Blogia
CRONISTA DE GATA DE GORGOS

PERE VTE. CASELLES MULET ESTRENA DEMÀ DIA 7, A BUNYOL, "L'ARBRE BLANC" amb la CIM La Armónica d'aquella ciutat

PERE VTE. CASELLES MULET ESTRENA DEMÀ DIA 7, A BUNYOL, "L'ARBRE BLANC" amb la CIM La Armónica d'aquella ciutat

Demà dissabte dia 7 un director, compositor i artista gater PERE VICENTE CASELLES MULET, té una cita important a la ciutat de BUNYOL (Valéncia). Serà el director invitat del CONCERT D’ANY NOU. A les 19 hores i al Palau de la Música, la Banda Sinfónica del C.I.M. La Armónica interpretarà un programa que està articulat amb obres que parlen de la guerra i de la recerca de la armonia i la pau tonal.

Ací ve la segona part important per als gaters. El títol general del concert és: "Tras la guerra, que reine la paz y la armonía”. Però la primera part serà l’estrena de l’obra composada per Pere titolada "L’ARBRE BLANC", obra basada en aquell fet prodigiós que va ocorre a primeries del segle XIX a Gata i més en concret a l’ermita del Calvari.

A la segona part, la banda sota la batuta de Pere, interpretarà "Creu d’Arsuf" de J. R. Pascual-Vilaplana, "Préludes pour piano" (Preludios I y III) de C. Debussy, "Russian christmas music" de A. Reed i com no, el"Himno Litrero" de J. Masmano y E. Díaz.

ARBRE BLANC

Mireu el que posa al programa del Concert de Bunyol: "En la 1ª parte se estrena la primera obra sinfónica para banda de Pere Vicalet, escrita entre 2010 y 2012 y basada en una leyenda durante la Guerra de la Independencia. El asedio de los franceses al pueblo de Gata de Gorgos, hizo marchar a todo el pueblo buscando refugio en la ermita, donde se produjo el milagro del Árbol Blanco quien cegó a los Caballos de los Franceses. La disposición de la agrupación en dos bandas y diversos motivos musicales extraídos de la fecha, 1812, dan lugar a combinaciones de melodías, series o armonías que se enzarzan en batalla y son el germen de la obra que termina en paz tras la retirada de los jinetes franceses.".

PERE VICALET

El mateix programa, resumix la biografia de Pere Vicalet -Pedro Vicente Caselles Mulet- i diu: "es director, compositor y artista digital nacido en Gata de Gorgos (Alicante). Formado en Valencia (CSMVJR) y Budapest (Franz Liszt), abandona Ingeniería para estudiar Dirección de Coro, Dirección de Orquesta y Composición obteniendo premio final de carrera. Se forma además como artista digital en la Max Expo Conference ’74 (U.Politécnica de Brooklyn - Nueva York), tras la cual crea el software All in one: Kivimulij, programa pionero y específico en la sincronización de audio, luces y vídeo mediante sensores. Recientemente ha estrenado como director la ópera “La Mare dels Peixos” de Jorge Sastre y Roger Donnenberg con libreto de Enric Valor en el Teatro ReinaSofía de Valencia, así como también una producción para Banda y Dj con la Banda Sinfónica de Reus. Entre sus próximas actuaciones cabe destacar un concierto con el Coro de Cámara de Riga (Letonia) y su presencia en la Gala de los Premios Joven Talento de la CV donde ha resultado finalista".

FONTS: CIM La Armónica de Bunyol (Valéncia) i Pere Vicalet.

0 comentarios