Blogia

CRONISTA DE GATA DE GORGOS

DISSABTE DIA 3, A LES 9 DEL MATÍ, III TORNEIG INFANTIL 11 DE FUTBOL (Gorgos i Escola -EMF Gata-)

DISSABTE DIA 3, A LES 9 DEL MATÍ, III TORNEIG INFANTIL 11 DE FUTBOL (Gorgos i Escola -EMF Gata-)

Demà dissabte dia 3, a partir de les 9 del matí, al camp municipal de Les Costeres de Gata de Gorgos tindrà lloc el III Torneig Infantil 11 de futbol, que organitza el Gorgos Club de Futbol. Patrocinen: Ale-hop, Matties, Dispevi, Asevi Cuchol, Restaurant La Barraca, M.I. Ajuntament de Gata i Autobuses A. Tomás. Col·laboren: l’Associació de Mares i Pares del Futbol Base, el MasyMas, el Gorgos C.F. i la fisioterapeuta Aida Ferrer.

Ja estan emparellats en fases els equips participan, que són: la U.D. Benissa, el Levante U.D., el Valencia C.F., el F.B. Dénia i l’amfitrió el Gorgos C.F. A la primera fase jugaran de la següent manera: 9 matí, grup A: Gorgos CF EMF B i FC Dénia C. A les 9.45 hores, al grup B: València CF-Gorgos CF EMF A. A les 10.30 hores, al grup A: Levante U.D. i FB Dénia C. A les 11.15, al grup B: U.D. Benissa-Valencia C.F. A les 12, al grup A: Gorgos CF EMF B-Levante U.D. i a les 12.45 al grup B: U.D. Benissa-Gorgos EMF A.

El dinar dels equips tindrà lloc de 13 a 15.15 hores i a la vesprada seran les semifinals i els partits classificatoris, així com la final. A les 15.30 hores serà la primera semifinal entre el primer del grup A i el segon del grup B. A les 16.30 hores, la segona semifinal entre el primer del grup B i el segon del grup A. A les 17.30 hores, el partit per a saber el 5é i 6é classificats entre el tercer del grup A i el tercer del grup B. A les 18.30 serà la primera semifinal. Finalment, a les 19.30 serà la final i el posterior lliurament de trofeus.

FONT: Gorgos CF i EMF Gata.

HOMENATGE DE L’AJUNTAMENT DE XÀBIA A L’ESPORTISTA IGNASI CARDONA TORRES (de mare gatera)

HOMENATGE DE L’AJUNTAMENT DE XÀBIA A L’ESPORTISTA IGNASI CARDONA TORRES (de mare gatera)

L’atleta xabier IGNASI CARDONA TORRES serà homenatjat hui divendres dia 2 a l’Ajuntament de Xàbia, a les 20 hores al saló de plens, en just reconeixement per les seues fites aconseguides. Campionats autonòmics, espanyols, europeus i del món, en tots ha participats. El seu "currículum" esportiu és magnífic. És just l’homenatge al xabier, de mare gatera. Recentment acaba de conquerir el Campionat d’Europa de Carreres per Muntanya en la seua categoria, major de 40 anys. No acaba ahí la cosa: també és campió del Món amb la selecció espanyola de relleus de muntanya, “Sky Raid”. Medalla de bronze mundial en la “Vertical World Circuit” (Carreres per escales). Campió d’Europa Veterà de Carreres de Muntanya, Campión d’Espanya de carreres sobre raquetes de neu, Campió del Circuit Mundial de Carreres d’obstacles “Eternal Running” i cinc vegades campió autonòmic de Carreres Verticals. Per porta a mitges sang gatera, celebrem que seguixca aixina i que no es faça notar allà on va i si competir a tope.

La premsa ha publicat en aquests dies la notícia. Podeu llegir a Xàbia.com "Justo reconocimiento municipal para el gran atleta, Ignacio Cardona". PUNXEU ACÍ.

FONTS: Fotos i informació, Xàbia.com.

GATA DEMANA A DIPUTACIÓ UNA SOLUCIÓ PER A DIVERSES OBRES DE DINS DEL POBLE

GATA DEMANA A DIPUTACIÓ UNA SOLUCIÓ PER A DIVERSES OBRES DE DINS DEL POBLE

Davant de les múltiples queixes dels veïns i diversos escrits presentats, l’equip de govern de Gata demana a la Diputació Provincial la reparació de les deficiències de les últimes obres realitzades a la població.

L’alcaldessa Magda Mengual, el regidor d’Urbanisme Jaume Monfort i la 1r tinent d’Alcaldia, Àngels Soler, van comparèixer per a explicar que les  diverses deficiències que presenten tres obres realitzades durant 2016,  que són la remodelació del carrer Trossets i Xaló; la reparació de la Plaça Nova i el carrer Paet.

Pel que fa a les obres realitzades a la travessa de la carretera de Xaló, des del primer moment els veïns van advertir del perill que els entrara aigua a les vivendes, cosa que es va produir amb les primeres pluges. A més també ha provocat confusió la senyalització de l’accés des de la carretera N-332.

