Blogia
CRONISTA DE GATA DE GORGOS

¿SABIEU...? que a maig de 1910 es va publicar un viatge curiós en automòbil per la Marina

El diari "El Pueblo de Alicante" ho publicava dissabte 28 de maig de 1910. El reportatge força curiós es titulava "Automóviles en la Marina" i el signava "Ordep Samot" que si es fixeu un poc és Tomás Pedro al revés.

El reportatge abarcava tres columnes, una en la pàgina primera i dos en la segona. Era extens i començava tirant floretes a "esa hermosa región de la Marina" que deia era "deliciosa, fértil y vegetativa comarca...la región predilecta del inmortal Castelar...el país de los entusiasmos de Joaquín Sorolla". Considerava l’escriptor que La Vila era el primer poble de la Marina i ja portava setanta-cinc minuts en cotxe. Més endavant ja parlava de Gata: "...veíamos en cambio extensos viñedos que constituyen la riqueza de Benisa, Teulada, Gata, Pedreguer y Ondara".

Pero no va fer parada en Gata, encara que relatava: "Ocho kilómetros de recorrido hicimos desde Gata a Jávea, y asombrado, mudo, silencioso contemplaba aquella magnificiencia de la Naturaleza...". Acaba l’article dient: "Y al abandonar a Jávea, al dejar los extensos viñedos para penetrar de nuevo en los campos de almendros, pensaba en las vías de comunicación, en los medios de locomoción con que cuenta tan espléndida y floreciente región, y de los cuales me ocuparé en otros trabajos sucesivos".

FONT: diari ’’El pueblo de Alicante"-Any I, Nº 45 del 28 de maig de 1910.

0 comentarios