Blogia

CRONISTA DE GATA DE GORGOS

SABIEU QUE...en 1946 hi havia a Gata set principals indústries dedicades al palmito

SABIEU QUE...en 1946 hi havia a Gata set principals indústries dedicades al palmito

Trobe la informació a la revista "Agricultura Revista Agropecuaria" que s’editava a Madrid desde 1932. Al número 175 (any XV), datat al novembre de 1946, a la página 598 i relacionat amb "Proveedores de palma rastrillada", Don Hugo Huber de Barcelona, s’interessa pels productors de palma existents a Espanya. Li respon l’ingenyer agrònom Luis Torras Uriarte i li diu: "Suponemos que el señor consultante se refiere a la palma que se utiliza para la confección de sombreros, cestas, bolsas, etc,..." i en altre paràgraf diu: "...A base de las palmas procedentes de palmitos, existen fuertes industrias en los pueblos de Gata de Gorgos y Pedreguer, de la provincia de Alicante." I ara descobrix la resposta, quines firmes eren, pose textualment:  "Las principales firmas de la primera localidad citada son: V. Caselles Pedrós, F. Costa Mas, J. Moncho Ibars, Pedrós y Salvá, V. Pedrós Fornés, J. Signes Costa y V. Signes Fornés".

* Ens comenta Paco Moncho al respecte d’aquests empresaris: "J.MONCHO IBARS, es el meu pare, que tenia fàbrica de sombreros, barxes, etc. de llata, clar. La fàbrica estava al carrer Constitució, on ara és la gestoría del Melillano".

Fa una observació Torras molt interessant: "Ahora bien, no dándose económicamente en dicha provincia el palmito, la palma, generalmente ya rastrillada y trenzada, los industriales citados la reciben de otras provincias, siendo el principal abastecedor de las citadas firmas  don Francisco Caro, quien las remite de Almogia, provincia de Málaga".

* Des de Barcelona, ens comenta Montse Mulet Pérez: "Aquesta foto em recorda la meva infancia la uela em deia: si no fas deu braces de gradable oblidat d'anar esta vesprada amb els amics i a mes ho complia o feia la tasca que m'havia posat o de vetlar res. Com recorde aquells temps ....."

A la fotografia, una imatge antiga de dones fent llata.

FONT: Revista "Agricultura Revista Agropecuaria", nº 175, novembre 1946. 

LA PREMSA PARLA DE...el rècord d’inscrits per a la pròxima edició de Art al Vent, 240 obres de 30 païssos

LA PREMSA PARLA DE...el rècord d’inscrits per a la pròxima edició de Art al Vent, 240 obres de 30 païssos

El diari digital LA MARINA PLAZA publica un article que titula: "Art al Vent XII bate todos los récords con 240 inscritos de 30 países". Al subtítul: "El plazo de inscripción para la doce edición de Art al Vent se ha cerrado ya con unas cifras que superan todas las expectativas y baten el récord de solicitudes presentadas en ediciones anteriores".

Es publica la nota de premsa, que Factoria d’Idees va fer arribar a la premsa, i que diu que s’han presentat obres de 30 païssos, com Espanya, Mèxic, Xina, Itàlia, Brasil, Haití, Alemanya, Colòmbia, Puerto Rico, Canadà, Portugal, Xile, Argentina, EE.UU. França, Bèlgica, Argèlia, Costa Rica, Egipte, Polònia, Suïssa, Marroc, Lituània, Veneçuela, Japó, Uruguai, Ucrània, Regne Unit, Russia i Suècia.

El següent pas serà remetre les teles a tots els inscrits, el pròxim 11 de gener i tindran que presentar les seues obres abans del 29 de març. Sols poden quedar 120 obres per als respectius balcons. El veredicte es farà públic el 9 d’abril de 2015.

FONT: diari digital La Marina Plaza / Factoria d'Idees, foto i nota premsa.

