Blogia

CRONISTA DE GATA DE GORGOS

GATA PARTICIPA DIMECRES 25 EN LA III TROBADA D’EMPRENEDORS D’INNPULSO, AJUNTAMENT I ENERTEC

GATA PARTICIPA DIMECRES 25 EN LA III TROBADA D’EMPRENEDORS D’INNPULSO, AJUNTAMENT I ENERTEC

L’alcaldessa de Gata, Magda Mengual, i l’empresa local Enertec participaran, dimecres 25 d’abril, en la “III Trobada d'Alcaldes i Alcaldesses per la Innovació” de la Xarxa Innpulso que se celebra a Màlaga.

L’ esdeveniment, organitzat per la Xarxa de Ciutats de la Ciència i Innovació “INNPULSO”, distintiu que obtingut Gata dues vegades (2011 i 2014), reunei a alcaldes de les ciutats associades al costat de les Pimes més innovadores que hagen sigut seleccionades en cadascuna de les ciutats participants. A la trobada cada ajuntament participant realitza una exposició, presentant el poble i l'empresa.

La Xarxa Innpulso és la Xarxa de Ciutats de la Ciència i la Innovació creada pel Ministeri d'Economia i Competitivitat en 2011. A ella pertanyen els municipis que han rebut la distinció “Ciutat de la Ciència i la Innovació” que des de l'any 2010 ve atorgant aqueix Ministeri i el seu objectiu fonamental és promoure la innovació tant en la pròpia administració local com el seu entorn empresarial i ciutadà.

Per a aquesta trobada, cada ciutat membre de la Xarxa ha seleccionat l’empresa més Innovadora del seu municipi que, acompanyada per l’alcaldia, representa a la seua ciutat en aquesta jornada. Aquesta nova trobada està emmarcada en l'estratègia de la Xarxa de promocionar a les Pimes Innovadores dels municipis i dotar-les de visibilitat per a facilitar el seu accés a mercats potencials.
La trobada reuneix talents emprenedors de diferents punts de la geografia nacional, convertint-se així en un aparador immillorable per a mostrar el talent emprenedor a altres municipis, inversors i representants de grans empreses.

FONTS: Text i foto, Ajuntament de Gata.

 

L'INFANTIL DEL GORGOS C.F. ES PROCLAMA CAMPIÓ DE LLIGA 17/18, A TRES JORNADES DEL FINAL

L'INFANTIL DEL GORGOS C.F. ES PROCLAMA CAMPIÓ DE LLIGA 17/18, A TRES JORNADES DEL FINAL

No podia tindre millor celebració. A casa, per golejada (7-1) i a tres partits del final. El dia de hui dissabte 21 d’abril de 2018 passa ja a la història del Gorgos. L’equip INFANTIL del GORGOS C.F. ja és campió matemàtic de la lliga 2017-2018 del grup de la Segona Provincial d’Alacant. A més, és un dels equips més golejadors de la temporada, del futbol base. Ja té a la butxaca 143 gols i en el rànking de golejadors el primer amb 36 gols és del Gorgos C.F, DIEGO BARCHINO. El tercer també, HÉCTOR CLOQUELL, amb 28 gols i el cinqué també, MARIO FELIU, amb 24 gols.

Però anem al partit que s’ha jugat aquest matí i que li ha donat la lliga al GORGOS INFANTIL. Jugava contra el Atlètic Callosa. Des del minut 4 ha començat golejant. Al final, una contundent victòria per 7 a 1. Un hat-trick s’emporta DIEGO (4) (25) (42) i un gol han marcat MARIO (8), HÉCTOR (39), JUAN DAVID (54) i SERGIO (59).

En total porta 66 punts dels 23 partits jugats. Sols un partit perdut, un empat i la resta, 22 partits guanyats. Un cabàs de gols, 143, i sols 14 en contra. A 9 punts queda el segon, el Pego C.F.

Anem als protagonistes de la lliga 17/18 del GORGOS INFANTIL. L’equip dels guanyadors: ÁLVARO, AARÓN, CRISTIAN, DANIEL, DAVID B., DAVID C., DIEGO, FERRAN, HÉCTOR, JOAN, MARCOS, MARIO, MOISÉS, NABIL, PAU G., PAU S., SERGIO i XAVI. Mèrit també i molt per al seu entrenador JAVI HERNÁNDEZ i l’entrenador de porters, VICENT MULET.

Demà diumenge continuaré analitzant totes les golejades i la consecució de la lliga per part de l’equip infantil. Des del blog del CRONISTA DE GATA l’enhorabona a xiquets, entrenadors i mares/pares. Tots ho han fet possible.

FONT: Foto Gorgos C.F. Proclamació del campionat de lliga 2017-2018, hui dissabte 21-4-2018.

A PEGO, NOUS PÒDIUMS EN GIMNÀSTICA RÍTMICA PER A GATA

A PEGO, NOUS PÒDIUMS EN GIMNÀSTICA RÍTMICA PER A GATA

Diumenge passat, dia 15 d’abril, es va fer la 4ª fase de la lliga comarcal de gimnàstica rítmica a Pego. De nou, un diumenge més, les xicones gateres han pujat al pòdium. De la categoria cadet amb cinta, el tercer lloc va ser per a CLARA PONS. En segon lloc, a la categoria cadet de pilota, va quedar el trio compost per AIDA GUERRERO, JÚLIA PEDRO i NÚRIA SIGNES. Com sempre, totes elles preparades per Sheila Doblado.

