IES GATA

FINAL DEL BATXILLERAT A L'IES GATA

La festa de l'acomiadament de l'alumnat de Batxillerat de l'institut IES Gata es va fer ahir. Es van lliurar les orles als xics i xiques de Segon de Batxillerat que emprenen una nova etapa acadèmica. A l'escenari els teniu a tots. La fotografia l'ha pujada al facebook Mayte Mengual.

LA PARRÒQUIA CELEBRA UNA EDICIÓ MÉS DEL DIA DE LA COCA

LA PARRÒQUIA CELEBRA UNA EDICIÓ MÉS DEL DIA DE LA COCA

A les 13,45 s’han voltejat les campanes, superats els 3.000 euros de recaptació

Com mana la tradició, a les 13.45 hores les campanes de la torre de Sant Miquel Arcàngel voltejaven hui, senyal de que s’havien superat els 3.000 euros de recaptació, aconseguits amb la venda de coques, dolços, gastronomia casera que s’han condimentat a dos casetes del poble, per les dones i homes feligresos de la parròquia, ajudant altruïstament a que es puguen recaptar fons per a les obres parroquials. Passada la barrera del mig milió de pessetes d’abans, els 3.000 euros, continuava la festa del DIA DE LA COCA fins el tardet.

A la composició, dos imatges de la "barraca" de la Plaça de l’Església.

EL BOP PUBLICA L’APROVACIÓ DEFINITIVA DEL REGLAMENT DEL CLAVEGUERAM I ABOCAMENTS A LA XARXA MUNICIPAL DE GATA

El Butlletí Oficial de la Província (BOP) de hui divendres 30 de maig de 2014, publica íntegrament tot el reglament del clavegueram i abocaments a la xarxa municipal del poble de Gata, donat que no s’han presentat reclamacions i, per tant, és l’aprovació definitiva.

Resumisc en alguns punts tot l’extens reglament i vos pose l’enllaç al pdf, per si teniu interés en llegir les 87 pàgines de les que consta el reglament, de les quals de la 71 a 87 són annexes dels detalls constructius.

En total, el reglament es divideix en nou capítols (49 articles), tres disposicions transitòries, tres disposicions finals i sis annexes. El primer capítol, explica l’objecte i àmbit del reglament. Té cinc articles. El segon capítol explica les condicions generals de les prestacions del servici i va del capítol 6 al 16. El capítol III detalla el Sistema de depuració de vivendes amb impossibilitat de connexió a la xarxa. Té sols l’article 17. El capítol IV tracta l'abocament d’aigües residuals industrials i va del 18 al 23 articles. El capítol Vé va sobre el Tractament de depuració i pla d’autocontrol, de l’article 24 al 28. El capítol VIé abarca les Prohibicions i limitacions generals dels vertids, de l’article 30 al 36. El capítol VIIé parla del Mostreig i anàlisi, va de l’article 37 fins el 39.

El capítol VIIIé, Inspecció dels vertids, va de l’article 40 al 43. El capítol IXé detalla les Infraccions i sancions i va de l’article 44 al 49. Després van les tres disposicions transitòries, tres disposicions finals i tres annexes. El primer annex és dels usos i activitats generadores d’aigúes residuals; el segon, el Pla d’Autocontrol; el tercer, del Procediment de Presa de Mostres; el quart sobre la Documentació necessària per a l’obtenció de l’autorització d'abocaments d’aigües industrials a la xarxa de clavegueram. El cinqué annex explica una interessant Classificació Nacional d’Activitats Econòmiques(CNAE 1993), DIVISIONES A, B, C, D, E, G502, 504, 505, N8511, N85143, O.90.00. y O.93.01.

L’annex VIé explica les Normes mínimes de disseny i construcció, amb set parts: condicions de la xarxa, condicions de les acomeses a la xarxa, condicions de bombeigs a la xarxa, condicions generals de l’obra civil, condicions generals durant l’execució de l’obra, condicions d’acceptació (documentació per al certificat de connexió) i obres en via pública que afecten a la xarxa municipal del clavegueram.

Finalment, l’annex VIIIé va sobre els Detalls constructius, amb els plànols de com té que fer-se cada acomesa.

SI VOLEU LLEGIR-SE TOT EL REGLAMENT, PUNXEU ACÍ per a obrir el PDF.

 FONT: BOP 30-5-2014.