 

60 ANYS PINTANT, EXPOSICIÓ RETROSPECTIVA AL SEU POBLE DE ASUNCIÓN TORRES SIGNES

60 ANYS PINTANT, EXPOSICIÓ RETROSPECTIVA AL SEU POBLE DE ASUNCIÓN TORRES SIGNES

S’inaugura demà divendres dia 5 a les 20 hores, a l’Edifici Polivalent, i romandrà oberta fins el 4 de gener de 2015

Tots coneixeu a "Asunción la pintora", Asunción Torres Signes. La mostra "60 anys pintant" que ja va estar a la Casa de Cultura de Dénia, s’exposarà des de demà divendres dia 5 a la sala d’exposicions de l’Edifici Polivalent Juvenil del seu poble, Gata de Gorgos. Fent un resum de la seua trajectòria artística, cal dir que Asunción començà Belles Arts en València l’any 1955 amb el pintor i catedràtic Manuel Sigüenza. Des dels setze anys que ja pintava. La primera exposició que va fer va ser a Alacant, l’any 1959. Després va mostrar els seus quadres per sales de València, Lleida, Alacant, Gandia, Calp, Moraira, Xàbia, Pedreguer, Els Poblets, Gata, Benissa o Dénia. Fora d’Espanya també va exposar a Caracas (Veneçuela), Lyon i Suïssa.

Com diu la mateixa Asunción en una poesia feta per a la presentació i que es titula "Qué es pintar", ella pinta per a "plasmar amor y sentimientos...", per a "abrir una ventana y ver las estrellas brillar...", per a "hablar con Dios sintiendo la vida y sentimientos...", per a "morar el mar y sus olas...". La poesia és un cant d’agraïment a Déu i l’última estrofa així ho diu: "Grcias Señor por estos sesenta años que llevo pintando por haber llegado donde estoy porque tú has guiado mis manos".

A la imatge, l'alcaldessa i el regidor de Gata, amb Asunción, a l'exposició de Dénia.

FONT: Quatríptic anunciador de l’exposició.

 

ELS COMERCIANTS DE GATA OFERIXEN UN NOU CENTRE COMERCIAL: Perquè Gata som tots, este Nadal, i sempre, compra a Gata!

ELS COMERCIANTS DE GATA OFERIXEN UN NOU CENTRE COMERCIAL: Perquè Gata som tots, este Nadal, i sempre, compra a Gata!

Estàs preparant el Nadal?

Així comença la campanya que en aquestos dies l’associació de comerciants "Comerç de Gata" està fent al poble. Diu: "A Gata tens tot un centre comercial amb més de 200 comerços, aparcament públic gratuït, ofertes irrepetibles i més de 1.000 professionals per oferir-te un tracte personalitzat".

Seguix dient la campanya: "Si compres a Gata beneficies l’economia local. Si només 1.000 famílies es gastaren als comerços de Gata els 100 euros que invertixen habitualment en la compra de la setmana als hipermercats, les tendes locals ingressarien 100.000 cada set dies. Imagina què passaria s’hi comprarem tot sempre al nostre poble".

PERQUÈ GATA SOM TOTS, ESTE NADAL, I SEMPRE, COMPRA A GATA!.

Sempre hi ha una contraprestació i bona. En aquest cas, pots aconseguir un fullet al comprar en un dels comerços adhertits a l’associació COMERÇ DE GATA. L’ompliràs i participaràs en el sorteig d’una targeta de compra valorada en 500 euros. Això serà vàlid fins el 7 de gener, amb una compra mínima fixada per cada comerç.

FONT: Revista "D’ací" (Factoria d’Idees) / Comerç de Gata.

 

DESEMBRE, MES DE MÚSICA, FESTES ENTRANYABLES I FAMILIARS

Com cada mes fem un repàs dels actes, activitats i aconteixements de la vida diària d’un poble, el nostre, Gata de Gorgos.