FONTS: informació i foto, Sonia Soria Soler.

UNA VELLA ASPIRACIÓ COMENÇA A FER-SE REALITAT: MILLORA I ADEQUACIÓ DE L’ANTIGA CARRETERA A-134 (ENTRADA DE GATA PER XÀBIA)

UNA VELLA ASPIRACIÓ COMENÇA A FER-SE REALITAT: MILLORA I ADEQUACIÓ DE L’ANTIGA CARRETERA A-134 (ENTRADA DE GATA PER XÀBIA)

Ja s’està fent. És quasi una realitat allò que era una vella aspiració perque estava molt estropejada i el firme en mal estat. Gràcies a una subvenció nominativa rebuda per part de la Diputació Provincial d’Alacant (departament de carreteres, vies i obres) a l’Ajuntament de Gata de Gorgos, estan fent-se esta setmana els treballs de millora de la seguretat vial al camí 7342, que és l’antiga A-134 i el tram fins la CV-734, per a entendre’ns des de la rotonda de les Sorts fins la Rotonda de la carretera de Xàbia, que dona entrada a la Rana.

La subvenció és per a sofragar les despeses que suposen l’ejecució d’aquestes obres que tenen un cost íntegre de 57.632,07 euros i paga al cent per cent l’organisme provincial. L’aglomerat asfàltic està posant-lo l’empresa teuladina Vives Dalmau, i la contrata de les obres va ser concedida a l’empresa "Císcaro proyectos y construcción". Les obres consistixen en la millora de la infraestructura urbana i la seguretat vial en el Cami, actualment vial de conexió de la població de Gata de Gorgos amb la carretera de Xàbia CV-734 en el tram de la partida Quadros. Esta
actuació suposarà la millora de la Seguretat Vial i pretén millorar el firme deteriorat, a més de complementar la seguretat vial dels camins d’accés des d’esta carretera, així com millorar la senyalització existent.

FONT: Diputació, concesió subvenció a Ajuntament de Gata de Gorgos.

 

EL PRIMER EQUIP DEL GORGOS MANTÉ LA CATEGORIA (1ªregional), EL DIA QUE HOMENATGEN AL DESAPAREGUT EX-PRESIDENT DEL CLUB ANTONIO RIPOLL

EL PRIMER EQUIP DEL GORGOS MANTÉ LA CATEGORIA (1ªregional), EL DIA QUE HOMENATGEN AL DESAPAREGUT EX-PRESIDENT DEL CLUB ANTONIO RIPOLL

L’equip infantil, a punt de conseguir el campionat de lliga 2017-2018

La victòria del GORGOS CLUB DE FUTBOL, a casa, (3-2) contra el XERACO va servir ahir diumenge per a ratificar i consolidar la permanència de l’equip, una temporada més, en Primera Regional.A més, abans del partit es va dedicar un sentit i molt emotiu homenatge al que fou president del Gorgos CF, Antonio Ripoll, que va faltar el passat dia 6 d’este mes. La viuda va rebre una placa del club i es va guardar un minut de silenci amb música molt emotiva.

Pel que fa al partit, va ser costós derrotar al Xeraco. Al minut 16 es posava costera amunt amb el 0-1, posava les taules Lucas León al minut 27; s’avançava el Gorgos al 60 amb gol de Raul. Al final del partit es va decidir el partit, al mateix minut marcaven el Xeraco de penalti i el desempat obra de Lucas León, que feia doblet, també de penalti. 3 a 2, un gran resultat. 40 punts i seté classificat, ja torna a ser de primera faltan tres partits per al final de lliga.

També el GORGOS JUVENIL va guanyar a casa per la mínima, amb un solitari gol de Eric al minut 54 contra el FC Jove Espanyol de Sant Vicent C. Resten encara nou jornades i manté una bona classificació el Gorgos,és 8é amb 35 punts. De 26 partits, ha guanyat 10, empatat 5 i perdut 11. Gols a favor, 48 i gols en contra 49.

Per la seua part, el GORGOS CADET va caure a casa per 1 a 3 front el CF Independiente Alicante A. El gol gater el va marcar Vicent Font al minut 25. A la taula de classificació, és avantpenúltim amb sols 10 punts. Té que fer l’esforç final per mantindre la categoria.

ELS INFANTILS TENEN LA LLIGA QUASI A LA BUTXACA

El resultat ho diu tot, la marxa ascendent continua. L’equip del GORGOS INFANTIL va guanyar amb contundència per 0-6 a Finestrat. Diego Barchino doblava al 23 i al 68 i feia póquer Álvaro amb gols als minuts 25, 43, 46 i 58. Manquen 4 jornades, 12 punts en joc, i el Gorgos està set per dalt del segon classificat. 60 PUNTS I 134 GOLS A FAVOR, una passada de temporada. El Pego, segon classificat, en té 53 punts. Esperem que seguixca aixina i done una gran alegria a l’afició.

