Blogia

CRONISTA DE GATA DE GORGOS

FOTOS ANTIGUES (Gata en el record) -1.498, la del dia 24/5-

FOTOS ANTIGUES (Gata en el record) -1.498, la del dia 24/5-

Reprenc la sèrie de fotos antigues. Anem a un altre tema. També de la col·lecció de la família Monfort Soler, aquesta imatge. Vestides de pastoretes i agafades de la mà, les germanes Dora i Antonia.

FONT: Foto propietat de la família Monfort Soler.

ELS GATERS SEBASTIÀ ROIG SIREROL I TONI PONS BOLUFER, MESTRES DE MÚSICA A SANT JOSEP D’EIVISSA

ELS GATERS SEBASTIÀ ROIG SIREROL I TONI PONS BOLUFER, MESTRES DE MÚSICA A SANT JOSEP D’EIVISSA

Sebastià és gater d’adopció (ondarenc, casat amb una gatera) i dirigueix la jove banda, que complix 5 anys

Toni treballa a la mateixa escola de música i pertany a l’Orquestra Simfònica d’Eivissa

Els coneixeu als dos. Dos grans músics i molt bons comunicadors. A les festes els heu vist per Gata. Els dos han tocat a la banda del nostre poble. Sebastià Roig Sirerol és nascut a Ondara i casat amb una gatera, Rosa Pedrós. Toni és gater de naixement. Ara són els mestres de música al municipi de Sant Antoni, a Eivissa. Tots dos han conquerit la música i els músics d’aquella illa.

A Sebastià el vam conèixer un poc més per mig d’un reportatge que vaig publicar al blog el passat 10 d’abril de 2013. Ací teniu l’enllaç: http://cronistadegata.blogia.com/2013/041006-una-gatera-i-un-ondarenc-a-eivissa.-sebastia-roig-sirerol-es-director-de-la-band.php.

Coneguem un poquet més a Toni. Treballa a la mateixa escola de música que Sebastià, ha estat sis any de cap d’estudis. És el professor de trompeta i director de les bandes infantil, juvenil i d’adults de l’escola. També ha estat director dels cinc cursos de perfeccionament musical, que han fet a Sant Agustí. Ha treballat com a professor associat de la UIB (Universitat de les Illes Balears) durant cinc anys. Ara, Toni és membre de la Banda Municipal de Sant Josep, de la banda municipal de Sant Antoni, i col·labora com a membre de l’Orquestra simfònica d’Eivissa.

Cal dir que Toni i Sebastià treballen conjuntamente portant les agrupacions musicals de l’escola i del municipi. Feina que es veu gratament recompensada per l’estima de músics, pares i públic.

5é aniversari de la banda de Sant Josep

A més, la banda de Sant Josep, que dirigueix Sebastià i en la qual toca Toni, està d’enhorabona, ja que acaba de complir cinc anys. És una jove banda formada des de que estan ells. El passat dissabte 14 de juny la Banda Municipal de Sant Josep de sa Talaia (Eivissa) cel·lebrà el seu 5é Aniversari.

La banda dirigida per Sebastià Roig Sirerol, és una banda jove que va ser fundada en el mes de juny de 2009. El concert es va iniciar amb les diferents agrupacions infantil, juvenil  i d’adults que dirigeix el també músic gater en Toni Pons Bolufer. I en la segona part actuà la Banda Municipal de Sant Josep. Va ser un concert molt emotiu ja que a banda de la cel·lebració del 5é Aniversari la banda acomiadaba temporalmente a 6 músics que iniciaran els seus estudis universitaris en Barcelona. Músics que foren fundadors, com a alumnes,de l’escola i la banda baix la direcció d’en Sebastià i que 8 anys després volen per empendre el seu futur fora de l’illa.

FONT: Fotos i informació facilitades per Toni Pons i Sebastià Roig.

DILLUNS 23 DE JUNY S’INICIARÀ LA TEMPORADA D’ESTIU A LA PISCINA MUNICIPAL

DILLUNS 23 DE JUNY S’INICIARÀ LA TEMPORADA D’ESTIU A LA PISCINA MUNICIPAL

El proper dia 23 de juny s’iniciarà la temporada d’estiu a la piscina municipal de Gata amb l’obertura al públic de les instal·lacions i l’inici dels cursos de natació. La regidoria de Serveis Municipals realitza els últims preparatius per deixar les instal·lacions a punt per iniciar la temporada, una vegada finalitzades les obres de reparació i condicionament de la piscina.