Ja vaig anunciar que el dia 1, diumenge, començava el cicle de l’Advent, que és important a nivell religiós i de la natura. I va començar el mes amb pluges fortes el mateix diumenge. Es van recollir a l’últim episodi plujós 75 litros.

Seguixen a la biblioteca les activitats. Està l’exposició fotogràfica "Bolívia, espectadors del progrés" de Pasqual Mulet. L’Hora del Conte es fa tots els divendres escolars a les 17 hores. El dia 19, divendres, és el torn per al Club de Lectura a les 20 hores, que parlaran sobre el llibre "En la orilla".

Recordeu, com deia a la primera entrada de hui, que dijous dia 4, de 17 a 20,30 hores, és la nova donació de sang corresponent a desembre.

El dia 5, divendres, la pintora ASUNCIÓN TORRES inaugura una mostra resum de la seua trajectòria artística "60 anys pintant". Serà a les 20 hores a la sala d’exposicions de l’Edifici Polivalent Juvenil. Romandrà oberta fins el 4 de gener de 2015. Ja parlem d’ella.

No cal dir que tenim el pont de les dues festes, la Constitució -encara que dissabte- i la Puríssima. Aquest dia, a l'església parroquial, la missa solemne de 12,30 hores serà per a celebrar les noves d'argent o d'or, 25 i 50 anys de casaments religiosos.   

El dia 12, divendres, hi ha un aconteixement històric important al poble. Es presentarà al Casal de la Música el documental "Valencians a Nova York", en el qual el testimoni viu de Tonica Signes "la Tia Tonica la Sariera" és molt important.

Al dia següent, dissabte 13, al mateix foro, el Casal de la Música es farà el I APlec de danses infantil.

La música torna a estar present el dia 20, dissabte. Hi haurà un concert per la Rondalla de Gata i el Cor Serrillàs. Serà després de la segona missa, al voltant de les 20,30 hores.

Diumenge 21, a les 19 hores, actuaran al Casal de la Música, les bandes infantil i juvenil de Gata.

Dia 24, el tradicional dia de preparar la nit de nadal. Dia 25 és NADAL. Dia 26 encara es celebra el segon dia de Nadal.

El 27 dissabte serà el Concert de Nadal, a les 20,30 hores, a càrrec de la banda Unió Musical de Gata.

El dia 28, diumenge, serà la vesprada elegida per l’organització per a fer l’acte de lliurament de les cartes als pages reials. Comencarà així la campanya de REIS 2015.

Encara el 31, últim dia de l’any, preparatius per a la Nit vella, l’última nity de l’any.

I mentres, dos temes importants: els comerciants locals que ofereixen totes les festes de Nadal i Reis el "NOU CENTRE COMERCIAL" de Gata, amb molta sorpresa, i l’Ajuntament i col·lectius que preparen tot un Nadal d’activitats.

DEMÀ, PRIMER DIJOUS DE DESEMBRE, NOVA DONACIÓ DE SANG

DEMÀ, PRIMER DIJOUS DE DESEMBRE, NOVA DONACIÓ DE SANG

Com ja és habitual el primer dijous de cada mes, faça sol, ploga o neve, els donants de sang de Gata, tenen una cita amb l’equip de Conselleria que recull les bosses corresponents. Demà dijous 4 de desembre, de 17 a 20,30 hores, al Centre Social Integrat, donació de sang. Acudix, fes-te donant si no ho eres i salvaràs vides, és un gest molt bonic i exemplar.

