Facebook Twitter Google +1     Admin

¿SABIEU...? que Manuel Navarro Valero dirigia la banda de música en 1906

El diari "La Unión republicana" d’Alacant publicava l’últim dia de 1906 una ressenya sobre el director Manuel Navarro Valero, que "acompañado de su joven y bella esposa" passava uns dies al seu poble natal Novelda amb la seua família i deia que era "director de la banda musical de Gata (Alicante)".

En un extens article del que parlaré demà i que ja vaig publicar al programeta de Santa Cecília titulat "Desde Gata", que donava a conèixer el diari "La Correspondencia..." el 2 d’abril de 1907 també apareixia aquest director de "La Primitiva de Gata". L’autor d’aquell article ( X ) comparava al poble que tenia aquella banda com a "culto e ilustrado" i donava la data d’entrada d’aquest director a la banda. Deia: "La fundación de esta música data ya de algunos años; pero hasta que vino a encargarse de su dirección (unos siete meses) -és a dir que si es publicava l’article a abril, set mesos enrere era a setembre de 1906- el que lo es en la actualidad don Manuel Navarro Valero, nunca ha podido prosperar".

FONTS: ’’La unión republicana : periódico político’ - Año IV Número 177 (31/12/1906)’ i ’’La Correspondencia de Alicante : diario noticiero. Eco imparcial de la opinión y de la prensa’ - Año XXIV Número 7925 (02/04/1907)’.

17/05/2012 23:39 cronistadegata #. ¿SABIEU...?

Comentarios » Ir a formulario

No hay comentarios

Añadir un comentario



No será mostrado.



Blog creado con Blogia. Esta web utiliza cookies para adaptarse a tus preferencias y analítica web.
Blogia apoya a la Fundación Josep Carreras.

Contrato Coloriuris