Respecte a la plaça Nova, es va realitzar la substitució de les canonades de l’aigua potable i clavegueram així com re pavimentació. Es va traslladar un escrit amb les deficiències d’asfaltar i alicatat del bany públic. Després d’una reunió, s’acorda signar l’acta de recepció amb el compromís que les deficiències serien resoltes, cosa que encara no s’ha realitzat.

L’últim cas són les obres del carrer Paet que amb un termini de 3 mesos que finalment van ser 8 per a la substitució de tubs i clavegueram i asfaltat, estan encara per recepcionar ja que, encara que s’han dut a terme reparacions, encara presenten deficiències en l’asfalt i els adoquins de les voreres.

En els tres casos son obres subvencionades i licitades per la Diputació Provincial, així i tot, els tècnics de l’Ajuntament han exercit la supervisió continuada i han enviat informes de totes les deficiències que anaven detectant-se així com s’han realitzat diverses reunions sobre el tema i malgrat això segueixen presentant deficiències.

FONTS: Nota premsa i fotos de la composició, Ajuntament de Gata.

20 ANYS D’UNITAT PER AL COMERÇ DE GATA: Gala 2017

20 ANYS D’UNITAT PER AL COMERÇ DE GATA: Gala 2017

La nit del Comerç de Gata: Unió i lluita per un poble

El passat dissabte dia 27 de maig, el Comerç de Gata celebrava una gala per commemorar 20 anys d’associació. Ho va fer en companyia dels seus socis i alguns il·lustres convidats.

L’acte central de la nit va ser el lliurament de reconeixements a tots aquells que van formar part en algun moment de la junta directa de l’associació i que van treballar i treballen de valent per donar continuïtat a la tasca. Quatre van ser les directives guardonades, la que va fundar l’associació a l’any 1997, presidida per Fina Coloma; la de 2003 que va presidir Pepe Simó; la de 2008 on Santiago Signes va agafar el relleu i l’anterior a l’actual liderada per Vicent Fornés.

Cal destacar que la Presidenta, Paqui Signes va rebre de mans de Paco Rovira, de Facpyme una distinció per la longevitat de l’associació. Facpyme es la Federació Provincial d’Associacions d’Empresaris i Comerciants a la que pertany l’associació de Gata. 

Va haver paraules de record pels que no estan ja amb nosaltres i per a totes les activitats empreses durant este temps. Cal recordar que Comerç de Gata és una de les associacions més actives de la comarca que ha demostrat en 13 fires Gata al Carrer, 10 anys de campanyes d’estiu per tota la costa, continues campanyes comercials així com iniciatives de cohesió com ara els sopars de treball del Comerç Actiu que es celebren cada mes per tal de generar iniciatives i escoltar als socis que acudeixen.

La Presidenta, Paqui Signes, va remarcar en el seu discurs la necessitat de la unió per definir el poble que volem i la importància que te per a una empresa recolzar el seu entorn. “Un comerç en solitari no és res, és el conjunt de comerços i societat el que defineix un model de vida i de negoci”. Els regidors de comerç d’abans i de hui, i l’alcaldessa de Gata també van tindre paraules de felicitació per al col·lectiu comercial de Gata.

Podeu també llegir l'ampli article amb moltes fotografies de l'event al diari digital La Marina Plaça, que titula: "El comerç de Gata celebra els seus 20 anys d’unió i “lluita per un poble” i al subtítol: "L’associació de comerciants, una de les més actives de la Marina Alta, celebra l’aniversari amb una gala amb els seus socis i la societat civil local i comarcal". Per a llegir-lo PUNXEU ACÍ.

FONTS: Nota de premsa i fotos de la composició, Factoria d’Idees. // diari digital La Marina Plaza, 31-5-2017.

LA PREMSA PARLA...DE LA REPRESA DE L’EXPEDIENT DE DECLARACIÓ DE BÉ D’INTERÉS CULTURAL (BIC) PER ALS MOLINS DE LA MARINA ALTA. Gata en té tres al seu terme

LA PREMSA PARLA...DE LA REPRESA DE L’EXPEDIENT DE DECLARACIÓ DE BÉ D’INTERÉS CULTURAL (BIC) PER ALS MOLINS DE LA MARINA ALTA. Gata en té tres al seu terme

Hem conegut hui dimarts, per mig de la premsa comarcal, que la Direcció General de Cultura, es va reunir amb alcaldes i concejals dels pobles que tenen molins de vent en el seu terme. El nostre terme de Gata de Gorgos en té tres, dos al nomenat Tossal de Pedreguer i un a l’Alqueria Blanca.

Es pot llegir al digital del diari INFORMACIÓN: "La Marina Alta logra que el Consell tramite la declaración de BIC de sus molinos". Ací teniu l’enllaç, PUNXEU.Per la seua part, LAS PROVINCIAS publica: "Cultura retoma la propuesta de declarar BIC los molinos de viento de la comarca". Al subtítol: "La Marina Alta tiene un total de 29 edificaciones de este tipo que actualmente son Bien de Relevancia Local". Ací teniu l’enllaç a la notícia, PUNXEU.