DIUMENGE 7 ACOMIADEN ELS EIVISSENCS A SEBASTIÀ ROIG, que passa a ser director de l'Escola Municipal de Música de Gata

DIUMENGE 7 ACOMIADEN ELS EIVISSENCS A SEBASTIÀ ROIG, que passa a ser director de l'Escola Municipal de Música de Gata

Un bot en el clot, més prop de casa, però deixant a Eivissa grans amics, arrels musicals i un gran amic, també gater. El músic i director ondarenc, casat amb una gatera, SEBASTIÀ ROIG SIREROL, tindrà una migdiada especial diumenge dia 7 a Eivissa i, sens dubte, serà emotiu recordar els onze anys de Sebastià a Eivissa. Ell arribà a l’illa en 2003 com a professor de música. En 2009 va formar la banda municipal de Sant Josep de Sa Talaia. Ara, torna a la seua terra per a ser el director de l’Escola Municipal de Música de Gata.

La banda municipal de Sant Josep li ha preparat un concert d’acomiadament que dirigirà un altre gater, que queda allí com a director TONI PONS BOLUFER. Serà a l’església de Sant Josep, del poble de Sant Josep de Sa Talaia.

Si recordeu ja vaig publicar a la secció "Gaters fora" l’article que titulava: "Una gatera i un ondarenc, a Eivissa". Ací teniu l’enllaç per si voleu rememorar aquell reportatge.

http://cronistadegata.blogia.com/2013/041006-una-gatera-i-un-ondarenc-a-eivissa.-sebastia-roig-sirerol-es-director-de-la-band.php.

A la imatge, el cartell anunciant l’esdeveniment.

FONT: Banda de Sant Josep, Toni Pons Bolufer.

AUGMENTEN LES OBRES PRESENTADES PER A LA MOSTRA D'ESTIU ART AL VENT XII

AUGMENTEN LES OBRES PRESENTADES PER A LA MOSTRA D'ESTIU ART AL VENT XII

Presentades un total de 230 obres, 40 més que l’any passat

Tal i com estava explicat a les bases d’Art al Vent XII, ahir 30 de novembre es va tancar el termini d’inscripcions per a participar a la nostra mostra l’any 2015.
El regidor de cultura, Juan Pedrós, i el director de l’escola de plàstica A. VIVES, Josep Ginestar, que organitzen la mostra, es mostren molt satisfets, per a la propera edició s’han inscrit 230 obres, 40 més que l’any passat. Aquesta xifra ve a refermar la força de la nostra mostra internacional, cada vegada més important i amb més reconeixenent internacional i, on cada edició, són més els artistes interessats en participar.
Des de l’Ajuntament de Gata en breu es farà aplegar a tots els inscrits les teles i així seguir el procés. Recordem a tots que una vegada l’obra estiga avançada s’haurà de passar per un jurat, tal i com expliquen les bases. Ànim a tots i gràcies per recolzar aquesta iniciativa que ompli d’art els carrers de Gata durant el més d’agost.

FONT: Text i foto, Ajuntament de Gata.

ES RECULLEN A GATA 75 LITROS A L'ÚLTIMA TORMENTA

Gata va recollir al llarg de dissabte nit i tot el dia de diumenge un total de 75 litres per metre quadrat, segons va medir el pluviòmetre de l'amic i col·laborador al blog Vicent Signes Signes "Canya". Això ha suposat un respir per al camp, ha llevat la pols, ha canviat la terra i el terreny. Ja feia molt de temps que eixes dades no les teníem i va arribar amb forts arruixats, sobre tot a la vesprada i nit de diumenge. "Ara ja s'ha agarrat" deien els homes del camp, "però falta que seguixca", dien altres. La sembra de faves i pèssols que toca ara ve amb una bona saó, que sempre serà d'agrair.

 

 

 

EL BOP PUBLICA SUBVENCIÓ PER A GATA I MODIFICACIONS DE CRÈDITS

El Butlletí Oficial de la Província (BOP) publicava el passat divendres 28 de novembre, un anunci de l'Administració Local sobre el Pla Conjunt d'Empleo de les Administracions Públiques. L'Ajuntament de Gata de Gorgos rebrà una subvenció de la Generalitat Valenciana de 2.953,63 euros i de la Diputació Provincial la mateixa quantitat, fent un total de la subvenció per aquest pla de 5.907,26 euros.

