Blogia
CRONISTA DE GATA DE GORGOS

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.756, la corresponent al dia 6/5/2015-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.756, la corresponent al dia 6/5/2015-

Reprenc la sèrie de fotografies i documents antics on s'havia deixat, el cinqué dia del mes de febrer. Poc a poc, actualitzaré totes les imatges.

La present fotografia és una targeta postal de 1942, que gentilment me la va facilitar l’amic Joaquín Vázquez Boronad, que podeu trobar-lo al facebook publicant fotografies antigues de Calp, amb el títol de "Jackycalp Ifac". Es tracta d’una targeta amb doble informació. Observeu l’escut de l’àliga amb la llegenda "Una, grande y libre"; el segell de Correus i el segell de la parròquia de Sant Miquel. Va dirigida la targeta postal al Sr. Izquierdo...de Ramos, una fàbrica de "paños" que estava al carrer Pelayo, número 10 de Barcelona capital. L’escrivia la targeta el rector de Gata, N’Alejo Sendra Tarrazó.

Hem trobat a la xarxa Internet el blog "La Barcelona de antes" en la qual es parla a la secció del Carrer Pelayo-Carrer Pelai, que textualment diu sobre aquesta fàbrica:

"En el número 10 estaba “Paños Ramos”, en el siglo pasado no era como ahora que los hombres se visten en las grandes firmas comerciales, sino que habían sastrerías que confeccionaban los trajes a medida, o unas tiendas llamadas “Pañerías”, en las que había una gran cantidad de estanterías con piezas de ropa para confeccionar los trajes de hombre y trajes de chaqueta de señoras. A ellas acudían tanto sastres que tenían talleres pequeños en sus casas como sastres con tiendas pequeñas que tenían unos pocos cortes de traje y un catálogo de diferentes pañerías para que el cliente pudiera escoger y una vez escogido se acercaban a dichas pañerías a buscar el “Corte de Traje” como se denominaba, para después poderlo confeccionar en el taller, tenían normalmente un catálogo de los modelos más normales y vendibles, pero si el cliente quería algo más personalizado se acercaba a la pañería y compraba una tela más original que después llevaba para que se la confeccionaran"

FONT: Foto facilitada per Joaquín Vázquez / documentació: http://labarcelonadeantes.com/pelayo.html.

0 comentarios