Blogia
CRONISTA DE GATA DE GORGOS

S’EN RECORDEU?. AHIR VA FER 31 ANYS, LA GRAN NEVADA DEL DARRER DISSABTE DE 1983, VA SER EL 12 DE FEBRER

S’EN RECORDEU?. AHIR VA FER 31 ANYS, LA GRAN NEVADA DEL DARRER DISSABTE DE 1983, VA SER EL 12 DE FEBRER

He recollit varies manifestacions sobre aquell dia, aquelles hores tan especials per a tota Gata.

Des de Xàbia, Silvia Pérez Ivars ens comentava: "Men recorde com si fora ara. Jo tenia 17 anys. Quina vespra mes bona va em pasar". A Gata, responia Pepa Martí Pedrós: "Jo siiii". Ana María Mulet Costa era clara: "En fa falta un altra ja". Des de Mèxic, Fátima Lozano Cortegoso ens diu: "Era el meu tercer cumple!!!! I batejaven a la meua germana menuda!!! A l’esglesia no hi havia llum!!!!".

Quins records!!. A què són bonics i nostàlgics.

Un anònim, home per supost, diu: "A mi, la neu, em va sorprendre a Palma de Mallorca, i no precisament de vacances...sino a la mili. Camí dels vint-i-un anys -un xiquet tan sols- no vaig poder gaudir la sensació de veure eixa gran nevada del vuitantatrés al meu poble...Puta mili!!. Espere, algun dia poder sentir eixa sensació que em vaig perdre; i si no, la tonaré a trobar, com ara ho he fet, en les teues paraules que evoquen des del cor grats records i sentiments de joventut."

Finalment, Sílvia Leyda comenta: "M'enrecorde molt perque en casa tenim unes cintes de super8 d'eixe dia que vam anar de volta la meua familia i la de Don Juan el mestre".

Agraïsc a este "soldat", quan estava la neu pel poble de Gata, que es conforme amb les fotografies de les belles estampes d’aquells dies.

Encara podeu ser vosaltres mateix també protagonistes. Teniu vosaltres fotografies d’eixa nevada o d’alguna altra forta a Gata?. Encara resten quatre dies, fins diumenge serà aquesta efemèride la que recordarem. Quedarà en la memòria col·lectiva dels fenòmens que poques vegades vegem els habitants de la Marina Alta i menys els de Gata, una gran nevada aquell dia, 12 de febrer de 1983.

A la imatge, una vista de la Plaça de l’Església, com va quedar el mateix dia. Per allí vaig passar i vaig fer la foto, d’aquell tamany quadrat que hi havia, però ja en color, no tan nítid com ara. S’en recordeu?.


0 comentarios