Més explica la notícia en LA MARINA PLAÇA, que titula: "El Consell inicia per fi la protecció de 29 molins de vent en huit municipis de la Marina Alta". Als subtítols: "La declaració com a BIC d’este emblemàtic patrimoni agrícola i històric present a Xàbia, Dénia, Pedreguer, Gata, Teulada, Benissa, Llíber i Calp portava encallada en la Generalitat des de 2008" i "«Els molins de vent ens parlen dels temps en què les guerres obligaven a les comarques a ser autosuficients» diuen els tècnics de Cultura, que consideren increïbles que no s’hagen preservat abans". Ací teniu tot l’article, PUNXEU.

On són els molins de vent al nostre terme i com estan?

De la mà de Joan Giner i del seu blog "De les Creus al Montgó", coneguem el seu article: "Els topònims de Gata: construccions, cisternes, cocons i llocs singulars (II)", que és un extracte de l’article "Arreplega de toponímia viva del terme de Gata", publicat en actes de la V Jornada d’Onomàstica, Dénia, 2011. Al respecte dels molins en terme de Gata diu que un dels quatre molins de les alqueries Blanques "un sol, que ara està integrat a una caseta, està en el terme de Gata". Dels coneguts com "Molins de Pedreguer" diu Joan Giner: "Conjunt de dos molinets de vent situats a la part alta del tossal de Pedreguer. Documentats per primera vegada per Madoz".

També l’arqueòleg de Xàbia Joaquim Bolufer estudia els molins de vent de la Marina Alta i escriu un article sobre "Els molins de vent del País Valencià. Notes documentals". Parla de les inscripcions sobre els molins (pàgina 428) i al Molí del Tossal de Pedreguer (Marina Alta) de Gata li documenta una "inscripció gravada sobre un dels carreuets de tosca de la brancalada de la porta d’accés" que posa "Año/1839".

FONTS: documentació de Joan Giner i Joaquim Bolufer. Fotografia: Molí de vent a Gata de Gorgos, en una imatge difosa per la Generalitat.

ELS MILLORS ATLETES I PÒDIUMS DE GATERS I GATERES A JESÚS POBRE

ELS MILLORS ATLETES I PÒDIUMS DE GATERS I GATERES A JESÚS POBRE

Dissabte passat dia 27 de maig es va celebrar la 20 Cursa Popular de Jesús Pobre i penúltima de les proves del Circuit Comarcal, que acabrà -com ja és habitual- a Benissa dissabte pròxim 3 de juny. Com en cada carrera, repassem els millors gaters i els que van fer pòsiums a les respectives categories.

El xabier de pare gater, Toni Soler Llidó, va entrar a meta seté amb 34 minuts i 28. El millor gater va ser JUANAN MAS LEYDA (C.A. Cametes Spat) que va ser vuité. El nové lloc va ser per un altre gater ANTONIO FORNÉS PEDRO (C.A. Llebeig).

La juvenil MOLLY WOODS (Club Ginestar Atletisme Benissa) va ser la primera en la seua categoria (390 a la general). ANTONIO FORNÉS PEDRO (Llebeig) va ser tercer veterà A. ANTO VALERO SIGNES (C.A. Gata) va ser tercera veterana B. De nou, va ser primera veterana C MARÍA MULET MESTRE (C.A. Gata). Primera veterana D va ser TERESA GREGORI MUÑOZ (C.A. Gata). Segon veterà D va ser VICENTE LLOPIS CHELI (C.A. Cametes Spat). Finalment, el tercer veterà E va ser FRANCESC FERRER MULET (C.A. Gata).

Les set millors dones del C.A. Gata van ser: MARÍA MULET MESTRE, TERESA GREGORI MUÑOZ, ANTONIA VALERO SIGNES, MARÍA LUISA PEDRO FERRER, EVA RIBES MAHIQUES, MIREIA GADEA SIGNES i XARO PONS PÉREZ.

Els deu millors del CLUB ATLETISME GATA  a Jesús Pobre van ser: JOSÉ CASELLES PEDRO (123), JOSÉ ESPASA MULET (135), FRANCISCO PEDRO MESTRE (137), FRANCESC FERRER MULET (138), RAFAEL PLAZA CASELLES (154), FRANCISCO PEDRO PEDRÓS (155), MARÍA MULET MESTRE (173), JOSÉ FRANCISCO PEDRÓS MONFORT (174), PEP SIGNES FORNÉS (175) i TERESA GREGORI MUÑOZ (219).

Dels menuts, MAR SALVÁ SEPÚLVEDA va ser la millor cadet entrant la cinquena a meta. Dels pre-benjamíns masculins LUCAS NAVALMORAL SIGNES va ser tercer i PAU AGULLES MONTESINOS quart.

FONTS: resultats: somesport.org. / Foto: LP (Javier Zamora, Zoom).

DEMÀ DIA 30, ÚLTIM DIMARTS DE MES IMPAR: PLE DE L'AJUNTAMENT DE GATA

Demà dimarts, 30 de maig, a les 20 hores, està convocada la sessió plenària de la Corporació Municipal de Gata de Gorgos. Serà al saló de sessions de l'Ajuntament. Diversos expedients en la part resolutiva: nomenament de funcionari tresorer, modificació de dedicació i retribucions al regidor Jaume Monfort, tinent d'alcalde (Podem Gata), el de la modificació de crèdits 11 de 2017, sobre diferent funcional de manteniment d'edificis i el de reconeixement extrajudicial de crèdit REC 3/2017.

