RESUM FOTOGRÀFIC: Juny 2011
(PODEU FER MÉS GRAN LA COMPOSICIÓ PUNXANT ACÍ)
Les notícies més destacades del mes de juny de l’any passat les podem recordar amb un trencaclosques de imatges d’allò que va ser més destacat.
(PODEU FER MÉS GRAN LA COMPOSICIÓ PUNXANT ACÍ)
Les notícies més destacades del mes de juny de l’any passat les podem recordar amb un trencaclosques de imatges d’allò que va ser més destacat.
Els diaris INFORMACIÓN d’Alacant i LEVANTE-EMV de València publiquen hui un extens reportatge de Alfons Padilla sobre Gata residencial, després d’una entrevista amb l’alcaldessa. Titula l’article: "Gata gastará los 5,7 millones de fianza en acabar la urbanización de 300 casas vacías". Al subtítol: "La alcaldesa confía en terminar este año las infraestructuras de las 700 viviendas construídas en plena montaña". "Los adosados que estaban a medio construir se han acabado pero no se venden".
Do fotos completen l’article. Una en la que es veu Gata Residencial des de el mirador de Monte Pedreguer i l’altra un detall de la residencial.
Insertat en el mateix article, una columna dona compte del "Rechazo al gasoducto" i titula: "Los cambios son sobre el trazado impuesto", en paraules de l’alcaldessa.
Podeu completar la notícia, si entreu en aquest enllaç: http://www.diarioinformacion.com/marina-alta/2012/01/03/gata-acaba-aval-57-millones-urbanizacion-300-casas-vacias/1207720.html.
A la fotografia de A.P., el titular digital del diari "Información" i Levante-EMV.
FONT: INFORMACIÓN i LEVANTE-EMV, 3-1-2012.
Entrem a la recta final de la festa més volguda i estimada pels gaters a l’hivern, la festa del Misteri dels Reis.
Encara demà estaran obertes les oficines de Ses Majstats al carrer Trossets per si cal fer alguna consulta abans de que arriben en comitiva dijous dia 5.
Demà també, "a poqueta nit" com resa la informació, serà el bàndol reial. És típic des de fa molts anys que els emissaris dels reis passejen pels carrers de Gata i l so de la trompeta anuncien que la festa dels xiquets...i grans es farà al dia següent.
I el dia 5 la "Nit Màgica". Les més de 500 cartes lliurades als pages el dia de les cartes donaran el seu fruit dijous per la nit. Abans serà el Misteri amb les tres parts, basades amb el text de Antnio Salvá Roselló, que va escriure l’obra en 1968.
Ja ho sabeu...el temps enrere ha començat...
Tinc que donar-vos les gràcies, una vegada més. Són ja 82.000 visites les que té el blog. GRÀCIES a tots per la vostra complicitat. De hui al dia 8 l’atenció estarà centrada, lògicament, amb la festa dels Reis que a Gata es celebra d’una manera especial. Us informaré de tot el que passe i de les històries que giren al voltant dels Reis Mags a Gata.
Fa un any, tal dia com hui destacava en les meues publicacions del blog la informació sobre reis i començava el resum de la història dels reis a Gata, fa ara 66 anys:
- SANTS I REFRANYS: Hui dia 3 és Santa Genoveva i Sant Daniel.
- REIS 2011: Hui, segon dia de Oficines Reials. Demà, el bàndol.
- NAIXEMENT DELS REIS A GATA, 1947. La Penya Recreativa, fa 65 anys ( I ).
- COM ERA GATA FA...23 anys: 12 i 13 de setembre de 1987.
- FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -265-.
(SI VOLEU FER MÉS GRAN LA COMPOSICIÓ, PUNXEU ACÍ).
Donat que ja hi haurà temps, dia a dia, de recordar el que es va escriure al blog, de hui fins acabar desembre, el resum el faré fotogràfic amb les millors imatges. Ací us deixe amb el mes de Maig 2011. I si voleu repassar-lo tot sols teniu que anar a la columna del costat dret i punxar al mes corresponent.
CANFALI MARINA ALTA recorda la desaparició del soci del PP i que encara no hi ha sou per a l’alcaldessa
Si ahir nomenava el final d’any de l’alcaldessa a preguntes del diari LAS PROVINCIAS hui podem veure a l’edició digital sols el titular al CANFALI MARINA ALTA. Al titular: "El PP perd el soci de govern i el sou de l’alcaldessa". Una fotografia de la màxima autoritat municipal gatera junt amb l’anterior soci José Signes es pot observar al digital.
