Facebook Twitter Google +1     Admin

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.812-. Especial Reis. L'origen. Programes 1968 i 1969

20190103213804-progreisgata6869-copia.jpg

El naixement del MISTERI DE REIS de Gata hem pogut trobar-lo amb fotografies i documents que m’ha facilitat Ana Pedrós Salvá, ja que ho tenia guardat en casa, de quan son pare participava en la cavalcada. Un gran regal de reis en forma de documents, de fotografies. Al llarg d’aquests dies i setmanes aniré posant-vos aquestes imatges, que cobren especial rellevància ara, passat mig segle d’aquelles dates. 

Primer, podeu comprovar en paper el PROGRAMA de la CABALGATA REYES 1968, aquella primera del text de Antonio Salvá Roselló. El programa d’actes resava:

DIA 4: AL ATARDECER, los heraldos de SS. MM. anunciaran al vecindario la inminente llegada de la comitiva real.

DIA 5: A LAS 18,15, en la Plaza de España, apoteósico recibimiento de la regia comitiva y, seguidamente, en el TRONO DEL REY HERODES levantado al efecto, audiencia concedida por éste a los Magos de Oriente. A continuación, la fastuosa comitiva se trasladará a la Plaza de la Iglesia, donde tendrá lugar la Adoración de los Reyes Magos ante el BELÉN VIVIENTE instalado en la plaza mencionada. Finalmente, la regia comitiva presidida por Gaspar, Melchor y Baltasar, procederá al reparto de fabuloso cargamento de juguetes y regalos que colmarán de alegría a pequeños y mayores de este querido pueblo de Gata de Gorgos.

Un escrit donava les gràcies. La Organiación Juvenil Española agraïa al M.I. Ajuntament, al comerç, a les empreses col·laboradores i al veïnat, les deferències "y el calor que nos han prestado y que han hecho posible la realización de esta cabalgata".

El "PROGRAMA DE LOS ACTOS ORGANIZADORES CON MOTIVO DE LA FESTIVIDAD DE REYES" de 1969 ja tenia un acte més dels que he detallat dalt i era el de les cartes. Es pot dir pues que les cartes han complit 50 anys el passat dia 27 de desembre dijous. Aquell programeta deia:

"1968.- 31 de diciembre: A las 7 de la tarde, en la Plaza 18 de Julio y en fastuoso y solemnisimo acto, los Visires recibirán de las propias manos de los niños, las cartas dirigidas a SS. MM. los Reyes Magos."

De tots eixos actes, vos posaré fotografies en breu. Són molt testimonials dels primers passos del Misteri de Reis de Gata.

FONT: Documents dels programetes propietat de Ana Pedrós Salvá.

 

 

Comentarios » Ir a formulario

No hay comentarios

Añadir un comentario



No será mostrado.



Blog creado con Blogia. Esta web utiliza cookies para adaptarse a tus preferencias y analítica web.
Blogia apoya a la Fundación Josep Carreras.

Contrato Coloriuris