Seguint amb els equips de la pedrera del Gorgos, dir que el partit de ALEVINS 1er any, derbi de veïns, entre el Gorgos i el Teulada-Moraira es jugarà demà dimarts 17 a les 18.30 hores. Els BENJAMINS ho faran una hora abans, a les 17.30 hores. Els ALEVINS de 2n anys van caure per 7 a 2 a Xàbia. Joel va fer els dos gols del Gorgos. A la classificació són 6és amb 35 punts de 22 partits jugats. 65 gols a favor i 54 en contra.

FONTS: Foto Gorgos CF. // Classificacions, FFCV.

 

JAIRO SOLER, PRIMER GATER CLASSIFICAT A LA CURSA DE EL VERGER; FRANCISCO PEDRO PEDRÓS, PRIMER CLASSIFICAT DEL CLUB ATLETISME GATA

JAIRO SOLER, PRIMER GATER CLASSIFICAT A LA CURSA DE EL VERGER; FRANCISCO PEDRO PEDRÓS, PRIMER CLASSIFICAT DEL CLUB ATLETISME GATA

El corredor gater JAIRO SOLER SALVÁ (C.M.A.La Faixa) va ser el primer gater en entrar a meta a la XII Volta a Peu de El Verger, que es va celebrar dissabte dia 14, al lloc 24 de la general amb un temps de 36 minuts i 20 segons. Per la seua part, el corredor FRANCISCO PEDRO PEDRÓS va ser el primer corredor del Club Atletisme Gata en entrar a meta, al lloc 29 fent un temps de 36 minuts i 32 segons. Al lloc 57 entrava JOAN JAUME TORRES OLIVER (C.A.Gata) fent un temps de 37 minuts i 59 segons.

Per categories, els gaters i gateres que van fer pòdium van ser: MARÍA MULET MESTRE, segona veterana C (lloc 231 a la general); JOAN JAUME TORRES OLIVER, segon veterà C (57); TERESA GREGORI MUÑOZ, primera veterana D (C.A.Gata) (278). VICENTE LLOPIS CHELI va ser el primer veterà E (107) i el seu company FRANCESC FERRER MULET el tercer de la mateixa categoria (189).

Les tres millors dones del Club Atletisme Gata a la Volta a Peu de El Verger van ser MARÍA MULET MESTRE, JENNIFER WOOD i TERESA GREGORI MUÑOZ. Els 10 millors classificats del club van ser: FRANCISCO PEDRO PEDRÓS, JOAN JAUME TORRES OLIVER, VICENTE LLOPIS CHELI, JOSÉ CASELLES PEDRO, TOMÁS MENGUAL PEDRO, PEP SIGNES FORNÉS, CURRO ARABÍ ARABÍ, FRANCESC FERRER MULET, JOSÉ FRANCISCO MONCHO SOLER i JUANVI SOLER TORRES. Els tres millors gaters del C.M.A. La Faixa de Jesús Pobre van ser: JAIRO SOLER SALVÁ, DAREDDINE BADAR LAHMAMI i QUICO GARCÍA BERENGUER. Els dos millors del Grup Espeleològic Gata van ser ALVAN SALVÁ ESTRUGO i MIQUEL GRIMALT ESCORTELL.

Pel que fa als més joves el segon millor barrufet va ser el gater del C.A.Gata MIGUEL FERRER PEDRO. MAR SALVÁ SEPÚLVEDA va ser la millor cadet. Finalment, els dos millors pre-benjamins van ser els gaters LUCAS NAVALMORAL SIGNES i PAU AGULLES MONTESINOS.

FONTS: Classificacions www.somesport.org. Foto: Atletisme Gata.

 

NOU PREMI PER AL COR "DAMA DE AZUL" DE LA PARRÒQUIA DE GATA: tercer premi, secció de xiquetes/xiquets. EL COR JOVE "RUAH" TAMBÉ VA ACTUAR

NOU PREMI PER AL COR "DAMA DE AZUL" DE LA PARRÒQUIA DE GATA: tercer premi, secció de xiquetes/xiquets. EL COR JOVE "RUAH" TAMBÉ VA ACTUAR

(PODEU MIRAR L’ÀLBUM DE FOTOS DEL FESTIVAL I ELS GRUPS GATERS, PUNXANT ACÍ)

(PODEU MIRAR UN FRAGMENT DEL VÍDEO DEL TERCER PREMI, DAMA DE AZUL GATA, PUNXANT ACÍ)

(PODEU MIRAR EL VÍDEO DE YOUTUBE DEL FESTIVAL VOCACIONAL, PART JOVE, ON DEL MINUT 1,56,15 AL 2,04,10 ACTUA EL COR "RUAH" DE GATA. PUNXEU ACÍ).

El cor parroquial infantil "DAMA DE AZUL" de la parròquia de Sant Miquel Arcàngel de Gata de Gorgos va obtindre ahir diumenge el TERCER PREMI de la seua secció, al XXXIX Festival Vocacional de la Cançó celebrat al Seminari Major de Montcada (València). Al mateix festival, també va actuar a la secció de Instrumentació Lliure el Cor Jove "Ruah".