El plenari també tractarà la moció de la denominació de Hospital Comarcal Dr. Torrent Guasp i la moció per a la reversió de l'Hospital Comarcal.

L'activitat de control i els precs i preguntes completaran el plenari.

FONT: Ajuntament Gata.

DE NOU, ÈXIT A CALP DE L'EQUIP DE GIMNÀSTICA RÍTMICA DE GATA

DE NOU, ÈXIT A CALP DE L'EQUIP DE GIMNÀSTICA RÍTMICA DE GATA

Aquest matí s’ha celebrat a Calp la quarta fase de la lliga comarcal de gimnàstica rítmica. De nou, els noms gaters han tornat a sonar al pòdium. En segon lloc s’han classificat el duet infantil de mans lliures format per Sara Bekkenk i Michelle Lorenz. Han pujat al pòdium com a campions de infantil 5 pilotes el grup compost per Nuria Signes, Aida Guerrero, Sergi Buigues, Julia Pedro i Marc Carrillo. Com sempre, va notant-se i molt la mà de la seua entrenadora Sheila Doblado.

FONT: Foto i informació facilitada per Sonia Soria Soler.

EL GORGOS CF ALEVÍ, SUBCAMPIÓ DEL TORNEIG DE EL VERGER

EL GORGOS CF ALEVÍ, SUBCAMPIÓ DEL TORNEIG DE EL VERGER

Seguixen les alegries per al Gorgos i per l’Escola de Futbol Base de Gata. Ahir dissabte 27 i ja acabada la lliga, al Torneig d’alevins de El Verger, que organitzava el Club Esportiu El Verger, el Gorgos va jugar la final contra l’equip d’Oliva i va perdre 2-0. Per tant, va obtindre el subcampionat.

Recordar que aquest equip d’alevins de segon any de Gata, ha quedat segon aquesta temporada al grup primer d'Alacant. Va tindre 52 punts, amb els 24 partits disputats. 16 partits guanyats, 4 empats i 4 derrotes. 87 gols a favor i 55 en contra.

FONT: Foto facilitada per Anto Font.

ACTE COMMEMORATIU, HUI DISSABTE 27, DELS 20 ANYS DE COMERÇ DE GATA

ACTE COMMEMORATIU, HUI DISSABTE 27, DELS 20 ANYS DE COMERÇ DE GATA

L’associació Comerç de Gata compleix 20 anys

Hui dissabte 27 de maig, a les 20,30 hores, al Casal de la Música de Gata els comerciants de Gata celebren 20 anys d’associació amb un acte carregat d’homenatges i sorpreses. 

Corria l’any 1996 quan va començar a gestar-se esta associació de comerciants de Gata, però no va ser fins el 97 quan es va fer oficial amb el registre legal de la mateixa, amb el nom de "Comerç de Gata". Enguany els comerciants volen celebrar l’èxit d’aquesta aposta de caminar units i volen fer-ho amb un acte on homenatjaran aquelles persones que han segut més decisives en cada moment.

Sens dubte, es tindrà present als presidents que ha tingut l’associació. Des dels inicis Pepe Simó, també Santiago Signes, Vicent Fornés fins arribar a Paqui Signes, la presidenta d’ara.

L’acte que començarà puntual a les 20,30 hores contarà amb actuacions musicals, una exposició plàstica i un vi d’honor en acabar. Està prevista l’assistència de la Corporació Municipal de Gata; la presidenta del Cercle Empresarial de la Marina Alta (CEDMA), Sonja Dietz, i el Secretari General de la Federació Alacantina de Comerç de la PYME (FACPYME), Paco Rovira.

FONT: Factoria d’Idees, Comerç de Gata.

HUI DIVENDRES 26, PLE EXTRAORDINARI A GATA: RENÚNCIA DE Mª ELENA RODRÍGUEZ (PSOE) I PLA D'OBRES I SERVEIS 2018

HUI DIVENDRES 26, PLE EXTRAORDINARI A GATA: RENÚNCIA DE Mª ELENA RODRÍGUEZ (PSOE) I PLA D'OBRES I SERVEIS 2018

Hui divendres 26 de maig, la Corporació Municipal de Gata celebra ple extraordinari i urgent a les 13.30 hores. Dos punts en l’orde del dia. La convocatòria extraordinària ve donada per la necessitat de l’aprovació de la sol·licitud d’inclusió en el Pla Provincial de Cooperació 2018 dins de termini. Per això l’expedient 562 de 2017, sobre el Pla Provincial Obres i Serveis 2018, contempla el "CONDICIONAMENT DE LA XARXA D’AIGUA POTABLE ALS CARRERS DR. G. FERRER, CONSTITUCIÓ I PARE MULET".

Aprofitant el ple extraordinari, també es posa a l’orde del dia un altre expedient, el 518 de 2017: la "RENÚNCIA DE LA REGIDORA DEL PSOE MARÍA ELENA RODRÍGUEZ CHOQUE".

