Blogia
CRONISTA DE GATA DE GORGOS

NOTÍCIES

ELS ARGENTINS RESIDENTS A GATA FESTEJEN A LA MARE DE DÉU DEL VALLE

ELS ARGENTINS RESIDENTS A GATA FESTEJEN A LA MARE DE DÉU DEL VALLE

Amb la presència del bisbe Mnsenyor Luís Urbanch, Bisbe de Catamarca (Argentina), els immigrants argentins residents a Gata han participat aquesta vesprada a la processó de baixada i posterior coronació a l´església de la Mare de Déu del Valle. L´acte començava dalt l´ermita. A les 17.15 baixaven pel Calvari la xicoteta i volguda imatge, acompanyada pel bisbe, el senyor rector de Gata, En Santiago Bohigues, l´alcaldessa Ana María Soler i altres autoritats, el col·lectiu argentí i la bandeta de l´Agrupació Musical de Gata.

A l´església després de la coronació s´ha fet una missa en record a la Verge. El bisbe ha confirmat després a 50 joves del poble.

Recordar que la festa de l´arribada de la Mare de Déu del Valle es commemora perquè aparéixer la Verge al segle XVII a una cova de Choya, departament de Catamarca, al norest de Argentina. El Bisbe Urbanch ha estat l´encarregat de coronar la rèplica de la Verge de Gata, que quedarà exposada a l´església. 

A la fotografia, un moment de l´arribada de la processó als carrers de Gata, concretament al carrer Calvari.

(PUBLICA AL SEU BLOG EL CRONISTA DE GATA, Miguel Vives Signes).

INAUGUREN LES INTERVENCIONS A LES VORERES DEL RIU GORGOS: AL VIAL I AL RAVAL

INAUGUREN LES INTERVENCIONS A LES VORERES DEL RIU GORGOS: AL VIAL I AL RAVAL

 

L’alcaldessa de Gata Ana María Soler Oliver i el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ), Juan José Moragues, han inaugurat hui la intervenció que s’ha dut a terme en les voreres del riu Gorgos per al condicionament i recuperació mediambiental de la zona. A més de diferents membres de la corporació municipal.

L’acte ha comptat amb la presència d’alcaldes i regidors de la comarca, representants de l’empresa constructora Cyes i d’agrupacions locals. L’acte ha començat amb la firma al llibre d’Or de l’Ajuntament de Gata per part del President de la Confederació Hidrogràfica del Xùquer. En acabar, s’han traslladat a la zona del carrer Sant Josep on s’han beneit les intervencions pel rector N´Alberto Caselles i s´ha descobert una placa. Després han visitat la nova zona d’esplai. La visita ha seguit per la zona de l’Arrabal on la pluja ha fet acte de presència, i on també s’ha descobert una placa i s’han realitzat els diferents parlaments.

Francisco Franch, de la CHJ, ha sigut l’encarregat d’explicar en què han consistit les obres de condicionament i recuperació mediambiental de les voreres del riu Gorgos. Juan José Moragues ha destacat que l’actuació s’emmarca dins la “política mediambiental del govern de l’Estat que consisteix en l’aproximació dels recursos natural als ciutadans, per al seu coneixement i disfrute”. També ha explicat que la tasca de l’Ajuntament comença ara per mantenir els nous parcs.

Per la seua part, Ana María Soler ha recordat que el resultat ha sigut la suma de l’esforç que han realitzat tant la confederació com diferents corporacions i el suport dels veïns.

Les obres, que es van iniciar a març de 2008, s’han dut a terme per l’empresa Cyes, amb un pressupost de més de 3 milions d’euros i han afectat tant a la marge dreta del riu com a l’esquerra. A la marge dreta s’ha realitzat un passeig delimitat per murs, diferenciant zones d’estància i passeig amb un superfície total de 4600 m2,i zones de plantació vegetació autòctona a més de la conservació de diferents edificacions del segle XVIII (aljub, corral, ...). A la marge esquerra el passeig i els miradors que s’han realitzat afecten un 1600 m2 de superfície. Es tracta d’un projecte del Ministeri de Medi Ambient, a través de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer dins el Programa Agua, cofinançat al 70% pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional.