 Pel que fa a la natació, són ja més de 150 persones les que s’han inscrit en la variada oferta de cursos que s’impartiran durant els mesos de juny, juliol i agost. El alumnes poden escollir entre les diferents modalitats: debutants, iniciats, perfeccionament, aquagym, bebès, rendiment, etc.

Les inscripcions es podran realitzar encara durant aquesta setmana a les oficines de Solgata  (965756487), de 9 a 13 hores pel matí i de 16 a 20 hores, per la vesprada.

FONT: Foto i text Gabinet de premsa, Ajuntament de Gata.


LA POLICIA LOCAL PERSEGUEIX UNS LLADRES A GATA RESIDENCIAL, PERÒ ESCAPEN

La Policia Local de Gata ha informat del succés d’ahir. Anit, la Policia de Gata inicià una persecució per tractar de donar-li alcanç a dos persones que fugiren en un vehicle quan varen vore el cotxe de policía realitzant la patrulla nocturna de vigilància. Finalment no se’ls va poder agafar i escaparen.

Els policies tornaren a Gata Residencial per ver una ullada de tot el residencial i esbrinar què estaven fent aquestes persones i trobaren una vivenda amb els cristalls trencats a pedrades però a la que no hi varen poder accedir, i una segona amb la porta de casa oberta a la que sí hi accediren però no els donà temps a emportar-se res.

Al menys, els van astorar i desbaratar els plans.

FONT: Policia Local de Gata.

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.497, la del dia 23/5-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.497, la del dia 23/5-

De la mateixa temàtica, podeu vore al mestre Vicente González dirigint la banda en un passacarrer. A Pepe Arabí de banderer i darrere el bombo. Molta expectació de la gent, com si fora un acte molt important. Serien les comunions. Observeu com portaven les sabates els músics, blanques.

FONT: Foto propietat de la família Monfort Soler.

FOTOS ANTIGUES (Gata en el record) -1.496, la del dia 22/5-

FOTOS ANTIGUES (Gata en el record) -1.496, la del dia 22/5-

La fotografia que corresponia publicar el passat dia 22 de maig, recupera una col·lecció d’abans, la de la família Soler Monfort. Com ara és temps de passacarrers i processons, ací teniu la banda actuant als anys 70 del segle XX, concretament amb els instruments dels clarinets i saxos. El de davant que mira la partitura pareix el pare de Pepe "l’obrer", és a dir Pepe Monfort. El del mig, inconfundible, el pare de Dora, Antonia i José Miguel, Miguel Soler "de l'estanc". El de darrere pareix Jaime "Polaca", que després va ser director. Qui seria la xiqueta, que mirava molt interessada al fotògraf?.

FONT: Foto propietat de la família Soler Monfort.

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) - 1.493, la del dia 19/5-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) - 1.493, la del dia 19/5-

Seguisc reprenent la sèrie de fotografies antigues, amb la que corresponia publicar el passat dia 19 de maig, esperant que aquesta setmana s’actualitzen totes les fotografies, imatges o documents.

Estem davant una fotografia de les històriques, de les que fan poble d’abans. Era l’any 1937, guerra civil. Hem trobat a una revista que es deia "Mi revista" un article sobre la Federació Local de Sindicats únics. L’article es titula: "De Denia a Gata de Gorgos". Apareix aquesta fotografia, igual que les altres dues que vindran després. Al peu de la foto diu: "Casa del Pueblo de Gata de Gorgos y almacén de subsistencias". Sabeu on era?. Ho descobriu?. Era a l’església parroquial. Mireu la porta ampla. Direu...i el balcó?. L’església va tindre una balconada dalt de la porta en temps de la guerra. Un cartell anunciava que era la "Casal del Pueblo". A la porta, dones, una persona que pareix porte gorra més alta, parlant amb un altre home.

A l’article, parla que a Gata hi ha industrials com els senyors fills de Bautista Salvá, José Moncho i Casa Font. Aquests es dediquen a la palma. I seguix dient: "Además de la industria de la palm

Tota aquesta interessant informació i la fotografia estan extretes de la revista "Mi revista" de Barcelona i té data del 15-12-1937. Biblioteca Digital Hispánica, Biblioteca Nacional de España.

FONT: Foto i informació: BDH, BNE.