LA POLICIA LOCAL DE GATA JA TÉ MÉS DE 5.000 SOCIS AL PERFIL FACEBOOK

LA POLICIA LOCAL DE GATA JA TÉ MÉS DE 5.000 SOCIS AL PERFIL FACEBOOK

El diari Costa Blanca Nachrichten va publicar un reportatge sobre la tasca informàtica d’aquest servici públic

El passat dia 3 de maig el perfil facebook de la Policia Local arribava a la impressionat xifra de 5.000 "amics", tot un record, que dona explicació a l’interés que la gent està tenint per aquest servici que gestiona el cos de la Policia Local del poble de Gata.

Aquell dia posava la Policia al facebook: "MOLTES GRÀCIES: hem arribat a la xifra de 5.000 amics al perfil facebook. És un senyal inequívoc que ens anima i motiva a seguir avant. Fa anys quan aquest perfil el creàrem, mai pensàrem que arribaríem fins ací. Malgrat això, el mèrit no és nostre, sinò vostre perquè sou els que feu possible que dia a dia informem d’allò que pensem que és d’interés general. De tot cor, moltíssimes gràcies.

Moltes i variades informacions d’interés públic són les que apareixen al facebook de la policia. La veïna gatera, periodista alemanya, Andrea Beckman, els feia a Haniel Monsonís, qui gestion aquesta plataforma, i a la regidora de Governació, María Rosa Simó, una entrevista-reportatge amb motiu d’arribar als cinc millars d’amics. El passat dia 23 es publicava al semanari alemany Costa Blanca Nachrichten. Titulava: "Die Fangemeinde der Ortspolizei", que vindria a traduir-se literalment més o menys com "Los "fans" de la Policía Local".

Sols tenim que entrar al facebook i donar-nos conte dels últims pòsits que ha penjat la Policia Local de Gata, per conèixer la diversitat de temes, però sobre tot predominant el servici al poble. També té una pàgina web, però va més ràpida i es comunica a més gent el facebook.

Les últimes deu entrades de la Policia Local, a les 14 hores de hui divendres: informació sobre Ucrania i la policia; agraïment a la Corporació Municipal; tall de carrer Calvari; un vídeo sobre violència; notícies sobre neumàtics; seguretat infantil; cas de violència de gènere a Gata; accident de circulació mortal a Oliva, un mapa d’alerta 3 per incendis forestals i la desaparició de la menor de Xàbia.

A la imatge, feta per , vegeu a Haniel i a la regidora, explicant la seua tasca per a comunicar-se amb la gent a través de la xarxa.

FONT: Foto extreta del diari Costa Blanca Nachrichten. Autor de la foto: Ángel García.

IMATGES CURIOSES: Mirant a la Verge

IMATGES CURIOSES: Mirant a la Verge

Podria ser també una mirada urbana, és una imatge curiosa, que vaig captar entre les plantes ornamentals de dissabte passat a l’església de Gata, aprofitant que la Mare de Déu estarà fins a demà dia 31 de maig, presidint l’altar major.

ACTES DE LA PARRÒQUIA I MUSICALS PER AL CAP DE SETMANA

ACTES DE LA PARRÒQUIA I MUSICALS PER AL CAP DE SETMANA

Tres actes podem trobar aquest cap de setmana, en el qual canviarem de mes. Es concentren els tres demà dissabte. Al llarg de tota la jornada, es tornarà a celebrar i ja en són molts anys i vegades, el tradicional DIA DE LA COCA. Mitjançant la condimentació de coques, dolços i demés productes del gènere per part de les persones que ho vulguen fer i col·laborar, es posen a la venda i els beneficis són per a sofragar les despeses que generen les obres parroquials, en aquest cas per a seguir amb les obres dels locals parroquials "Verge del Carme". Les paraes, tradicionals barraques, estaran ubicades a la Plaça d’Espanya i a la Plaça de l’Església.

A les 12 hores, per acomiadar el mes de la Mare de Déu, es farà un acte amb la Verge en el qual participaran xiquetes i xiquets de Comunió, Postcomunió i Cor Infantil parroquial. Serà a l’església, davant la imatge de la Verge Immaculada.

Finalment, a les 20 hores, també a l’església parroquial, hi haurà el VIII Aplec de Rondalles. Actuaran la rondalla invitada d’Orba i la rondalla de l’Escola Municipal de Música.

A la imatge, el cartell anunciador de l’Aplec de Rondalles.