Si fem un repàs a la legislatura 2015-2019, ara que fa 13 dies que hem passat l’equador de la mateixa, han renunciat ja amb aquesta regidora tres concejals, un de Compromís, Noel Gadea Ronda, i dos del PSOE, primer Vicent Font Leyda i ara María Elena Rodríguez Choque. Noel Gadea va ser sustituit per Toni Arabí Arabí i Vicent Font per Pepe Juan Mulet Soler.

Si fem una ullada a la cronologia d’aquesta legislatura i els altibaixos que ha tingut, el govern municipal es va formar amb l’unió de Compromís (4 regidors), Podem Gata (2 regidors) i PSOE (2 regidors) el passat 13 de juny de 2015. El 2 de desembre de 2015 els regidors del PSOE renunciaven als càrrecs del govern municipal que conformaven junt amb Compromís i Podem Gata. Més tard, al plenari del 19 de juliol de 2016 Vicent Font deixava la Corporació. Al plenari del 27 de setembre de 2016 entrava Pepe Juan Mulet. Al mateix plenari renunciava Noel Gadea del grup Compromís de Gata. El número cinqué de la llista de Compromís, Toni Arabí Arabí, prenia possesió del càrrec el 27 de setembre de 2016. Ara, el 26 de maig de 2017, la regidora del PSOE María Elena Rodríguez deixa el càrrec i serà sustituïda, segons ja vam conéixer per premsa, per un elector que no estava en la llista electoral socialista i que va ser anteriorment regidor de Bloc-Compromís, Juanvi Vallés.

Finalment, ressenyar que el pròxim plenari està molt a prop en el temps. L’ordinari de maig serà dimarts dia 30, a les 20 hores. 

AUTOMOVILISME: EL GATER FERNANDO SENDRA ARABÍ, CAMPIÓ DE LA REGULARITAT EN LA I PUJADA AL PORT DE TUDONS

AUTOMOVILISME: EL GATER FERNANDO SENDRA ARABÍ, CAMPIÓ DE LA REGULARITAT EN LA I PUJADA AL PORT DE TUDONS

El jove pilot gater FERNANDO SENDRA ARABÍ es va proclamar campió de la regularitat en la I Pujada al Port de Tudons, celebrada aquest cap de setmana dies 19 i 20, i organitzada per l’Automóvil Club Costa Blanca. Sendra va competir amb el Motor Club Bernia, pilotant un Renault 5 GT Turbo i participant amb el grup R.Sport. Fernando va obtindre el millor registre en la modalitat de regularitat, ja que va tindre la menor penalització, amb un total de 6,1 punts a 1,4 punts del segon classificat.

En total van ser 57 pilots els participants en la prova que havia creat molta expectació, donat que s’estrenava en el tram possiblement més emblemàtic i complicat de l’automobilisme alacantí. A la carrera hi havia una desena de monoplaces carroçats i competidors procedents de varies comunitats autònomes, a més de la nostra. La prova també va servir per a posar en marxa l’exitós Open de Levante de Montaña que va cap a la seua segona edició.

La Pujada es va disputar a la CV-770 entre els punts kilomètrics 22.05 i 27.55, tallant-se la carretera a les 7:30 h. del dissabte 20 de maig i fent-se la manega d’entrenaments oficials a les 9 i després les dues de carrera. El lliurament de premis va tindre lloc a primeres hores de la vesprada davant l’ajuntament de la població de Sella. Era la primera edició del Rally Pujada al Port de Tudons , a la carretera entre Sella i Alcochea, prova puntuable per al Campionat de la Comunitat Valenciana de Muntanya 2017.

FONTS: Fotos composició facilitades per la família. // Informació Automóvil Club Costa Blanca.

ELS CORS INFANTIL I JUVENIL (3r premi) PRESENTEN LES SEUES CANÇONS DEL FESTIVAL VOCACIONAL A LA PARRÒQUIA DE GATA

ELS CORS INFANTIL I JUVENIL (3r premi) PRESENTEN LES SEUES CANÇONS DEL FESTIVAL VOCACIONAL A LA PARRÒQUIA DE GATA

El diumenge dia 21, a la missa de 11.30 hores, el cor infantil "Dama azul" i el cor "Ruah", tots dos creats a la parròquia de Gata de Gorgos, van presentar a tots els assistents a l’eucaristia les cançons amb les que van participar al XXXVIII Festival de la Cançó Vocacional a Montcada, que organitza cada any el Seminari Major per mig del COV Juan Pablo II, el passat dia 30 d’abril. La cançó final d’acció de gràcies va ser precisament la que va escollir el cor de joves "Ruah", que s’estrenava em aquest event i va obtindre el tercer premi de la modalitat de "Instrumentació lliure". La canço "La fe te hará confiar" va tornar a sonar, aquesta vegada a l’església sant Miquel Arcàngel de Gata. Interpretaven, al piano, Mariano; a la bateria Vicent; a la guitarra Marc, a la flauta travessera Gisela i les veus de Noelia, José, Mariano, Erika i Alba.

