Facebook Twitter Google +1     Admin

SABIEU...que? el trinquet de Gata es va construir en 1927

20150703220105-trinquetgata.jpg

Ho publicava el diari LAS PROVINCIAS el dia 4 de març de 1927. "El corresponsal" feia tres titulets "Desde Gata de Gorgos". El primer sobre "Reformas", el segon "Preparando una festividad" i el tercer sobre "El tiempo".

Pel que fa a les reformes els treballs de construcció del trinquet estaven en plena activitat. Deia que estava "situado paralelo a la vía férrea". Parlava el corresponsal que el carrer tenia que obrirse cap al Tosalet, perque "sin duda alguna es esta la de mayor tránsito, teniendo en cuenta que son muchos los carros que diariamente pasan para ir al muelle de la estación a cargar y descargar". També comentava el corresponsal que era molt convenient que l’Ajuntament feia les voreres i la prolongació fins el riurau de Batiste Mulet "para buscar de aquí el camino que va al Tosalet".

Sobre el segon tema, la festa era pel pagament de pensions i de la bendició de la bandera del grup de "Los Previsores del Porvenir". La festa seria a finals d’abril. Sobre el tercer tema, el temps, deia textualment: "No tenemos queja de él. Ha hecho varios días estupendísimos. Neptuno ha dejado caer saludable lluvia, que ha preparado la fecundidad de las fuentes y a la vez una magnífica cosecha, por lo que el vecindario está contentísimo. Y ha vuelto de nuevo a brillar un sol espléndido".

A la imatge el hui nomenat trinquet "Xiquet de Gata", en record a Gabriel Mulet, pelotari.

FONT: diari "Las Provincias: diario de Valencia", Any 62, Nº. 19.026, 4 març 1927, Pàgina 2 (digitalitzat). Biblioteca Virtual de Prensa Histórica (BVPH). Ministerio de Cultura.


03/07/2015 22:01 cronistadegata #. ¿SABIEU...?

Comentarios » Ir a formulario

No hay comentarios

Añadir un comentario



No será mostrado.



Blog creado con Blogia. Esta web utiliza cookies para adaptarse a tus preferencias y analítica web.
Blogia apoya a la Fundación Josep Carreras.

Contrato Coloriuris