Es pot dir que ixen a premi per edició des de que començaren les seues participacions, senyal del treball i hores d’assaig traduïdes en una bona interpretació. La cançó nomenada com el lema del festival "HAS HALLADO GRACIA ANTE DIOS", amb la temàtica de la Mareu de Déu, va ser premiada amb el tercer premi, de tretze grups parroquials i cors de col·legis, que van actuar pel matí. (per conéixer un poquet la cançó podeu punxar el següent enllaç).

Després de l’eucaristia presidida pel bisbe auxiliar N’Arturo Ros a la basílica del seminari, va continuar el festival. A la secció de interpretació el cor jove parroquial "RUAH" va interpretar la cançó "TU GRACIA ME TRANSFORMÓ" (Podeu veure´ls interpretar-la al següent enllaç de youtube als minuts   de la gravació).

El "currículum de premis" dels grups de la parròquia de Gata puja ja a tres en les tres edicions que han participat. En 2016, el grup infantil "Dama de Azul" va obtindre el segon premi, mentre que l’any passat el cor jove "Ruah" va alcançar el tercer premi.

L’agència de noticies de l’Arquebisbat publicava hui mateix: "Coros y grupos de Valencia, Albaida, Paiporta, Gata, Cocentaina i Alboraia, premiados en el Festiva de la Canción Vocacional". Al subtítol: "Celebrado ayer en Moncada en su XXXIX edición". Podeu llegir tota la notícia PUNXANT ACÍ.

FONTS: Yotube, Festival Vocacional 2018. AVAN Noticies. / Fotos àlbum Vero Vives i Cronista de Gata.

LA PREMSA PARLA DE...el nomenament com a Intendent de la Policia Local de Xàbia del gater JOSÉ ANTONIO MONFORT PONS

LA PREMSA PARLA DE...el nomenament com a Intendent de la Policia Local de Xàbia del gater JOSÉ ANTONIO MONFORT PONS

Un gater, JOSÉ ANTONIO MONFORT PONS, veí de Xàbia, ocupa el màxim escalafó de la Policia Local del veí poble de Xàbia. La premsa es fa hui ressó del nomenament oficial i pressa de possessió com a Intendent de la Policia xabiera.

El diari digital MARINA PLAZA publicava ahir dijous 12: "El policia que va viure incendis i temporals ja és intendent de Xàbia". Al subtítol: "José Antonio Monfort, qui va entrar d’agent en gener del 1989 i ha desenvolupat la seua carrera professional íntegrament en la localitat, ha pres possessió del càrrec aquest dijous de matí". Ací teniu tot el text, PUNXEU.

Per la seua part, el diari LAS PROVINCIAS titula hui divendres: "José A. Monfort, Intendente de la Policía Local de Xàbia". Al subtítol: "Entró en el cuerpo hace treinta años, hasta la fecha estaba al frente de la Jefatura Local y ahora sustituirá en el cargo a Cristóbal Buigues". PUNXEU ací per a llegir la notícia.

FONTS: diaris digitals de MARINA PLAZA (12-4) i LAS PROVINCIAS (13-4). Foto, MARINA PLAZA.

ELS CORS PARROQUIALS DE GATA, DAMA DE AZUL I RUAH, PARTICIPEN DIUMENGE DIA 15 AL XXXIX FESTIVAL VOCACIONAL DE LA CANÇÓ, A MONTCADA

ELS CORS PARROQUIALS DE GATA, DAMA DE AZUL I RUAH, PARTICIPEN DIUMENGE DIA 15 AL XXXIX FESTIVAL VOCACIONAL DE LA CANÇÓ, A MONTCADA

Diumenge dia 15, els cors de cant i música de la parròquia de Sant Miquel Arcàngel de Gata de Gorgos participaran en el XXXIX Festival de la Cançó Vocacional, que organitza el Centre d’Orientació Vocacional “Juan Pablo II” (COV) de la diòcesis.

Gata participa pel matí amb el cor de xiquetes i xiquets "Cor DAMA DE AZUL", que en l’edició de 2016 va quedar en segon lloc. Enguany el lema al que s’ajustaran les cançons fa referència a la Mare de Déu i es titula: "Has hallado gracia delante de Dios". La cançó del grup gater porta per títol el mateix enunciat que el lema: "HAS HALLADO GRACIA DELANTE DE DIOS". Primer actuarà la guanyadora de 2017 i després set grups. El cor parroquial de Gata ho farà el penúltim, en sisé lloc.

Per la seua part, el grup de joves xiques i xics de la parròquia, el "Cor RUAH" que l’any passat van obtindre el segon lloc, actuarà per la vesprada en la secció de modalitat de instrumentació lliure. Després de la cançó guanyadora de 2017, actuaran quatre grups i el cinqué serà el cor gater amb la canço "TU GRACIA ME TRANSFORMÓ". En total actuaran 8 grups de joves.

L’encontre tindrà lloc en el Seminari Major de Montcada (València). Tant les lletres com la música son originals. El concurs tindrà en total 29 grups, incloent les categories de “Menuts/menudes”, amb participants fins a 13 anys, i “Joves”, en este cas dividida en les seccions de “Corda i vent” i “Instrumentació lliure”, aquesta última escollida pels joves gaters, en la que s’admet qualsevol tipus d’instrument.

