Blogia

CRONISTA DE GATA DE GORGOS

LA PREMSA PARLA DE...la roda de premsa en precampanya de Compromís Gata

LA PREMSA PARLA DE...la roda de premsa en precampanya de Compromís Gata

El diari LAS PROVINCIAS (la Marina) publica hui divendres la notícia que avançava anit, la roda de premsa de Compromís per Gata, de cara a la precampanya electoral. Titula el diari: "Compromís Gata inicia la campaña sin tener aún candidato y con la vista puesta en el paro y en el polígono". El subtítol: "El secretario local avanza que el cabeza de lista se onocerá dentro de un mes y que van a preparar una candidatura "novedosa" y fuerte". Ací teniu l’enllaç a la notícia: http://www.lasprovincias.es/marina/201501/16/compromis-gata-inicia-campana-20150116001155-v.html.

A la fotografia de Rosa González, la gent de Compromís Gata que van fer la roda de premsa: Magda i Joanvi, regidors actualment, i José i José Fran, nous.

FONT: diari LAS PROVINCIAS HUI DIVENDRES 16-1-2015. / Foto: Rosa González.

LA PREMSA PARLA DE...les festes de Sant Antoni (Raval-Gata) i d'Ignacio Cardona

Dos notícies trobem al diari LAS PROVINCIAS-La Marina hui dijous 15 de gener, una de festes i altra d'esports relacionades amb Gata. La més directa, la de les festes de Sant Antoni al barri del Raval, i la indirecta, la d'Ignacio Cardona, el xabier de mare gatera, subcampió provincial.

Titula la primera: "Gata arranca los festejos de Sant Antoni con una chocolatada y carretons". Ací teniu l'enllaç: http://www.lasprovincias.es/marina/201501/15/gata-arranca-festejos-sant-20150115000213-v.html.

FONT: diari LAS PROVINCIAS, 15-1-2015.

COMPROMÍS PER GATA COMENÇA LA SEUA CAMPANYA PRE-ELECTORAL PER A MAIG

COMPROMÍS PER GATA COMENÇA LA SEUA CAMPANYA PRE-ELECTORAL PER A MAIG

Este matí s'han presentat per part del "nou equip" de Compromís per Gata, les línies fonamentals "per dur el canvi al nostre poble amb la força que esperem que ens doneu els ciutadans i ciutadanes", han comentat al facebook de "Compromís per Gata de Gorgos".  Es referixen a la campanya, que ara és pre-electoral, fins que arribe el mes de maig. "Per això vos animem a col·laborar i participar del projecte de Compromís i posem al vostre abast a més d'esta plana, l'espai de participació de la nostra web http://gata.compromis.net/participa/", seguien dient.

A la fotografia, podeu veure als quatre participants en la presentació este matí al saló d'actes de l'ajuntament: d'esquerra a dreta -mirant la foto- Magda Mengual i Joanvi Vallés, actualment regidors gaters, José Montaño i José Fran Mulet. Les frases que apareixen a la fotografia són com a reclams del grup.

FONT: Compromís per Gata de Gorgos.

RECULLEN ELS PREMIS DEL MUNTATGE FOTOGRÀFIC DEL JÚNIOR A LA PLAÇA DE NADAL DE GATA

RECULLEN ELS PREMIS DEL MUNTATGE FOTOGRÀFIC DEL JÚNIOR A LA PLAÇA DE NADAL DE GATA

Si recordeu, la Plaça de Nadal de la Plaça Nova de Gata, va tindre un racó dedicat a les disfresses dels personatges d'un betlem i fotografiar-se els que vulgueren amb ells. Van fer el muntatge els monitors del Moviment Júnior i el van fer efectiu el dia 2 de gener, quan van participar associacions i grups, com el parroquial.

Al facebook es mesuraven els "Me gusta" que tenien i els que més rebien un regal de l'empresa col·laboradora "Ale-hop". 

A les fotografies, tant de portada com interiors, teniu als guanyadors dels premis.

