Blogia
CRONISTA DE GATA DE GORGOS

JA VÉNEN LES FESTES: estem a 6 dies ( I ): Oració al Santíssim Crist (Segona part)

La sèrie de "Ja vénen les festes..." té hui dos parts ben diferenciades. Per una part, acabar l'oració al Santíssim Crist del Calvari que començava ahir. Per altra, buscaar algun que altre aspecte de la festa com són els curiosos noms de quintaades i penyes del poble per a festes.

Ara toca l'oració:

...Guerra con los franceses tenía España vinieron los guerreros, con ira y saña llegaron este pueblo aprisa las gentes muy humildes clamaban les libre del peligro que se encontraban.

*Estava dibuixant a la perfecció el començament de la història o llegenda coneguda com "de l'arbre blanc" o "dels francesos". A l'altra esrofa ho diu clarament.

Llegaron los franceses á la capilla pero al llegar al arbol ¡que maravilla!pues ciegos, se quedaron observando el milagro que había obraado en sus hijos, se vuelve pesaarosos y muy contrictos.

*Ara si fa al·lusió directament a "l'arbre blanc" clarament.

Disparando un barreno en cierta ocasión mató a un niño, y la madre llena de aflicción, clamaba, Santo Cristo me valga al momento y al levantar el niño contento y al punto se revolvió el milagro por todo el mundo.

* No tinc coneixement d'aquest fet, ni contat ni escrit.

Y un mancebo que estaba mirando al cielo y al ver la tormenta con desconsuelo veía que los rayos caían tan cerca llama el Cristo al punto alegre, al ver que la tormenta desaparece.

* És la crònica que diu que mai pedregaria al poble i al seu terme.

Libra á sus devotos de tempestades de terremotos, guerras, rayos y sequedades, llevando sus devotos cantando victorias, y al fin dadnos á todos la eterna gloria. Amen.

 

0 comentarios