DEL 14 AL 30 DE MAIG, EXPOSICIÓ "ENCAIXATS" (ESCOLA DE PLÀSTICA EXPERIMENTAL "ANTONI VIVES"

DEL 14 AL 30 DE MAIG, EXPOSICIÓ "ENCAIXATS" (ESCOLA DE PLÀSTICA EXPERIMENTAL "ANTONI VIVES"

Aquesta vesprada, a les 20 hores, s´inaugura oficialment l´exposició "Encaixats" a la sala d´exposicions del Casal de la Música. La mostra es dels alumnes de l´Escola de Plàstica Experimental "Anotni Vives" que dirigeix el professor Josep Pedrós. Estarà oberta fins el 30 d´aquest mes, fins i tot diumenge, estarà oberta al públic aquesta exposició, que està organitzada per l´Escola, amb la col·laboració de la Regidoria de cultura de l´Ajuntament de Gata.

En aquesta ocasió, participen en l’exposició: Mari Marí, Mª José Cholbi, Susana García Ungo, Manola Pszkowsky, Fina Gilabert, María Isabel de Piero, Lolita Ballester, Mariví Puigcerver, Yona Castro, Amalia Dalmau, Pepa Espasa, Pepa Caselles, Joan Roselló, Tardor Roselló, Eros Roselló, Pepa Cardona, Empar Escrivá, Roser Ruiz, Juan Pedro Escolano, José Antonio Crisóstomo, Pepita Sapena, Erica Landfors i Isabel Soler.

Informació i cartell extrets de l’ INSTITUT D’ESTUDIS COMARCALS DE LA MARINA ALTA

DISSABTE 15, PROCESSÓ IMATGE NOSTRA SENYORA DEL VALLE (Argentins)

DISSABTE 15, PROCESSÓ IMATGE NOSTRA SENYORA DEL VALLE (Argentins)

Els immigrants argentins residents a Gata cel·lebren despusdemà dissabte per la vesprada la festa de l´arribada de la Mare de Déu del Valle. Es commemora quan va aparéixer la Verge al segle XVII a una cova de Choya, departament de Catamarca, al norest de Argentina. L´acte de Gata, en concret, es farà dissabte 15 a les 17.15 hores amb la baixada de la rèplica de la imatge des del Calvari, pels carrers Calvari, Teulada i Bisbe Servera, fins a l´església. A les 18 hores serà la missa solemne que presidirà el bisbe argentí En Luís Urbanch, Bisbe de Catamarca (Argentina), que està en aquests dies a la parròquia i ha vingut a València al III Encontre de immigrants amb la Verge dels Desemparats del diumenge al llit del riu Túria. El Bisbe Urbanch serà l´encarregat de coronar a la rèplica de la Verge, que quedarà exposada a l´església. A les 19.30 hores confirmarà a uns 50 xicons gaters que rebran aquest sagrament. El veïnat argentí ha expresat el seu dessig de què la resta de gaters els acompanyen en tan sentit moment per a ells i records de la seua mare pàtria.

Imatge extreta d´Internet: Inemegf.  

COMENCEN LES OBRES DEL PLAN E (II fase) A GATA

COMENCEN LES OBRES DEL PLAN E (II fase) A GATA

La passada setmana es van iniciar part de les obres incloses dins del II Fons Estatal d’inversió Local. Els regidors d’Urbanisme, Antonio Pons i Maite Signes, han parlat este matí d’estes obres.

Maite Signes ha explicat en què consisteixen les tres primeres que ja s’han iniciat. La reforma de la pista de tennis de la zona esportiva Alcolaes que passarà a ser de gespa artificial. De esta manera es pretén seguir amb la recuperació i millora de tota la zona esportiva Alcolaes, ja que dins el primer Pla E es va dur a terme la remodelació de la pista de futbet i del frontó, així com dels accessos.

Les altres obres estan situades a la zona Costeres que es la construcció d’una nova pista de pàdel en la zona esportiva Costeres, junt al nou camp de futbol i la piscina, i la canalització de les aigües pluvials de tota la zona per evitar problemes d’inundacions als carrer lindants.

Antonio Pons ha destacat que amb estes obres s’ha donat feina a cinc persones del poble que estaven parades.

A més ha parlat sobre el pressupost i l’adjudicació dels diferents projectes. La pista de tennis , que té un pressupost de 75.302 euros, ha estat adjudicada a J’Hayber d’Elx, a l’igual que la nova pista de pàdel amb un pressupost de 54.690 euros. I les obres de la xarxa de sanejament d’aigües pluvials de la zona Costeres que s’han adjudicat a l’empresa local Obras Iglesias Diego y Agulles S.L amb un pressupost de 72.992 euros. El termini d’execució de les obres és de 3 mesos.

A la fotografia, els dos regidors Maite Signes i Antonio Pons en una d´aquestes obres.

Fotografia i text: Gabinet de premsa, Ajuntament de Gata.