Fa just un any destacava les notícies de Reis 2011, la segona part d’història religiosa i la segona part del resum 2010:
- SANTS I REFRANYS: hui dia 2 de gener és Sant Basilio i Sant Gregorio.
- REIS 2011: S’obrin les oficines de SS.MM,, els dies 2, 3 i 4. Sempre és igual i hui tindré una entrada recordant aquest fet, tan clàssic a Gata.
- HISTÒRIA RELIGIOSA ( II ): VISITA ARQUEBISBE CIRÍACO MARÍA SANCHA HERVÁS, 2 i 3 juny 1895.
- RESUM DE L’ANY 2010 ( i II ): Juliol a desembre.
- FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -264-.
(PODEU FER LA FOTO MÉS GRAN, PUNXANT ACÍ)
SÈRIE SOBRE ELS CINEMES DE GATA
No em cansaré d’agraïr a Paco Moncho el poder publicar al meu blog les fotografies dels cinemes de Gata, que van fer història en una època concreta i que ara formen part de la història de fa mig segle.
Si ahir posava la fotografia del cinema Avenida, fent-se a la pista de ball un aperitiu autoritats i familiars, hui us mostre el revers d’aquesta "postal" o targa que es va editar.
Podeu observar a la imatge el cinema ben adecentat, preparat amb totes les cadires, la pantalla que mirava cap a l’actual carrer Calvari, i si es fixeu a l’esquerra sobreixen dos cases. Hui en dia encara estan a l’altra part de carretera. La que té la celosia dalt a la teulada, per ubicar-nos, era la de Quico Carmen, que ara és de la filla Mari Carmen. ¡¡Quins canvis!!.
FOTO: propietat de Felipe Signes, recollida per Paco Moncho i publicada a la seua pàgina.
Portem ja quasi un dia sencer del nou any entrant, el 2012. Les previsions no són tan clares com fa una dècada, per exemple. Estem dins d’una gran crisi i això ho saben tots, des dels menuts, joves, adults i ancians.
Malgrat a la crisi, des del blog del CRONISTA DE GATA us desitge un Feliç Any Nou 2012 i que s’acabe com s’ha començat amb bon peu, amb salut, amor, pau, germanor, fent poble i fent blog.
Us donaré algunes dades curioses al voltant del 2012.
Pel que fa a l’aspecte astronòmic:
- les estacions començaran així: primavera, 20-3, a les 6 hores i 14 minuts; estiu, 21-6, a la 1 hores i 9 minuts; tardor, 22-9, a les 16 hores i 49 minuts, i hivern, 21-12, a les 12 hores i 12 minuts.
- Aquest any serà bisest.
- Si al calendari gregorià pel qual ens regim és el 2012, pels xinesos serà el 4708–4709 i per als musulmans, 1433-1434.
- Diuen molts que 2012 acabarà el món. ¿Qui ho diu amb certesa?. No feu cas i endavant.
- Històricament per a Gata serà important amb tres aconteixements que ja he relacionat en una entrada anterior.
- El 19 de març serà el II centenari de la Constitució de les Corts de Cadis.
¿Ho sabieu?. Del 7 al 15 de maig de 1988, la població de Gata estigué representada a la Fira Internacional de València. El dia 8 de maig es va celebrar el dia de Gata. Alcalde, regines, banda de música i nombrosos veïns estigueren presents a la fira. La banda va oferir un concert allí mateix al pavelló on estava l’estand de Gata.
Es celebra el 250 aniversari del Cristo, el 200 aniversari dels francesos i "l’arbre blanc" i el 60 aniversari de l’ordenació sacerdotal de N’Alberto Caselles
Dissabte 28 de gener de 2012 serà el començament de l’Any del 250 aniversari de la construcció de la capella, de l’ermita del Santíssim Crist del Calvari i en conseqüència de l’arribada de la imatge del Crist a Gata.
També es celebra el 2012 el II centenari del pas dels francesos a la Guerra de la Independència per Gata i el succés, mig realitat mig llegenda de "l’arbre blanc". Aquest any serà molt important per a commemorar aquesta efemèride també.
Finalment, enguany complix N’Alberto Caselles Fornés els 60 anys de sacerdoci. Nascut l’any 1928 fou ordenat presbíter en el XXXV Congrés Eucarístic Iternacional de Barcelona, el 31 de maig de 1952. Cantà la seua primera missa a Gata el dia 8 de juny d’eixe any, festivitat de la Santíssima Trinitat. El càrrec més important sigué el d’abat de la Col·legiata de Gandia. Ara està jubilat i ajuda a la parròquia en totes les tasques amb una gran força i valentia per a la seua edat.