 

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) - 1.494, la del dia 20/5-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) - 1.494, la del dia 20/5-

Seguint amb la mateixa temàtica, aquesta fotografia també és històrica. Era molt canviant l’Ajuntament d’aquells anys de la guerra civil. Ací teniu el Consell Municipal de Gata de Gorgos en plena sessió. Com vegeu, l’alcalde seria el que estava al centre amb xaleco; els quadre regidors "camarades", com deien ells, els altres quatre. Observeu que ja tenien els sillons de vímet ("mimbre") a la Casa Consistorial.

La fotografia pertany a la mateixa revista que la fotografia anterior "Mi revista" de Barcelona, de data 15-12-1937 i està extreta del mateix article "De Denia a Gata de Gorgos...". Ho podem trobar digitalitzat a la Biblioteca Digital Hispànica, de la Biblioteca Nacional d’Espanya.

FONT: Foto i informació BDH, BNE. 

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) - 1.495, la del dia 21/5-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) - 1.495, la del dia 21/5-

Una tercera i última fotografia de la mateixa temàtica, que es publicava a "Mi revista" de Barcelona, aquell 15 de decembre de 1937. Quan parla a l’article "De Denia a Gata de Gorgos..." apareix una "Vista parcial de Gata de Gorgos". Ací la teniu. Fins ara, no la coneixia aquesta fotografia. Voreu com ressalta el blanc nou del pont de les Alcolaies i l’explanada que hi ha al terreny que hui ocupa el Centre Parroquial. Mireu l’església i inclús es veu la Casa Consistorial per darrere. Pareix, amb la perspectiva, com si no estiguera el riu, pel nivell del terreny. Seguixen destacant les cases altes i senyorials de la Plaça de l’Església.

FONT: Foto i informació BDH, BNE.

AHIR DIUMENGE, SEGON TORN DE PRIMERES COMUNIONS A GATA

AHIR DIUMENGE, SEGON TORN DE PRIMERES COMUNIONS A GATA

(PODEU FER MÉS GRAN LA COMPOSICIÓ, PUNXANT ACÍ)

Els xiquets tornaran a participar a les processons de Corpus i Cor de Jesús, i a la festa de Sant Joan, els del barri

Ahir diumenge va tindre lloc el segon torn de les Primeres Comunions a Gata. Poc més de vint xiquets i xiquetes van prendre la Primera Comunió per primera vegada. Després d’anar acompanyats des de la Plaça Nova fins la Plaça de l’Església, comulgants i pares/mares, així com familiars, amiguets i els que van voler sumar-se, van participar en la missa solemne, que va estar cantada per la Coral Serrillàs.

Les celebracions van acabar amb la foto de família de comulgants, rector i catequistes, i els corresponts àgaps distribuits per restaurants de tota la comarca.

Cal recordar que els xiquets participaran en les processons de diumenge que ve dia 22, festivitat del Corpus Christi i l’altre diumenge dia 29, festa del Sagrat Cor de Jesús. Enmig, els comulgants del barri de la Font del Riu, participaran a la missa que es farà el dia de Sant Joan, 24 de juny dimarts, i a la processó pels carrers del barri.

A les fotografies, alguns moments d’aquest diumenge.


IMATGES CURIOSES: boniques vistes nocturnes de Gata

IMATGES CURIOSES: boniques vistes nocturnes de Gata

(PODEU FER MÉS GRAN LES DOS IMATGES, PER TAL DE VEURE-LES MILLOR, PUNXANT ACÍ)

Les càmeres fan miracles...dirien els més vells del poble; els retratistes, també, dirien els altres. El que és cert és que amb gran dedicació i d’una manera especial, es poden traure imatges tan boniques com les que vegeu dalt, que les he posades a la secció de Imatges Curioses. El fotògraf és l’amic José Luis Fornés, al qual li agraïsc poder mostrar-les a tots els gaters. Si mirem des del nou pont cap a dins del poble i és de nit, podrem veure un paisatge nocturn com el de la fotografia, encara que amb la tècnica el colorit canvie. Si mirem des del mateix pont cap al pont de la via, la càmera i la tècnica ens trauran aquesta altra vista nocturna. Gaudiu d’elles.

FONT: Fotos de José Luis Fornés.  