Durante el Festival s’instalaran en els jardins del Seminari carpes per a exposar, en una d’elles, el Santíssim i realitzar, en altra, activitats, jocs i dinàmiques orientades a plantejar la vocació. Igualment, els grups participants poden visitar les instal·lacions del Seminari guiats pels seminaristes.

El dia 22 d’abril a les 18.30 hores, els guanyadors del festival tornaran a interpretar les seues cançons en la eucaristia a l’Església de Santa Caterina, a València capital, per la Jornada Mundial d’Oració per les Vocacions i Vocacions natives.

FONTS: Text, organització (COV) i fotos, Parròquia de Gata.

DILLUNS 16, PER FI COMENCEN LES OBRES TAN ESPERADES: TRAM ANTIGA CTRA. XÀBIA (rotonda Sorts a rotonda de la carretera)

DILLUNS 16, PER FI COMENCEN LES OBRES TAN ESPERADES: TRAM ANTIGA CTRA. XÀBIA (rotonda Sorts a rotonda de la carretera)

Tot arriba i ja és el moment. El pròxim dilluns dia 16 de maig ho podrem comprovar. Ahir mateix es signava a l'Ajuntament l'inici de les obres de la seguretat viària, amb tot el que això comporta per a fer una entrada bonica i acollidora. L'antiga eixida del poble per la carretera de Xàbia, des de la rotonda de les Sorts fins a la rotonda de la circumvalació de fora, l'actual carretera, va a ser millorada no sols l'asfalt sino tota la seguretat de la via. Per tant, des del dilluns es tallarà al trànsit aquest tram per a la realització de les obres.

FONT: Foto i informació, Ajuntament de Gata.

IMATGES CURIOSES: TROBEM SET GATERS FENT EL CAMÍ DE SANTIAGO

IMATGES CURIOSES: TROBEM SET GATERS FENT EL CAMÍ DE SANTIAGO

Alguns repetixen aventura per altres comarques i camins cap al destí final, el Camí de Santiago. Com altres anys, ha manprés les caminates. Bona època, però encara es deixa sentir i molt el fred i inclús la neu. Hui es trobaven a la mateixa Ponferrada, a Lleó. Set gaters fent camí. Ahí els teniu: sort caminants i bon viatge!!

HUI DIA 10 D’ABRIL DE 2018: 8 ANYS DEL BLOG "CRONISTA DE GATA" // 2.500 amics al facebook

HUI DIA 10 D’ABRIL DE 2018: 8 ANYS DEL BLOG "CRONISTA DE GATA" // 2.500 amics al facebook

Hui és 10-4-2018, dia del vuité aniversari del blog i dia en que arribe al 2.500 "amic/amiga" del facebook, que ja són molts. Faig ja història:

10-4-2010: Era un dissabte de l’Octava de Pasqua de 2010. A les 16:55 hores deixava segellada la primera entrada del blog del CRONISTA DE GATA. 10 d’abril de 2010. Hui, dia 10, a 10 anys i a l’endemà de la festa de sant Vicent Ferrer que té un caliu especial per ser el 600 aniversari, enguany, de la seua mort, el blog arriba als 8 anys de vida.

Segueixen estant d’actualitat aquelles paraules del començament d’aquesta bonica aventura: "Ací i ara, dia 10 d´abril de 2010, a dos dies de la commemoració dels 600 anys de la vinguda per aquestes terres del pare sant Vicent Ferrer, comence el nou blog del Cronista Oficial de Gata, la d´Alacant. Sóc MIGUEL VIVES SIGNES i espere portar a aquestes fulles la història, costums, tradició i notícies del poble de la Marina Alta on vaix nàixer i on visc. Espere que vostés, veïns del poble, forasters residents, nouvinguts, visitants i curiosos, siguen els testimonis més directes d´allò que va ser i és el poble de Gata." La fotografia que començava cents i cents d’imatges estava presa de dalt del paratge de les Coves Roges i el riu portava aigua. Es veia el poble, en un dia assolejat. Quatre dies després, el 14 d’abril de 2010, eixia publicada la primera fotografia de la série Gata en el record, era sobre el Pont de les Alcolaies en construcció (1933-1936). Van seguir centenars d’elles, fins a superar ja les 1.800.

10-4-2011: Al primer any, 10 d’abril de 2011, començava el dia amb aquestes paraules: "UN ANY DE VIDA TÉ EL XIQUET:". Posava articles commemoratius, els diaris i tot en conjunt. Donava, com seguisc donant les gràcies a tots els usuaris, diaris i ocassionals. Per al primer any. Al primer any, canviava la capçalera i el format del blog. La plantilla era adaptada per Blogia a partir del tema Greyzed creat per  The Forger Web Creations. Canviava també la ubicació de la columna que relacionava els arxius, els enllaços i estava el contador de visites, però la base central es va canviar, així com el color de la lletra o el fons de la portada. S’estrenava la sèrie: "MIRADES URBANES A GATA".

