Blogia
CRONISTA DE GATA DE GORGOS

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.172-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.172-

(PODEU FER MÉS GRAN LA FOTO, PUNXANT ACÍ)

La present fotografia torna a ser de la col·lecció de l’amic Carles Mulet. Ell mateix en el seu blog "Nausica" explica la foto i detalla la creu de dalt de les Alcolaes, que podeu veure més ampliada just al cantó esquerre de la fotografia. De les més de mil fotografies antigues publicades a este blog és la primera vegada que apareix la creu de les missions posada dalt de les escoles, la qual cosa és molt d’agrair per part de Carles Mulet.

Ací teniu el seu escrit, que pertany a la seua sèrie: "Gata dels seixanta: Grup Escolar":

"Jo, de pàrvuls, encara vaig anar a les classes que hi havia als baixos de darrere l’ajuntament, però crec que als cinc anys (això seria el 1958) ja vaig passar al nou Grup Escolar de les Acolaies; un edifici que va suposar, sens dubte, una fita en la història del poble. 

A la foto, com totes les de la sèrie que estic penjat, es va fer cap a mitjans dels seixanta. S’hi pot veure el conjunt de l’edifici, just damunt la gran explanació a la qual s’accedeix per les amples escales.  Una escola de línies csimples i allargades, amb aquelles dues entrades per a xiquets i xiquetes, la seua blancor de la calç, l’alíniament dels finestrals... A l’extrem dret apunta la caseta del conserge i la banda inferior ens mostra una part del camp de futbol, amb un tros de porteria en primer pla. 

 

Un element ben interessant es la gran creu de fusta que va ser pujada una setmana santa. Crec que el fet es va produir quan tindria vuit o nou anys i recorde la impressió amb que el vaig viure, com podeu veure al Je me souviens... que vaig pensar el primer any d’aquest blog".

FONT: Foto i text del blog Nausica de Carles Mulet.

 

0 comentarios