Foto de Vero Vives Costa.
Foto de Vero Vives Costa.
FONT: Moviment Júnior, Parròquia de Gata / Facebook.

PERE VICALET DIRIGIRÀ DISSABTE A LA UNIÓ MUSICAL DE XERACO

PERE VICALET DIRIGIRÀ DISSABTE A LA UNIÓ MUSICAL DE XERACO

Dissabte 17 de gener, dia de Sant Antoni, el director músic gater PEDRO VICENTE CASELLES MULET (Pere Vicalet per a molts) actuarà a la Casa de la Cultura en un nou concert de la Unió Musical de Xeraco, el poble de la Safor que està provant directors. Esta vegada es compta amb la presència com a director invitat del jove director, compositor i artista digital, el gater Pere Vicalet. Format entre les Universitats i Conservatoris de Budapest i València, Pere Vicalet estudia Direcció d’Orquestra i Cor, Direcció de Banda, Composició, Magisteri Musical i Màster de Música. En el programa s’inclouran obres de James H. Losay, Bert Appertmont i Òscar Navarro.

Em comenta el propi Pere: "com que l’antic director titular s’ho va deixar, ara han estat un temps convidant a diferents directors per dirigir la banda en qualitat de director convidat. Cada director ha fet un programa des de setembre amb un total de tres concerts (contant el d’aquest dissabte). A més, els concerts li serveixen a la Banda per preparar-se també amb els diferents directors, de cara a l’assistència al Certamen de Bandes de Música que tenen el proper més de maig. Com que l’obra obligada era Noah’s Ark de Bert Appertmont, la resta del programa seleccionat d’aquest dissabte també estarà relacionat amb música inspirada amb els escrits de la Bíblia, més concretament amb l’Antic Testament, on els autors són a més de Bert Appertmont, James H. Losay i Òscar."

FONT: Notícies de FSMCV / Pere Vicalet. Foto del seu facebook.

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.658, la del dia 31/10/2014-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.658, la del dia 31/10/2014-

Corresponia acabar les fotografies del mes d’octubre, l’últim dia, amb la nº 1.658. Ací teniu un retrat molt graciós. Es tracta d’una xiqueta fotografiada als anys 50. Mireu la careta entre asustada i expectant amb una piloteta. Agraïsc a la protagonista, Consuelo Monfort Pons, la deferència de dejar-me-la publicar al meu blog. La podeu també veure com a portada actual del seu facebook.

FONT: foto propietat de Consuelo Monfort Pons.

CADASTRE REGULARITZARÀ ELS IMMOBLES DE GATA

CADASTRE REGULARITZARÀ  ELS IMMOBLES DE GATA

La primera part serà un estudi de tots els immobles del municipi, tant rústics com urbans. Esta tasca, que s’allargarà fins octubre de 2015, pretén posar al dia les noves edificacions o reformes de vivendes que no s’ hagen donat d’alta. Esta revisió no suposa un augment de valors de les edificacions sinó una actualització de les construccions existents i del seu volum.

Serà la pròpia Direcció General de Cadastre qui envia el personal qualificat per dur endavant esta tasca de regularització i inspecció i avisarà a cada municipi el termini en què es realitzarà.

19-1-2015: Relacionada amb esta informació i notícia, vos pose l'article de LAS PROVINCIAS al següent enllaç: http://www.lasprovincias.es/comunitat/201501/18/hacienda-rastrea-tierra-aire-20150118141750.html.

Foto de portada de la pàgina web de l’Ajuntament. Vista parcial del parc del Raval i les cases del barri.

FONT: Ajuntament de Gata / BOE.