10-4-2012: Al segon any de vida del blog, naixia una nova secció. Recordavem l’article més destacat de feia dos anys i de feia un any. Llegíem els titulars i un resum...recordavem les fotografies, si n’hi havia.Així que comença hui, data del segon aniversari: "RECORDEM...DOS ANYS, UN ANY...DEL BLOG"...La sèrie es va parar.

10-4-2013: Arribat al tercer any de blog, contavem els articles publicats i sumaven en total 6.198, distribuïts de la següent manera, si contem anys naturals: 1.220 (2010, no complet); 2.052 (2011); 2.268 (2012) i 658 (el que portem de 2013). Si contem per anys de blog, les xifres són molt paregudes: primer any (10/4/2010 a 9/4/2011): 1.755; segon any (10/4/2011 a 9/4/2012): 2.097, i tercer any (10/4/2012 a ahir dia 9/4/2013): 2.526. La mitja d’articles estava entre 5 i 6 al dia, molt més que ara que hi ha dies que no apareix.

10-4-2014: Era el 4rt. any del blog i publicava: "Dia 10 d’abril de 2010 naixqué un somni que es va fer realitat... Eixe era el començament de l’any passat i és el d’enguany. Fer cròniques del nostre poble GATA, donar a conèixer la història i la vida antigues a través de les dades que ens han deixat els avantpassats i les fotografies antigues. Al primer any era tot un repte. Al segon i tercer any un blog ja consolidat i per fi arriba hui 10 d’abril de 2014 i ens congratulem totes i tots de que el blog del CRONISTA DE GATA arribe al seu quart aniversari i...lògicament jo el primer." Al dia següent naixeria una altra série del blog: "Ahir, hui,...sempre Gata".

10-5-2015:  Publicava: "Vull felicitar als que el feu possible, sense vosaltres, sense Gata, la seua gent, les seues notícies, les seues retrospectives, no podria existir el blog. GRÀCIES per estar ahí cinc anys, fidels al "Cronista", com molts dieu...Era temps de contador d’estadístiques, de visites, l’estadística del blog..."si punxeu damunt del número de visites, s’obrirà la pàgina on podreu -a títol merament informatiu- conéixer més dades de les pàgines visitades, des d’on (mòbil, tablets, PC) s’ha obert la informació del Cronista de Gata, i els païssos del món, predominant, clar està, Espanya".

10-5-2016:

Finalment, ressenyar que en els 8 anys de vida del blog, he anat obrint unes seccions, deixant altres, tancant les més puntuals. A mesura que hi havia i hi ha aconteixements puntuals, com la dels "250 anys: ermita i Crist" o "Temps de Betlems", les eleccions municipals i generals ja viscudes ("Eleccions 2011", "Eleccions 2015", "Eleccions 2016"; seccions costumistes ja per a la història com "Sants i Refranys". La secció que més atractiu ha tingut: "Fotos antigues (Gata en el record)". Altres seccions que comence a enumerar: Actes, Ahir...hui, sempre Gata, Articles destacats, Com era Gata fa...etc., podeu completar-les mirant a la columna de la dreta de la portada del blog.

MOLTÍSSIMES GRÀCIES A TOTES I TOTES PER LA VOSTRA COMPLICITAT, LA VOSTRA AMISTAT I LA VOSTRA PACIÈNCIA...Seguim endavant.

GATA, EL DIA DE SANT VICENT: AL CEL, IMATGES ESPECTACULARS, POCA PLUJA AL POBLE

GATA, EL DIA DE SANT VICENT: AL CEL, IMATGES ESPECTACULARS, POCA PLUJA AL POBLE

El cel s’ha posat aquesta vesprada de Sant Vicent fosc, imatges espectaculars i cel gris. Al poble, un ruixat sense importancia, no té gana de ploure fort i bé. Per les partides del voltant del centre urbà pluja un poc més forta, sobre tot des de baix del Montgó cap a Gata. Fins i tot, l’Arc de Sant Martí ha fet la seua aparició al cel. Va eixint el sol i hi ha temps, però res...

FONT: Fotos del facebook: V.V. / Tere MF / Emilio Signes / Cronista.

HUI ÉS LA FESTA VALENCIANA DE SANT VICENT FERRER

HUI ÉS LA FESTA VALENCIANA DE SANT VICENT FERRER

A Gata no es coneix per la història que el pare Sant Vicent Ferrer estiguera pels nostres carrers i places, però potser estiguera prop, bé d’anada o tornada, anant de camí de Murla a Teulada, poble veí on vivia la seua gfermana Constança, ja que el seu marit era notari de la Vila. Hui és la festa del sant taumaturg valencià SANT VICENT FERRER.

Alguna manifestació de Vicent Ferrer tenim a Gata. A l’altar major, si el mirem de cara, a la part dreta apareix una taula amb l’icono del sant. Tenim un carrer amb el nom del sant i una "capelleta", una fornícula de ceràmica dedicada al sant al mateix carrer de la zona de les Alcolaies.

A TOTS ELS VICENTS I VICENTES, als que teniu el nom simple i compost, a tots els pobles que festejen al sant taumaturg valencià, en especial al poble veí de TEULADA, que celebra hui la FESTA MAJOR...a tots que passeu molt bon dia i recordeu que Sant Vicent predicava en valencià...en aquell temps, a principis del segle XV. Ell sempre començava igual: "Bona gent..."