Per altra part, hui dilluns 1 de desembre el mateix organisme, la Diputació Provincial d'Alacant, fa públic al seu butlletí l'aprovació inicial de l'expedient de modificació de crèdits nº 24 de 2014, finançats amb càrrec al remanent líquid de Tresoreria, amb el següent resum per capítols: al pressupost de despeses, una consignació inicial de 258.403,70 euros i definitiva de 375.658,45 euros. Al pressupost de ingressos, inicial de 1.644.889,90 euros i definitiva de 1.527.635,15 euros.

També es publica l'aprovació inicial de l'expedient de transferència de crèdits 23/2014 entre aplicacions de despeses de distinta àrea de despesa que no afecten a baixes i altes de crèdits de personal.

Finalment es publica l'aprovació pel Ple provisional de la modificació de l’Ordenança fiscal reguladora de l'Impost sobre Béns Immobles (IBI) (modificació tipus impositiu al 0,85).

FONT: BOP dies 28/11 i 1/12, 2014.

 

 

XIULET, FORN DE PA XARO I EL CELLER DE LA MARINA, GUANYADORS DEL I PREMI EMPRESARIS DE GATA

XIULET, FORN DE PA XARO I EL CELLER DE LA MARINA, GUANYADORS DEL I PREMI EMPRESARIS DE GATA

El centre Infantil Xiulet, en la categoria de Comerç i Serveis; Forn de Pa Xaro, en Fabricació artesana; i El Celler de la Marina en la categoria d’activitats agrícoles, van ser els guanyadors del I Premi Empresari de Gata convocat per la regidoria de Foment Econòmic i Desenvolupament local de l’Ajuntament de Gata.

Els premis es van lliurar el passat dissabte en un acte que es va celebrar a l’Edifici Polivalent. En la primera part de l’acte els finalistes van presentar el seu projecte que va ser valorat per un jurat format per Guillermo Cholbi, regidor de Foment; Blas Martínez, director de l’oficina del Servef de Dénia; l’ADL de Gata, Rosa Alemany; el gerent de Sólgata, Miguel Pedrós; i els directors de les oficines de BBVA, Cajamar, La Caixa i Sabadell del municipi.

Tant l’organització com els participants van coincidir que va ser una experiència molt positiva  on es va donar a conèixer projectes d’interès i repercussió dins de Gata. 

La dotació del premi és un distintiu per a l’empresa, una pàgina de publicitat al llibre de Festes i un estand gratuït a Fira Gata al Carrer.

L’alcaldessa de Gata, Maite Signes, i el regidor de Foment, Guillermo Cholbi van lliurar un diploma als dèu finalistes : Arrells racó gastronòmic, Forn de Pa Xaro, Escoleta Infantil Xiulet, Verso Estilístes, Exclusive & Drinks, El Celler de la Marina, Pedro tu Pintor, la centenària Carnisseria Ca Polaca, Thoiti, Óptica i dietètica Signes.

Forn de Pa Xaro, Premi Empresari de Gata 2014 en la categoria de Producció Artesanal
El Celler de la Marina, Premi Empresari de Gata 2014 en la categoria d'activitats agrícoles
Xiulet, escoleta infantil, Premi Empresari de Gata en la categoria de Comerç i Serveis

FONT: Foto i informació Gabinet de Premsa, Ajuntament de Gata.

SABIEU...QUÈ ELS QUINTOS JA TENEN FET EL CALENDARI 2015?

SABIEU...QUÈ ELS QUINTOS JA TENEN FET EL CALENDARI 2015?

Ja els tenen a la venda. Això vol dir que ja podeu col·laborar. Els QUINTOS 2015 de Gata han fet amb tot el carinyo i estima aquest calendari. Ara, tenim que ajudar-los, per a fer la festa. La portada està feta a un lloc emblemàtic i paratge d'interés del poble, la Font de la Mata. Diversos paisatges, no sols d'ací Gata també dels voltants com Xàbia, ocupen el calendari.

