Blogia
CRONISTA DE GATA DE GORGOS

ESPECIAL 10 ANIVERSARI, CRONISTA DE GATA. 30é CONVIDADA: MARI MONCHO MULET, JUTGESSA DE PAU

ESPECIAL 10 ANIVERSARI, CRONISTA DE GATA. 30é CONVIDADA: MARI MONCHO MULET, JUTGESSA DE PAU

SEMPRE AL COSTAT DE SON PARE I HUI ÉS JUTGESSA DE PAU DEL POBLE DE GATA. MARI MONCHO MULET ÉS UNA NOVA CONVIDADA, I JA SÓN 30, DE L’ESPECIAL X ANIVERSARI DEL BLOG DEL CRONISTA DE GATA. MARI ENS CONTA LES VIVÈNCIES DE SON PARE ALS ULLS D’ELLA, QUE HUI CANVIEN DE TEMÀTICA PERÒ SEGUEIXEN DONANT VALORS COM ESCOLTAR, PACIÈNCIA, RESPECTE I EMPATIA.

ACÍ TENIU EL SEU ESCRIT:

Quan Miguel em va convidar a fer este escrit vaig pensar que podria escriure de una de les persones que sempre ha estat al meu costat, el meu pare. Encara recorde el dia que va arribar a casa i ens va dir que l’havien nomenat jutge de pau, corria l’any 1976.

Ell era l’ultim en la llista que es va presentar. Ni ell sabia que estava inclós. Casualitats de la vida van fer que el triaren a ell.

A casa quasi tots els dies venia la gent del poble que tenia algun que altre problemeta ja fora amb els bancals o els veïns o, simplement, per a que els aconsellara sobre algun dubte que tenien.

A mes ha tingut que veure moltes coses, ja que cada vegada que hi havia un accident pel terme de Gata, venien a buscar-lo per a fer l’alçament de cadàver i després tenia que estar present quan venia el forense a fer l’autopsia.

En veritat ha tingut que veure moltes coses, algunes de elles molt desagradables.

Recorde tambe que, quan venien eleccions, ell tenia que portar les urnes a Alacant i ma mare, el meu germà i jo l’acompanyaven.

En passar el temps em van proposar presentar-me per a segona jutgessa de pau i tambe em van agafar. En aquell moment, jo tenia 23 anys. Vaig estar 22 anys siguent la segona jutgessa de pau al costa de mon pare. Ell va estar fins l’any 2016, 40 anys dedicats a la gent que l’ha necessitat.

Ara és diferent, hi han més mitjans que abans, per tant tot és més fàcil. En conclusió he de dir que he aprés moltes coses d’ell, i les aplique ara que sóc jutgessa de pau. Entre elles l’importància de la família, escoltar, ser pacient, molt de repecte i empatia cap els demés.

MARI MONCHO MULET

* FOTOS D’ABANS A LA COMPOSICIÓ: Mari i son pare Miguel a la Plaça Nova, 1967; Mari a Ca la mestra Rosario, 1966. Boda dels pares de Mari, 1964.

* FOTOS ACTUALS DE LA COMPOSICIÓ: Son pare amb els néts el dia del seu aniversari i Foto de Mari.

FONTS: Informació i fotos de la composició i facebook aportades per Mari Moncho Mulet.

0 comentarios