Encara que és dia laborable, es festejarà l’últim dia de Pasqua gastronòmica per la vesprada o la nit. 

 Tornant a la figura de Sant Vicent, l’església el commemora com a patró dels valencians. Hui día 9 d’abril, dia següent a l’octava de la Pasqua, es celebra, encara que el seu dia va ser el dia 5 d’abril. Va nèixer a València en 1350 i va morir a Vannes (França), on està soterrat, el 5 d’abril de 1419. És Any Jubilar que va començar el dia 5. La seua canonització va ser el 1455. Fou Vicent Ferrer religiós de l’Orde de Predicadors (Dominics). Prevere. Va recórrer incansablement ciutats i camins d’Occident, sol·licitant la pau i la unitat de l’Església. Va predicar a nombrosos pobles l’Evangeli de la penitència i la vinguda del Senyor.

A la imatge, la "capelleta" al carrer Sant Vicent de Gata.

10 ANYS DEL BERENARET: LA FESTA DEL II DIUMENGE DE PASQUA A GATA

10 ANYS DEL BERENARET: LA FESTA DEL II DIUMENGE DE PASQUA A GATA

(PODEU MIRAR L’ÀLBUM DEL X ANIVERSARI DEL BERENARET, PUNXANT ACÍ)

La Festa del Berenaret ha complit el 10 aniversari i ho ha fet, una vegada més, a la pista coberta de la zona escolar, deguty a les previsions metereològiques, que al final s’ha quedat en res. Èxit de públic i actuacions musicals del grup Els Jóvens, un dels grups revelació de l’any, amb la seua original manera d’entendre la música d’arrel, presentant el seu primer disc; el ja habitual Pep Gimeno "Botifarra", xativenc incansable cantador i recitador, i l’actuació del grup valencià de rock Senior i el Cor Brutal, que lidera Miquel Àngel Landete (Senior).

Prèviament al Dinar Popular i els concerts s’ha fet un passacarrer amb la Colla El Montgó i el Grup de Danses "La Llata". El BERENARET el condimentava tota una institució de les penyes gateres "Els Willies". La recepta de les nostres àvies i besàvies, la recepta gatera per excel·lència en estos dies de Pasqua, ha tornat a prendre força i popularitat a Gata el segon diumenge de PaSQUA.

Tota la pista es trobava plena de quadrilles, penyes i amics. Bon ambient, música i camaraderia per a tancar les pasques, a falta de demà dilluns festa de Sant Vicent, que alguns festejen i altres treballen.

FONTS: Fotos de l’àlbum extretes del facebook i altres, Cronista de Gata. Foto portada entrada: Vicent Signes.

GATERES I GATERS A LA III VOLTA A PEU A BENITATXELL

GATERES I GATERS A LA III VOLTA A PEU A BENITATXELL

Ahir dissabte dia 7 d’abril es va reanudar el 22 Circuit a Peu Marina Alta després del paró de Setmana Santa i Pasqua. I ho va fer amb la III Volta a Peu a Benitatxell. Allí van córrer nombrosos gateres i gaters atletes. Els tres millors gaters de la cursa van ser ALVÁN SALVÁ ESTRUGO (GEG) (46 de la general), JOAN JAUME TORRES OLIVER (48) i CURRO ARABÍ ARABÍ (62), els dos del CA Gata.

Per categories, també van fer pòdiums les millors i els millors gateres i gaters: Tercera sénior va ser ROSA MARÍA LARA FELIU (136); primera veterana C va ser MARÍA MULET MESTRE (180); segon i tercer veterans C van ser els ja dits Joan Jaume i Curro; segona veterana D va ser TERESA GREGORI MUÑOZ (C.A.Gata) (219) i tercer veterà E FRANCESC FERRER MULET (148).

Les tres millors dones gateres a la carrera del Poble Nou van ser les ja dites Rosa María Lara Feliu, María Mulet Mestre i JENNIFER WOOD, 12 de la seua categoria.

La millor cadet com ja és habitual va ser MAR SALVÁ SEPÚLVEDA.

Finalment, els deu millors del CLUB ATLETISME GATA van ser: Joan Jaume Torres Oliver, Curro Arabí Arabí, TOMÁS MENGUAL PEDRO, Rosa María Lara Feliu, Francesc Ferrer Mulet, JOSÉ FRANCISCO MONCHO SOLER, María Mulet Mestre, FRANCISCO PEDRO MESTRE, VICENTE LLOPIS CHELI i Jennifer Wood.

El millor del GRUP ESPELEOLÓGIC GATENSE (GEG) va ser Alvan Salvá Estrugo.

FONT: somesport.com i cartell anunciador de la prova.