UN TOTAL DE 220 XIQUETES I UN XIQUET PARTICIPEN EN LA PROVA COMARCAL DE GIMNÀSTICA RÍTMICA, CELEBRADA A GATA

UN TOTAL DE 220 XIQUETES I UN XIQUET PARTICIPEN EN LA PROVA COMARCAL DE GIMNÀSTICA RÍTMICA, CELEBRADA A GATA

Al voltant de 220 xiquetes van participar, dissabte 24 de maig, en la quarta i última fase comarcal de gimnàstica rítmica de la Marina Alta que es va celebrar a Gata. La competició comarcal, organitzada per la Regidoria d’Esports i amb la col·laboració del CEMA, va reunir a gimnastes de les escoles esportives municipals d’Ondara, Dénia, Benissa, Poble Nou de Benitatxell i Gata.

Des de l’Escola Esportiva Municipal de Gata s’ha qualificat la jornada com d’èxit organitzatiu i esportiu i s’ha felicitat a totes les seues gimnastes per la progressió que han fet durant tota la temporada. Destacar que van pujar a pòdium Sergi Buigues, en la categoria de aleví masculí; Lara Torres(1ra), aleví femení i el conjunt aleví; en la categoria cadet individual, Marina Jorro (1ra), Eva Signes (3ra), i Maria Fernanda Cardoso( 1ra), juvenil individual.

FONT: Fotos de la composició i text: Gabinet de premsa, Ajuntament de Gata

DE NOU, COL·LECTA EXTRAORDINÀRIA DE SANG, EL PRÒXIM DIJOUS 5 DE JUNY

És molt important donar sang i més ara de cara a la campanya estival, que augmenta el nombre d’accidents i la necessitat de salvar vides. Per això, el pròxim dijous dia 5 de juny, al Centre Social, la tradicional col·lecta mensual es transformarà en EXTRAORDINÀRIA.

Abans, el dimarts dia 3, a les 12 del migdia, a la sala de sessions de l’Ajuntament, la regidoria de Sanitat de l’Ajuntament de Gata i el Centre de Transfusió d’Alacant presentaran la citada col·lecta. En l’acte estaran presents, a més de l’alcaldessa, Maite Signes, i la regidora de Sanitat, Mª Rosa Simó;  Mª Teresa Garro Martínez, Subdirectora d’infermeria del Centre de Transfusió d’Alacant; i José Pedro, responsable de les donacions a Gata.

FONT: Gabinet de Premsa, Ajuntament de Gata.

 

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.484, la del dia 10/5-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.484, la del dia 10/5-

I anem fent fotos de fotos. La part superior de la fotografia de l’entrada anterior, és ara una altra imatge. Aprofitant que el paisatge gater tan important es veia tant bé, he retallat el marc de les cases del Tossalet, part de la grua de l’estació, l’ermita i els xiprers, començant a creixer, sense oblidar-nos de part de la Casa Roja.

FONT: Retall de fotografia, de la fotografia pujada al facebook per Eugeni A. Moncho.

 

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.483, la del dia 9/5-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.483, la del dia 9/5-

(PODEU FER LA FOTOGRAFIA EN GRAN, PER A VORE'LS MILLOR A TOTS, PUNXEU ACÍ)

Seguint amb les fotografies antigues de temàtica escolar, una altra del curs de Don Joaquín Mestre. Era també un record de l’escola -que estava molt prop d’on tenia ell l’escola, ací estan davant la fonda i l’estació on es van posar el mestre i els xiquets. Era el curs 1955-1956. Observeu com tots els xiquets a les ordens de Don Joaquín, es de suposar, o del fotògraf, posaven amb els braços plegats, faria fred perquè anaven tots molt abrigats. També cal observar, com passava en l’altra entrada, que n’hi havia xicons de diverses edats. El fotògraf era E. Utrilla de València.

Però, a banda del record escolar de tot el grup, la fotografia de un afegit, s’obri darrere un paisatge històric per a Gata amb tres elements diferenciadors, dels quals en queden dos. La grua de l’estació, que encara hui permaneix impertèrrita com un record; l’ermita allà dalt del Tossalet i l’abigarramenta de les cases del barri. Finalment, la Casa Roja, que dominava la part baixa. En la pròxima fotografia antiga es mostra el detall de tota esta part de la fotografia que deia.

Com ja vaig dir ahir a l’altra fotografia, si aneu coneguent algú ho podeu dir i entre tots la completarem.

FONT: Fotografia pujada al facebook, propietat de Eugeni Adolf Moncho.