 

PRIMER DIUMENGE DE MAIG, DIA DEDICAT A LA MARE

Malgrat a ser un invent comercial, té la seua justificació i molt merescuda. Hui es cel·lebra el DIA DE LA MARE. Al blog també es recorda aquesta emfemèride, però totes les mares tenen tots els dies, perquè són essers especials. Un record molt sentit per a la meua mare a catorze dies del primer aniversari de la seu mort. També a la meua dona, mare dels meus fills. Lògicament a la resta de mares de la meua família i el meu poble. A totes les mares del poble de GATA.

Per l´octubre de 1978 quan la vena de la poesia brollava dins de mi, vaig escriure aquestes lletres, que hui dedique a totes les mares de Gata i del món:

MARE

Vixca ma mare, / sempre amb el cor en la mà, / vixca ma mare, / sempre...sempre està. / Està amb tu, amb mi / és la nostra, la teua / la mare fins el final. / La mare és tot i avant, / la mare és sempre / la teua sang, / sang d´exie cant.

 

COMENÇA A PRENDRE FORMA L´ERMITA DEL PERÚ, AL CÀRREC DE VICENT FONT

COMENÇA A PRENDRE FORMA L´ERMITA DEL PERÚ, AL CÀRREC DE VICENT FONT

La fotografia i les que podeu clicar al peu, a cada numeret, mostra com va prenent forma l´ermita que portarà el nom de Santíssim Crist del Calvari, que ara està al càrrec el nostre paisà el rector missioner Vicent Font. És molt interessant veure la tasca que porta a terme allà al Perú Font. Recordeu que hui dijous tindrà uns segons o un minutet a Canal 9 TVV, dins del programa "Valencians pel món". Segur que Vicent parlarà d´aquest projecte i d´altres d´allà al Perú. El poble on està construint-se l´ermita, que com vegeu són tot casetes de madera amb molta sorra baix, es diu Profam. Totes les fotografies han estat remeses per Vicent Font a la gent gatera.

Però Vicent Font, des del Perú ens amplia la informació i ens parla d´aquest "pueblo joven" que s'està formant ara. Què és un "pueblo joven"?. És allò que en Brasil s'anomenen "favelas". Son grup de persones, en aquest cas unes 1.200 famílies, que s'uneixen i per sorpresa ocupen uns terrenys que són de l'Estat. Quan la polícia ve a enterar-se ja hi ha unes 5.000 persones vivint o malvivint, i com hi ha xiquets i dones ja no els poden tirar. Si aguanten uns tres o quatre anys, ja els posen llum i els donen el títol de "poblador", i amb això ja poden demanar el títol de propietat al cap d´uns anys més. PROFAN es va envair l'any passat i jo em vaig enterar en Nadal, diu Font. En febrer, pel Dimecres de Cendra vaig començar a celebrar missa en un descampat i ara ja hem conseguit tindre una "xaboleta".

Per veure més fotografies cliqueu ací: 1, 2 i 3.

VORA 50 RESIDENTS EUROPEUS DE GATA, D´EXCURSIÓ

VORA 50 RESIDENTS EUROPEUS DE GATA, D´EXCURSIÓ

Un grup de 50 residents europeus de Gata van participar, dilluns 26 d’abril, en les rutes enològiques "Camins del Vi", organitzades per la Diputació d’Alacant. El grup va visitar la bodega de Vins del Comtat on, a més de la visita a les instal·lacions, van participar en un tast de vins. En acabar van realitzar una ruta turística per l’entorn. L’activitat està organitzada per l’Àrea de Residents Europeus de Diputació d’Alacant per a promoure la integració dels residents europeus a través de una sèrie de rutes a diverses bodegues, amb la finalitat què coneguen la cultura vinícola de la província.

FONT: Text i foto, Gabinet de premsa, Ajuntament de Gata

 

 

EL 8 DE MAIG, COMENÇA NIT NOVA PER A JOVES DEL POBLE

Una nova experiència i una programació novedosa. Les regidories de Joventut i Educació organitzen una Nit Nova per a joves, que tindrà distints blocs. Les regidories de Joventut i Educació de l’Ajuntament de Gata, amb la coordinació del centre de psicologia Sem, han organitzat Nit Nova, una campanya d’oci nocturn per a joves. La campanya ha estat presentada hui per els regidors Luís Crespo i Maite Signes i per les coordinadores Sefa Mulet i María José Palacio.Luís Crespo ha explicat que es tracta d’un idea innovadora que s’emmarca dins la prevenció de les drogodependències. A través de tallers i activitats d’oci per a joves es pretén demostrar que és possible "divertir-se d’una altra manera".Sefa Mulet ha destacat que és una activitat pionera a la comarca de prevenció des de l’oci, "gaudint de la nit". A més ha volgut deixar clar que totes les accions tenen una intenció pedagògica.