FONT: Arxiu Parroquial, Església Sant Miquel Arcàngel, Gata.
(PODEU FER LA COMPOSICIÓ FOTOGRÀFICA MÉS GRAN, PUNXANT ACÍ)
Seguint amb els resums de cada mes, li toca el torn ara al mes d’abril de l’any passat 2011, que es va acabar fa ja 21 hores.
ABRIL 2011:
El dia 3 publicava que Alván Salvá Estrugo, jove pilotari gater, havia estat escollit com a esportista d’èlit.
El dia 5 començava una sèrie de la Història electoral de Gata, des de 1979 a 2011.
El dia 10 celebraven el primer aniversari del blog del CRONISTA DE GATA (foto).
Eixe mateix dia començava la sèrie del blo: "Mirades urbanes de Gata". (foto).
El dia 13 publicava la donació de l’empresa gatera "Pons Químicas" de productes a la residència de Pedreguer. (foto).
El dia 14 es recordava els 80 anys de la proclamació de la II República a Gata, amb una foto molt significativa. (foto).
El dia 15 era el concert de música sacra a l’església parroquial. (fotos).
El dia 16 el Gorgos juvenil golejava 6-0 al Sueca B. Aleshores era líder.
El dia 17 es commemorava Diumenge Rams. Al llarg de la Setmana Santa i Pasqua van ser moltes les entrades, notícies i activitats a Gata, principalment religioses i populars. (fotos).
El dia 19 explicava la realitat del Centre Educatiu del Perú, on està de missió Vicent Font.
El dia 20 donava a conèixer totes les candidatures -les quatre- a les eleccions municipals 2011.(fotos).
El dia 26 anunciava el premi a tres joves músics gaters, premiats al Conservatori "Tenor Cortis" de Dénia.
El mateix dia publicava el quasi acabament de les obres del cementeri municipal.
Comença l’any 2012 i hui mateix recordem el que vaig publicar el primer dia de l’any passat, del 2011. Cal destacar que començava el resum de l’any 2010 i que també feia història religiosa:
- SANTS I REFRANYS: Hui dia primer de l’any és el sant dels "Manuel" i Santa María.
- COM ERA GATA FA...23 anys: 7 a 11 de setembre de 1987.
- RESUM DE L’ANY 2010 A GATA ( I ): Gener a juny.
- FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -262, la d’ahir-.
- HISTÒRIA RELIGIOSA: EL PATRIARCA JOAN DE RIBERA VISITA GATA: 11-2-1580.
- FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -263-.
SÈRIE SOBRE ELS CINEMES DE GATA
(PODEU FER MÉS GRAN LA FOTO, PUNXANT ACÍ)
L’última entrada i l’última fotografia de l’any 2011, la 627 cronològicament. Continua la sèrie dels cinemes de Gata.
Una altra fotografia impressionant per inèdita del cinema "Avenida", el d’estiu de la carretera, on ara està la finca blava a la Font del Riu. Aquesta imatge li la va facilitar també a Paco Moncho el propietari del cinema Felipe Signes Ferrer. Mostra la fotografia el dia de la inauguració, 25 de juny de 1961. Estan prenent una servessa les autoritats i familiars. El cinema tenia una pista de ball i els diumenges tocava una orquestra abans de la pel·lícula, ens comenta Paco Moncho a la seua pàgina www.prospectosdecine.com.
Si observeu un poc la imatge, podeu mirar a Felipe plantat destapant una botella per a l’ocasió. Al costat sentat l’alcalde Matías Salvá Monfort. Tots fan rotgle i es un aperitiu senzill. Si es fixeu, pel costat de la paret camina un entranyable personatge del poble, Pepe, que sempre li agradava eixir a les fotos i aquesta vegada també ho va fer per a la història.
FOTO propietat de Felipe Signes Ferrer, publicada a la pàgina de Paco Moncho.
Hui han acabat de retirar tota la ferralla i netejar-ho tot
La documentació fotogràfica us pot servir de testimoni. Les fotos de Verónica Vives mostren com ha quedat el "solar" del vell gimnàs escolar, una vegada s’ha completat l’enderrocament. Com s’aprecia en les fotos un camió de reciclatge recollia tota la ferralla. Ara ja es pot dir, el "vell" gimnàs escolar és ja història...i dic vell entre cometes perquè no tenia tanta edat l’estructura, malgrata estar molt deteriorada. Ahí teniu el Grup Escolar primer, amb 53 anys, que resistix a tots els embats possibles.