 

LA REGIDORIA DE CULTURA SIGNA UN CONVENI AMB LA RONDALLA DE GATA

LA REGIDORIA DE CULTURA SIGNA UN CONVENI AMB LA RONDALLA DE GATA

La regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Gata i la Rondalla de l’Escola Municipal de Música han signat un conveni de col·laboració que té com a objecte possibilitar la realització de totes les activitats musicals, culturals i socials que puguen organitzar-se.

Juan Pedrós, regidor de Cultura, i Carlos Torres, representant a la Rondalla, han sigut els encarregats de signar el conveni entre les dos organitzacions.

D’acord amb el conveni, la Rondalla realitzarà diferents actuacions al llarg de l’any: Concert de Nadal, Audició de Fi de curs, Concert d’estiu, Concert Fira de Gata i l’Aplec de Rondalles, que se  celebra el proper dissabte 31 de maig, a partir de les 20 hores, a l’Església de Sant Miquel Arcàngel.

A la imatge el regidor i Carlos Torres, en representació de la Rondalla.

FONT: Fotografia i text: Gabinet de premsa, Ajuntament de Gata.

 

LA PREMSA PARLA DE...el plenari (xarxa d'aigua potable i tanques publicitàries) i la sequera a la comarca

Tres notícies trobem a la premsa, entre ahir i hui, que ens afecten a Gata. Ahir LAS PROVINCIAS, avançava la notícia que s'aprobava al plenari despusanit. Al respecte del canvi de l'aigua potable deia: "Gata solicitará a la Diputación una ayuda para cambiar la red de agua de tres calles". Hui, el diari INFORMACIÓN publica sobre les tanques publicitàries: "Gata frena la proliferación de vallas tras detectar cien ilegales".

Finalment, ens afecta també el reportatge que publica La Marina Plaza sobre la sequera a la Marina Alta i les reserves hídriques. "Las reservas hídricas en el subsuelo del litoral de la Marina Alta apenas superan ya el 10%". Els subtítols: "La comarca es junto a la costa de Valencia la única geografía nacional con un índice de precipitaciones «extremadamente seco» entre septiembre de 2013 y el pasado mes de marzo"; "Muchas de las poblaciones se nutren de acuíferos y la memoria del Plan Hidrológico Júcar advierte del agotamiento del pozo Dénia-Ondara" i "Desde enero, los ayuntamientos estudian la creación de una red comarcal de tuberías para poder obtener excedentes de la planta de Xàbia."

Pr ser un tema interessant, ací teniu l'enllaç: http://lamarinaplaza.com/2014/05/29/las-reservas-hidricas-en-el-subsuelo-del-litoral-de-la-marina-alta-apenas-superan-ya-el-10/.

FONTS: diari LAS PROVINCIAS 28-5-2014 i diaris INFORMACIÓN i digital LA MARINA PLAZA, 29-5-2014. 

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) - 1.481, la del dia 7/5-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) - 1.481, la del dia 7/5-

Sempre hi ha persones impacients per vore fotografies antigues, actualitzades, per això vaig avançant com es puga. Ara publique la que corresponia posar el dia 7, la 1.481. També és de temàtica escolar com l’anterior i com les que succeïran. Un xiquet es fotografiava amb un llibre i un mapa darrere, a l’escola era típic i tradicional, la careta és de la família dels Moncho. La foto la va pujar al facebook Paco Moncho. El fotògraf solia ser foraster, de València o Alacant. Eixe dia era la festa de la fotografia al Grup Escolar.

FONT: Fotografia propietat de Paco Moncho.   

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) - 1.482, la del dia 8/5-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) - 1.482, la del dia 8/5-

(PODEU FER MÉS GRAN LA FOTOGRAFIA, IDENTIFICAR MÉS A TOTS, PUNXANT ACÍ)

Anem fent camí amb les fotos antigues, ara amb un grupet dedicades a l’ensenyament dels anys 50 i 60 del segle XX, com aquesta que tocava ser publicada el passat dia 8. La classe de Don Joaquín, els xicons es fotografiaven. Aquesta fotografia la va pujar al facebook l’amic Eugeni Adolf Moncho. Com vegeu titulava: "Recuerdo del colegio", estava amb suport de cartró, el fotògraf era Manuel Reinoso de Catarroja, que tenia l’estudi al carrer Progreso, 49 d’aquell poble valencià. De més grans -darrere- a més menuts, i li ajudava Don Francisco Costa Boronat, que després seria director del Grup Escolar. Pareix la façana de Ca Pepito Salvá i Consuelo Monfort, al costat de l’església. Potser no estava fet el Grup Escolar i ell donava classe a l’Avinguda de la Pau. Si conegueu algun dels xicons, podeu anant completant la fotografia. Gràcies.