Després, dalt de l’altar van pujar les xiquetes del cor parroquial infantil "Dama Azul", que va participar a la categoria infantil, interpretant la cançó "No temas", ja que aquest era el lema d’enguany per al festival.  Amb les xiquetes tocaven dos flautes dolces, Sebastià i la seua filla, a la caixa Vicent i dos guitarres, Marc i Noelia, directora del cor. 

Cal recordar que la parròquia de Gata de Gorgos té ja dos premis en dos anys al Festival de la Cançó Vocacional de València. El segon premi infantil es va aconseguir l’any passat i aquest tercer premi del nou grup "Ruah" enguany.

FONT: Foto parròquia Gata.

GATERS A LA CURSA D’ONDARA I ALS XII MINIJOCS DE DÉNIA; RESULTAT DE FUTBOL JUVENIL; HOMENATGE DEL GORGOS AL SEU JUGADOR PEPE PEDRO

GATERS A LA CURSA D’ONDARA I ALS XII MINIJOCS DE DÉNIA; RESULTAT DE FUTBOL JUVENIL; HOMENATGE DEL GORGOS AL SEU JUGADOR PEPE PEDRO

Totes les notícies esportives que tenim hui al nostre abast del cap de setmana, passen per Ondara (XIX Cursa Popular), Dénia (XII Minijocs escolars Marina Alta) i Gata, camp de futbol.

Dissabte a la XIX Cursa d’Ondara van estar presents els atletes gaters. Alguns ja són asidus del pòdium i quasi sempre ho conseguixen. La millor classificació gatera la va fer JUANAN MAS LEYDA (C.A. Cametes Spat de Pedreguer) que arribava sisé a meta amb un temps de 35 minuts i 23 segons; ANTONIO FORNÉS PEDRO (C.A. Llebeig de Xàbia) que ho feia el vuité i FRANCISCO PEDRO PEDRÓS del C.A. Gata, que arribava el 25 amb un temps de 37 minuts i 32 segons.

Per categories, pujava al pòdium com a tercer sénior masculí JUANAN MAS LEYDA. CHRISTINA MALLETT (198 a la general) feia tercera millor veterana A. El ja dit ANTONIO FORNÉS PEDRO va fer tercer veterà A. MARÍA MULET MESTRE (C.A.Gata) -227 a la general- va ser primera veterana C. TERESA GREGORI MUÑOZ (C.A. Gata i 312 a la general) va ser primera veterana D. Segon veterà D va ser VICENTE LLOPIS CHELI (39 a la general, del C.A. Cametes Spat). Finalment, FRANCESC FERRER MULET (C.A. Gata i 185 a la general) va fer segon veterà E.

Les cinc millors dones del C.A. Gata van ser: MARÍA MULET MESTRE, TERESA GREGORI MUÑOZ, ANTONIA VALERO SIGNES, SANDRA SALA MIRALLES i MARÍA JOSÉ SOLER ARBONA. Els 10 millors del C.A. GATA van ser a la carrera d’Ondara: FRANCISCO PEDRO PEDRÓS (25 a la general); JOSÉ ESPASA MULET (144), JOSÉ CASELLES PEDRO (179), FRANCESC FERRER MULET (185), KIKO ARABÍ BALLESTER (195), FRANCISCO PEDRO MESTRE (196), JAVIER ESPASA MULET (214), MARÍA MULET MESTRE (227); JOSÉ PEDRO MESTRE (283) i JUANVI NAVALMORAL PEDRO (286). Dels menuts, també cal destacar a ANDREA BAÑOS MUT (C.A. Gata) segona barrufeta.

FONT: Classificacions, Somesport. 

XII MINIJOCS: ELS GATERS PUJEN AL PÒDIUM A ATLETISME

L’atletisme va ser l’únic esport que els xicons i xicones gaters van obtindre medalles. De la mà de Pep Paleres, van pujar al pòdium en diverses modalitats. ZOE G. va quedar subcampiona en 150 i 80 metres. JORDI B.S. i NICO A. M. van ser segon i tercer de bot de llargada i ÁLEX B.L. i Nico van quedar primer i tercer en bot d’alçada.

FONT: Pep Paleres. Foto i Informació, Atletisme Gata. (A la foto, els gaters de color carabassa al pòdium).

ELS GORGOS C.F. JUVENIL EMPATA A DOS GOLS AMB EL PEGO

Sols resten dues jornades a la competició futbolística per al GORGOS C.F. i els queda als JUVENILS. Ahir diumenge van jugar al camp Les Costeres i van empatar a dos gols contra el Pego. Gustau, al minut 2, i Siscar en pròpia porta al 29 marcaven per al Gorgos. A la classificació està el 9 amb 50 punts. 32 partits jugats: 15 guanyats, 5 empats i 12 derrotes. 89 gols a favor i 62 en contra.

FONT: FFCV.

HOMENATGE DEL GORGOS C.F. A PEPE PEDRO

Després del partit dels juvenils, ahir diumenge es va fer un emotiu homenatge a la figura del jugador PEPE PEDRO del primer equip del Gorgos C.F. després d’una llarga trajectòria a l’equip, des de les categories inferiors fins al primer equip, on ha estat moltes temporades. La família, jugadors, autoritats, amics i club van arropar al jugador, que diu adéu a una gran trajectòria futbolística.