Ara esperem que prompte puga ser una realitat el nou gimnàs, al mateix espai on estava aquest i es dote de les millors i més noves instal·lacions.
FOTOS: Verónica Vives.
Un altre diari, LAS PROVINCIAS publica també hui la relació de desitjos de l’alcaldessa de Gata, Ana María Soler, per al 2012. El titular de Carlos López és: "La alcaldesa, ilusionada por acabar Gata Residencial". Altres desitjos: inaugurar el Centre Polivalent Juvenil i conseguir l’ampliació de l’IES, a més de "concretar" el Pla General del municipi.
La notícia la teniu a l’abast punxant ací:
http://www.lasprovincias.es/v/20111231/marina/alcaldesa-ilusionada-acabar-gata-20111231.html.
FONT: LAS PROVINCIAS, 31-12-2011.
El diari INFORMACIÓN d’Alacant publica hui, últim dia de l’any, una notícia sobre el gaseoducte al pas pel terme de Gata. El titular: "Endesa modifica el trazado del gasoducto para tratar de salvar la oposición de Gata". Explica que Endesa modificiarà el traçat per a salvar l’oposició de Gata, però acaba dient textualment: "Endesa ha rechazado la petición del consistorio de Gata de trasladar el trazado al término de Dénia y también advierte que es "imposible" que todas las tuberías transcurran por caminos públicos".
Al menys, és una notícia "algo" positiva, que no del tot definitiva.
Per a llegir tota la notícia, podeu buscar-la ací: http://www.diarioinformacion.com/marina-alta/2011/12/31/endesa-modifica-trazado-gasoducto-tratar-salvar-oposicion-gata/1207147.html.
FONT: INFORMACIÓN, Alacant, 31-12-2011.
(PER A FER MÉS GRAN LA COMPOSICIÓ, PUNXEU ACÍ)
Com us vaig dir ahir, cada dia resumisc les notícies més importants publicades al blog del CRONISTA DE GATA al llarg de l’any 2011, que hui acaba, i al que li resten tan sols sis horetes. Hui repasse el mes de març, ja que va tindre prou notícies, igual que abril.
MARÇ 2011:
El dia 3 de març començaven els populars "darrers dies", setmana abans de la Quaresma.
La pluja feia acte d’aparició el dia 4, amb tan sols 5,6 litres, però la desfilada infantil del darrer divendres es suspenia per l’aigua. Al final es feien les disfresses al pati cobert de les escoles.
Cinc reportatges que després repetiria al programa de festes van donar molt comentaris: "Aquelles tendes i tendetes del record". (foto).
El dia 10 s’emitia el programa "Gormandia" dedicat a la Comissió de Festes de Gata, en el qual ells eren els protagonistes. (foto).
El mateix dia Xàbia i Dénia donaven suport a Gata, per la negativa al traçat imposat per Conselleria al respecte del gaseoducte. (foto). *Precisament hui últim de l’any pareix que hi ha un pas positiu, segons diu la premsa*.
El dia 12 s’inaugurava la piscina municipal i el camp de futbol de gespa artificial. La pluja tornava a ser protagonista i es tenia que fer la cerimònia al pavelló cobert (fotos).
El dia 13 de març la centenària de Gata, Francisca Costa Diego, complia 101 anys d’edat.
El mateix dia es clausurava el VIIé Ralli Fotogràfic de Gata amb gran èxit de participació.
El dia 19 es feia un curs de Kárate Okinawa Shorin-Ryu amb mestres del país oriental.
El dia 21 publicava el començament del projecte de Vicent Font al Perú per a fer una escola nova. (fotos)
El dia 23, el riu portava aigua al seu pas per Gata. Estrenava així l’any 2011. (fotos).
El 25 es presentava el projecte del nou gimnàs escolar, el que precisament substituïrà al que aquesta setmana acaben d’enderrocar. (foto).
El dia 27 es feia la XV Volta a Peu a Gata, segona del Circuit Comarcal Marina Alta. (fotos).
L’últim dia de l’any passat vaig publicar aquestes quatre entrades, destacant la meua felicitació de Cap d’Any i el començament de la sèrie de resums de l’any:
- SANTS I REFRANYS: Últim dia de l’any 2010: Sant Silvestre.
- FELICITACIÓ DE CAP D’ANY: CRONISTA DE GATA per a tots els visitants del blog.
- COM ERA GATA FA...23 anys: 4 i 5 de setembre de 1987.
- AVANÇ: DEMÀ I DESPUSDEMÀ, RESUM DE L’ANY QUE S’EN VA, EL 2010.