Blogia
CRONISTA DE GATA DE GORGOS

HUI ÉS LA FESTA DEL CORPUS: Enramada pels carrers de Gata

HUI ÉS LA FESTA DEL CORPUS: Enramada pels carrers de Gata

L’enramada de la murta, floretes i altres complements, ha estat sempre una constant en els carrers de Gata el dia de la solemnitat del Corpus Christi. Al muntatge fotogràfic que us he preparat podem veure distintes èpoques de la festa. Finals del segle XIX, amb una foto molt significativa i espectacular que conserva l’Arxiu Parroquial. A mitat del segle XX, a una de les taules -la de Ca la Senyora Rosa el Paresant-; als anys 90 del segle XX a la taula que es posava i es posa encara a Ca Tender al carrer la Bassa, una vista general del mateix carrer enramat de murta i la festa del Corpus l’any passat.

Perquè els barrancs de les Valls van ser visitats per desenes de persones per tal de recollir un poc de murta i escampar-la al pas del Santíssim Sacrament. Les flors caseres i altres complements acabaran d’adornar els carrers.

Enguany la processó començarà en menys de dues hores, a les vuit de la vesprada. Estaran com sempre les xiquetes i xiquets de Primera Comunió, mares i pares i tots els fidels, les banderes de l’Adoració Nocturna Espanyola, l’antic palis i la més antiga custòdia de finals del segle XIX. Anirà l’itinerari pel carrer Sol, una mica més curta. Hi haurà taules, com ja és tradicional al nostre poble, al començament del carrer Teulada, al Carrer Sol, precisament, al carrer Signes, al carrer la Bassa i al carrer Bisserot. S’escoltaran les típiques i tradicionals cançons eucarístiques.

A la nit o bé demà us posaré un reportatge de la processó.

(Publica al seu blog el CRONISTA DE GATA Miguel Vives)

  

4 comentarios

fletxa -

Jajajaja. Tots els comentaris són boníssim. Açò pareix "casa Maruja" . Pareix mentira que la Gente de Gata siga tan observadora. La quantitat de detalls que no s'escapen als seus ulls.
Jo personalment em vaig fixar en el hòmens.
Juanvi: guapíssim i elegant.
Els del PP: ben vestits, sense destacar però amb correcció.
Maties Monfort:amb la caçaureta eixa, que només la gasta per anar a la processó. M'encantaaa!

Un gater més -

Jo també em vaig fixar en això, va ser vergonyós, es suposa que cobren i ens representen TOTS i han d'asistir als actes que els agraden i als que no, ja que es el seu treball i cobren per fer-ho (a més de que es una vocació profesional...). Després a sa casa que fassen el que vulguen.

No recorde ara molts van faltar però en van ser molts, com diu Mamen almenys la meitat i cal dir que alguns anaven roçant la indesencia en un acte d'aqueixa talla com va ser la senyora de l'antic concejal d'ubanisme (Antonio Pons)que lluïa unes glamuroses ulleres de sol (que ja va ostentar en la seua elecció a mode diadema)i que desentonaven TOTALMENT. I despres parlavem sobre les ombrelles de la plaça vella...

Parlant de concejals, Dora (no recorde els cognoms pero es la única amb eixe nom en tota la corporació) no es va esmerar a posar la tradicional catifa roja que almacena a sa casa a bona part del carrer Xaló i això si que va desentonar en l'acte, ja que va deixar una part de carrer nua d'un element tant bonic.

Gater -

Qui eren els que faltaven??

Mamen -

Ahir vaig anar a Gata ja que visc fóra. Em vaig quedar a veure la processó del Corpus, la veritat és que m'agrada molt veure els xiquets i xiquetes de comunió. Però em vaig quedar algo sorpresa, com és que faltaven 4 ó 5 membres de l'oposició a la processó? Què passa Gata? Si no cobren no van? I encara es queixen del sou de l'Alcaldessa...