FONT: Gorgos C.F.

DOS EIXIDES AL CAMP PEL TERME DE GATA MOSTRARAN HERBES SILVESTRES PER A MENJAR I CURAR

DOS EIXIDES AL CAMP PEL TERME DE GATA MOSTRARAN HERBES SILVESTRES PER A MENJAR I CURAR

Demà diumenge 21 de maig, a les 9 del matí, s’eixirà de la CAS. Es tracta d’un nou event que dirigirà el botànic gater Jaume X. Soler pels camins del terme de Gata. Serà conéixer i trobar herbes silvestres per a menjar. L’eixida de camp també servirà per a fer una caminata i un bon esmorzar. El pròxim diumenge 28 de maig, a la mateixa hora i amb eixida des de la Plaça de l’Església, es coneixeran herbes silvestres per a curar.

Els assistents podran saber millor sobre el "raimet de pastor", alls, arboços i llicsons, entre altres herbes silvestres.

FONT: Cartell anunciador. Ajuntament de Gata.

GATA TAMBÉ DEMANA UNA AP-7 LLIURE I GRATUÏTA

GATA TAMBÉ DEMANA UNA AP-7 LLIURE I GRATUÏTA

Gata s’uneix al front comú format per la Generalitat i els ajuntaments per exigir una AP-7 lliure i gratuïta quan s’acabe la concessió en 2019

Aquest és un dels principals acords de la reunió que van mantindre ahir la Consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador i el director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, amb una representació de més de 20 alcaldes de municipis de l’àrea d’influència de l’autopista.

A aquesta reunió van assistir els alcaldes i representants municipals d’Algemesí, Almussafes, Altea, Alzira, Benicarló, Castelló, Cullera, Dénia, El Campello, Gandia, Gata de Gorgos, Oliva, Ondara, Sagunt, Tavernes de la Valldigna, Torreblanca, la Vall d’Uixó, Vila-real, Vinarós i Xàbia.

Després de la reunió, la consellera ha anunciat que el compromís de la Generalitat d’elaborar un document sobre els accessos necessaris para quan es liberalitzi aquesta infraestructura. Segons ha indicat, aquest document s’abordarà conjuntament amb els ajuntaments i es traslladarà al Ministeri perquè és "fonamental per a la vertebració del territori en la nostra Comunitat". A més, ha assegurat que el front comú que han fet la Generalitat i els alcaldes s’ampliarà a un proper cim amb els agents socials, sindicals i acadèmics de la Comunitat per "reclamar aquesta infraestructura necessària per a la Comunitat."Tots els alcaldes i alcaldesses han coincidit tots a compartir la necessitat que l’AP-7 s’allibere i sigui gratuïta a partir del 31 de desembre de 2019, quan acaba la concessió. Per això, s’ha dissenyat un full de ruta que s’anirà ampliant, per crear una estratègia conjunta per representar al territori valencià enfront del Ministeri de Foment per traslladar les reivindicacions.

Alguns representants, entre ells el regidor de Gata, Jaume Monfort,  han anat més enllà i han sol·licitat que la infraestructura s’allibere ja per a zones especialment delicades que no disposen de vies alternatives com és el cas de la Marina Alta.

De fet, l’Ajuntament de Gata ja va aprovar una moció sol·licitant diverses mesures per augmentar la seguretat de la N-332 i evitar l’excés de trànsit, entre elles l’alliberament de l’AP7, motivada per diversos accidents ocorreguts al municipi durant l’últim any.

FONT: Ajuntament de Gata, nota de premsa (text i foto).

LA PREMSA PARLA...DE IMMOBLES IRREGULARS A LA MARINA ALTA. TAMBÉ DE GATA

La premsa comarcal publicava ahir dimarts 16 la conclusió de les estadístiques de la Direcció General del Cadastre, depenent del Ministeri d’Hisenda. En 16 localitats de la Marina Alta, diu el diari Informació "el Cadastre ha rastrejat cases, piscines i obres d’ampliació i rehabilitació il·legals, es a dir, que no s’havien donat d’alta ni tributaven IBI, aquest organisme ha trobat ni més ni menys que 16.046 immobles, la majoria urbans, que «no existien». En el llistat Gata apareix amb 850 immobles irregulars i és un dels primers municipis de la Marina Alta.

El diari INFORMACIÓN d’Alacant titula: "Hallan en sólo 16 pueblos de la Marina Alta más de 16.000 inmuebles ilegales" i al subtítol de l’article de Alfons Padilla: "Las construcciones sin declarar regularizadas ahora por el Catastro equivalen a un pueblo del tamaño de Pedreguer - Hay el doble de casas que vecinos censados". Si voleu llegir l’article complet PUNXEU ACÍ.

Per la seua part, el diari digital La Marina Plaça titula sobre el mateix tema: "Hisenda detecta 16.000 construccions il·legals a Dénia, Calp i altres 13 municipis de la comarca". Als subtítols: "Teulada és la població que des de 2013 més vivendes ha hagut de legalitzar, amb 4.175, seguida de la capital comarcal, Benitatxell, la vila del Penyal, Pedreguer i Gata" i "Les dades del Cadastre confirmen que hi ha moltes més vivendes que habitants". Podeu llegir l’article complet PUNXANT ACÍ.