EL RAVAL DE GATA ES PREPARA PER A LES PRIMERES FESTES DE L’ANY, DESPRÉS DELS NADALS-REIS: Sant Antoni, del 16 al 18 de gener

EL RAVAL DE GATA ES PREPARA PER A LES PRIMERES FESTES DE L’ANY, DESPRÉS DELS NADALS-REIS: Sant Antoni, del 16 al 18 de gener

La xocolatada i els carretons de despusdemà divendres dia 16 de gener de 2015 serà el primer acte dels tres dies de festes que els veïns dels carrers del voltant de la Placeta de Sant Antoni i del Raval, en general, així com per extensió de tot el poble de Gata, viuran en honor a Sant Antoni del Porquet. Un sopar popular i el concert de "The Kings Bee" completaran la jornada festera. El matí del dissabte, festivitat del patró, serà per a la VIII edició de POSA VI, TASTA VI. Hi haurà concurs de tasta de vins del terreny i esmorzar. A les 13 hores, el grup local LA LLATA actuarà fent les seues clàssiques dansaes. A les 14 hores hi haurà dinar. A les 20,15 serà l’OFRENA DE FLORS al Sant a la Placeta, seguida d’una xicoteta romeria pels carrers del barri, acompanyats de dolçaina i tamboret.

A les 22 hores serà el sopar popular i l’actuació del conjunt LOS BRADMIS. El diumenge dia 18, el barri i el poble faran la festa gran. A les 10 es concentraran a l’aparcament del Poliesportiu municipal els carros, cavalls i cavalleries per a la desfilada que serà a les 11 hores, camí de les Alcolaies. A les 12 partirà la comitiva de festers, autoritats i veïnat des de la Placeta fins l’església amb el santet. A les 12,30 hores serà la missa solemne en honor a Sant Antoni i a les 13,15 hores, l’espectacular bendició d’animals amb la desfilada de carros, cavalls i portadors.

Com cada any, degust al testament fet pel Tio Pepe Lluís (José Costa Vives) sofragen la festa i són majorals d’honor Francisca Monserrat Torres i Francisco Mulet Signes, nebot de la dona del llauradors que començà aquesta tradició des de finals dels 40 del segle XX. 

FONT: Cartell anunciador de les festes, Ajuntament de Gata.

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.657, la del dia 30/10/2014-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.657, la del dia 30/10/2014-

(PODEU FER LA FOTO UN POC MÉS GRAN, PUNXANT ACÍ)

Reprenc la sèrie de fotografies antigues, amb una foto de les que s’anomenen "potents". Me la facilita Elisa Pedro Segura, que l’ha trobada -em diu- per ca sa uela. Li agraïsc la deferència perque és una bona foto. Seguint amb la sèrie correspondria a la foto del dia 30 d’octubre de 2014. 

Vegeu a l’encreuament de la carretera d’Ondara amb la carretera de Xàbia, era una volta ciclista. Mireu els corredors que venien de Xàbia i anaven cap a Ondara. Podia ser a finals dels anys 40. Perquè?. Perque estava ja posada la nova creu de terme just a la cantonada. La vegeu a l’esquerra de la foto amb els hòmens apilats al voltant d’ella per a no perdre’s l’espectacle. Perque encara no estava obert el carrer la Creu ja que hi havia una mitgera que inclús té una publicitat de l’Hotel Venturo, que posa que estava Xàbia a 8 kilòmetres. Mireu la senyal que indicava "A Alicante". Un altre detall, la carretera encara estava amb adoquins. Dels hòmens sols puc desobrir a la dreta a Eduardo amb ulleres i jaqueta. Una imatge bonica i antiga.

FONT: Foto propietat de Elisa Pedro Segura.

L'ATUR (EL PARO) A GATA, A DESEMBRE: 16 parats menys dels inscrits

Hui comença el dia amb la notícia de l'atur ("el paro") de desembre, conegut gràcies a la informació de CC.OO.Marines-PV i publicat al diari digital LA MARINA PLAZA. A la notícia es fa un resum de l'any 2014 i també de l'últim mes. Titula: "La Marina Baixa necesitaría dos décadas para alcanzar el pleno empleo y la Alta más de una". Al respecte de tot l'any i la comarca diu: "La Marina Alta cerró el año con 15.408 desempleados, esto es 1.023 menos que el año pasado". GATA baixa el nombre de parats. Si en novembre de 2014 eren 543, ha acabat desembre de 2014 amb 527, és a dir 16 menys. L'any passat, a desembre de 2013, hi havia 554 aturats, per tant ha baixat la xifra en 27 persones.

