Facebook Twitter Google +1     Admin

LA PREMSA PARLA DE...LA CANDIDATA DEL PP A GATA, MAYTE SIGNES; D’ INFRAESTRUCTURES QUE ENS AFECTEN; L’ATUR I L’ESTÀNCIA DE SOROLLA AL POBLE FA UN SEGLE

20190117134851-noticies-copia.jpg

Quatre notícies hem trobat a la premsa en el passat cap de setmana i en els que portem d’aquesta, que ens afecten directa o indirectament al poble de Gata.

La primera és la presentació de la candidata del Partit Popular per Gata, que repetix per a les pròximes eleccions municipals del 26 de maig, Mayte Signes. El diari digital MARINA PLAZA publicava: "Mayte Signes vuelve a encabezar la lista del PP para optar a la Alcaldía de Gata".Al subtítol: "La actual portavoz popular en el ayuntamiento, que fue alcaldesa durante poco más de un año en la pasada legislatura, repite al frente de la candidatura popular". Ací teniu l’enllaç, PUNXEU. El diari LAS PROVINCIAS també publicava ahir dimarts la informació: "Mayte Signes encabezará de nuevo la lista del PP de Gata". Al subtítol llegíem: "La alcaldable destaca entre sus propuestas que va a luchar para que el pueblo tenga un polígono y que vuelva ser un «referente comercial»". Per a llegir, PUNXEU ACÍ.

També ha parlat la premsa de les infraestructures que afecten a la Marina i a Gata, com el "trenet". Sense eixir de LAS PROVINCIAS llegim: "La vuelta del trenet a Dénia, pendiente del inicio de actuaciones cifradas en 53 millones" i al subtítol: "La consellera María José Salvador explica que FGV ha impulsado diez intervenciones, de las que dos están acabadas y cuatro en ejecución". PUNXEU ACÍ. El diari INFORMACIÓN portava la notícia pel que fa a l’Hospital Marina Salut i la Consellera: "Sanidad confirma la reversión del área de salud de Dénia antes de elecciones". Al subtítol: "La consellera asegura que una vez se cierren las liquidaciones en febrero, se comprarán las acciones de DKV y Ribera Salud para que el área de salud vuelva a manos públicas". PUNXEU ACÍ. Finalment, a MARINA PLAZA la mateixa notícia ens deia: "La Conselleria de Obras Públicas programa 31 actuaciones en la Marina con un presupuesto de 99 millones". Als subtítols: "La consellera Salvador repasa con los acaldes las obras ejecutadas esta legislatura, que suman 132 millones, buena parte de ellos destinados a la modernización del tren Benidorm-Dénia" i "Entre las nuevas actuaciones a desarrollar en los próximos años están acabar la tranviaización de Dénia, la renovación de vía Teulada-Dénia, el proyecto de integración puerto-ciudad de Xàbia y la mejora de la movilidad ciclopeatonal de la CV-700 en Pego". Per a completar PUNXEU ACÍ.

El diari MARINA PLAZA també ens parlava de l’atur de GATA al llarg de 2018. Titulava la notícia: "Las poblaciones de la Marina Alta en las que más y menos bajó el paro en 2018, un año de freno en la creación de empleo". Als subtítols: "Benissa y Gata fueron las localidades con mayor descenso porcentual de parados y Teulada y Pego las que menos". "Entre las grandes poblaciones turísticas, Xàbia lideró la creación de empleo seguida de Dénia mientras que Calp se situó una vez más a la cola" El paro volvió a recortarse en la comarca, pero menos que hace un año. "Cuadro estadístico con todos los municipios de más de 4.000 habitantes al final del artículo". Si la Marina Alta tenia 11.063 aturats en 2018, 349 eren de GATA, mentre que en 2017 a la Marina Alta hi havia 11.851 aturats, 397 dels quals eren de GATA, baixant al poble un 12 per cent. Ací teniu complet l’article PUNXEU.

Finalment, el mateix diari MARINA PLAZA ens oferia gràcies a l’amic DAVID GUTIÉRREZ PULIDO, Llicenciat en Història del Arte) www.sorollajavea.wordpress.com un complet reportatge del que ja parlarem més endavant, sobre els cent anys de l’estància al Hostal de San Miguel de GATA, el que diuen encara "l’Hostal de dalt" de l’afamat pintor valencià Joaquín Sorolla. A l’article hi ha una fotografia del mateix hostal del qual va escriure Sorolla una carta a la seua dona, just fa cent anys i dos dies. Es titula l’article: "Cien años de la última visita de Joaquín Sorolla a la Marina Alta". Als subtítols: "El artista, ya cansado y envejecido tras toda una vida viajando y pintando, realizó en 1919 un postrero periplo por Dénia, Xàbia, Gata Calp" i "Destacaría la emoción que le producían los paisajes –«parecía que viajábamos sobre un mar de oro al rojo»– pero también la pobreza causada por la crisis de filoxera". Per a gaudir de la seua lectura, PUNXEU ACÍ.

FONTS: Articles i fotos del muntatge diaris Información, Las Provincias i digital Marina Plaza.

17/01/2019 09:25 cronistadegata #. NOTÍCIES

Comentarios » Ir a formulario

No hay comentarios

Añadir un comentario



No será mostrado.



Blog creado con Blogia. Esta web utiliza cookies para adaptarse a tus preferencias y analítica web.
Blogia apoya a la Fundación Josep Carreras.

Contrato Coloriuris