El llistat abarca de 2013 a 2016. Teulada diu que té 4.175 vivendes. Seguix Dénia amb 3.060. Benitatxell en té 1.578. Calp, 1521. Pedreguer 1.094 i Gata 850.

Al Portal de la Direcció General del Cadastre figuren els resultats del procediment de regularització en municipis finalitzats. Gata té 12.440 Immobles, dels quals 5.522 són urbans i 6.918 rústics. S’han regularitzat 850, com s’ha dit, tots ells urbans. Un 17,69 % són noves construccions; un 35,14 %, ampliacions i rehabilitacions; un 43,41 % de reformes i canvis d’ús i un 3,76 % de piscines.

Com s’ha fet el procés de regularitzación cadastral?.

Té com a finalitat la incorporació al Cadastre Immobiliari dels béns immobles urbans i rústics amb construcció, així com de les alteracions de les seues característiques, en supostos d’incompliment de l’obligació de declarar de forma completa i correcta les circumstàncies determinants d’un alta o modificació cadastral. Aquest procediment s’ha desenvolupat des de l’any 2013 en tot el territori nacional, excepte el País Basc i Navarra. La iniciació del procediment, que es d’ofici, es comunica als interessats per a que puguen realitzar les al·legacions que estimen oportunes.

La regularització de la descripció dels béns immobles està sujecta a la taxa de regularització cadastral, amb la quantia de 60 euros per cada un dels immobles objecte de regularitzación. Aquesta taxa deu ser abonada per qui tinga la condició de sujecte pasiu del Impost sobre Béns Immobles en l’exercici en el qual s’haja iniciat el procediment de regularització cadastral. 

FONTS: diaris INFORMACIÓN, LA MARINA PLAÇA. (16-5-2017) // CADASTRE. Regularització Cadastral, Ministeri d’Hisenda.

 

EL GORGOS QUEDA AL FINAL SEGON I PUJA A 1ª Reg. com a 7é millor segon dels 16 grups

EL GORGOS QUEDA AL FINAL SEGON I PUJA A 1ª Reg. com a 7é millor segon dels 16 grups

El GORGOS C.F. major ja ho té clar. Amb l’ampla victòria del Benirredrà contra el Poble nou de Benitatxell per 12 a 0, ocupa en la taula del grup 12 de Segona Regional, la segona plaça. Per tant, també PUJA A PRIMERA REGIONAL.

Acaba la temporada amb 66 punts dels 28 partits jugats: 22 guanyats i sols 6 perduts. Cap empat. 79 gols a favor i 36 en contra. Resulta ser el 7é millor segon de 8 que també pujen dels 16 grups, per tant la temporada pròxima 2017-2018 estarà a Primera Regional. Un dels que l’acompanyarà de la comarca serà la U.D. Benissa que prepara Juan "Mitgeta" i que té un jugador gater Bati a l’equip. Els benissers van quedar líders del grup 13.

Si mirem les estadístiques, on lidera el GORGOS C.F. és a la taula de golejadors; el máxim realitzador amb 37 gols és DAVID MOLINES SALVÁ del Gorgos. Li seguix de prop pels 7 gols d’ahir Izar Villar del Benirredrà amb 35.

FONTS: FFCV. Foto, Gorgos CF.

DEMÀ DIJOUS 18, NOVA DONACIÓ DE SANG A GATA

DEMÀ DIJOUS 18, NOVA DONACIÓ DE SANG A GATA

Demà per la vesprada (18 de maig) els donants de sang, sobre tot el col·lectiu de GATA, tenen una nova cita per a la col·lecta que es farà a partir de les 16.30 hores i fins les 20.30 al saló d’actes del Centre Social Integrat. Com ja és costum, els organitzadors demanen a totes i tots que s’acosten a donar sang, és importantíssim que de cara als pròxims mesos estiuencs no hi haja carència del líquid vital tan necessari.

FONT: Cartell anunciador de l’event, organització local, Gata. 

LA GIMNÀSTICA RÍTMICA DE GATA, DE NOU, AL PÒDIUM (3ª fase, a Pego)

LA GIMNÀSTICA RÍTMICA DE GATA, DE NOU, AL PÒDIUM (3ª fase, a Pego)

Dissabte passat dia 13 es va realitzar la 3ª fase de la lliga comarcal de gimnàstica rítmica a Pego. De nou, la gent de Gata no va defraudar i es va classificar amb pòdiums. El conjunt infantil cinc pilotes compost per Nuria Signes, Aida Guerrero, Sergi Buigues, Julia Pedro i Mar Carrillo van quedar en tercer lloc, obtenint el bronze comarcal. Per la seu part, el duet infantil mans lliures compost per Sara Bekkenk i Michelle Lorenz van quedar les primeres. Com sempre, molt ben portats per la seua entrenadora Sheila Doblado.


FONT: Fotos de la composició facilitades per Sonia Soria Soler.