ENS HA DEIXAT ANTONIO RIPOLL SERRA. VA SER PRESIDENT DEL GORGOS CLUB DE FUTBOL A LA DÈCADA DELS 90 -SEGLE XX-

ENS HA DEIXAT ANTONIO RIPOLL SERRA. VA SER PRESIDENT DEL GORGOS CLUB DE FUTBOL A LA DÈCADA DELS 90 -SEGLE XX-

Antonio Ripoll Serra, de 76 anys d’edat, ens ha deixat. El món gater del futbol perd a un gran aficionat, incansable treballador. Seguidor i partícep del seu equip de tota la vida, el GORGOS CLUB DE FUTBOL, va ser jugador primer i president després, una llarga temporada, aquest càrrec a la dècada dels anys 90 del segle XX. Després d’una llarga enfermetat se’n va sense fer soroll, com era ell, un home senzill, acollidor, campetxà amb tots els que el coneixíem i departíem amb ell. De la seua mà vaig rebre moltes vegades trofeus i plaques de col·laboració amb el Gorgos C.F, quan el que vos escriu col·laborava amb el diari Las Provincias, secció La Marina.

Des del blog, el meu sentit condol i ànims per a tota la seua família, especialment per a la dona i fills. El seu soterrrament serà demà dissabte dia 7 d’abril, a les 12 del matí, en l’església parroquial de Sant Miquel de Gata. Descanse en pau, Antonio, un home bo, familiar i amant del seu Gorgos.

FONT: Foto arxiu del dia del casament de la seua filla Rosana.

 

PRIMERS PASSOS PER A FER-SE UNA RESIDÈNCIA PÚBLICA PER AL POBLE DE GATA

PRIMERS PASSOS PER A FER-SE UNA RESIDÈNCIA PÚBLICA PER AL POBLE DE GATA

Gata vol convertir-se en un dels primers municipis de la província que tinga una residència pública. Així es va manifestar l’alcaldessa de Gata, Magda Mengual, després de la reunió mantesa la passada setmana amb la secretària autonòmica de de Serveis Socials i Autonomia Personal, Helena Ferrando, per tractar el tema de la construcció d’un centre de dia o residència al municipi. Des de la Secretaria Autonòmica es va mostrar la bona disposició i va animar a les responsables municipals de continuar en nous contactes per fer realitat el projecte.

Des de l’Ajuntament es pretén accedir a un dels centres que ja existeixen en la província de València resultat d’acords de financiació a tres bandes: Conselleria, Diputació i Ajuntament.

 

FONT: Informació i foto: Nota premsa, Ajuntament.

IMATGES CURIOSES: LA QUADRILLA GATERA DE "LES CAMPETXANES", RUMB A BERLÍN PER A CELEBRAR ELS 50 ANYS

IMATGES CURIOSES: LA QUADRILLA GATERA DE "LES CAMPETXANES", RUMB A BERLÍN PER A CELEBRAR ELS 50 ANYS

La quadrilla festera de Gata LES CAMPETXANES estan de festa anticipada, per a celebrar les 5 dècades de vida. Un total de 19 "campetxanes" amb el seu distintiu amb jaqueta roja amb el ròtul fet a l’efecte de Les Campetxanes han posat rumb a Berlín. Estaran fins diumenge dia 8 a la capital alemanya i visitaran la ciutat. Elles s’han titulat i es titulen: "19 campetxanes pel món". Ja ens contaran...

FONT: Foto remesa per les Campetxanes a l’aeroport, abans d’eixir cap a Berlín.

GATA: HUI SE CELEBRA I ES RECUPERA PER ALS MÉS MENUTS EL TERCER DIA DE PASQUA, AL PARC DE LA FONT DEL RIU

GATA: HUI SE CELEBRA I ES RECUPERA PER ALS MÉS MENUTS EL TERCER DIA DE PASQUA, AL PARC DE LA FONT DEL RIU

La tradició es recupera, les festes populars reviuen. El tercer dia de Pascua, que a Gata sempre ha estat molt enrelat torna a festejar-se amb activitats. Aquesta vesprada, amb els jocs tradicionals se sempre preparats per Ment i Vida, els més menuts de la casa podran berenar i menjar-se encara la mona.Es pretén recuperar la tradició del tercer dia de pasqua i al mateix temps gaudir d’un espai privilegiat com és el parc de la Font del Riu. Així, Hi haurà tallers i jocs tradicionals per a la infància de la mà de Ment i Vida a les veles del riu.

Acomiadant els primers dies de Pasqua, ja toca pensar en l’Octava de Pasqua. El segon diumenge de Pasqua que es diu també tenim festes i una celebració especial a Gata, el X aniversari de la festa del Berenar de Pasqua. Al carrer La Pau, se celebrarà el ja tradicional Berenaret de Pasqua que amb aquesta edició compleix 10 anys. A partir de les 11:30 hores començarà la cercavila del grup de danses La Llata i la colla El Montgó pels carrers del poble. Enguany , com a novetat, a les 12:30h hi haurà una actuació de la mà de Els Jóvens que presenten el seu primer disc. A les 14 hores serà el dinar popular amb el berenaret de pasqua, plat típic gater, cuinat per la penya Els Willies. En acabar, començaran els concerts de Pep Gimeno, El Butifarra, i Senior i Cor Brutal, celebrant els 10 anys de trajectòria.

Al dia següent, la festivitat de Sant Vicent Ferrer que encara alguns fan festa. Però ja parlem de tot això...

FONT: Fotos constructor espai Císcaro.