Blogia
CRONISTA DE GATA DE GORGOS

GATERS FORA: ANTONI J. SIGNES PASTOR, INVESTIGADOR EN L'ALIMENTACIÓ

GATERS FORA: ANTONI J. SIGNES PASTOR, INVESTIGADOR EN L'ALIMENTACIÓ

El "Gater destacat" de hui dijous és jove. Ha estudiat i els seus fruits s’han vists compensats amb la tasca d’investigador que fa, principalment, fora Espanya, a Anglaterra. Però saben què...?. Aquest jove gater també és músic de la banda Unió Musical de Gata i quan està al poble és un més de l’agrupació musical, la centenària banda. Els seus músics i junta el van fer president, càrrec que ha exercit durant dos anys. Fa uns dies Toni, com al coneixen els seus companys, ja era notícia en aquest mateix blog, per l’acomiadament de la presidència de la banda, que va fer públic al sopar de gala de Santa Cecília 2010, dissabte passat.

Però ara ve al blog per la seua qualitat professional. I qui millor per a recordar el que és, que fa i com treballa, que ell mateix. Al dir-li la possibilitat de ser "gater destacat", ell mateixa va preparar el text que reproduïsc a continuació i que m’ha fet aplegar des de les Illes Britàniques, al qual li ho agraïsc molt sincerament.

En primer lloc vull agrair a Miguel Vives per convidar-me a escriure sobre la meva carrera professional en aquest apartat de “Gaters Destacats”.

El meu nom és ANTONI J. SIGNES PASTOR i sóc nascut a Gata l´any 1981. De la meva formació acadèmica destacaria la titulació de Enginyer Técnic Agrícola per la Universitat Politècnica de València i la titulació de Llicenciat en Ciència i Tecnologia dels Aliments per la Universitat Miguel Hernández (UMH) amb la que vaig ser guardonat amb el premi extraordinari. A més en maig de 2010 vaig aconseguir el títol de doctor europeu per la UMH amb la qualificació de "cum laudem" per unanimitat.

L´any 2004 vaig començar la meva carrera com a investigador en l´àmbit de la seguretat alimentaria. El projecte TIPOT (http://www.qub.ac.uk/sites/TiPOT/ )va ser el meu punt de partida. Aquest projecte i la seva prolongació (http://www.insituarsenic.org/ ) ha millorat la qualitat de l´aigua a Bengala Occidental, India, on milions de persones moren cada any per l´exposició crònica a nivells elevats d´arsènic, un metal·loide carcinogènic. El grup de Qualitat i Seguretat Alimentaria de la UMH (http://tecnoagro.umh.es/caseal.htm ), del que forme part, va participar en aquest projecte i ha aconseguit reduir significativament la ingesta diària d´arsenic a través dels aliments.

L´any 2009 vaig ser contractat per la Universitat De Montfort (http://www.dmu.ac.uk/ ) a Anglaterra per tal de treballar en el projecte AquaTRAIN (http://www.aquatrain.eu/ ). Aquest projecte ha estudiat el comportament d´elements tòxics en el sòl i aigua, la seva translocació a la cadena alimentaria i l´exposició en varies zones del territori europeu. Com a resultat del treball investigador he publicat més de 20 articles, la majoria en revistes d´àmbit internacionals, participat en més de 20 congressos internacionals per tot arreu del món i gaudit d´estances curtes (3 mesos) en centres d´investigació de renom fora del territori espanyol.

A més del meu treball com a investigador estic molt orgullós d’haver segut president de la banda Unió Musical de Gata durant dos any (2008-2010). Gracies a la música de banda, el contacte amb el musics i directius d´aquesta agrupació musical sempre he portat una part de Gata amb mi allà on he estat.

Per acabar sols voldria convidar a tots els Gaters amb una carrera professional d`interès a contribuir en aquesta iniciativa de "Gaters Destacats" iniciada pel cronista oficial de la nostra població.  

Al muntatge fotogràfic que us he preparat es pot veure a Antoni J. Signes Pastor en les tres seues facetes: com a president de la banda, de la qual ja s’acomiada en aquestos dies; com a músic al concert commemoratiu i com a investigador al laboratori.

 

0 comentarios