FONT: Foto propietat de Eugeni Adolf Moncho. 

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.480, la del dia 6/5

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.480, la del dia 6/5

(PODEU FER LA IMPRESSIONANT FOTOGRAFIA ESCOLAR, PUNXANT ACÍ)

Torne a reprendre la sèrie de fotos, documents, imatges antigues, aquelles que tant agraden als gaters. La foto que vos pose ara i que corresponia al passat dia 6 d’aquest mes és la 1.480 a vint ja tan sols de 1.500. També és escolar, pujada al facebook i guardada com un tresor per Eugeni Adolf Moncho. Sabeu qui són?. Són totes les xiquetes que anaven a la nova escola a finals dels 50 (el Grup Escolar es va inaugurar el dia 6 de desembre de 1958) i principis del 60 del segle XX. Estan en escala, totes es veuen. També les mestres estan dalt de tot. Destaquem a Donya Mercedes, Donya Rosa i Donya Anita, de dreta a esquerra. Si identifiqueu alguna xiqueta ho podeu posar, anirem completant tot el quadre. Una foto històrica, que ve bé ara, per al final del curs escolar 2013-2014.

FONT: Foto pujada al facebook per Eugeni Adolf Moncho.

AHIR...HUI, SEMPRE GATA (21): al Raval, el carrer Palmeral Alt

AHIR...HUI, SEMPRE GATA (21): al Raval, el carrer Palmeral Alt

Seguisc comparant carrers del barri del Raval, el coret del poble, el més antic, d'aquells anys 60 del segle XX, amb les imatges actuals del mateix carrer. Ara, la comparació 21 li correspon al carrer Palmerar Alt. Observeu quina entrada tenia el carrer des del carrer Bisserot, era l'any 1964, quan es va inaugurar l'enllumenat fluorescent. Mireu les penyes que es presentaven. L'any 1967, amb motiu de posar el clavegueram i la xarxa d'aigua pels carrers, van tindre que aplanar-se tots aquests carrers. Mireu ara, a maig de 2014, amb un sol de justícia, quina comparança.

FONT: Foto superior propietat de Antonio Monfort.

EL PLE APROVA LA REGULACIÓ DE LES TANQUES PUBLICITÀRIES DELS VIALS, ESPECIALMENT A LA CARRETERA DE XÀBIA, FINS EL·LIMINAR-LES DEFINITIVAMENT

EL PLE APROVA LA REGULACIÓ DE LES TANQUES PUBLICITÀRIES DELS VIALS, ESPECIALMENT A LA CARRETERA DE XÀBIA, FINS EL·LIMINAR-LES DEFINITIVAMENT

S’aprova sol·licitar al Pla d’Obres i Serveis de Diputació, l’obra de 440.000 euros per acondicionar la xarxa d’aigua potable dels carrers Duquessa d’Almodóvar, La Bassa i Doctor Gómez Ferrer

L’Ecoparc de Gata passarà des del dia 1 de juny a ser gestionat per Sòlgata

Aquests tres punts van ser els més importants del primer ple ordinari d’una nova etapa municipal, on s’estrenaven tant la nova alcaldessa María Teresa Signes Caselles com el regidor Jesús A. Palacios. El plenari va transcórrer molt tranquil i es van aprovar tots els punts, bé per uanimitat o bé amb l’abstenció de l’oposició (PSOE i Compromís).

El ple, per unanimidad, va aprovar la regularitzacií fins arribar a la el·liminació de les tanques publicitàries als vials públics. Davant de la proliferació de tanques publicitàries en el terme municipal de Gata, especialment en el paratge de la Rana, es va aprovar en el plenari d’anit l’inici d’un expedient per a regular la seua instal·lació.

El primer pas és un estudi de les existents per conèixer la seua legalitat i seguidament elaborar un reglament adaptant-se a la normativa estatal vigent. Es va acordar donar un temps inicial de 6 mesos per què els propietaris de les tanques, o dels terrenys en el seu cas, les retiraren si no són legals i passat este termini iniciar l’expedient de sancionament. També es va decidir evitar que se n’instal·len més a la zona de la carretera de Xàbia que ja està saturada. D’esta manera, es pretén evitar accidents de trànsit però també acabar amb la contaminació visual.

