Blogia
CRONISTA DE GATA DE GORGOS

DEMÀ DIJOUS, 5 DE MAIG, CONFERÈNCIA SOBRE ART. Al saló de plens.

DEMÀ DIJOUS, 5 DE MAIG, CONFERÈNCIA SOBRE ART. Al saló de plens.

Títol: CONSTRUIR LA IDEA I CONCRETAR LA FORMA: SOBRE L’OFICI DE L’ARQUITECTURA.

Demà dijous, 5 de maig, a les 20 hores al Saló de Plens de l’Ajuntament de Gata, tindrà lloc la conferència de Miguel del Rey. Aquesta és la quarta del XVIII cicle "L’art avui a La Marina" que porta per títol: "6 ARTISTAS HABLAN DE SU OBRA".

 Miguel del Rey Aynat es arquitecte, amb despatx obert a València, Catedràtic de Projectes a l’Escola d’Arquitectura de València fins 2008. Entre les seues publicacions es poden destacar:

"La Casa Tradicional. Valencia 1983. Arquitecturas Rurales Dispersas en la Comarca de la Marina. Alicante 1986. La Casa Rural de Origen Moderno en el Territorio Valenciano, Madrid 1990. En torno al Proyecto, Valencia, 2002... Alqueríes y Paisatges en l´Horta, Valencia, 2003. Lugares, Valencia 2005", i per últim es pot assenyalar la segona edició del llibre "Arquitectura Rural Valenciana, Barcelona 2011", editat per primera vegada en castellà en 1998 a València.

Entre els premis rebuts es poden destacar: Premis del Col·legi d’Arquitectes de la CV per diversos proyectos, entre ellos el edificio de la Feria de Alicante, o el Jardín de las Hespérides en Valencia, así como por libros sobre arquitectura. Finalista de los premios Europa Nostra por la restauración del Ayuntamiento de Morella. Ha sido finalista en diversas Bienales de Arquitectura y Paisaje Españoles entre 1991 y 2006, así como en el "I Premio de Arquitectura Española Príncipe de Asturias" 1991-92.

 

Entre les seues obres es poden destacar: "En restauración arquitectónica, La Casa del Consell de Morella (1997), La Alquería de Barrinto en Valencia y su adecuación como Biblioteca Municipal (2002), el Restauración del Ayuntamiento de Lliria en 2003. Restauración de la ermita tardomedieval de Santa Anna en Albal (2006). Restauración de las casas tardomedievales de Oliva y su habilitación como Museo Etnológico (2005) y Biblioteca Pública (2007). Restauración y Habilitación de la Llotja del Canem (S XVII) como Sede de la Universidad Jaume I en Castellón (2007). Restauración del conjunto de Chimeneas fabriles de Ontinyent (2010). La Restauración de las antiguas Hospederias del Santuario de la Balma (2010), y la Consolidación y Puesta en Valor del Castillo de Biar".

Entre les obres de nova planta es poden citar: "el Conjunto de edificios para la Feria de Alicante, Las Lonjas de Villajoyosa y Santa Pola, los Institutos Universitarios para el Campus de la Universidad de Alicante (1999). El edificio Corporativo de la Empresa Venus en Nules, El Proyecto para la Sede del Consejo Social de la Universidad Jaume I de Castellón (2002). Las instalaciones para el Mercado de los Lunes de Castellón (2008). La sede del Colegio de Ingenieros de Castellón (2009) El edificio Corporativo de la Empresa Actia en Castellón (2009).

En el disseny de l’Espai públic, Parcs i Jardins es poden distinguir: "el Jardín de las Hespérides en Valencia. El Palmeral de Santa Pola. El Jardín del Boulevard Central de la Universidad Jaume I. El Parque de la Barbera en Villajoyosa", estant en l’actualitat treballant "la Restauración y rehabilitación integral del Barrio Medieval de Bocairent, en el parque de les Foies en Gandía y en el parque de la ZAL en Valencia".

La seua obra s’ha publicat en revistes especialitzades d’arquitectura com: "El Croquis (Madrid). Arquitectura Viva (Madrid), Pasajes (Madrid), Arquitectura (Madrid), On Diseño (Barcelona), Casabella (Milán), Geometría (Málaga), Documentos de Arquitectura nº 37( Almeria). Vía Arquitrectura (Alicante-Valencia), Logia (Valencia), R&R-Restauración & Rehabilitación (Valencia), Tribuna de la Construcción (Valencia), Paisajísmo (Barcelona), Paisea (Valencia), Diseño de la Ciudad (Madrid), etc..

FONT, imatge: www.vam10.com.

 

0 comentarios