 

MÉS DE 300 PERSONES S’HAN INSCRIT ENGUANY AL CURS DE L’ESCOLA D’ADULTS

MÉS DE 300 PERSONES S’HAN INSCRIT ENGUANY AL CURS DE L’ESCOLA D’ADULTS

La cloenda es va fer dissabte, inaugurant la mostra de treballs 

Més de 300 persones s’han inscrit durant l’any a la variada oferta de cicles formatius i tallers d’ocupació del temps lliure. El Centre de Formació de Persones Adultes de Gata va celebrar, el passat dissabte, el final de curs 2013-2014 amb una acte de clausura en el qual es van lliurar els diplomes a tots els participants en els cursos i tallers realitzats durant l’any. Les responsables del centre Mª José Monfort i Pepa Signes junt a l’alcaldessa de Gata, Maite Signes, i el regidor d’Educació i  Cultura, Juan Pedrós, van ser els encarregats de lliurar els diplomes als mestres de cadascun dels cursos i tallers que els van repartir entre els participants.

En el mateix acte es va inaugurar l’exposició dels tallers d’elaboració i Brodat de Malla, Macramé, Boixets i Frivolité,  Restauració de Mobles. A més, els alumnes dels tallers de dansa oriental i de balls tradicionals van fer una demostració per tancar la vesprada. La mostra estarà oberta al públic fins al proper diumenge 22 de juny a la sala d’exposicions de l’Edifici Polivalent, de 19 a 21 hores.

A la imatge, les professores als extrems, i el regidor de Cultura i l’alcaldessa al centre.

FONT: foto i text, Gabinet de Premsa Ajuntament de Gata.


ELS EQUIPS BENJAMÍ I ALEVÍ DEL GORGOS, SEGON I TERCER AL TORNEIG DE EL VERGER

ELS EQUIPS BENJAMÍ I ALEVÍ DEL GORGOS, SEGON I TERCER AL TORNEIG DE EL VERGER

Els xiquets futbolistes de l’Escola Municipal de Futbol van deixar ben alt el pavelló gater, al torneig disputat el passat cap de setmana a El Verger. El benjamí del Gorgos es va proclamar subcampió en el Torneig de futbol 8, i l’aleví va quedar tercer classificat. Aquest últim va guanyar el seu partit contra el Dénia, mentre que el benjamí pergué la final contra el Caramanchel d’Alcoi.

Al torneig van participar: Ondarense, Caramanchel (Alcoi), Gandia, Oliva, Muro, Dénia, Pedreguer, el Gorgos i l’amfitrió, El Verger.

No sols van tindré els xiquets de Gata eixos guardons. Els dos equips van ser els equips màxims golejadors i els equips menys golejats. En total, van conseguir sis copes, que -com podeu veure a les fotografies- mostraven orgullosos al fer-se la foto de família.

Des del blog CRONISTA DE GATA felicitar als dos equips per la seua participació i classificació al torneig.

FONT: informació i fotos de David Feliu.


L’INFANTIL RAÚL QUESADA VIDAL, TERCER CLASSIFICAT DE LA LLIGUETA COMARCAL DE TENNIS

L’INFANTIL RAÚL QUESADA VIDAL, TERCER CLASSIFICAT DE LA LLIGUETA COMARCAL DE TENNIS

El xiquet gater RAÚL QUESADA VIDAL va quedar tercer classificat de la lliga comarcal de tennis, que organitza el CEMa (Consorcio Esportiu de la Marina Alta), a la categoria infantil masculí.

La lliga comarcal s’ha desenvolupat en vuit partits que es juguen en diferents pobles. En els vuit partits, Raul, ha quedat subcampió tres vegades (a Dénia, Benissa i La Sella). Al final de la lliga, va quedar primer classificat, Artion Garanin amb 47 punts; segon classificat, Jason Guy, amb 46 punts, i tercer classificat, amb 39 punts, el nostre paisà, RAÚL QUESADA.

Des del blog, donar-li l’enhorabona i encoratjar als aficionats al tennis per anar posant aquest esport al lloc on es mereix a Gata.

A la imatge, vegeu a sa mare Vicen i al seu germanet amb Raúl portant el trofeu.

FONT: foto facilitada per Vicen Vidal.


L’EMPRESA GATERA POINT, S.L., NOMENADA MEMBRE CORPORATIU DEL CONSELL IBEROAMERICÀ DE DISSENYADORS D’INTERIORS

L’EMPRESA GATERA POINT, S.L., NOMENADA MEMBRE CORPORATIU DEL CONSELL IBEROAMERICÀ DE DISSENYADORS D’INTERIORS

L’empresa gatera Point, S.L. (1920-2014), empresa de mobiliari de la Comunitat Valenciana, que té la seua a Xaló i pertany als germans Pons García de Gata, va ser nomenada el passat dia 12 de juny com a Membre Corporatiu de CIDI (Consell Iberoamericà de Dissenyadors d’Interiors) A.C., que presidix Juan Bernardo Dolores González, celebrant que el 2014 és l’Any Mundial dels Consells Continentals de Dissenyadors d’Interiors.

