Blogia
CRONISTA DE GATA DE GORGOS

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -977, la del dia 17/12-

FOTOGRAFIES ANTIGUES (Gata en el record) -977, la del dia 17/12-

Reprenc la sèrie, després de moltíssima informació, que feia que anarà deixant aquesta per a un altre dia, i així fins a hui, que toca posar-ne per a estar al dia set fotografies antigues. Tres d'elles ja les tinc de fa dies, ja que me les va facilitar l'amic Joanvi Vallés. Són del muntatge dels Reis, de la festa més gran, culturalment parlant, que es fa a Gata. Són de 2006 i 2007 i encara que sols han passat cinc o sis anys ja formen part d'eixa història tan llarga que s'acosta al segle de reis a Gata...Un dia explicaré el perquè d'aquesta data.

La foto ve amb una explicació molt eloqüent de la festa dels Reis i d'una secció important, com totes les del Misteri dels Reis, els xicons i xics del muntatge.

Deixem que siga Joanvi Vallés el que explica la foto dels Reis 2007:

"Foto "Reis 2007": personalment esta foto la trobe preciosa, ja que es pot vore que la gent de Gata, no importa els anys que tinguem, sempre col·laborem amb els reis d'una manera o una altra. La foto és a l'escenari del Palau d'Herodes i podem vore a l'esquerra, al faristol que utilitza l'escriba, a Andreu Cervera (pexero) i assegut al trò reial, al meu gran amic, i que me l'aprecie moltíssim, Adrià Català, ben jovenet. Eixe va ser el seu primer any als reis. El seu germà Javi va tindre que deixar els reis per la feina i em va portar a Adrià per a que començara en este mon. I una cosa que m'alegra moltissim és vore com, quan jo vaig tindre que deixar de ser el responsable dels escenaris, Adrià em va prendre el relleu, al igual que jo al seu dia li vaig prendre el relleu a Vicent Mestre (pampol) i a Paco Feliu, i que actualment Adrià encara continua ahí, al peu del canó, continuant la tradició d'un acte tant especial com són els reis."

 

 

Joanvi també fa una reflexió en veu alta, que serveix per a esta foto i les dos següents:
 

"Des del 1997 que tenia 12 anys, fins als 2008 amb 24 anys, vaig estar muntant escenaris, i sent el responsable d'eixa parceleta des del 2000 fins el 2008, puc assegurar que han passat molts joves de gata per l'àrea d'escenaris, tots ells han aportat moltíssim, però m'agradaria destacar-te a dos persones que no ixen a les fotos, però que sempre han estat ahí. A més dels que t'he mencionat, que han sigut el meu equip durant 8 anys, he de mencionar-te a Jaime Luís Pedrós, que sempre va estar al meu costat treballant com el que més, i a Jose Francisco Signes (Pepe Telefunken), que també va estar ahí deixant moltes hores en la feina. E stes tres fotos  són un xicotet reflex del que és l'acte dels reis, una feina, la de muntatge, que no es sol apreciar, però que és molt important."

0 comentarios