També els diaris Información i Levante-EMV porten la notícia, però a nivell comarcal.

FONT: diari digital La Marina Plaza hui 13-1-2015, seogns dades facilitades per CC.OO.

IMATGES CURIOSES: QUÉ VISTA ENS OFEREIX EL MONTGÓ, des de les Costeres de Gata!

IMATGES CURIOSES: QUÉ VISTA ENS OFEREIX EL MONTGÓ, des de les Costeres de Gata!

(PODEU FER MÉS GRAN LA FOTO, PUNXANT ACÍ, I GAUDINT DEL PAISATGE)

Comencem el dia fixant-nos en el nostre MONTGÓ. Al seu facebook ha posat José Salvador Ginestar Torres aquesta imatge que a més de important i molt bona és curiosa, mireu quina vista ens ofereix el Montgó amb eixes boirines al cel. La foto està presa des de dalt les Costeres, al terme de Gata. No és d’ara mateix, pero serveix de referència. Es veu tota la vall que es forma fins les faldes del "pare" Montgó. Destaca -per darrere de la tanca publicitària l’eucapitus gegant del paratge de La Rana. Al fons, ahí està ell (el Montgó) quiet, amb eixa forma característica que tots els gaters un dia somniem quan estem fora de casa.

FONT: Foto propietat de José Salvador Ginestar Torres.

CANVI DE DIA PER A RECOLLIR ENSERS I RESIDUS VOLUMINOSOS, des de demà dia 14, serà els dimecres

L'alcaldessa de Gata, María Teresa Signes Caselles, ha emés un bàndol per al canvi del dia de recollida domiciliària d'ensers i residus voluminosos. A partir de demà dimecres 14 de gener la recollida d'aquest material es farà DIMECRES i no dijous que s'estava fent fins ara. El sistema de recollida segueix igual i s'avisarà amb suficient antel·lació al retén municipal o a la mercantil municipal Sòlgata, que porta el sistema de recollida. El bàndol també recorda que la recollida de cartró continua com fins ara, recollint-se els dijous per la nit.

FONT: Ajuntament de Gata / Sòlgata.

CA LA DATILERA ES REUBICA AL CARRER LA BASSA (per les pròximes obres a la plaça)

CA LA DATILERA ES REUBICA AL CARRER LA BASSA (per les pròximes obres a la plaça)

De fet històric considera la família el canvi. Hui, dilluns, s'ha posat en marxa la nova tenda de Ca la Datilera, que es reubica al carrer La Bassa, obligada per les pròximes obres que començaran prompte a la Plaça de l'Església. Comentava Sefa Mulet, germana de Juan: "despres de mes de 100 anys, mes de tres generacions i milers de circunstancies del desti, CA LA DATILERA emigra al carrer la Bassa provisionalment mentre duren les obres a la Plaça de l'Esglesia ¡¡¡¡ no son temps afortunats per deixar al atzar la venta del dia a dia¡¡¡ esperem duren poc i esta Tenda tradicional torne al lloc de sempre¡¡¡"
Tota la família va ajudar a passar les coses, els productes i Juan i Rosa han començat hui una nova etapa al carrer La Bassa. La tenda quasi fa cantó amb el carrer Xaló. Sort, seguiu comprant i recordeu que el mateix havia que haurà, però un poc més amuntet.
    FET HISTORIC: Despres de mes de 100 anys , mes de tres generacions i milers de circunstancies del desti....CA LA DATILERA emigra al Carrer la Bassa provisionalment mentre duren les obres al la pl. De L.Esglesia ¡¡¡¡ no son temps afortunats per deixar al  atzar la venta del día a dia¡¡¡ esperem duren poc i esta Tenda tradicional torne al lloc de sempre¡¡¡ Esta  vesprada tots el familiars hem ajudat a Juan i Rosa a traslladar a LA DATILERA, espere molta sort per a  ells en este periode de temps¡¡¡¡
FONT: Fotos Sefa Mulet Salvador pujades al seu facebook.

