Facebook Twitter Google +1     Admin

¿SABIEU…? que en 1874 Colau de “la Tona” va segrestar a una xica rica d’Ondara i l’alcalde de Gata i veïns del poble la van alliberar

Dos diaris d’aquells dies portaven la notícia. A "La Correspondencia…" del dia 1 de setembre de 1874 es descobria que la jove de "Ondarra"  -com posava al paper- era "Doña Emilia González de la Vega, conocida por la belga". Deia el diari que va ser "secuestrada por el cabecilla la Tona (Josep de la Tona, roder de Pedreguer) en el sitio de Chuliano –volia dir la partida Julians-, jurisdicción de Jábea (Alicante), fue inmediatament rescatada por el alcalde de Gata con fuerzas de dicho pueblo". A l’endemà la crònica la publicava el diari: "El Constitucional…", que deia de la jove d’Ondara "cuyo nombre no creemos oportuno consignar". Això si, deixava molt bé a la primera autoritat del nostre poble, que qualificava com "activo alcalde de Gata". Del rescat explicava que "en la noche del mismo día consiguió rescatar á la joven, apoderándose del carretero que la conducía…". Les flors per a l’alcalde eren aquestes: "Digna de aplauso es la conducta de este alcalde, que con tanta actividad como energía sabe cumplir con su deber".

 FONTS: ’’La Correspondencia de España : diario universal de noticias’ - Any XXV, Nº 6.118 de l’1 de setembre de 1874. // ’’El Constitucional: diario liberal" - Època Segona, Any IX Nº 1.923 del 2 de setembre de 1874). // http://prensahistorica.mcu.es.

23/02/2012 23:18 cronistadegata #. ¿SABIEU...?

Comentarios » Ir a formulario

No hay comentarios

Añadir un comentario



No será mostrado.



Blog creado con Blogia. Esta web utiliza cookies para adaptarse a tus preferencias y analítica web.
Blogia apoya a la Fundación Josep Carreras.

Contrato Coloriuris