Al capítol de assumptes d’urgència, l’equip de govern (PP) va presentar al plenari la inclusió dins el Pla d’obres i Serveis de la Diputació Provincial  per a 2015 de l’obra de condicionament de la xarxa d’aigua potable. L’alcaldessa, Maite Signes, va explicar que es tracta de substituir els tubs de plom per a adaptar-se a la nova normativa europea. També va explicar que, encara que s’ha de fer en tot el municipi, s’iniciaria amb una primera fase ja que es tracta d’un obra de gran envergadura. La primera fase,  que té un pressupost de 440.000 euros, afectaria als carrers La Bassa, Duquessa d’Almodóvar i Dr Gómez Ferrer. Tots els grups municipals van aprovar la proposta ja que la van qualificar com a una obra prioritària no sols per adaptar-se a la nova normativa sinó també per salut. El portaveu de Compromís, Maties Monfort, va afegir a la moció que es posara que aquesta intervenció serà la primera, per a què es canvie tota la xarxa, ja que és necessària.

Una important notícia, que es va donar a conèixer al capítol de Precs i preguntes, va ser donada pel representant a la Diputació de l’Ecoparc, el regidor Joan Vicente Vallés (Compromís), ja que va dir que des de l’1 de juny, l’Ecoparc passa a ser cedit a l’empresa municipal Sòlgata, i que s’abonarà el deute amb l’empresa que ho gestionava fins ara. Gestions del regidor d’Hisenda Guillermo Cholbi i l’alcaldessa MaiteSignes, van donar com a fruit que no es cobrarà l’interés del deute referit.

Al capítol de Central, es va aprovar, per unanimitat, donar suport a la proposta per rebaixar l’IVA als sectors professionals de la perruqueria i imatge personal ja que es considera un dels sectors que s’ha vist més afectat per la passada pujada de l’IVA i on s’han perdut molts llocs de treball.

A Urbanisme es van aprovar els punts sobre els preus de les finques de Gata Residencial afectades pel projecte d’obres, amb el vot a favor del PP i l’abstenció de l’oposició. Tamé s’aprovà, al capítol d’Hisenda, l’expedient Extrajudicial de Reconeixement de Crèdits, número 3/2014, que puja a uns 11.000 euros, de factures de l’any passat 2013 que han entrat al Consistori el 2014.

Finalment, al capítol de Personal es va portar endavant la proposta per a reclamar l’avançament de l’edat de jubilació dels membres dels cossos de la Policia Local i equiparar-les amb altres forces de l’Estat. Tots els regidors van votar a favor.

A la fotografia, un moment del plenari d’anit.

FONT: Ajuntament de Gata, Gabinet de Premsa.


PER FI, ARRIBA LA PLUJA, ENCARA QUE INSUFICIENT

PER FI, ARRIBA LA PLUJA, ENCARA QUE INSUFICIENT

Plou poc, però per lo poc que plou, plou prou...

El refrany el podríem aplicar ara, després de mesos de sequera. Aquesta vesprada hem sentit els gaters un suspir al cor, tornava l'aigua a xorrar per les canaleres, per les rajoletes de les voreres dels carrers. Tres arruixats prou fortets i au. No ha pogut ser més, s'ha netejat un poc la terra, els cotxes, les cases...Però, està clar que ha sigut insuficient, ja vorem demà si tenim algun nuvolot més que ens deixe algunes gotes més.

A la fotografia de Miguel Ferrando, que ha pujar al facebook, podeu vore el primer arruixat que ha fet al migdia. Ací vegeu com estava el Passeig d'Alacant i com ha agafat algun veí pel mig del carrer.

ATENCIÓ!, SUCCÉS: CAU EL CABLEJAT AL CANTÓ DELS CARRERS CALVARI I TEULADA

ATENCIÓ!, SUCCÉS: CAU EL CABLEJAT AL CANTÓ DELS CARRERS CALVARI I TEULADA

El carrer ha sigut tallat per la Policia Local

Potser la causant la poca pluja que ha caigut o potser tenia que caure, el ben cert és que el cablejat telefònic i elèctric s'ha després aquesta vesprada, al cantó entre el carrer Calvari i carrer Teulada. Per tal motiu, la Policia Local de Gata ha informat que el carrer Calvari ha quedat tallada aquesta vesprada i estarà tota la nit. Demà, ja sense pluja, començaran els treballs de reparació.

FONT: Foto i informació, Policia Local de Gata.