BONS RESULTATS DELS GATERS A LA CURSA DE FONTILLES

BONS RESULTATS DELS GATERS A LA CURSA DE FONTILLES

Ahir diumenge es va córrer la II Cursa Popular de Fontilles (Vall de Laguar) "Corre per la salut de tots", a benefici de Fontilles, organitzada per Fontilles (salud y desarrollo) i l’Ajuntament de Vall de Laguar. Els corredors gaters van aconseguir molts bons resultats. Cinc d’ells es van emportar cap a casa trofeus.

Said Day Day (C.A. Dianium) amb 26 minuts i 1 segon va ser el guanyador absolut de la prova. Al lloc 11 de la general entrava Vicent Mulet Diego (C.A. Gata), primer veterà B masculí, amb un temps de 29 minuts i 15 segons. Al lloc 29 va quedar Francesc Ferrer Mulet (C.A. Gata), primer veterà C. Va fer un temps de 32 minuts i 21 segons.

La segona dona de la prova absoluta va ser Christina Mallett també del C.A. Dianium (60 a la general i primera de la seua categoria veterana A). Va fer un temps de 34 minuts i 55 segons. 
La corredora sénior Eva Escortell Crespo va quedar tercera absoluta i segona de la seua categoria amb un temps de 34 minuts i 58 segons, sent la 62 de la general.

A la imatge, vegeu als gaters amb els seus trofeus. D'esquerra a dreta: Francesc, Vicent, Christina, Eva i Said.

ROBATORI DE PLANTONS D'OLIVERES DE TOT UN BANCAL (terme de Gata)

ROBATORI DE PLANTONS D'OLIVERES DE TOT UN BANCAL (terme de Gata)

Fa uns dies es va produir un robatori, que ens demostra fins on poden arribar les persones que fan aquesta classe de malifetes. El propietari del terreny que vegeu a la fotografia, que es troba just al costat de la carretera de Gata a Jesús Pobre, a l’altura de la casa de Terelis a l’altra part, havia tractorat, llaurat i preparat el bancal. Va comprar trenta plantons d’oliveres a la cooperativa i els va plantar. El propietari Antonio Signes (bar Al Pou) em comentava hui mateix: "En poques hores s’ha quedat al bancal sols amb tres oliveres, just les que donen a la carretera". No em digau que no és tindre males idees. Cal estar sempre alerta, hi ha gent capaç de tot.


XERRADA SOBRE LES XARXES SOCIALS A LA PARRÒQUIA

XERRADA SOBRE LES XARXES SOCIALS A LA PARRÒQUIA

Aquest matí s'ha celebrat als locals parroquials "Verge del Carme" de Gata, una xerrada sobre les xarxes socials, impartida per Javier Flores, del secretariat de pares de l?arquebisbat de València. Organitzat per l'escola de Pares de la parròquia de Gata s'han tractat temes com: "El meu fill davant les xarxes socials". La xerrada era per a previndre, detectar obstacles, orientar i, en definitiva, per a que els pares siguen bons guies a la Xarxa i que els fills arriben a embolicar-se.

FONT: Foto, Parròquia de Gata.

NOU DISC DEL GRUP GATER CARCOMA:CONTRA VIENTO Y MAREA

NOU DISC DEL GRUP GATER CARCOMA:CONTRA VIENTO Y MAREA

El grup gater musical CARCOMA acaba d’editar un nou disc que porta el suggerent títol "Contra viento y marea". Ja podeu comprar el nou disc a tan sols 5 euros.

Els components de Carcoma comenten al seu facebook:

"De moment el podeu aconseguir en els següents llocs:

 Gata de Gorgos (Alacant) - Bar’baros, Perruqueria Juanvi i Betriu Peluquero.

 Pedreguer (Alacant) - Verdolaga Café Pub i Pub Quatre estacions.