    Foto de Quintos Gata Dosmilquinze.

FONT: Fotos Quintos 2015.

DIVENDRES I AHIR, XERRADES SOBRE LA FE A LA PARRÒQUIA

DIVENDRES I AHIR, XERRADES SOBRE LA FE A LA PARRÒQUIA

Álvaro Ginel va impartir unes xerrades divendres vesprada i dissabte matí, sobre la transmissió de la FE per a tots els feligresos i per als catequistes de la parròquia de Gata. Continua treballant-se i està sent molt activa l'església de Gata. Concidixen aquestes xerrades amb el primer diumenge d'Advent, dia en que s'ha encés el primer ciri de la corona de ciris que presidixen l'altar major.

FONT: Fotos parròquia Gata.

BONA PLUJA ACABANT NOVEMBRE I COMENÇANT L’ADVENT

BONA PLUJA ACABANT NOVEMBRE I COMENÇANT L’ADVENT

Plou...és el cant de molts gaters, que hui vegem remullada la terra, per fi, encara que no massa, però va caiguent l’aigua a arruixats. Ha fet uns bons arruixats, sobre tot més al tardet. Aquesta vesprada menys, la nit passada i pel matí, més. Últim dia de novembre i començament de l’advent. Deia una usuària del blog i del facebook que fa quatre anys que plou un dia com hui. S’ha tornat a complir. Estem en alerta groga. Seguix el mal temps i es banya la terra.

Fa sis hores, la Policia Local de Gata alertava: "METEOROLOGIA: acaba de decretar-se l’alerta groga per fortes pluges al nord de la província d’Alacant, trobant-se la nostra comarca dins del risc." Ara, no plou.

A la imatge, una vista del poble des de les Alcolaies, que ha retratat Joanvi Vallés, on es veia la pluja al fons sobre el Montgó.

FONT: Fotografia de Joanvi Vallés.

TALLER D'ACTIVITATS NADALENQUES A LITTLE SCHOOL GATA

TALLER D'ACTIVITATS NADALENQUES A LITTLE SCHOOL GATA

Al carrer Teulada de Gata, enfrontant amb el carrer la Lluna està el centre Little School Gata (Servei Educatiu). Aquest matí hi havia molta activitat. Es tractava d'un taller de manualitats que els xiquets a partir de tres anyets han fet, acompanyats de les mestres i pares/mares. S'ho han passat d'allò més bé.

Comentava Joana Chicoy, directora de l'escola, que cada mes volen fer un taller de manualitats amb la temàtica que corresponga. Aquest ha sigut de nadal, perquè l'acosta la data. L'escola Little School Gata porta oberta oficialment des de gener. Junt amb la directora està Linda Mchug, vicedirectora. Estan molt contentes. En aquesta activitat de hui han participats 24 infants, entre xiquetes i xiquets.

Les mares també han ajudat: han confeccionat un calendari d'advent (cal recordar que demà comença aquest temps), de nadal. Han posat cada què és el que tenen que fer, per exemple el primer dia donar una besadeta a la mare o el pare; el segon ser amable, el tercer donar les gràcies i així més. Les activitats nadalenques d'aquesta escola continuaran amb un festival pels nadals.

Foto de Little School Gata.
Foto de Little School Gata.

A les imatges, moments de l'activitat del taller de hui dissabte.

FONT: Fotos i informació, Little School Gata.

QUÈ SABEM DEL POBLE FRANCÉS QUE VOL AGERMANAR-SE AMB GATA?

QUÈ SABEM DEL POBLE FRANCÉS QUE VOL AGERMANAR-SE AMB GATA?

