El diari "El Pueblo de Alicante" ho publicava dissabte 28 de maig de 1910. El reportatge força curiós es titulava "Automóviles en la Marina" i el signava "Ordep Samot" que si es fixeu un poc és Tomás Pedro al revés.

El reportatge abarcava tres columnes, una en la pàgina primera i dos en la segona. Era extens i començava tirant floretes a "esa hermosa región de la Marina" que deia era "deliciosa, fértil y vegetativa comarca...la región predilecta del inmortal Castelar...el país de los entusiasmos de Joaquín Sorolla". Considerava l’escriptor que La Vila era el primer poble de la Marina i ja portava setanta-cinc minuts en cotxe. Més endavant ja parlava de Gata: "...veíamos en cambio extensos viñedos que constituyen la riqueza de Benisa, Teulada, Gata, Pedreguer y Ondara".

Pero no va fer parada en Gata, encara que relatava: "Ocho kilómetros de recorrido hicimos desde Gata a Jávea, y asombrado, mudo, silencioso contemplaba aquella magnificiencia de la Naturaleza...". Acaba l’article dient: "Y al abandonar a Jávea, al dejar los extensos viñedos para penetrar de nuevo en los campos de almendros, pensaba en las vías de comunicación, en los medios de locomoción con que cuenta tan espléndida y floreciente región, y de los cuales me ocuparé en otros trabajos sucesivos".

FONT: diari ’’El pueblo de Alicante"-Any I, Nº 45 del 28 de maig de 1910.