El diari "La Unión republicana" d’Alacant publicava l’últim dia de 1906 una ressenya sobre el director Manuel Navarro Valero, que "acompañado de su joven y bella esposa" passava uns dies al seu poble natal Novelda amb la seua família i deia que era "director de la banda musical de Gata (Alicante)".

En un extens article del que parlaré demà i que ja vaig publicar al programeta de Santa Cecília titulat "Desde Gata", que donava a conèixer el diari "La Correspondencia..." el 2 d’abril de 1907 també apareixia aquest director de "La Primitiva de Gata". L’autor d’aquell article ( X ) comparava al poble que tenia aquella banda com a "culto e ilustrado" i donava la data d’entrada d’aquest director a la banda. Deia: "La fundación de esta música data ya de algunos años; pero hasta que vino a encargarse de su dirección (unos siete meses) -és a dir que si es publicava l’article a abril, set mesos enrere era a setembre de 1906- el que lo es en la actualidad don Manuel Navarro Valero, nunca ha podido prosperar".

FONTS: ’’La unión republicana : periódico político’ - Año IV Número 177 (31/12/1906)’ i ’’La Correspondencia de Alicante : diario noticiero. Eco imparcial de la opinión y de la prensa’ - Año XXIV Número 7925 (02/04/1907)’.