Blogia
CRONISTA DE GATA DE GORGOS

COMENÇA TEMPS DE BETLEMS: betlem familiar, homenatge als meus pares

COMENÇA TEMPS DE BETLEMS: betlem familiar, homenatge als meus pares

A dotze dies de la Nit de Nadal, quan els carrers s’omplin de Nadales, de llums especials d’aquestes festes tan entranyables, com faig cada temporada, toca el TEMPS DE BETLEMS. Caldrà no perdre els costums familiars i de poble que els nostres majors havien forjat amb tants sentiments i paciència i que omplin aquestes dates. Un dels costums més arraigats era el betlem de casa, el betlem de l’església, el betlem a les entitats, tendes, als llocs populars o públics.

Al caliu de la llar es muntaven aquestes representacions bíbliques del naixement del Jesuset i de la vida a Betlem. Ara cal reviure aquells records i sentiments. En temps de rapidesa...cal parar-se a contemplar aquells moments. Serà temps de calma.

Tot això ho dic per a encetar aquesta secció que queda oberta a tots els usuaris. Via blog, via facebook, podeu remetre’m o publicar al meu mur, en el cas de la xarxa facebook o per altre mig, les fotografies i vídeos dels vostres betlems, naixements, arbres de nadal, decoracions, el que adorneu per a la vostra casa.

Com a exemple, vos pose la primera fotografia parcial del nostre betlem monumental que hem muntat a ma casa del carrer Signes, a casa dels meus pares, el meu fill i jo. És la part central, encara eestan muntades dues parts laterals més. El meu fill ha tingut idees molt bones i ha treballat de valent. El resultat ja el veureu. Servixca com a homenatge als meus progenitors, especialment a ma mare Ana que el muntava any rere any. Recorde que em vaig aficionar a aquest muntatge ajudant-li a ma mare i que algunes figures, com Sant Josep o la Verge, i el castell d’Herodes, em deia tenien més de 60 anys. Ella estarà veient el "seu betlem" i gaudirà d’ell, sens dubte.

Si voleu visitar-lo, sols teniu que posar-se amb contacte amb els meus o amb mi i podreu contemplar el betlem-homenatge a "Anita Canyetes". Al llarg d’aquestes dates aniré posant-vos escenes i raconets del mateix.

0 comentarios