Per la seua part, María José Palacio ha explicat el programa d’actes que es desenvoluparà en dos blocs: a les 18 hores, tallers de maquillatge, graffitis, tatuatges de henna i més, per a joves de 13 a 18 anys i a partir de les 23:30, per als majors de 18 anys. El circuit s’inaugurarà dissabte 8 de maig a les 23:30 hores amb una batucada que eixirà des de la Plaça de l’església fins a Ca Blai on s’impartirà un taller per a lligar. Dissabte 22 de maig, al Kiros, es farà un espectacle de Street Dance i Hip Hop. Dissabte 12 de juny hi haurà Teatre en viu a Ca Patrick. I finalment, dissabte 17 de juliol, es tancarà la campanya amb música i una demostració de Cocktail Free.

Maite Signes ha conclòs convidant a tots els joves de la localitat a participar en totes les activitats programades.

FONT: Text del gabinet de premsa, Ajuntament de Gata.

BEQUES DE MATEMÀTIQUES PER A DOS ALUMNES DE L´IES

BEQUES DE MATEMÀTIQUES PER A DOS ALUMNES DE L´IES

La Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Gata, que dirigeix Maite Signes, va lliurar les beques a dos joves estudiants de Gata, Elena Pons Salvador i Andrés Bertomeu Pedrós, què han sigut seleccionats per al seu ingrés en l’Escola de Matemàtiques de Dénia.L’Escola de Matemàtiques de Dénia és una organització dedicada al estímul de talent matemàtic d’estudiants de 12 a 14 anys. Està patrocinada per la UNED i subvencionada per la fundació Gavilá Ferrer, amb la col·laboració dels ajuntament de Gata de Gorgos, Benissa i Xàbia. En total, se seleccionen 20 alumnes de la comarca que realitzen activitats matemàtiques cada dijous per la vesprada durant dos cursos acadèmics en la seu de la Fundació Gavilà Ferrer de Dénia. La intenció és desenvolupar les aptituds d’estos joves a través de la resolució de problemes, anàlisis de jocs i desenvolupament de projectes en un ambient relaxat sense la pressió del compliment d’un currículum oficial.

FONT: Text i foto, Gabinet de premsa Ajuntament Gata.

CURS DE FOTOGRAFIA, A CÀRREC DE JOSÉ B. RUÍZ

CURS DE FOTOGRAFIA, A CÀRREC DE JOSÉ B. RUÍZ

El fotògraf alacantí José B. Ruiz ha impartit este cap de setmana passat un curs de fotografia a Gata.  Ruiz és actualment el fotògraf espanyol més premiat en els concursos internacionals de natura i és autor de catorze llibres sobre esta temàtica.

36 alumnes procedents de la Marina Alta i de tota la geografia espanyola van poder participar en  les sessions formatives que es van impartir en la sala de plenaris de l’Ajuntament i a l’aire lliure durant dissabte i diumenge.

Tant l’organització del curs, que va estar a càrrec del Fotoclub Forat de Gata com la Regidoria de Cultura han manifestat la seua satisfacció per la bona acollida del curs i confien poder repetir l’experiència pròximament.

FOTOGRAFIA I TEXT: Gabinet de premsa, Ajuntament de Gata 

 

EL MISSIONER GATER FARÀ UNA ERMITA A PERÚ DEDICADA AL PATRÓ DE GATA

EL MISSIONER GATER FARÀ UNA ERMITA A PERÚ DEDICADA AL PATRÓ DE GATA

El missioner gater VICENT FONT I PEDRO ha decidit edificar una ermita a un lloc de les muntanyes del Perú i dedicar-la al patró de Gata, el Santíssim Crist de Gata. Des d´aquelles terres llunyanes ha demanat, i així ho ha donat a conéixer el rector de la parròquia de Gata En Santiago Bohigues, que tots els que vulguen fer donatius per a la construcció poden col·laborar. Ja s´han posat en marxa les associacions de Càritas Parroquial, el Moviment Júnior i la confraria del Santíssim Crist per tal de contribuir a la iniciativa del sacerdot gater.