Anem coneixent més coses. A la imatge teniu una vista panoràmica del poble francés de SAINT ANDRÉ DE SANGONIS, que en un futur podrà agermanar-se amb GATA. Si voleu conèixer el seu moviment de "Jumelage" o el que és el mateix agermanament, podeu consultar el seu facebook: "Comité Jumelage Saint André". Fixeu-se amb l'agulla que forma el campanar de l'església del poble. Al seu facebook podreu també veure un àlbum de fotografies que els amics francesos van fer a la seua visita a Gata, a finals d'octubre.

FONT: Comité Jumelage Saint André de Sangonis. Facebook.

PRESENTACIÓ DEL LLIBRE DE MARÍA ROSA MULET GRIMALT: UN CONTE PER ADULTS

PRESENTACIÓ DEL LLIBRE DE MARÍA ROSA MULET GRIMALT: UN CONTE PER ADULTS

Es titula: "The trobat, princesa"

El regidor de cultura de l’Ajuntament de Gata, Juan Pedrós, ha acompanyat esta vesprada a l’autora local María Rosa Mulet en la presentació del seu llibre "T’he trobat princesa". El llibre és un conte per a adults que ens fa reflexionar sobre qui som i com hem aplegat a ser així utilitzant a Maria, qui viu aventures que li fan recordar i explorar la seua infantesa dins d’un món paral.lel. A la presentació ha estat també Antoni Mulet, mestre i germà de l’autora. Després de la presentació i un breu col.loqui, s’han signat exemplars del llibre.

La gatera María Rosa Mulet Grimalt ha omplit de nou la sala de la Biblioteca de gom a gom en la presentació del seu llibre "T’he trobat princesa".
Divendres 28 de novembre a les 19.30 hores fou una cita que molts amics i familiars de María Rosa no es volgueren perdre, igual que molts amants de la lectura, qui no pogueren faltar a la presentació del llibre que la Biblioteca de Gata havia organitzat.


A poc a poc va anar arribant la gent i la sala es quedà menuda per albergar a tots els qui volien escoltar les paraules de l’autora.
Maria Rosa Mulet estigué acompanyà pel Regidor de Cultura de l’Ajuntament de Gata, Juan Pedrós, i per al mestre Antonio Mulet qui, a més, és germà seu.
Juan Pedros en la seua introducció fou una comparança entre el llibre "T’he trobat princesa" i la novel·la de Lewis Carroll "Alicia en el país de les meravelles" perquè la protagonista del llibre que presentaren li recordava molt a Alicia, la protagonista de l’altre llibre.
Maria Rosa Mulet, per la seva part ens comentà que es tractava d’una novel·la d’autoajuda on parla de la reconciliació amb u mateix i amb les experiències que han marcat la vida de cadascú. Es tracta d’un camí per recordar qui soc, segons paraules de l’escriptora.

A les imatges, moments de la presentació.

FONT: Ajuntament de Gata.

FA UN ANY...D'ALLÒ DE PACO "TELEFUNKEN" i el tancament de Canal9 RTVV. Ho recordeu?

FA UN ANY...D'ALLÒ DE PACO "TELEFUNKEN" i el tancament de Canal9 RTVV. Ho recordeu?

Recordeu que el nostre paisà Paco Signes Caselles, més conegut per tot arreu com "Paco Telefunken" es va negar a tallar la senyal de RTVV. Era la nit del 29 de novembre de 2013. Demà la nit farà un any i amb motiu d’allò i de la repercusió que va tindre, han tornat a buscar-lo: el diari digital "eldiario.es" Comunitat Valenciana, publica hui un article que titula: "Paco "Telefunken", un año después: A favor de Canal 9 y contra TeleRus". Al subtítol: "El experto que saltó a la fama por negarse a cortal la señal de RTVV recuerda 12 meses más tarde la noche de autos y critica el proyecto de televisión de la Diputación de Valencia"Els que teniu facebook ací teniu l’enllaç: http://www.eldiario.es/cv/Pacto-Telefunken-despues-Canal-TeleRus_0_329317107.html.