 Relleu (Alacant) - Bar El Collaet.

 O també escrivint-nos a: carcomadicto@hotmail.com"

 

    Us recordem que ja podeu comprar el nou disc. De moment el podeu aconseguir en els següents llocs:  Gata de Gorgos (Alacant) - Bar’baros,  Perruqueria Juanvi i Betriu Peluquero.  Pedreguer (Alacant) - Verdolaga Café Pub i Pub Quatre estacions.  Relleu (Alacant) - Bar El Collaet.  O també escrivint-nos a: carcomadicto@hotmail.com  --------------------------------------------  Os recordamos que ya podéis comprar el nuevo disco. De momento lo podéis conseguir en los siguientes lugares:  Gata de Gorgos (Alacant) - Bar’baros,  Perruqueria Juanvi y Betriu Peluquero.  Pedreguer (Alacant) - Verdolaga Café Pub y Pub Quatre estacions.  Relleu (Alacant) - Bar El Collaet.  O también escribiéndonos a: carcomadicto@hotmail.com  Que tingueu un bon cap de setmana!! ;)  #carcoma #contravientoymarea #rock
    JA HO SABEU...animeu-se i compreu-lo. Escoltareu a CARCOMA.

SABIEU...? que a La Vila es va fer una exposició sobre el centenari del tren (1915-2015) i van posar una foto del pont de Gata

SABIEU...? que a La Vila es va fer una exposició sobre el centenari del tren (1915-2015) i van posar una foto del pont de Gata

La coordinadora i supervisora de les exposicions sobre el I Centenari del tren (1915-2015), Virginia García Ortells, es va posar amb contacte amb mi per tal de saber si tenia alguna fotografia d’arxiu. Li vaig facilitar la de la construcció del pont de la via, que seria de 1910 a 1915, aproximadament. La imatge va formar part d’un dels panells genèrics de l’exposició que s’ha fet recentment estes passades festes de nadal a La Vila Joiosa.

Al panell podeu observar que la fotografia està per la part de baix, també hi ha altres ponts en construcció de tot el traçat viari, com el pont del Quisi de Benissa o alguns mateix de La Vila. El títol del panell: "Materialització del projecte de construcció de la línia Fc. Alacant-Dénia". Agraïsc el detall de la senyoreta García i al mateix temps, des del blog faig una crida a tots els usuaris, bé directes o bé del facebook, que si tenen o coneixen fotografies d’aquella època de fa cent anys, me les facen arribar.

FONT: Foto feta per Virginia García Ortells. Exposició centenari tren, La Vila.

IMATGES CURIOSES: un altre rei, una altra màgia (Reis de Gata, FITLCV)

IMATGES CURIOSES: un altre rei, una altra màgia (Reis de Gata, FITLCV)

Encara ressona la Festa dels Reis Mags a Gata i al facebook van apareguent més fotos, algunes tan simpàtiques com aquesta. Si ahir portava la imatge del rei Baltassar, amb la Verge i el Nen Jesús, hui li toca a una altra imatge curiosa, la del Rei Melcior parlant amb un xiquet al carrer Doctor Gómez Ferrer de Gata. Deia el representant de Sa Majestat: "Imagenes como esta, me hace creer en la magia de los reyes magos..."

Vegau la inocència, la candor i dolçor del xiquet que porta gorreta i tot, està més que emocionat. Era la Nit Màgica i aixina es palpava als carrer i places de Gata.

FONT Imatge pujada al seu facebook per Pere "Gon Bau".

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) –la nº 1.653 del 26/10/2014-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) –la nº 1.653 del 26/10/2014-

Recuperant fotografies poc a poc. La foto del 26 d’octubre pertanyia al programa de festes de 1980. Es tracta d’una estampa que ja no pot tornar, la de la cordà al carrer Signes. Una foto de Pons mostrava les rateres, el foc, l’ambient de la cordà. Es publicava en aquell programa.

FONT: Programa de festes de 1980.