Dos notícies més tenim del rector gater. Primera, podeu veure un vídeo a youtube de la seua primera missa al departament o poble de Profan-Santa Rosa. Té 6 minuts i 35 segons de duració i aquesta serà, possiblement, la nova ermita que vulga dedicar al Santíssim Crist. Us deixe l´adreça per tal de copiar-la per si voleu veure al nostre paisà.

http://www.youtube.com/watch?v=91X25sz9LZc

Per altra banda, dijous 29 d´abril a les 22 hores hi haurem d´estar atents tots els gaters, perquè la televisió valenciana Canal 9 TVV emetrà dins del programa de "Valencians pel món" uns segonets en els quals eixirà Vicent Font.

DIUMENGE 25, CONFERÈNCIA SOBRE EL MÚSIC COM ACTOR

DIUMENGE 25, CONFERÈNCIA SOBRE EL MÚSIC COM ACTOR

El proper diumenge 25, despusdemà, tindrà lloc a les 16 hores la conferència-taller "El músic com actor". Anirà a carrèc del Grup Instrumental de Gata de Gorgos, amb el recolzament i suport de la Banda Unió Musical de Gata de Gorgos. En aquest taller es tractaran aspectes com la tensió nerviosa d’un músic a l’escenari, l’expressió escènica, l’expressió corporal i lingüística,... A més, també es parlarà de la impressió que donem nosaltres com a músics a l’espectador dalt de l’escenari, així com recursos i eines per millorar aquesta impressió. El curs estarà impartit per Cesar Antonio García Marco qui estudia piano als Conservatoris de Sevilla i València. A més, ha desenvolupat cursos de perfeccionament des de direcció instrumental fins a pedagogia musical. Estudia Composició al Conservatori de València, es professor de piano en el Conservatori Professional de Llíria i forma part de la comissió encarregada de desenvolupar l’assignatura "Creativitat i Música" de la Conselleria d’Educació.

Fotografia: Els músics són autors i còmics en cadascuna de les actuacions de carrosses que ixen. Ací per dalt del pont d´Alcolaies disfressats com ja es habitual.

Font i Més informació:
http://grupinstrumentalgatadegorgos.blogspot.com/
grupinstrumentalgata@gmail.com

58.000 EUROS PER AL PARC DEL RAVAL (BOP)

58.000 EUROS PER AL PARC DEL RAVAL (BOP)

A partir d´ara, també es publicaran al blog acords, anuncis i tot el que parle de Gata als diaris oficials, tant al BOE, com al BOP, com al DOCV.

El Butlletí Oficial de la Província publica hui dimecres 21-4-2010, en el seu número 73, el projecte d´adequació del Parc L´Arraval en el terme municipal de Gata de Gorgos, per un import de 58.000,00 euros. Ara s´exposa al públic per a al·legacions i reclamacions, per un termini de vint dies, a contar desde demà dijous, indicant-se que el projecte podrà ser examinat en l´Àrea de Mig Ambient de la Diputació Provincial d´Alacant.

CURS DE FOTOGRAFIA, DIES 24 I 25, A CÀRREC DE JOSÉ B. RUIZ

El fotògraf alacantí José B. Ruiz impartirà este cap de setmana un curs de fotografia a Gata.  Ruiz és actualment el fotògraf espanyol més premiat en els concursos internacionals de natura i és autor de catorze llibres sobre esta temàtica. Dissabte 24 i diumenge 25 d’abril s’impartiran les sessions formatives del taller de fotografia al saló de plenaris de l’Ajuntament i a l’aire lliure. El curs ha estat organitzat pel Fotoclub Forat de Gata amb la col·laboració de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Gata

TEXT: Gabinet de premsa, Ajuntament de Gata. 

 

CAMPANYA DE SEGURETAT INFANTIL, POLICIA LOCAL

CAMPANYA DE SEGURETAT INFANTIL, POLICIA LOCAL

La regidoria de  Trànsit de l’Ajuntament de Gata i la Policia Local han iniciat un campanya de seguretat infantil. Durant tot el mes d’abril la policia prestarà especial atenció als sistemes de retenció infantil en els vehicles.

La campanya es va iniciar amb la distribució d’una circular en forma de tríptic en el Col·legi Públic Santíssim Crist per recordar als pares com han de viatjar els seus fills i els tipus de sistemes de retenció existents en funció de l’edat, pes i altura.

En els diferents controls que estan realitzant-se, els agents s’encarreguen que es respecte la normativa de trànsit existent i d’aclarir els dubtes i preguntes que puguen tenir pares i familiars.

L’Ajuntament de Gata pretén, d’esta manera, promoure la seguretat mitjançant campanyes d’educació vial i vetllar per la seguretat dels menors. Els responsables polítics i policials apunten que la clau és la prevenció.

 

TEXT I FOTO: Gabinet de Premsa, Ajuntament de Gata.