Ací teniu l’enllaç al vídeo d’aquells minuts. Ho publica el diari levante-EMV: "Me voy a casa, no se cierra por mí": http://multimedia.levante-emv.com/videos/comunitat-valenciana/20131129/voy-casa-cierra-por-529942.shtml.

La imatge, la mateixa que apareix a l’article digital, d’aquell dia, fa un any, a la seu de Canal9.

FONT: diari digital: el diario.es.

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.643, la del dia 16/10-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.643, la del dia 16/10-

Reprenca la sèrie, una mica prou oblidada. Algun dia d’una tacada o poc a poc aniré posant al lloc les fotografies corresponents. La que pose ara tocava ser publicada el passat dia 16 d’octubre. Ací teniu una medalleta del Santíssim Crist del Calvari, el patró de Gata, que es va posar a la venda l’any 1926 a Gata. L’inscripció aixina ho diu. L’he trobada a la pàgina de col·leccionisme i venda: www.todocoleccion.net. Per cert ja estava venuda per tres euros, des de l’any passat. Mireu com es va fer, de forma vertical i amb la forma de la capella del Crist. Any 1926, encara regia la parròquia el rector En Joaquín Alfonso Bosch, que va estar de 1925 a octubre de 1929. La medalleta és d'abans de la guerra.

FONT: www.todocoleccion.net.

RECORDEU, HUI PRESENTA EL SEU LLIBRE MARÍA ROSA MULET A LA BIBLIOTECA DE GATA; diumenge comença l'Advent; s'anuncien pluges

Un cap de setmana que tindrà de tot un poc. Ara mateix, s’està acabant l’Hora del Conte a la Biblioteca amb Contes multiculturals. Més tard, a les 19,30 hores, recordeu que es presenta a Gata el segon llibre de María Rosa Mulet Grimalt: "T’he trobat, princesa". A la taula estaran Antoni Mulet, mestre germà de l’autora; l’autora del llibre i el regidor de Cultura. Serà a la biblioteca.

Demà dissabte, 29 de novembre, com ja vos anunciava a l’entrada anterior, a les 18 hores, serà l’acte de presentació de finalistes i anunciant guanyadors de les modalitats del I Premi Empresaris de Gata. Serà a l’Edifici Polivalent, saló de conferències.

Diumenge comença l’advent, temps de preparació per a la vinguda del Nen Jesús. Quatre setmanes fins el Nadal. Ja comencen a veure’s signes de les festes nadalenques. Entre hui i diumenge s’anuncien pluges. La climatologia, el cicle de la natura i l’advent sempre van lligats de la mà. Es poden els arbres i ceps a l’Advent. També es planten arbres i s’empelten. Hi ha un refrany que diu: "Qui planta per l’Advent guanya un any de temps". I fent referència a més sembres: "Cada cosa al seu temps, naps i cols a l’advent". Coneixeu el calendari de l’Advent?. El primer diumenge d’advent s’acostuma regalar als infants un regal especial. Es tracta d’un calendari amb 25 finestretes o caselles, superposades en un dibuix o fotografia amb motius nadalencs, que marca el compte enrera fins arribar al 24 de desembre. El calendari es penja en algun lloc de la casa i, cada dia, l’infant obre una casella i hi troba una sorpresa, normalment una llepolia (xocolatina, carmel, etc).

Però, la metereologia més pròxima ens indica que de hui a diumenge pot ploure i molt. Pluges fortes anuncien per a rebre l’Advent. 

Vos pose alguns refranys de l’època que comença entre dissabte i diumenge, l’Advent:

 "La neu d’Advent gela molt fàcilment"; "L’Advent, temps de vent, i Nadal, temps hivernal", "Per l’advent, pluja o vent o fred coent"; "Per l’advent, posa’t al sol i guarda’t del vent"; "Si l’advent és mullat, poca anyada de blat"; "Si vols l’all coent, planta’l un dimecres d’advent".