Blogia
CRONISTA DE GATA DE GORGOS

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.360, la del dia 6/1-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -1.360, la del dia 6/1-

Reprenc la sèrie de fotografies antigues o recents d’ahir. La foto que corresponia posar el dia de la festa de la Epifania, (6 de gener) és una imatge de la representació d’abans. Per això, Herodes i la seua concubina preferida apareixen en aquesta dels anys 80 del segle XX a la nit màgica, la de la representació del "Auto de los Reyes Magos", escrit per Antonio Salvá Roselló, quan encara es recitava en castellà. En el record aquell trono, aquells decorats, aquelles vestimentes, hui més enriquides.

FONT: Foto propietat de Mari Moncho Mulet.

5 comentarios

CRONISTA DE GATA -

Gràcies a "en dubtes" per la teua informació. La veritat és que quan ho vaig vore publicat a un diari vaig dubtar també, ara m'has acabat de fer dubtar del tot. Ho contraste, ho mire a l'arxiu i es posa bé i com cal.

en dubtes -

No estic segur, pero jo diria que es va començar en valencia entre 1992 o 1993, utilitzan-se una adaptació que fa ver Carles Mulet.Després (tal volta en el 97 no ho tinc segur) va tornar a utitlitzar-se el text de D. Antonio Salvá traduit per ell mateix al valenciá amb l'afegit dels escenaris de la plaça nova.

gater -

Sí, em referia a que en valencià és tron. Si mires "XP" inclinant el cap a l'esquerra veuras una cara traguent la llengua, és una cosa que s'usa molt jaja. Gràcies per la resposta

CRONISTA DE GATA -

A "gater". Supose que vols dir que tinc que posar tron. No se el que vol dir XP. Vam estar fent en castellà l'Auto des de 1968 fins 1997. L'any 1998 va començar el valencià.

Gater -

Hola! Abans es feia en castellà? Cuants anys vam estar fent-ho així?.

P.D.: corregeix això de "trono" que se t'ha escapat XP