Cal donar l’enhorabona a l’empresa i els seus gerents, pel nomenament que premia així la tasca que porta endavant, especialment a l’estranger.

A la fotografia, el nomenament del CIDI.

 

EL CRONISTA DE GATA JA TÉ 1.000 AMICS A FACEBOOK

EL CRONISTA DE GATA JA TÉ 1.000 AMICS A FACEBOOK

Començà en aquest mitjà social el 9 d’octubre de 2012. Hui 16 de juny de 2014 arriba als 1.000 amics

El blog del "Cronista de Gata" el poden veure des d’ara mateix, hui 16 de juny de 2014 per la vesprada-nit, un total de 1.000 "facebookers" -si es diu aixina en valencià, encara que la parauleta no siga nostra-. A tots els que han anat afegint-se poc a poc en aquest temps, gràcies. Als que encara no teniu al Cronista de Gata, sabeu que podeu directament buscar el blog a http//cronistadegata.blogia.com. Moltíssimes gràcies per seguir el blog, per no perdre’s cap esdeveniment, notícia, fotografia antiga -que últimament (ho reconec) tinc molt descuidada la sèrie i que molt prompte arrancaré, de nou, en força.

Si fem un repàs a l’estadística del facebook, el Cronista de Gata arribava a 500 amics el 25 de juliol de l’any passat; 800 en tenia el dos de març d’enguany i hui arriba als 1.000. A eixos mil i als que seguiran, gracietes...entre tots fem poble.

Finalment dir-vos que l’amica Silvia Soler Pérez ha estat l’última en fer-se "amiga" del Cronista de Gata, la 1.000...Moltes gràcies a ella també.

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.492, la del dia 18/5-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.492, la del dia 18/5-

Reprenc la sèrie de fotografies antigues, encara que siga una a una, però sense deixar-la. La foto és la que correspondria al passat 18 de maig, la 1.492 -la xifra sembla siga l'any aquell tan famós del descobriment de les Amèriques. He posat la foto que trobava hui al facebook, amb llicència de la protagonista, que la tenia amagada a la caixa dels records. La xiqueta és María Eugenia Salvador Feliu, tindria ahí uns quatre anyets, era pels anys 70, potser el 74 ó 75 del segle XX. Estava sentadeta a un banc de la Plaça Nova, aleshores Plaza 18 de Julio. Crida molt l'atenció la cartellera, la pissarra que deiem nosaltres del Cine Casablanca. Projectaven eixos dies, ho podeu llegir, la coneguda pel·lícula de "La isla del tesoro". Al costat la cristallera on posaven els quadres amb fotogrames del film.

Finalment, mireu el cotxe que té darrere, d'eixos ja no s'en veuen molts. També marcava l'època que vivíem.

FONT: Foto propietat de María Eugenia Salvador Feliu.

CLOENDA DEL CURS DE L'ESCOLA D'ADULTS, CURS 2013-2014

CLOENDA DEL CURS DE L'ESCOLA D'ADULTS, CURS 2013-2014

L’alcaldessa, Maite Signes, i el regidor de Cultura, Joan Pedrós, van assistir a la cloenda de l’Escola d’Adults, celebrada ahir dissabte al Centre Polivalent. Van atorgar els diplomes corresponents als cursos impartits, junt amb les dos professores de l’equip directiu de la FPA, María José Monfort i Pepa Signes.

Al lliurament van actuar el Grup de Danses "La Llata" i el Grup de Dansa Oriental. A més es va inaugurar l’exposició dels treballs de randa, de boixets, que s’han fet al llarg del curs 2013-2014.

A les fotografies de Consuelo Monfort Pons, teniu alguns moments de l’acte educatiu i cultural.

FONT: fotografies de Consuelo Monfort.

