Blogia
CRONISTA DE GATA DE GORGOS

LA GRAN NEVADA DE FEBRER DE 1983. Era el 12 de febrer, fa 31 anys

LA GRAN NEVADA DE FEBRER DE 1983. Era el 12 de febrer, fa 31 anys

Cada dia, fins el 16 de febrer recordarem aquella sorpresa que ens va regalar el temps i la natura fa ara 31 anys, a nosaltres habitants d’un poble de la Marina Alta, que ni havíem vist alguns la neu mai. Vos demanava ahir si teniu fotografies, la petició es fa ampliable a si teniu alguna anècdota me la podeu contar directa al correu electrònic o per mig del facebook, la publicaré. De fet, hui ja en tinc dues anècdotes que ens conten Terelis Costa Caselles i Antonio Monfort.

Però, anem per parts. La fotografia que vos pose la vaig publicar ja l'any passat per commemorar la nevada. Vegeu com estava l'estació aquell "darrer dissabte", dotze de febrer de 1983.

Pel que fa a l’anecdotari d’aquells dies, comenten el succés metereològic Terelis i Antonio.

Terelis Costa Caselles ens diu: "Ho senc molt, no tinc ara cap foto de la nevada, una pena per que a casa dels meus pares a la carretera de Jesús Pobre el paisatge que es veïa era preciós. Ho recorde con si fora ara, el toll de neu que havia i com mon pare arribava de un viatge i no va poder entrar el cotxe pel camí de la caseta de tanta neu. Al sandemà anavem de paella a la ca seta d'una amiga, a la Vall i portavem la paella pel mig de la carretera i li pujavem dins, com si fos un trineu, jajaja, coses de juventut. Teníem 15 anys".

Antonio Monfort diu el següent: "Guarde molts bons records d'aquella vesprada. Estavem el meu amic Tòfol i jo tocant la guitarra per tal de preparar la festa del darrer dissabte amb els amics. Va ser una passada, no ens ho acabavem de creure, la nevada. Com passen els anys..."

Recordeu: podeu fer vosaltres mateixa aquesta minisèrie especial dedicada a la gran nevada de 1983. Bé amb fotografies, bé amb testimonis directes. GRÀCIES.

FONT: Fotografia propietat de Salvadora Boronat Soler.


0 comentarios