Facebook Twitter Google +1     Admin

SANTA VISITA PASTORAL DE L'EXCM. i RVM. Sr. En Victoriano Guisasola i Menéndez: 22 i 24-octubre-1907 ( III )

20110104221709-valerianomenendez.jpg

Com bé saben s’apropa el diumenge dia 9. Ve eixe dia l’arquebisbe de València, Monsenyor En Carlos Osoro. Per això estic recordant algunes altres visites a la parròquia.

La tercera part de la història religiosa dedicada a les visites pastorals té la data de 22 i 24 d’octubre de 1907, ja en el segle XX.

A la pàgina 223 volta del Llibre 14 de bateigs (1901-1912) que es conserva a l’Arxiu Parroquial, es descriu i detalla la visita feta per l´arquebisbe Excm. I Rvm. Sr. Dr. D. Victoriano Guisasola y Menéndez a la església parroquial de San Miguel Arcángel, sent rector D. Antonio Gómez Vicedo. Guisasola fou arquebisbe de 1906 a 1914 passant a ser després arquesbisbe de Toledo.

Pel que fa a la visita de Gata, va arribar amb carruatge des de Jesús Pobre el dia 22 i conclogué la visita el 24 passant a Xàbia. Destaquem de l´acta:

“Presentaba el pueblo hermosísimo y encantador espectáculo por sus innumerables adornos, trofeos artísticamente construidos, y una multitud de arcos de triunfo, algunos de los cuales ostentaban inscripciones de bienvenida y pasajes de la Sagrada Escritura alusivos a la Santa Visita...

La administración del Santo Sacramento de la Confirmación a unos ochocientos niños de ambos sexos menores de siete años apadrinado por Don José Signes y Diego, Alcalde de la población, y Doña Vicenta Signes Diego Hermana del mismo...

2ª tanda: a unos trescientos individuos que fueron apadrinados por Don Antonio Pedro Grimalt y Doña Aurelia Signes Sanchís....

Día 24, 3ª tanda: Volvió a administrar el Sacramento de la Confirmación a unos trescientos individuos de ambo sexos, apadrinados por Don José Signes, Juez Municipal y Doña Salvadora Signes Monfort, sumando con los anteriores confirmandos un total de mil cuatrocientos próximamente...

No pudiendo hacer la visita al Cementerio por lo desagradable del tiempo y el delicado estado de su salud...” s’entén que no va anar i va acabar així la visita.

FONTS: Arxiu Parroquial, Església Sant Miquel Arcàngel, Gata (diòcesis de Valéncia) i http://www.archivalencia.org (imatge).

04/01/2011 22:17 cronistadegata #. HISTÒRIA LOCAL

Comentarios » Ir a formulario

No hay comentarios

Añadir un comentario



No será mostrado.



Blog creado con Blogia. Esta web utiliza cookies para adaptarse a tus preferencias y analítica web.
Blogia apoya a la Fundación Josep Carreras.

Contrato Coloriuris