CHRISTINA MALLETT, UN EXEMPLE D’ATLETA MARE I CORREDORA

CHRISTINA MALLETT, UN EXEMPLE D’ATLETA MARE I CORREDORA

El XVIII Circuit a Peu de la Marina Alta ha conclós. Ahir es va fer la Gala final. Una de les atletes que van pujar a l’escenari dues vegades va ser l’atleta gatera adoptiva CHRISTINA MALLETT

Aquesta jove va nèixer fa 35 anys a Xàbia. Està casada amb José Miguel Ferrer Leyda "Porró", viu a Gata fa 14 anys. És veïna del carrer Nou de Gata, va començar a córrer com molts comencen, com a "hobby" l’any 2000. Ho feia pel Muntanyar de Xàbia. S’apuntava als circuits per a gaudir de l’ambient de les carreres, sempre acompanyada del seu home, qui gaudia molt també de l’ambient.

Al 2008 va nèixer el seu fill Adam, al qui s’emportava a entrenari a algunes carreres espitjant el carro.

Tanta passió li posava, que un dia contagià al seu marit, que començà a ajudar-la en els seus entrenaments. I els bons resultats no tardaren en arribar.

Quin va ser el teu primer millor any?. Va ser l’any 2012 al Circuit a Peu a la Marina. Vaig quedar tercera sénior. En l’última cursa d’aquest circuit em vaig assabentar que estava en estado de Romeo. Vaig deixar de córrer quan estava embarassada de set mesos. Romeo va nèixer a febrer. Tantes ganes tenia de córrer que quan el xicon tenia dos mesos, em vaig tornar a enganxar i vaig córrer la primera cursa del Circuit al 2013.

Però has corregut també fora de la Marina Alta?. Vaig passar mesos sacrificats, sense obtindre bons resultats, fins que arribà la carrera de Simat, la semana de les festes de Gata, on per fi vaig tocar el pòdium.

I tu tan contenta!: Clar, a partir d’ahí els resultats i les marques s’encadenaren.

Quins resultats han sigut els millors?. A la mitja marató d’Algemesí vaig fer 1 hora i 33 minuts; al gran fons d’Ondara 1 hora i 4 minuts. Vaig fer primera absoluta al Baix Montgó, tres carreres vaig quedar primera absoluta a la Safor (a Rafelcofer, Beniarjó i Palmera), i, per supost, a la carrera de la Dona del meu poble d’acollida, que me l’estime molt, Gata.

Ahí també vas quedar amunt?. Clar, ho vaig donar tot per a superar la meua marca i vaig conseguir baixar de 4 minuts el kilòmetre.

I ara, el remat final!: Si, és la culminació d’esta temporada, primera veterana A i tercera de la general, no puc demanar més.

El teu marit és un gran suport per a tu?. Agraïsc enormement la seua dedicació, per tot l’empeny, per totes les nits en vetla, ell llig, estudia i calcula, planifica els entrenaments. A més de passejar als dos xiquets després de tot un dia de treball, mentres jo isc a córrer o a competir.

Sens dubte, es nota que els dos gaudixen i molt d’aquesta afició que compartixen, com moltíssimes parelles, menuts i grans.

Tens en la ment a algú dels teus companys de carreres i entrenaments?. Jo no puc oblidar-me d’ells, tinc una gran amistat amb ells: Molly, la meua campiona plena de xispa i alegria; Esther, la meu gran amiga i confident, i Paco, el meu company que mai es rendix ni desfallix.

Ahí queda dit tot, una mare atleta amb dos fills, que sense descuidar les seues tasques familiars afronta sempre amb el sonrís a la cara totes les seues carreres i ahí estan les recompenses.

FONT: Fotografies i informació facilitades per Christina Mallett. A la dreta, Christina en la carrera d’Ondara d’enguany. A la dreta, dalt anit a la Gala 2014 del Circuit; baix, a un dels seus pòdiums.

AHIR...HUI, SEMPRE GATA: 25. UN NOU PONT A LA FONT DEL RIU, 2004

AHIR...HUI, SEMPRE GATA: 25. UN NOU PONT A LA FONT DEL RIU, 2004

Reprenc la sèrie de comparances, de l’ahir i hui. Vegeu com ha canviat el terreny. A la Font del Riu es va projectar i executar un nou pont urbà, que conectava a un nou vial. Era l’any 2004. El construïa l’empresa Cyes. Abans era una simple fondalada, per on transcorria el llit del riu Gorgos. Ara, entre el nou pont i el nou parc, tot canvia. Les dues imatges mostren la diferència al punt exacte on s’alça el nou pont, que té 135 metres i està a 15 metres del fons del riu. El paisatge d’abans contrasta amb el d’ara. És un altre contrast a Gata.