Facebook Twitter Google +1     Admin

¿SABIEU...? que la primera pedra de la Caseta de la Lepra es va posar el 27 de desembre de 1891

20120122224327-casetalepra.jpg

He trobat un interessantíssim document que signava i publicava el rector En Juan Martínez Blasco, prevere i regent, en el Diari "El alicantino" diario católico, el divendres dia 12 de febrer de 1892. El rector narra en primera persona la inauguració de la primera pedra de la que coneguem per Caseta de la Lepra i que ell titula "El asilo del pueblo de Gata". Nomena En Juan que una jove, Teresa Soler i Grimalt "falleció en 5 de marzo de 1886". D’aquella mort de la malalta de lepra va quedar impactat el rector i en un sermó ho va proposar i van acceptar. Estava d’alcalde José Signes y Diego, el mateix que ho estaria també a la seua mort. Era vicari coadjutor de la parròquia En Salvador Crespo Pineda.

El lloc de la Caseta de la Lepra el van trobar com el més convenient els metges En Francisco Moratal i En José Pedro Mulet.

La fundació "de esta obra de caridad" diu el rector s’acordà el 27 de desembre de 1891: "...sobre las tres de la tarde, salió la comisión que había de inaugurarla de la casa-abadía de Gata en la que figuraban todas las autoridades locales de la misma, y a la que acompañaba casi todo el pueblo...La comitiva se dirigió al lugar donde la casa debía edificarse...La primera piedra fue puesta en el nombre del Padre, del Hijo y del Espíritu Santo y las obras empezaron el día 28 de diciembre...".

Impressionant document que s’arxivarà a l’Arxiu Parroquial per la seua vàlua i consideració històrica.

A la fotografia, el rector fundador i les restes actuals de la Caseta de Lepra

FONT DEL DOCUMENT: ’’El alicantino : diario católico" - Any V Nº 1211 (12/02/1892). // http://prensahistorica.mcu.es.

22/01/2012 22:43 cronistadegata #. ¿SABIEU...?

Comentarios » Ir a formulario

No hay comentarios

Añadir un comentario



No será mostrado.



Blog creado con Blogia. Esta web utiliza cookies para adaptarse a tus preferencias y analítica web.
Blogia apoya a la Fundación Josep Carreras.

Contrato Coloriuris