Blogia
CRONISTA DE GATA DE GORGOS

LA PREMSA DIGITAL PARLA...de la Duquessa d'Almodòvar: reportatge de la Marina Plaza

LA PREMSA DIGITAL PARLA...de la Duquessa d'Almodòvar: reportatge de la Marina Plaza

Arrel de la xerrada de Irene Ballester sobre la Duquessa d’Almodóvar feta aquesta mateixa setmana passada, dins de les activitats culturals de Art al Vent 2014, el diari digital LA MARINA PLAZA publica un extens reportatge, en el qual em nomena a mi per dues vegades (agraïsc a Sergio Plaza, l’autor, la referència a la meua persona i el meu blog).

Es titula el reportatge: "La aristócrata que creía en la educación del pueblo". Als subtítols: "La Marina Alta conmemora los 200 años de la muerte de la duquesa de Almodóvar, una pensadora ilustrada que legó sus bienes para que se crearan escuelas que mitigaran el analfabetismo"; "Noble de carácter en un mundo de hombres, fue baronesa de Llíber y Xaló, donde financió la iglesia, y señora de Gata de Gorgos" i "También donó su dinero a huérfanos siempre que «fueran de honestas costumbres, aficionados al trabajo y útiles al Estado»".

Dins del reportatge diu: "Según señala el cronista oficial de Gata, Miguel Vives, en su blog, en el testamento se indicaba que a las niñas se les enseñaría «las labores propias de su sexo –en especial costura–»; además, la renta que recibiría la formación femenina, 2.800 reales anuales, era inferior a la masculina, de 3.469 reales." . Al final, diu: "Fotografías: Retrato de la duquesa de Almodóvar por Vicente López hacia 1800. Blog cronista oficial de Gata."

Per a que llegiu tot l’article, que està força interessant, ací teniu l’enllaç: http://lamarinaplaza.com/2014/08/31/la-aristocrata-que-creia-en-la-educacion-del-pueblo/.

A la imatge, el retrat de la Duquessa d’Almodóvar fet pel pintor Vicente López cap a 1800.

FONT: Fotografia retrat de la Duquessa, Vicente López, cap a 1800. Informació: diari digital La Marina Plaza.

2 comentarios

CRONISTA DE GATA -

A Irene Ballester. Jo també em vaig quedar sorprés, perquè pensava que això no ho he dit jo, de tota manera revisaré el meu article al respecte del blog, a veure que vaig escriure en concret. T'amplie pel teu correu electrònic la resposta, gràcies.

Irene Ballester Buigues -

Benvolgut Miguel, sóc Irene Ballester Buigues, autora del llibre sobre la Duquessa d´Almodpovar. Jo no he trobat mai cap referència a l´arxiu on es constatara que la duquessa d´Almodòvar estigué a Gata, a Xaló o a LLíber. M´agradaria saber on has trobat aquesta referència que apareix publicada a la premsa. Gràcies.